logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Grzebanie w bebechach - czyli części ze skrzyń 4 i 5

Grzebanie w bebechach - czyli części ze skrzyń 4 i 5

Mam problem laika dotyczący skrzyń biegów, długo się zastanawiałem nad jego umieszczeniem na forum ale wiadomo desperacja. Pytania są dwa a pierwsze z nich brzmi: czy jest w jakiejś skrzyni 4-ro biegowej wałek sprzęgłowy odpowiadający strikte wałkowi sprzęgłowemu ze skrzyni 5-cio biegowej (typ 9 czyli N) ? Teraz pytanie drugie: Jak wygląda sprawa z zębatką 4-go biegu, czy jest jakaś „przenaszalna” pomiędzy 4-ką a 5-ką ?
Rozchodzi się o to, że skrzynka z mojej grani popełniła samobójstwo a dokładnie szlag trafił łożyska, wałek sprzęgłowy i zębatkę 4-go biegu. Moja skrzynia to typ 9 (N) 5-cio biegowa używana w Grani V6 2.8i, no i tu zaczyna się problem ponieważ dostępność części jest okropna. Przeszukałem forum, byłem w garażu ale problem powyższych pytań pozostał. Z góry dziękuję za jakiekolwiek konkretne odpowiedzi.

Farmaceuta Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-09 08:54:27 /


"dostepnosc czesci okropna".... ???
rok temu naprawialem swoja eN-kę i nie było NAJMNIEJSZEGO problemu z JAKIMIKOLWIEK częściami.
każdą można nabyć i to stosunkowo łatwo i niedrogo - musisz tylkoi dorwac się do folii z rozrysowaną skrzynią.

PS: podejrzewam, że 4 i 5 są wewnątrz identyczne, gdyż 5 bieg znajduje się na zewnątrz - już w ogonie. Ale głowy nie dam.....

Adas' Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 09:15:38 /


Gdzie można nabyć takie części łatwo i niedrogo ? Trochę pytałem tu i tam i N-ki to temat amba (4-ki rządzą) a nowe części to 720 PLN wałek i 440 PLN zębatka, dzięki za takie "niedrogo".

Farmaceuta Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-09 10:02:11 /


niedrogo dotyczyło łożysk, synchronizatorów i innych...
w Wa-wie to na okrzei... no ale Ty z Kraka....

Adas' Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 10:09:09 /


czesci eksploatacyjne moge zalatwic, ale tryby sa zbyt drogie
lepiej kupic druga skrzynke a ta na straty

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-09 11:52:10 /


A ja się zastanawiam czy można wymienić wałek (sprzęgłowy oczywiście) od czwórki V6 do piątki R4 tak, żeby uzyskać piątkę V6. Teoretycznie powinno być do zrobienia. Co ty o tym sądzisz Camaro?

piotr bulas / 2003-06-10 21:52:53 /


powinno sie dac
4-ki typ E jest duzo wersji i duzo roznych walkow sprzeglowych, ale miedzy nimi sa walki z 5-tki wiec musi to byc to samo

trzeba tylko pamietac ze 5-tka do 2.8 jest inna niz reszta 5-tek i do takiej ten walek moze nie pasowac
walek ma chyba inna liczbe zebow

ale taka podmianka o jakiej piszesz powinna wyjsc

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-10 22:26:26 /


Rozpoczęło się organoleptyczne sprawdzanie możliwości przenoszenia części pomiędzy skrzyniami, jednak jest coś co powstrzymuje dalsze prace. W związku z powyższym mam do szanownych klubowiczów pytanie. W którą stronę wychodzi górne łożysko z odlewu aluminiowego znajdującego się po środku pomiędzy dwiema skrajnymi częściami obudowy skrzyni (do tyłu czy do przodu) ??? Może ktoś to kiedyś demontował i ma jakieś rady, może trzeba użyć jakiegoś specjalistycznego badziewia ? Pytania są z gatunku "pilne". Dzięki za uwagę.

Farmaceuta Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-17 06:37:44 /