logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Capri,pomoc w przeróbce

Capri,pomoc w przeróbce

Hej chodzi mi o Capri mkII 1.6 tzn. chcę do niego włozyc silnik od sierry 2.0 dohc jakich przeróbek będę musiał dokonac.czy w tym modelu będzie to trudne?
Czy skrzynia nada się stara czy będę musiał włozyc od sierrki,to samo z wałem.Pomózcie jestem początkującym Caprowiczem. Na forum jest o tym trochę ale chciałbym sie dowiedziec jak to jest dokładnie z 1.6?
Proszę o pomoc.

bon / 2007-10-01 16:06:26 /


z 1,6 jest dokładnie tak samo jak z każdym innym silnikiem który chciałbyś zastąpić 2 litrowym dohc-em.
Najwięcej informacji znajdziesz używając wyszukiwarki. http://www.capri.pl/services/forum

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-01 16:23:01 /


Tylko już treciego wątku nie zakładaj, bo ten to chyba w treści wiele nie wniósł nowego w porównaniu do http://www.capri.pl/forum/235837#236830 prawda?

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-01 16:39:12 /


No w sumie jeśli masz mkII i dalej to wygląda jak mkII to pohamuj może "sportowe"zapędy i zostaw oryginał, albo zamień się z kimś na mkIII ;)

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-01 17:10:48 /


W forum niema bezposredni opisane czy lepszym rozwiązaniem jest zpiłowanie koła zamachowego w takim silniku(2.0 dohc sierra)czy wstawienie nadkładki na kołnież skrzyni biegów i obcięcie wału.Jeszcze jedno czy otwory w kołniezu zgadzają sie z otworami w bloku tego silnika,czy orginalny wał nie będzie za słaby .Przepraszam ze zadaje bezposrednie pytanie ale forum jest tak wielkie ze mozna sie utopic.asiedziałem na nim prawie pół dnia

bon / 2007-10-02 15:34:57 /


Dohc siada na n9 z 2.0 OHC(i odwrotnie) więc jak masz 1.6 z małytm zamachem, to musiśz dorwać dzwon(nie wiem czy wałek sprzęgłowy i łapę sprzęgła też) od n9 zOHC'em innym niż 1.6 posadzić na tym DOHC'a. sprzęgło dohc, łożysko n9 i powinno hulać...
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-03 18:07:11 /


Wielkie dzięki,o to mi chodziło.
Pozdrawiam

bon / 2007-10-08 14:43:17 /


To i ja się podłącze bo znajomy ma na wydanie zdrowe 2.0 dohc 16v z rozbitego angola i czeka na moją decyzje. Choć pewnie nikt nie odpowie bo nikt nie wie. A ja nie mam dokładnych wymiarów skrzyni. A mianowicie skrzynia typ5 i 2.0 dohc. Czy też potrzebny dystans? Pewnie w kolejnym zdaniu sam sobie odpowiem ale zawsze to lepiej jak ktos obiektywny oceni. Teraz mam typ5 spięty z 2.0 sohc i łożysko oporowe ma kosz o ok 10mm dłuższy niż standardowe łozysko. Czy ten dystans na dzwonie skrzyni zostanie zniwelowany przez dłuższy kosz łożyska?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-08 16:08:00 /


przełoz łozysko od tego 2.0 dohc i bedzie po sprawie,kombinuj ale se daj siana

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-08 17:17:23 /


Nie przełoże łożyska z tego silnika bo jest on goły. A z sianem nie zaczne tematu

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-08 17:51:33 /


Lozysko dluzsze o 10mm tez jest standardowe. Byly rozne typy w zaleznosci od skrzyni, lapy i docisku. Jesli wkladasz DOHC ze skrzynką np N9, to po to dajesz dystans, ze kolo zamachowe DOHCa jest grubsze niz SOHCa, i nic nie trzeba niwelowac. Moze wyjsc nawet tak, ze bedziesz musial dac z powrotem ciensze lozysko.

Mysza liil (EM) / 2007-10-09 08:11:43 /