logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Przygotowanie Capri do Pucharu...

Przygotowanie Capri do Pucharu...

Wiem że nikt nie będzie chciał zdradzać swych przeróbek przed pucharem ale wiem też że nikt mi źle nie podpowie mianowicie mam problem bo nie wiem czy modyfikować coś w samochodzie przed wyścigami i nie mówie tu o wstawianiu wiekszego silnika czy wymianie opon bo mnie na to nie stac ale o to co moge zyskać tanim kosztem. Zastanawiałem się czy wyjęcie tylnej kanapy i oparć mi coś pomoże?? wiadomo że przy sprincie i Vmax liczy się każdy kliogram samochodu ale czy zbyt lekka dupa nie bedzie mi uciekała po zakrętach??
Pozdrawiam

jagoolmk2 / 2003-06-08 23:01:34 /


moje ptrzygotowania to :

-naprawić samochód
-pozbyć sie gipsu z nogi... :(
-umyć (nawet nie wiecie ile kurz waży) ;P
-odkużyć samochód (a piaseki w środku ile !!) ;P

:) a tak na serio to wyjęcie kanapy powinno ci dac przy pierwszej konkurencji 0-100km/h a potem na zakrętach juz raczej nie bedzie mieć znaczenia ...

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-08 23:36:12 /


Ponieważ ja nie startuję, to mogę napisać to,co można zrobić moim zdaniem przed samym rajdem:
- wyjąć kanapę, kło zapasowe itp. (zostawić gaśnicę)
- zdjąć maskę (może to głupio brzmi, ale to spora redukcja wagi, no chyba, że organizatorzy nie pozwolą)
- może zalać lepszego paliwka (ten v-power, czy jak to się tam zwie)
- co do ulepszania silnika, to można chociaż gardziele przepolerować,
- na rajdzie jechać bez filtra powietrza i może podregulować gaźnik i zapłon...
- przy wyścigu na prostej zakładać węższe opony,
Chociaż z drugiej strony to chyba nie będzie formuła 1 i takie tysięczne części sekundy nie będą liczone...
:-) powodzenia na wyścigach...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-08 23:52:56 /


tak poza tym wszyscy zdrowi? co ma tylnia kanapa do sprintu? FORD KAPRI ma napęd na tył więc dociążenie z tyłu jest jak najbardziej wskazane :)
-ja osobiscie mialem wielkie plany ,ale teraz zastanawiam sie czy wogole on sie tam doturla ;/

starrsky / 2003-06-09 00:06:17 /


Z tymi "zdrowymi", to sobie odpuść, a przy starcie, to i tak tył jest dociążany

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 00:10:33 /


1. dopompuje opony...
2. sprawdze poziom oleju ... moze doleje
3. jak sie uda zatankuje benzyne ...
4. eee nie wiem, wyciagne skrzynke z narzedziami i bagaze :)
niby nie duzo a cieszy :D
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 00:21:22 /


a ja do swojego auta dorzuce pare koni arabskich i bedzie smigal jak zly

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 08:41:37 /


W zamyśle są to zawody dla samochodów w wersji "drogowej". Wszelkie modyfikacje które spowodowałyby ewidentne niezaliczenie przeglądu technicznego w momencie startu (np. brak maski) raczej wybijcie sobie z głowy. W regulaminie jest napisane "ważny przegląd techniczny" - to nie znaczy tylko że data na pieczątce w dowodzie jeszcze obowiązuje, ale że samochód ciągle go spełnia. Nie będziemy bynajmniej robić kontroli technicznej samochodów, ale jeśli brak tylnej kanapy i fotela pasażera nie zaliczyłoby normalnego przeglądu, to takie odciążenie raczej też odpada.
No i gaśnica - po to jest, żeby jeździła w samochodzie, jakby co ... Umówmy się że można wyjąć trójkąt ostrzegawczy, no i apteczkę :-)

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 09:47:02 /


hola Michale, Trójkąta to ty z auta nie wysadzaj ;D co ja bez auta zrobie... na piechte nie będe miał szans ;)))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 10:06:46 /


no i wszystko jasne;))
Co do tylnej kanapy to chyba nie przeszkadza to w przejsciu przegladu tech. bo jedyne zastrzerzenia są do tego by wewnątrz auta nie było ostrych krawędzi np. brak obić drzwi jest nie dopuszczalny...
Pozdro i dzieki za odp.

jagoolmk2 / 2003-06-09 10:20:12 /


Ok, jeśli tylna kanapa nie jest warunkiem przeglądu, to proszę bardzo (choć miałem wrażenie że przy wpisie w dowodzie 4/5 miejsc siedzących te miejsca muszą być ...). Na szczęście będą w razie czego na torze ludzie którzy przepowiedzą przyszłość w przypadkach wątpliwych :-)

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 10:32:03 /


niektorzy wywalaja tylna kanape i montuja tam glosniki
na przegladach przymykaja na to oczy ale taki samochod nie powinien przejsc przegladu bez zmiany liczby miejsc w dowodzie
wszystko co jest w dowodzie musi byc tez w samochodzie
oprocz tego wszystkie elementy nieobowiazkowe jak halogeny przeciwmgielne, gdy sa w samochodzie to musza byc sprawne

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 11:57:55 /


powiem krotko wiele rzeczy musi byc w aucie zeby przeszlo przegla
a sama zmiana kol na nie seryjne juz powoduje zmiane ukladu jezdnego
tak samo przerobki zawieszenia i hamulcy nie konwencionalne tez powoduja ze auto nie seryjne i moga sie przyczepic ze auto nie spelnia wymogow
to w takim razie mi nie wolno startowac jak ma zmieniony caly uklad jezdny zaczynaja od hamulcy koncacz na zawieszeniu i kolach? auto nie seryjne
wydaje mi sie ze powinno byc bezpieczne i nie powodowac zagrozenia w ruchu drogowym a nie jakies detale wkoncu to sa zawody na najszybsze i najlepsze auto a nie bezpiecznie na drodze lub po 50 zyje sie krucej.
wyscigi to wyscigi i nie odbiegajmy od tego

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 16:51:29 /


Co za rywalizacja - nawet kanapy by chcieli z aut wyrzucać :-))

Przyznać sie no : kto specjalnie poszedł na diete żeby zrzucić kilka kilo z masy kierowcy (a nie auta hehe) ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 17:07:25 /


ja się chciałem dowiedzieć z fachowego punktu widzenia czy odciążenie tyłu mi więcej pomoże czy przeszkodzi??? chodzi mi czy autko nie bedzie mi uciekało na szybkich zakretasach??
Pozdro
Ps: chyba sam przetestuje to na jakimś winklu tylko znając siebie boje się cobym za szybko nie zakończył testów...;P

jagoolmk2 / 2003-06-09 17:51:00 /


Bardzo dobre efekty daje przeniesienie akumulatora do bagażnika po prawej stronie. Dociążyć tył jak się da nie dociążając nie dociążając całego auta.
Na prostej jak najmniejsze opony z przodu - na zakrętach za to jak największe.

piotr bulas / 2003-06-10 22:07:42 /