logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » 2.9 24V Soft Turbo

2.9 24V Soft Turbo

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie taki projekt, doładowanie rzędu 0.4, 0.5 bar, bez ingerencji w silnik.
I tu się rodzi kilka pytań.
Czy przy takim doładowaniu konieczna jest ingerencja w elektronikę?
Jak dobrać turbinę do silnika?
I czy zwiększenie ciśnienia na listwie wtryskowej wystarczy aby podać większa dawkę paliwa, oczywiście z innym regulatorem cisnienia?
Dodam że elektronika jest EECIV a wtryskiwacze od EECV (wtryskiwacze które podawały paliwo jeden raz teraz podają trzy razy na jeden cykl pracy).

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 14:26:16 /


Nie rozumiem tego: "wtryskiwacze które podawały paliwo jeden raz teraz podają trzy razy na jeden cykl pracy"

Mysza liil (EM) / 2007-10-18 15:43:16 /


Poprostu do Boba który oryginalnie pracuje na EECV, załozyłem wiązke od z boa EECIV, wtryski zostały oryginalne z boba i oryginalnie podawały paliwo sekwencyjnie, teraz na innej wiązce podają paliwo stronami ale w mniejszych dawkach.
Pytanie czy przepływomierz wyliczajac mase powietrza powiedzmy o 0.5 zwiększy podawane wartości, czy CPU zdoła wyliczyć i podać większą dawke paliwa. Bez ingerencji??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 15:50:58 /


Sekwencyjność wtrysku nie ma żadnego znaczenia dla maksymalnej możliwej ilości paliwa podawanego przez wtryskiwacze.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-18 16:10:27 /


Więc ECU na podstawie wskazań przepływomierza i sond nie przedłuży czasu otwarcia wtrysków??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 16:40:17 /


Przedłuży. Przepływomierz bedzie podawał komputerowi ilość (mase) zasysanego powietrza, a do niej oblczy ilość potrzebnego paliwa (czyli czas otwarcia wtryskiwaczy. Wszystko to skoryguje sonda.

Problem moż się pojawić przy otwarci westgate i blow up kiedy chwilowo ne będą się zgadzały ilości sasysanego powietrza (przpływającego przez przepływomierz) z faktycznie zasysanym do cylindrów.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-18 19:37:32 /


"Poprostu do Boba który oryginalnie pracuje na EECV, załozyłem wiązke od z boa EECIV, wtryski zostały oryginalne z boba i oryginalnie podawały paliwo sekwencyjnie, teraz na innej wiązce podają paliwo stronami ale w mniejszych dawkach"
Otóż sekwencyjność polega na tym, ze paliwo jest podawane w okreslonym momencie rozrządu, identycznym dla kazdego cylindra. W EECIV natomiast, wtryski chodzą w dwóch bankach i wtrysniete paliwo 'czeka' w kanale dolotowym, az otworzy sie zawór i je zassie z powietrzem do silnika.
Ilość paliwa w obu przypadkach moze byc taka sama.

Mysza liil (EM) / 2007-10-18 19:44:50 /


Co do soft-turbo, to spróbuj. Nie wiadomo jak to zadziala. W necie są kalkulatory cisnienia i wtryskiwaczy. Najlepiej zamontować miedzy czujniki a komputer eec-IV jakieś SMT-6, które wysteruje tym jak trzeba i skorygujesz sobie z laptopa.

Mysza liil (EM) / 2007-10-18 19:46:52 /


Dołądowanie na jakies 0.3 bara powinno pójśćna seryjnej elektronice z mykiem oszukującym odczyty z sondy lambda tak aby silnik podlewało paliwem ( ekonomicznie nie będzie ale chyba nie o to chodzi ) dodatkowo pomyśl o większych wtryskach i podniesiemiu ciśnienia na listwie .

Masz LPG ( to by znacznie ułątwiło sprawe ) ,
masz możliwość założyć regulowane qłka rozrządu ?
jakiej turbosprężarki chcesz użyć ? ( optimum to chyba T25 )

CzarnyMatowy / 2007-10-18 20:16:56 /


Mysza - jak ma inwestować w smt6 to po co soft turbo - niech dmucha 1.2 bara i będzie zabawa .

CzarnyMatowy / 2007-10-19 06:15:49 /


No tak, ale takie smt mozna w sumie tanio kupic lekko uzywane, a do 1.2bara juz trzeba rozdlubac troche silnik, a Kamel chcial bez ingerencji. Ale ja sie zgadzam ;)

Mysza liil (EM) / 2007-10-19 08:05:03 /


Jak to się mówi apetyt rośnie w miarę jedzenia, rozpoczniemy od soft jak się człowiek obędzie, to pewnie zacznie się zabawa z podnoszeniem ciśnienia,odprężaniem, zakuwaniem...ale narazie chcę spróbować z softem.
Fakt z LPG nie powinno być problemu delikatne strojenie pod nowe ciśnienie w dolocie i powinno grać.
Natomiast nie wiem zupełnie jaką turbiną dobrać, myślałem o takiej która była montowana w Capri 2.8 podobna pojemność i ciśnienie doładowania??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-19 09:01:57 /


Kamel - wiem cośo apetycie - jak wstawiałem do fiesty mk1 silnik RST 130 KM to myślałem że to kosmos i koniec bo taka moc przy 750 kg to mi sięwydawał przeciąg . ( teraz kupiłem ostry wałek , rególowane kołó rozrządu , większe wtryski , inny wastegate i zaczynam myśleć o mapie :) )

Pomyśl o turbo tz z escorta 1.8 TD ( tylko nie gt15 bo ona ma zmienną geometrięi sięnie nadaje ) albo ( lepiej ) o T25 z lublina ( dobrze pamietam ? ) czy rovera .

Ale najpierw zadaj sobie pytanie - co chcesz osiągnąć ? przyrost mocy ? przyrost momentu ( wzrost elastyczności ) ? syczenie blowa pod maską ? określ jaki jest cel modyfikacji ( bo chyba nie jest nim założenie turbo samo w sobie ) , jaki masz budżet i czy chcesz to robić sam czy też zlecić .

CzarnyMatowy / 2007-10-19 20:47:23 /


Robię sam. A osiągnąć bym chciał około 300 kucy i maxymalnie dużo momentu.
Natomiast niewiem czy turbina od diesla się sprawdzi, ponoć jest ze słabszych materiałów i dyzle mają niższą temperaturę spalin.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-19 23:06:47 /


Temperatura spalin diesla do 500celsjusza a benzyniaka do 900 celsjusza.A niefajniej byłoby kompresor założyć?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-19 23:37:47 /


Toże turbosprężarka ( klasyczna ) od diesela jest inna niż ta od benzyniaka to mit który rozpowszechnił sięprzez internet i jest powielany często nawet na stronach gdzie panuje dosyć wysoki poziom wiedzy technicznej ( tak jak tutaj )

Kamel - co do sprawdzania sięturbiny z diesela w benzynie ( może skoro jesteśmy przy tak fachowych określeniach to wyjąłem ją z czerwonego auta a wsadziłęm do czarnego ) to sie sprawdza bo sam tak mam , i paru ludzi którzy zaturbiali jakieś wynalazki także .
Sumując - jak wyjmiesz turbinę z czerwonego auta to pasuje do czarnego , grafitowego , niebieskiego i białego ( innych kolorów nie sprawdzaliśmy , a bury się nie liczy )

Co do Twoich oczekiwań - powiedz mi czy dobrze zrozumiałem - oczekujesz przyrostu mocy o około 50 % i max momentu ? co to jest max ? i to wszystko dmuchając max 0.6 bara ? dobrze zrozumiałęm ?

CzarnyMatowy / 2007-10-20 06:47:07 /


To ja w takim razie proponuje sobie NOS`a zapodać :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-20 10:55:12 /


Czarny matowy- wiem że będzie działać pytanie jak długo ( nie znam się na turbinach nigdy nie miałem auta z turbiną, dlatego zadałem pytanie), po drugie oczekuję przyrostu mocy o około 30%, seryjnie cosworth BOB ma ich około 210km i momnetu 290 nm. Więc raczej realny wynik przy doładowaniu 0.5 bar z intercoolerem.
Skoro mówisz że od dyzla da radę to czy turbina z escorta 1.8d czarnego będzie w stanie doładować silnik 2.9 w moim czerwonym Capri na poziomie 0.5 bar??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-20 12:26:06 /


długość działąnia będzie zależna od tego jak dobrze to poskłądasz , jak będziesz dbał , jak użytkował , w jakim stanie saelementy których użyjesz i milion innych rzeczy . Może się okazać że silnik sięwysra po tygodniu , albo sprężarka będzie puszczać olej nawet po regeneracji - niestety skąłdanie na używkach to loteria w któych los z napisem " mina " trafia się bardzo często :)
Nie wysra sięto natomiast przez to że spreżarka będzie od diesela .

Kolenje sprawy - uturbienie cossiego i przyrost mocy na poziomie prawei 50 % ( o których piszesz ) jest niemożliwe bez ingerencji w silnik lub drastycznego skrócenia jego żywota .

Dołądowania rzędu 0.5 bara nie zrobisz bez ingerencji w elektronikę ( min mapa ) oraz mechanikę silnika

W doałdowaniu jakie wytrzyma ( teoretycznie ) elektronika od wolnossaka czyli 0.2 - 0.3 bara nie zastosujesz intercolera ( będzą cholerne problemy z utrzymaniem tak niskiego ciśnienia dołądowania przy oporach przepływu przez IC )

Co do turbin - cieżka sprawa - T2 powinna wytrzymać 0.5 bara ( ale to będzie kres jej możliiwości i znacznie skróci jej żywotność ) lepsza by była T25 z lublina .

Dam ci przykłąd na co się porywasz : na Forum FKP jeździły dwie fiesty z wolnossacymi jednostkami CVH podstawionymi pod turbo ( kpl czyli oprócz turbiny elektronika i osprzęt od turbo ) obie na seryjnym doładowaniu czyli 0.5 - 0.6 bara . Piszę jeździły bo jedna jeździłą dwa tygodnie a druga nieco ponad miesiąc . Przyrost mocy był także taki o jakim ty mażysz ( jedna wyplułą ponoć na hamowni 140 KM więc do seryjnych 103 było to jakieś 30 % ) ale miały one przewagę nad Twoim projektem w postaci kompów , mapsensorów , modółów , świec i kupy dopereli które były przygotowane do turbo .

Przemyśl sprawę jeszcze raz bo ja po pół roku uturbiania wolnossaka jak go w końcu jakośodpaliłem stwierdziłęm : " OK a teraz szukamy silnika i osprzętu od turbo "

CzarnyMatowy / 2007-10-20 19:23:12 /


Pochodziłem trochę po angielskich stronach i wyczytałem kilka ciekawostek.
Mianowicie Cosworth BOB z wiązką BOA w standardzie 220HP i około 320Nm momentu, do tego doładowanie na poziomie 5PSI (około 0.35bar) i mamy około 300HP i 380Nm. Na wszystkie pomiary wyniki z hamowni polecam stronę http://fordpower.org.uk/
Założyli turbinę garrett T3.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-20 22:27:26 /


Skoro polecasz strony i wszystko wiesz od angoli to działaj a nie dupę zawracasz .
powodzenia .

Powoływanie się na angoli działa na mnie jak płachta na byka , poczytaj o uturbianiu fordów na FKP TM .

Daj znak jak poszło uturbianie :)

CzarnyMatowy / 2007-10-21 02:38:44 /


podpne sie... mam pytanie odnośnie kompresorów... mianowicie czy one mają jakieś wydajnosci co do pojemności silnika?? czy np kompresor Eaton-271 od merca stosowany do 1.8, 2.0 mozna by było zaadaptowac do 2.9? wyczytałem ze ich dmuchniecie siega do 1.4 bar... są napedzane z paska wiec nie ma problemu kolektora.. a jeszcze lepsze jest to że im mniejsze kółko tym wieksze osiagi..tylko trzeba znalezc miejsce na niego.. ale nie o tym... własnie ta wydajnośc co do pojemności, podejzewam ze po odprezeniu pojemnośc siegnie 3 litrów... aaa inie wiem czym on jest smarowany... dzieki za wszelkie wskazówki.. poważnie mysle nad projektem 2.9 12V Turbo

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-25 19:38:24 /


1. Dobiera się na moc maksymalną. Każdy rodzaj ma określoną ilość powietrza, jaką może przetłoczyć.
2. Nie ma problemu kolektora, za to jest problem z przepustnicą bo jest przed sprężarką. 3. Zmiana kółka powoduje zmniejszenie sprawności układu.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-25 20:22:38 /


jestem zdolny dorobić przepustnice przed sprężarką... ale dlaczego powinny być przed?? a co do zmiany kółka to rozważałem tylko taką opcje, niekoniecznie tak zrobie, jesli bedzie odpowiednie cisnienie...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-25 20:31:38 /


a chodzi mnie o to,,..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-25 20:38:50 /


Hmm a nie można zastosować normalnie zaworu upustowego na rurze dolotowej?
Gdzieś mam zdjęcie 2.9 z kompresorem poszukam.A jeśli chodzi smarowanie to chyba niektóre kompresory mają własny ukł.smarowania.Przy zmianie średnicy kółka na mniejsze kompresor będzie mógł podawać większe ciśnienie w danym zakresie obrotów.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-25 20:42:16 /


Tak można zamontować sprężarkę do 2.9.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-25 20:46:14 /


Maroo no własnie o tym myslałem z tym kółkiem, ale jakby seryjnie dał rade to nie ruszam... i mam zamiar zgwałcić gazem turbine, tzn żeby ssala gaz...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-25 20:47:10 /


z tego co widze to przepustnice są przed kompresorem < nie trzeba zaworu upustowego> dobrze rozumiem? dzieki Maroo za fotke..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-25 20:57:08 /


turbosprzężarka i komporesor to dwie różne rzeczy .

tachu - piszesz w jednym poście że myślisz o kompresorze a później że założyłbyś turbo . Kurde zdecyduj sie .

CzarnyMatowy / 2007-11-26 01:23:06 /


Moj znajomy z Bresta montowal taka mechaniczna na 2,4. Zniszczyl 3 dyfra na dragracingu. ale byla zamontowana ze strony pasazera. cisk 1.4bar...

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-26 10:56:37 /


czarny dodałem zdjecie żeby było wiadomo o co chodzi, a jak to sie zwie to mało istotne, może być nawet supercharger, ma dmuchac i juz... skoro nie zrozumiałeś o co mi chodzi to nie musisz odpisywac na mój post... są tacy co zrozumieli... za co im dziekuje...pozdr!

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-26 18:31:30 /


do 2.9 najmarniej eaton m-60 o ile nie wiekszy. m-45 z merca to mozna do pinto probowac.

nmd / 2007-11-26 20:18:32 /


a zeby nie rzucać słów na wiatr http://www.capa.com.au/eaton_m90data.htm

nmd / 2007-11-26 20:26:08 /


Na M 90 w angli i skandynawi przerabiaja cossie

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-27 10:40:34 /


Zeby nie bylo daje fotki :D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-27 11:04:17 /


I jeszcze kilka

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-27 11:05:08 /


.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-27 11:06:00 /


Obi może jakimś linkiem uraczysz?;)
Ładne to, bardzo ładne.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-27 12:03:43 /


Np . zapraszam na strone http://fordpower.org.uk/forum/index.php , jest kilka naprawde ciekawych pozycji :D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-27 12:16:28 /


czemu takich fabrycznie nie montowali, ale zestaw powalający
doczytałeś co z tego ciągneli?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-27 16:27:55 /


hmmy może też się podłącze, eatony maja własne smarowanie, oryginalnie dmuchają cos z 0,8 bara a podniesienie ciśnienia(zmiana kółka) może wpłynąć nieprzewidywalnie na używany kompresor, m 45 są dedykowane do silników od 2 do 3 litrów więc można spróbować zwłaszcza ze są relatywnie tańsze niż m 60 zreszta nawet 0,8 bara da niezłego kopa (zakładając że wcześniej nie stopi ci dołu silnika) jeśli ktoś próbował próbuje lub próbować będzie to prosze niech się pochwali wynikami tak żeby następcy nie musieli odkrywać na nowo hameryki

howk

dancan / 2007-11-27 16:32:33 /


Chyba optimum byłby Roots z Jaga XJR - a coraz taniej daje się to dostać. I myślę, że skoro pokrywa swobodnie zapotrzebowanie 4.0 R6, czy też 4.0 V8 w Jagu to tym bardziej pokryje zapotrzebowanie 2.9 24V.

Co do zmniejszania kółka - kółko swobodnie można zmniejszać (dla kompresora nic się nie stanie), barierą są tak zwane obroty krytyczne kompresora - to jest ten moment, kiedy wprawdzie kompresor tłoczy więcej powietrza, ale na skutek tarcia jest ono o tyle cieplejsze, że w sumie moc zamiast rosnąć spada... wtedy ratunkiem jest intercooler, albo jeszcze większy intercooler;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 10:53:31 /



Ale przy zastosowania intercoolera . Nie możemy już tak ładnie położyć kompresora pomiędzy głowice :)

Wiec wedlog zasady trzeba dąć większy kompresor :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-28 10:57:57 /


No tak Obi - i wtedy zwiększa się nam lag -> ale coś za coś;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 14:38:20 /


Oj tam , ale docelowy efekt jest ciekawy .

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-28 14:42:44 /


Obi a piszą na forum czy da się do tego gaz założyć ?? ;]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-28 16:26:14 /


a czemu by sie nie mialo dac ale bron boze na dolocie :)tylko sekfencje i dobra listwe do tego i powinno smigac :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 17:14:36 /


dlaczego niby nie na dolocie..?? widziałem już takie patenty... i wszyscy zdrowi i żyją...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 20:29:12 /


bo na dolocie bedzie zajebiaszcza konsumpcja gazu :)ale tak ogolnie jak to ma jezdzic dla osiagow to po cholere gaz,bo tak na codzien to raczej kipski pomysla

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 20:40:25 /


a mi własnie chodzi na codzien do pracy i na weekend... i nie ważne ile bedzie palić... mam sposób na ekonomie i na maksymalną (gazową) moc...;)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 21:11:37 /


Hmmm... podejrzewam że masz w ogrodzie źródło gazu a w garażu tylko tankujesz:P Ciekawe że chcesz to tylko do pracy i weekend.... bardzo ciekawe:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-28 22:28:05 /


nie mam zródła gazu ale mam ciekawe sterowanie koło fotela... albo auto sie toczy i pali mało... albo wyprzedzam lub sie spiesze i nastepuje wtrysk ciekłego gazu... własny spradzony pomysł... osiągi bardzo ciekawe... gaz w fazie ciekłej mając bardzo niską temp. całkiem inaczej "porusza" niz w fazie lotnej ogrzany ...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 22:32:51 /


a gniazda co na to?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-28 23:20:03 /


prawie jak mad max:P No a jak serducho wytrzymuje?

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-28 23:32:04 /


Trójkąt - nie ma żadnego problemu, da się swobodnie zagazować silnik z kompresorem.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 23:37:46 /


Zagazowac 3-kat wszystko mozna :) .


ale poco jak to by byl bardzo ekonomiczny silniczek :) w 100 l na 100 KM by sie zamykal napewno :P

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-29 10:03:15 /


powiem tak, z gniazdami nie gadałem ale mam porównanie kiedy frezowałem głowice ze starego gaznikowca i z silniczka z pełnym wytryskiem.. a wnioski są takie że tę pierwsza bez problemu da sie zwalczyć... a drugie naprawde ciężko ugryzć to byle czym.. twardośc tego w porównaniu jest zadziwiająca... u mnie jak narazie zawory są ok... a jeszcze jedna ciekawostka to taka że jesli normalnie jezdzisz na skreconym gazie... bez wciskania do oporu, celem próby rozpedzenia auta, to wszystko przebiega prawidłowo, ale jesli skreciłeś auto tak ze nie zapala bez gazu w podłoge no to nie ładnie... u mnie na ekonomicznej jezdzie pedał gazu reaguje do połowy, dalej nic sie nie dzieje.. i nie wciskam gazu tak aby przy minimalnej dawce gazu dać mu max tlenu... no bo wtedy kazdy wie... temperaturka sie robi tu i tam... a nasze autka gazowe nigdy nie bedą prawidłowo jezdzić jesli obliczony w fabryce przepływ powietrza dławi sie gównianym mikserem.. i chocbys nie wiem jak cisnoł to gaz w fazie lotnej zajmuje dużo przestrzeni,,, wiec tlenkowi jest troche ciasno w wyzej wspomnianym gównianym mikserze.. i wiecznie auto bedzie nie domagać...przy jakimś tam doładowaniu nie bedzie trzeba zwężać przelotu żeby zwiekszyć podciśnienie, bo to jest warunek żeby zassać gaz.. jesli damy mikser srednicy takiej jak dolot... to cieżko bedzie to wuregulować... stąd zweżony mikser... a przy kompresorze podcisnienie bedzie takie że mikser wiekszej srednicy bedzie wstanie podac gaz na niskich obrotach.. ale on ma tylko służyć do toczenia sie.. prawidłowe dobranie dawki gazu<ciekłego> bedzie w kolektorze nad kanałami ssacymi... wiec dmuchnie sobie ile trzeba no i wtrysnie ile trzeba, zero zdławien, zimna mieszanka gazowo powietrzna... powinno być dobrze...:))

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-29 16:02:27 /


Panowie z tym gazem to była podpucha :] nikt normalny nie wpakuje kupy kasy w kompresor żeby go jednym strzałem gazu załatwić na amen :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-30 10:11:30 /


A to nie montujemy nosa tylko LPG AAAAaaa :D

To fakt z LPG nie pojezdzi za wiele :P

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-30 11:09:12 /


Jak to nie, trzeba podać gaz przed samym zaworem ssącym to pojeździ.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-30 11:18:14 /


aha czyli nie można zrobić kompresora na gazie?? haha, gratuluje wiedzy...
a jak patałach sie za to wezmie to i na gaz zrzuci wine jak zajedzie kompresor.. oj ludzie...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-30 16:58:58 /


Zrobić to można i skuter i malucha zasilanego na gaz , ew. malucha biturbo na gaz - żeby było taniej ;-))


http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8773236,wiadomosc.html?ticaid=14ea2

http://www.bkzauto.pl/galeria/clk.htm

Z gaźnikiem i bez wtrysku i kompa - oraz bez instalacji sekwencyjnej to chyba nie ma jakiegoś wielkiego sensu ;-))


MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-30 18:00:15 /


ze mozna zrobic skuter na gaz to nawet kilka milionow chinczykow moze zaswiadczyc, bo na takich sie przemieszczaja.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-01 09:41:12 /


Skuter na gaz to nic nowego :) niedaleko mnie firma MAGNUS sprzedaje skuterki z instalacją gazową. Skuter 125ccm chłodzony cieczą, zbiornik 5L mieści się w kufrze za siedzeniem. Zużycie paliwa 2-3l LPG /100km :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-03 10:10:27 /


własnie włosi pierwsi chyba zaczeli zagazowywac skuterki z tego co slyszalem :)ale bez przesadyzmow ile taki skuter znowu pali :D

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-03 10:18:48 /


Wepnę sie tutaj zeby nowego wątku nie zaczynać.

Takie pytanko.
Kompresor od mietka 2.0 taki jak na fotce.



1 Czy taki kompresor ma jakieś szczególne wymagania co do pozycji w jakiej pracuje czy może być zamontowany dowolnie ?

2 Jakie ciśnienie wytwarza lub jak się tego dowiedzieć znając jego ozaczenia ?

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-17 15:46:28 /


normalnie bez zaworu upustowego to koło 2 atm to dmucha spokojnie, nie jest uzaleznione położenie co do montazu, dorabiamy flansze z wyjsciem na wąż i zasilamy paskiem, najlepszy i najprostrzy do dmuchania...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-17 17:47:07 /


korzystając z ufordowienia silników Volvo nie lepiej wziąć ich soft turbo ? ma praktycznie stały moment obrotowy / chyba łopatki o zmiennej geometrii / i ciągnie od 1800 obrotów jak szalony, ja nie mam czasu konstruować takiego wynalazku, ale 2,4 soft turbo na 100% wejdzie do finałów PC, a 2,3 R zaczipowany do 300 koni może prawdopodobnie pogonić cosswortha. da sie spiąć ze skrzynia od s90 / automat/, albo można coś pokombinować. niech ktoś to wreszcie zrobi będzie niezły widok.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-17 19:43:02 /


to eaton m45 lub m62
http://www.capa.com.au/eaton_m62data.htm
masz tego więcej? po ile takie cacko?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-17 20:50:24 /


od 5 stówek w góre można wyrwać..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-17 20:59:45 /


Fotka z allegro.
http://www.allegro.pl/item310542051_mercedes_c_203_kompresor_2_0.html

Ale identyczny widziałem u jednego handlarza za 800. Dość tanio, dlatego pytałem jak to jest montowane bo z tego co wiem to u mietka jest z boku silnika w pozycji, ze tak to ujmę, "na boku".
Jeszcze jedno pytanie.
Jak to jest smarowane ?
Ma własne czy ciśnieniowo z silnika ?

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-17 21:37:49 /


Przyklad na 2.4
chyba nie ma roznicy jak montowac.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-18 17:07:25 /


straszna masa rurek, wygląda jak odejście od kibla

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-18 19:43:25 /


zdjecie fajne, miejsce na dmuchaczyka tez... no ale tam u mnie jest w tym miejscu pompa wspomagania...:/

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-18 19:50:46 /