logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Jak domowym sposobem ustawić reflektory w Capri?

Jak domowym sposobem ustawić reflektory w Capri?

Mam pytanko jak domowym sposobem ustawic reflektory w Capri MkIII. Chodzi mi o dokładne parametry, jak to zrobić. Kiedyś ustawialem w motocyklu tak reflektor, że podjeżdżalem do ściany na odpowiednia odleglosc i swiatlo, ktore padalo na sciane umozliwialo regulacje na podsatwie odpowiedniej odleglosci pojazdu od sciany i srodka oswietlonej czesci sciany do podloza, czy cos takiego. Czy ktos tak robil w Capri? A jak tak to dokladnie jak.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-18 11:04:02 /


no sam odpowiedziales sobie na pytanie. stajesz przed sciana i ustawiasz
kazdy reflektor ma 2 pokretla do regulacji wiazki swiatla, jedno ustawia w pionie 2gie w poziomie. czekasz na noc, i regulujesz .

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 13:38:37 /


No tyle to wiem ze sa pokretla itp, natomiastr chodzi o to jak to ma byc ustawione, jak ten reflektor ma swiecic. Bo chyba nie na wprost tylko tylko troszke w dol jakos, ale jak.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-18 13:40:32 /


O znalazlem, o to mi chodzilo, mam nadzieje ze odnosi sie to do Capri.

http://nubira.autokacik.pl/porady/ustawienieswiatel.html

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-18 13:46:23 /


"opad" swiatel rzedu 1-2%

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 13:50:42 /


chyba 11-12%

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 14:38:08 /


Jeszcze inaczej: od 1,0% do 1,2% czyli utrata wysokości 5-6 cm na dystansie 5 m od ściany. W ten sposób całe 60cm wysokości reflektora Capri nad asfaltem zejdzie do zera na wymaganym przepisami dla świateł mijania dystansie 50-60 m.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-18 15:02:16 /


Nie wiem jak u was Panowie, ale w mojej okolicy w niemal każdej stacji diagnostycznej można za free sprawdzić i skorygować ustawienia świateł na specjalistycznym przyrządzie. Może więc zamiast samemu kombinować to bezpieczniej jest podjechać na stacje i nie oślepiać kierowców jadących z przeciwka ?? :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-18 16:32:50 /


Amen.

ulek Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 16:43:45 /


To fajnego masz diagnostę, zazwyczaj chcą 10zł.
W podręczniku Haynes jest diagram do ustawiania świateł dla Forda Capri MkIII. Można go wyrysować na dużej białej planszy albo na ścianie:D Tylko on jest dla dość dużej odległości auta od takiej planszy (wiadomo - im większa, tym dokładniej). Żeby zrobić to w garażu trzeba sobie przeliczyć (BARDZO dokładnie) odległości z funkcji trygonometrycznych i gotowe. Na przeglądach mi sprawdzają i nie muszą nic poprawiać, więc ten diagram jest OK.

Sergio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 19:53:26 /


ja mam lampy z bety w dodatku te pokretełka sąpouszkadzane i mocowania też i lampa mi skakała to ustawiłem tak by nie oślepiała innych jadących z tym ze troche za nisko swieci co wykazało na abdaniu technicznym :(

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 22:25:34 /


Ja zawsze ustawiam wg. instrunkcji od dobrego starego "Borewicza" i na przeglądach nie ma problemu.
Pozdro....

dzida .M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-22 21:00:44 /


Kolejność skanów odwrotna oczywiście ;-)

dzida .M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-22 21:03:21 /


Dlaczego światło z moich lamp granadowych rzuca bardzo rozmazane wiązke światła na soczewke urządzenia do ustawiania świateł? Nie idzie tego za pierona wyregulować tym sposobem!

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-01-12 21:13:37 /


matowy odbłyśnik, zużyte szkło, źle wykonana żarówka

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-12 21:20:43 /


i jeszcze jedna mozliwosc: zle wsadzona zarowka.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-13 13:04:43 /


A może masz założone hiper turbo zajebiste pseudo kesony wykonane małymi chińskimi rączkami ??? Wówczas geometrii w ogóle lampy nie trzymają :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-14 10:28:54 /


miałem soczewki z chinczykowa w dupowozie-jezuuuuu.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-14 22:39:59 /


Mam problem z doborem żarówek,jaka firma?
Co wybrać w granicach 80 pln .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-01-16 23:40:36 /


Używam Tungsram Megalight +90%. Dla mnie są O.K., cenowo też :) Świeca lepiej niż standardowe żarówki np. Narva (żeby nie było, porównywałem obie nowe). Piszę o H7. Wygląda na to, że te Tungsramy lepiej wykorzystują możliwości reflektorów (b. skręcony żarnik, może lepiej usytuowany itp.). Inne typy (H1, H4 itd.) żarówek powinny też świecić lepiej niż standardowe. Podobno te podkręcone żarówki maja mniejszą żywotność. Tego jakoś specjalnie nie zauważyłem. Na żarówkach mam 13.2V (na takie napięcie są projektowane żarówki) - przy okazji możesz sprawdzić co i jak jest u Ciebie. Mniejsze napięcie, to mniej światła ale lepsza trwałość (no chyba, że napięcie już jest tak niskie, że nie zachodzi cykl halogenowy :D i może dojść też do zanieczyszczenia bańki) i na odwrót. Nie kupuj żarówek typu CoolBlue Hyper 5000K. W żarówce nie ma możliwości uzyskania takiej temperatury barwowej światła, więc po prostu na bankę nanoszony jest filtr (cała powierzchnia jest zakryta) co bardzo zmniejsza ilość emitowanego światła (w nocy na mokrym pewnie dramat).
Na innym forum dot. oświetlenia, jeden z użytkowników na własna rękę kupił kilkadziesiąt żarówek H4 i zaczął je testować. Dla przykładu Osram CoolBlue Hyper 5000K dała duuuużo mniej światła w reflektorze (310 lx) niż Night Breaker (810 lx), zwykła Narva - 550 lx. Do pomiarów został użyty dość popularny (w Capri też bywały ;-) ) ref z 125p Wesem.
Oddzielnie (chyba w nieco innych warunkach) porównane były też Tungsram Megalight Ultra +120% (1010 lx) z Night Breaker Unlimited +110% (tym razem 800 lx). Żarówki były testowane przy 14.4V (to trochę sporo w odniesieniu do trwałości). Niestety to były dopiero wstępne, początkowe testy i temat coś przycichł.
Osobiście nie mam porównania wspomnianych na początku Tungsramów z innymi typu Night Breaker, X-TREME VISION itd.

PiotrekFCapri / 2015-01-17 02:06:24 /


Zwykłe Tungsramy po 15 zł polecam. Cenowo mega. Jaśniej niż wszystko standardowe. Trwalsze niż wynalazki filipsy czy inne +niewiadomoileświatła. Nawet jak te tuningowane świecą porównywalnie to trwałość spada i to bardzo, a cena nie zachęca by kupować co pół roku komplet.

Mysza liil (EM) / 2015-01-17 21:51:44 /


Do tej pory stosowałem Nightbreaker-y unlimited i są zajebiste ( jasne, niebieskawe światło) ale w służbówce co 4 miesiące komplet nowych bo się szybko przepalają.
Bosche odradzam, generlanie testowaliśmy firmowo żarówki ( takie same samochody) i
najlepsze światło dawały nightbeakery. Testowaliśmy philipsa, boscha, tungsrama.


Ostatnio przetestowałem to ( h4):
http://allegro.pl/h4-zarowka-ring-xenon-ultima-120-hit-12v-55-60-i4976279212.html
w jarisie i urywa dupę ;) zasięg światła na krótkich 400m ( znaczy świecą cztery słupki przy drodze na krótkich), na długich się robi godzina 12. w czerwcu ;)
Światło bardziej żółte, ale to akurat do granady będzie bardziej pasować niż xenon blue ;)

michalch83 / 2015-01-17 22:11:20 /


Pewnie żarówka źle włożona i za wysoko świeci albo chiński chłit i żarnik deko niżej osadzony żeby efekt był do pierwszej kontroli ;)

Jakby ktoś chciał to znalazłem ostatno przewalając graty 2szt H4 100W.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-01-18 08:31:28 /