logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Jaki jest współczynnik oporu powietrza Cx w Fordzie Capri MK III 2.8i 81-84r

Jaki jest współczynnik oporu powietrza Cx w Fordzie Capri MK III 2.8i 81-84r

?

piotr t / 2002-05-19 15:40:17 /


OK.2.3 - 2.5

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-21 17:23:29 /


a czy 2.8 miało jakiś inny od reszty ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-21 17:54:39 /


Dziwnie niski.
Jaki jest w innych tzn. mk1, mk2, mk3
Czy możliwe jest aby wersja mk1 na USA miała 0.380.

PiotrekFCapri / 2002-05-21 23:37:32 /


Dziwne liczby pojawiły się na początku, ale np Opel Calibra ma 0,28. Z tego co wiem to poldolot ma chyba 0,38, a Fiat Ritmo 0,36. Przypuszczam że współczynnik w Capri jest bardziej zbliżony do Calibry:)
Gdzieś kiedyś czytałem, nie wiem czy to nie na tej stronce, że Capri Mk1 miał niższy współczynnik oporu powietrza niż Capri Mk2/3.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-22 00:49:26 /


Ze względu na kształt logicznie Mk1 powinien mieć niższy...... Podobne przodem do Mk3 dawne Audi 100 miało 0,3 ..... więc Capri też pewnie coś koło tego, a np. stary VW bus tzw. "ogórek" miał opór powietrza jadących drzwi więc coś koło 0,5 ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-22 09:44:20 /


Muszę przyznać, że liczby które podam wyglądają jakoś dużo, ale ja się nie znam na aerodynamice, więc tylko przytaczam za literaturą.

Dla Mk I jst to 0.41, dla Mk II jest to 0.438, dla Mk III w wersji nie 'S' jest to 0.403, zaś dla wersji 'S' oraz 2.8i jest to 0.374. Tak podaje literatura. Uzysk ten daje przedni i tylny spojler, przemodelowana maska, oraz, co ciekawe, nowy grill chłodnicy - ten daje 1.5% mniejszy współczynnik oporu.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-22 10:05:25 /


heheh ten "grill" co to wszyscy wymieniaja na ten od mk2 (nie aero..), btw. wspołczynnik oporu jest badany w tunelu, wystarczy, ze otworzymy okno, i wszystko w .... :)
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-22 12:10:44 /


do Konrada-Kuby Szyperskiego: w jakich to jednostkach??

Moje dane pokrywają się mniej więcej z opinią MK: "jedynka" pierwotnie 0.41, 2600RS obniżony bez zderzaków 0.40, RS3100 bez zderzaków z tylnym spoilerem 0.42, "dwójka" 0.44. Wymiana maski i świateł na "trójkę" daje 0.02, grilla 0.02, spoiler tylny 0.01, przedni 0.02 - "trójka" z wszystkimi tymi buzerstwami może zejść do 0.37 - ale uwaga na szerokość opon! Zmiana 185 na 205 już powiększa Cx o 0.01, a na 235 prawie o 0.03.
A dzisiaj czterodrzwiówki schodzą poniżej 0.30, a Calibra np. miała 0.27. I dlatego (mimo tzw. sportowej linii) Capri potrzebuje 150 PS żeby osiągnąć 202 km/h, a 'limuzyna" Skoda Superb robi 198 ze 115 PS.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-22 14:07:32 /


VW "ogórek" czyli prawidłowo T2 miał 0.56 jako mikrobus i blaszak, ale jako otwarty pickup miał ponad 0.60, a z plandeką blisko 0.70. A ustawione prostopadle do ruchu drzwi mają 1.00, a więc nieco więcej. Większy wpływ na współczynnik oporu mają wbrew pozorom zawirowania powstające z tyłu badanego przedmiotu, niż z przodu. I np. kostka-sześcian ma Cx ponad 0.90, ale trzy takie kostki złączone ze sobą jedna za drugą mają już tylko 0.75, choć ściana czołowa nie ulega zmianie. Takie to są jaja z tą aerodynamiką. Co do wersji amerykańskiej - to 0.38 jest wielce wątpliwe, ale oni przez długie lata podawali współczynnik dmuchań tunelowych zamkniętej karoserii (bez kół) - może stąd różnica.
A fenomen grilla w Capri Mk III (Granadzie Mk II, Peugeocie 205, itp.) polega na wytworzeniu fali stojącej, dzięki czemu kolejne masy powietrza nie penetrują grilla (a za nim chłodnicy, silnika, całej komory), tylko są odbijane do góry ponad maskę, przy okazji nieco ją przyciskając do podłoża, a więc zmniejszając tzw. kąt natarcia, co jednocześnie zmniejsza ilość powietrza dostającego się pod podwozie i generującego tam kolejne opory.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-22 21:29:16 /


W sumie to te tzw. "wysokie" liczby są wg. mnie pravdziwe, bo nawet kiedyś pamiętam w reklamie dełu espero chwalili się, że ten "wspaniały" samochód ma współczynnik cx tylko 0.33 No to chyba pravda.

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-22 22:38:06 /


Skoro literatura tak podaje to tak zapewne jest.
W latach 80-tych Audi 100 (cygaro) miało 0.30 (to był „wynik” jak na owe czasy- przy takich gabarytach auta).
Jaki miał Cx TickFord Turbo?

PiotrekFCapri / 2002-05-22 23:49:19 /


czy zna ktoś powierzchnię czołową Capri mkIII 2.8i ? i MkIII 2.3 S ? :)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-05-12 11:41:42 /