logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » he he he japonia też się starała !?

he he he japonia też się starała !?

Ciekawi mnie co starzy "kaprysiarze" (hehehe) powiedzą na japoński odpowiednik CAPRI!!! Nissan Datsun 260 Z!!! Moim zdanie linia nie brzydka ale z resztą to chyba daleko do ideału Capri co? Zobaczcie sami! http://www.allsportauto.com/sportphoto.php?zl_idMD=473

YAMAHA / 2003-07-02 01:55:01 /


240Z ładniejszy :P

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 02:11:27 /


Hmm ja bym się kłucił hehehehe

YAMAHA / 2003-07-02 02:46:39 /


Co do Japońców, to w pewnej wiosce nad Wisłą, niedaleko Puław i Kazimierza Dolnego stoi w ogródku piękny Nissan 280zx. Rocznik koło 1981. Czarny, troszkę nadjedzony przez rdzę. Silnik to 2.8 R6 wielopunkt, coś koło chyba 200KM, oryginalne alufy, oponki 205/15, kompletny, niebieska tapicerka. Nie ruszany od 6lat. Jeśli ktoś chce się nim zaopiekować, to na priv. szczegółowe dane. Podobno to jakiś rzadki model.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 03:28:39 /


mi sie zawsze podobaly te wozy... :P ale obowiazkowo musi miec z przodu taki spojler:



mam zjdecie slicznie zrobionego 240z, jak odpale skaner to wrzuce... :P

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 07:48:35 /


datsun z tej wioski to nie jest przypadkiem ten który stał w warszawie, też czarnynawet rocznik by sie w miarę zgadzał, z tył miał szybe wyprofilowaną podobnie jak porsche 924.....

szociu / 2003-07-02 07:54:34 /


To nie podlega dyskusji że Datsuny 240Z są zajebiste. 260Z też chociaż trochę mniej;). Chociaż 260Z miały wtrysk już od '74, czyli trochę wcześniej niż Capri.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-02 15:06:37 /


http://www.motorbase.com/vehicle/5/4/9/pictures.html

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-02 15:11:49 /


RS2600 miał wtrysk od 1970 roku... oj Michu Michu ;-)

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 15:19:33 /


Hehehe, no tak. Ale za cenę Capri 2600RS można było kupić 2 takie Datsuny.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-02 15:33:42 /


O cenie nikt tu nie dyskutuje a taki Datsun w super stanie też tani nie jest....
Daleś plamę i się przyznaj a nie kręcisz :-P

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 15:50:59 /


Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 15:58:59 /


Nie kłóćta się, chłopaki.....
Yamaha i c0ke - nie ma o co, bo to jest dokładnie to samo auto, tak jakby się spierać czy ładniejszy jest Capri 1700GT czy 1600. Problem tylko w tym, ze zdjęcie zapodane przez Yamahę to wersja 2+2 (o 30 cm dłuższa), a to z fotki Mac13k i z mobile.de jest skróconą dwumiejscówką. Samochód ten był produkowany z silnikiem R6 SOHC o pojemności 2.4, 2.6 i 2.8 litra (stąd nazwa) od 1969 do 1979 r z dwoma rozstawami osi - wzorem Jaguara E. Potem w latach 79-88 istniał bardzo podobny z chowanymi lampami z przodu 280ZX/300ZX, praktycznie na tym samym podwoziu, ale blachy i szyby są niewymienne - jak Capri Mk I i MK II. Ten oryginał z lat 69-78 o którym wszyscy piszecie to jeden z najbardziej zeuropeizowanych japońców. Nadwozie stylizował hrabia Albrecht Goertz (ten od BMW 503 i 507), a założeniem marketingowym miało być skrzyżowanie Corvetty z Jaguarem E, zmniejszone do rozmiarów Porsche 911 i Alfy GTV, a dostępne w cenie Capri. W żaden sposób jednak "Fairlady" (nazwa rynkowa Datsuna 240/260/280Z w USA) nie konkurował z Capri, gdyż:
- większość produkcji stanowił wariant dwumiejscowy
- nie istniała wersja 4-cylindrowa (w Capri wiekszość produkcji)
- był autem znacznie bardziej dojrzałym technicznie (od samego początku skrzynia 5-biegowa i niezalezne zawieszenie tylne)
A co do ceny (MichałW versus MichuKrk) to było dokładnie na odwrót - zawsze za jednego 240 (czy też 260)Z mozna było kupić dwa Capri 1.7 albo półtora Capri 3.0. Oto próbki z cenników:
1971:
240Z 2390Ł (Capri 3.0 1580Ł)(Etype 4.2 2710Ł)(911 2.0 5400Ł)
1973:
240Z 2690Ł (Capri 3.0 1760Ł)(Alfa GT1.6 2400 Ł)(Etype 5.3 3920Ł)(911 2.3 6230Ł)
1975:
260Z 3470Ł (2+2 4500Ł) (Capri 3.0 2400Ł)(Alfetta GT1.8 4200Ł) (911 2.7 7800Ł)
1977:
260Z 5730Ł (2+2 6530Ł) (Capri 3.0 4120Ł)(Alfetta GTV2.0 5500Ł)(911 3.0 10.450Ł)
1979:
260Z 6690Ł (2+2 7550Ł) (Capri 3.0 5570Ł)(Alfetta GTV2.0 6530Ł)(911 3.0 16.110Ł)
Czyli w efekcie nie był tak tani jak Capri, ani szybki jak Jaguar czy Porsche, ale odniósł kolosalny sukces rynkowy (rocznie sprzedawano 40-50 tys. sztuk, czyli 2 razy tyle co 911 i 10 razy tyle co E-type). Co ciekawe okazał się nie tylko "kawiarnianą" wyścigówką, ale udaną rajdówką - w 1971 zajął dwa pierwsze miejsca w Safari (Hermann i Mehta), a Fall wygrał Rajd Walijski. Aaltonen był trzeci w Monte Carlo 1972, w 1973 Mehta wygrał Safari, a Kallstroem w 1974 był w Kenii czwarty. Co by nie rzec - japoński klasyk stulecia. Czapki z głów, panowie...
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 17:42:05 /


Imponujące...

bryzol Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 18:19:23 /


krk4m dokładnie o wariant 2 miejscowy mi chodziło, czy wersja 'przedłuzana' 2+2 była dostepna w obu wariantach silnikowych (240 260)? Bo domyslam sie ze 240-260 rozniły sie 'tylko' silnikiem...
a ze kalsyk to fakt nie da sie ukryc :)))

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 18:24:49 /


http://www.btinternet.com/~jac/capri/archive/514/index.htm
strona 6-ta - porównanie Capri 2,8i z 280ZX i innymi

PiotrekFCapri / 2003-07-02 19:02:19 /


Powiem jasno - Capri lepsze niż taki Datsun :-PPP

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 19:26:16 /


Mike no ale ile mozna miec w garazu? ;) ehehhee (tak wiem duuuzzzzoooo... )

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 19:31:11 /


Do c0ke:



Pierwsza buda Fairlady 240/260/280Z została wyprodukowana w ilości 455.106 sztuk w latach 1969-78. Z tej liczby tylko ledwie ponad 2500 sztuk trafiło na
kontynent europejski i niecałe 4000 do Wielkiej Brytanii - ponad 97% produkcji szło do USA i Kanady. Na rynku północnoamerykańskim 240Z/130PS istniał tylko do 1973 r., a więc nie zdążył załapać się na długie podwozie.



Model 1974 (w USA juz z "ekologicznym" motorem 2.6/110PS ) był pierwszym oferowanym jednoczesnie jako 2-miejscówka i jako wydłuzony 2+2 (oba ze zderzakami na hydraulicznych buforach). W modelu 1977 silnik 2.6 zastąpiono jednostką 2.8/115 PS (w obu wersjach nadwozia) i takie auto jako 280Z istniało na rynku amerykańskim do końca 1978 r.
Tymczasem na rynkach europejskich to samo auto miało pare koni więcej - 240Z początkowo miał 142PS, 260Z - 136PS, a 280Z - 140PS. Jedynym znanym mi krajem, gdzie dostępny był 240Z 2+2 są Włochy. Ze względu na taryfy podatkowe do samego końca produkcji (1978) nadwozie to nazywało się 240Z i miało motor 2.4 (pod koniec produkcji o mocy 132PS) - tam po prostu nigdy nie zaistniał 260 czy 280Z.



Ten test z Autocara z linku Piotrka FC dotyczy już Datsuna 280ZX - drugiego nadwozia, podobnego, ale z innymi blachami i szybami (coś jak Capri MkII wobec MkI). Było to auto szersze o 4 cm i występowało tylko z silnikiem 2.8/140PS albo 220 PS z turbiną. W Japonii istniał jako 200ZR (DOHC turbo 2.0, 245 PS).
W latach 1978-83 zbudowano ich 332 tys. sztuk, a w 1983 zastosowano silnik 3.0/180PS i chowane reflektory.



Takiego modelu 300ZX (także bywał turbo) wyprodukowano kolejne 259 tys. egzemplarzy, a jego następca z 1989 r. był juz zupełnie innym samochodem.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 22:27:44 /


krk4m wiadomości imponujące! jestem pod wrażeniem!!! do końca tygodnia nie muszę oglądać AVANTE i Discovery!!! hehehehe !!! rzecz gustu który jest ciekawszy, ale napewno nie można zarzucić że są to samochody bez klimatu nawet w porównaniu z Capri.

YAMAHA / 2003-07-02 23:37:20 /


300 ZX - aaaaach

Mieliśmy ostatnio takiego w firmie

Sami zobaczcie

lutek / 2003-07-02 23:39:45 /


krk4m dzieki !!! 1gen 'z'ki zawsze mi chodziła po głowie ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-03 00:20:51 /


No cuż, ,zawsze wydawało mi się, że Zki zawsze produkowano oddzielnie: 69-74->240Z, 74-77->260Z; ale w takim razie tylko mi się wydawało;).
Tak czy inaczej jest to rewelacyjny samochód i kiedyś w garażu pośród innych będzie stał;)hhehehee.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-03 02:05:07 /


do Michukrk
I generalnie masz rację - przeświadczenie takie bierze się stąd, że na żadnym rynku model I generacji nie wystepował nigdy z opcją 2 motorów jednocześnie. A że ponad 99% produkcji leciało na USA, Kanadę, Australię i Wielką Brytanię, gdzie nie ma ograniczeń pojemnościowych, więc 240 był do 1973 włącznie, potem 260, a od 1977 - 280 (cały czas w pierwszej budzie, z tym że 260/280 miały juz wystające zderzaki i opcję 2+2). Mam natomiast włoski cennik Datsuna z 1978 r. i tam model ten (wprowadzony dopiero w 1973 - z dużymi zderzakami i równiez w opcji 2+2) cały czas ma tylko oznaczenie 240Z i motor 2.4 o coraz mniejszej mocy. Ale takich aut wyprodukowano ledwie setkę (może dwie setki??), jeśli cała kontynentalna Europa od Porugalii po RFN i od Włoch po Norwegię przyjęła w ciągu 10 lat raptem 2541 "zetek" pierwszej generacji. Biorąc pod uwagę niemal zerową sprzedaż Datsuna we Włoszech w owych czasach (w całym 1977 r. sprzedano we Włoszech 972 tys. aut, z czego 629 tys. stanowiły produkty krajowe, 183 tys. francuskie, 153 tys. auta niemieckie i angielskie, 4100 szwedzkie, 1100 z RWPG i 1800 z Japonii - z czego ok.500 Datsunów wszystkich typów razem), to jeśli "zetka" stanowiła 4% produkcji Datsuna, można przyjąć że we Włoszech sprzedawano jej rocznie 20-30 sztuk - czyli w ciągu 7 lat maksymalnie 200.
A swoją drogą nie mam danych z Japonii, gdzie podobno cały czas od 1970 r. istniała "zetka" 200 - oczywiście z silnikiem R6 SOHC.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-03 10:55:18 /


A czy przypadkiem buda '69 Coupe nie różni się od budy '74? Tylne szybki, wyższy dach w '74, zderzaki, tylne światła, tylna klapa i inne?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-03 14:47:38 /


Do Michukrk...
Cały czas mówimy o dwóch róznych sprawach - mam przed soba katalogi Datsuna z 70 i 77 r. i krótkie 240/280Z są identyczne gdyby nie liczyć dupereli - od 74 r. zderzaki są na buforach, migacze poszły do atrapy (wczesniej były pod zderzakami) a po bokach garba na masce pojawiły się wyloty powietrza. Tylna klapa, obrys dachu i lampy tylne są identyczne - zobacz bordowe auto na chromowanych felgach przed Auto Banco - to jest własnie 280Z z 1977 r. Natomiast inny obrys dachu i większe tylne boczne szybki mają wersje 2+2 (1974-78), wydłużone o 30 cm (także rozstawem osi) - i takie auto widać na fotkach z "allsportauto" zamieszczonych przez Yamahę. Ale to nie kwestia rocznika - obie wersje produkowane były równolegle i do środkowego słupka (od przodu idąc) są identyczne.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-04 00:22:45 /


Od razu widać z czego zgapili :-)))

Oczywiście musieli troche pozmieniać żeby nie była całkowita kopia :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-04 16:59:03 /


mike ty masz chyba jakies 'skrzywienie' wszystko ci sie z mustangami kojazy ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-04 17:14:05 /


Taki Datsun to troche Ferrari Dino, troche Capri, troche Mustanga :-PP ale w sumie bardzo ładne autko podobnie jak stara Celica czy 2000 GT ,


ogólnie można podsumować że kiedyś to sie wszyscy starali :-PP

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-04 17:23:49 /


Bardzo ładne auto , nawet bym powiedział rewelacyjne.
Tak przy okazji oglądałem jakiś program o starych samochodach japońskich
sprzedawanych na europejski rynek i taki bardzo podobny do Capri nie całkiem oczywiście ale wiekiem miał silnik motocyklowy który na obrotomierzu miał
10000 obr/ na minutę - z tego co pamiętam auto mogło byś z przeziału 69-78 roku.

Pablo81 / 2003-07-04 17:32:31 /