logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Zachowanie i spalanie silnika 2.8 K-jest z automatem...

Zachowanie i spalanie silnika 2.8 K-jest z automatem...

Witam.

Tak sobie hipotetycznie kombinuje. Na razie mam 2.0, wybór po sporych deliberacjach padł na 2.8...Chciałbym połączyć go ze skrzynią automatyczną. Most,z tego co się dowiedziałem, najodpowiedniejszy byłby od któregoś z Mustangów z lat 80tych.
Niewiele jednak w sumie wiem o skrzyniach automatycznych, nie wiem z jakiego modelu (np. czy ze Scorpio) byłaby taka skrzynia odpowiednia. Jak taki zestaw by się zachowywał, jakie średnie spalanie (tylko bena), trwałość? Z góry dzięki za wszelkie porady. PzdrX.

rypswyps / 2007-08-26 15:57:50 /


2,8 i + automat C3 = nieskończona przyjemność z jazdy :)

Spalanie na autostradzie ok 9, mieszane miasto + kawałek autostrady jeszcze na zimnym silniku często klima: 13.

Trwałość: włąśnie mi "padł" automat ale przyczyną była woda w oleju... Najprawdopodobniej rozszczelnił się wymiennik ciepła w chłodnicy. Rozbieram całą skrzynie ale wystarczyło by tylko zalać nowym olejem. Ale dla samosatysfakcji robie pełny przegląd :)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-26 18:55:08 /


Życzę powodzenia w osiąganiu samosatysfakcji:). A powiedz mi, jak z osiągami w porównaniu z MT75?

rypswyps / 2007-08-26 22:02:00 /


mt75 to manual i będzie miał zawsze lepsze parametry i mniejsze spalanie. Spalanie zestawu 2,8+ automat powinno się zamknąć w 15l/100km (cykl miejski) zależy to od ciężaru podeszwy.
Co do mostu to wystarczy seryjny do współpracy z 2,8+automat.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-26 22:18:59 /


A skąd ja to moge wiedzieć... Przecież mam automat i jakos nie zanosi się żebym sobie przekładał man/aut w zależnoći od powiedzmy ...pogody :p

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-26 22:20:17 /


Hm, zawsze to chyba nie. Tak mi się wydaje, że jak ktoś nie umie biegami gospodarować, to spali więcej aniżeli osoba umiejąca dobrze prowadzić z automatem(?).

Powiedzmy, że 2.8 jest lekko podrasowany (taki "stejdż łan"), stan bardzo dobry. Jak to w praktyce wygląda, czy automat faktycznie bardzo zamula? O ile wartości do setki opadają, trudniej jest palić laka itp?

Trójkąt, nie bardzo rozumiem, czemu ma most wystarczyć do automatu zwykły? Moc i moment są przenoszone takie same (poprawcie mnie, jeśli się mylę), a 2.3 seryjnie lecą przy 2.9 czy 2.8.

Czy owo C3 wymaga podobnie jak MT75 przebudowy tunelu?

rypswyps / 2007-08-26 22:37:11 /


(taki "stejdż łan") może przywróci nominalną moc tego silnika :))
Most wytrzyma bo automat płynnie zmienia biegi i nie ma strzałów ze sprzęgła.
Automat spali zawsze więcej bo jest na nim tracona niemała energia.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-26 22:53:43 /


oczywiście rzecz się tyczy porównywalnej dynamiki jazdy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-26 22:54:45 /


w C3 spalisz wiecej bo:
- masz poslizg na konwerterze caly czas
- masz do dyspozycji tylko 3 przelozenia
- ze wzgledu na to wszystko masz 3000-3200RPM przy jezdzie z normalna predkoscia.

Co nie zmienia faktu, ze jazda z automatem jest ekstra.
pozdro

Kriss_MustangII / 2007-08-27 08:41:52 /