logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » W niedzielę stałem się szczęśliwym (nie mówię o mojej rodzinie) posiadaczem Capri MK III.

W niedzielę stałem się szczęśliwym (nie mówię o mojej rodzinie) posiadaczem Capri MK III.

Chciałbym wiedzeć coś więcej na temat tego samochodu, lecz dekoder podaje tylko informację o pochodzeniu i typie nadwozia. Jeżeli jest na forum ktoś kto mógłby mi pomóc, to z góry dzięki.
Nr.nadwozia WFOCXXGAECCY32335

p.s. Wracam do mojej starej ksywy z czasów liceum i studiów.
Samochód jest śliczny, choć do remontu.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-22 09:43:26 /


A wrzuć w dekoder 6 ostatnich literek i cyferki

"Vehicle Number": GAECCY32335

kraj: Niemcy
fabryka: Cologne
model: Capri/Puma
nadwozie: coupe 2d
data produkcji: 02.1982
VIN: 32335

Piotr Kania / 2002-05-22 11:08:36 /


kraj:
Niemcy

fabryka:
Cologne

model:
Capri/Puma

nadwozie:
coupe 2d

data produkcji:
02.1979/1998

VIN:
43155

Czeu mam dade lamana?
a nie konkrena?
co to jest VIN? -kolejna sztuka?

Hoover 3M / 2002-05-22 11:31:35 /


A masz jakąś wątpliwość, która to data?
Po prostu za rok produkcji jest odpowiedzialna jedna literka a tych jest chyba 20, więc kiedyś muszą się powtarzać

Piotr Kania / 2002-05-22 11:39:30 /


VIN (Vehicle Identification Number) to cały numer (17 znaków)
Trzy pierwsze znaki oznaczają międzynarodowy znak producenta. Na kolejnych pozycjach począwszy od czwartej do dziewiątej zakodowane są informacje dotyczące konstrukcji pojazdu, rodzaju nadwozia lub też umiejscowienia kierownicy i czasami rodzaju skrzyni biegów aczkolwiek każdy z producentów określa znaczenie tych znaków we właściwy dla siebie sposób. Znaki od dziesiątego do siedemnastego dotyczą już konkretnego egzemplarza samochodu. I tak: 10 – rok produkcji auta lub tzw. rok modelowy; 11 – kod fabryki która wyprodukowała dany egzemplarz; 12 do 17 – numer fabryczny auta. Nie wszystkie z owych siedemnastu znaków wykorzystuje się do zakodowania jakiś informacji. Pozycje niewykorzystane z reguły oznacza się znakiem „0”, choć niektórzy producenci stosują również i inne znaki (Ford – „X”).

Piotr Kania / 2002-05-22 11:47:14 /


Wielkie dzięki Piotrze!

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-23 08:53:14 /


Podlacze sie pod watek i zapytam dla ostatecznie jasnej jasnosci.... Mam przed soba 4 dowody rejestracyjne od grani, z ktorych 50% numer VIN zaczyna sie od WFO (czytaj "o"), zas pozostale dowody - WF0 (czytaj "zero") Wiec zapytowuje ;-) O CO CHODZI? Na numerze nadwozia na karoserii o wyglada jak 0 (zero), zas na tabliczce znamionowej widac wyraznie ze jest to o (nie zero). Jak rejestrowalem ostatnia fure, zdaje mi sie ze bylo w dowodzie o, a w nowym dowodzie juz jest zero. Zawsze mi sie wydawalo, ze powinno byc o(nie zero). Te glupie baby w urzedzie sie czepiaja wszystkiego, robia sztuczne problemy, uzupelniaja w dowodzie rej. masy pojazdu bez ladu i skladu, a z VINem nie ma komu porzadku zrobic.... wiec przy zerze czy przy 'o' mam sie upierac podczas rejestracji?

Mysza liil (EM) / 2004-02-29 19:20:56 /


Mysza - zawsze WFO (jak Olga), albowiem to jest W (=Niemcy) FOrd.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-29 20:19:14 /


mysza nie przejmował bym sie, panie w wydziałąch komunikacji potradia nie takie cyrki odstawic, a pozniej sie człowieku tłumacz, ja jak odbierałem dowód nie zauwazyłem ze pani przekręciła, J na I (które notabene nie występowało w numerach vin, co by z 1 nie pomylic), a zeby teraz to odkrcecic to wizyta na stacji diagnostycznej, badanie numerów kasa, kasa, kasa... :(((((( arghhh sprawdzajcie wszystko co pani w okienku wydaje :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-01 00:53:02 /


Ja też zawsze myślałem, że na początku jest WFO (litera O, nie zero) i nawet przy rejestracji Granady chciałem się kłócić z babą w oknieku, że powinno być O, a nie 0, ale nie miałem wystarczająco przekonywujących argumentów, więc dałem sobie spokój. Zmieniłem zdanie dopiero jak w jakiejś książce (chyba obsługa Mondeo to była, nie pamiętam, nie mam tej książki, tylko oglądałem w sklepie) zobaczyłem WF0 (z zerem), a żebym nie miał wątpliwości że chodzi o zero, to jeszcze była jakaś wersja z WF1 na początku. O ile zero z 'O' można pomylić, o tyle już jedynkę trochę ciężej. Więc chyba jednak zero.

A w ogóle, dlaczego nikt nie skontaktuje się z jakimś serwisem Forda czy kimś innym kompetentnym, zamiast dyskutować tu na forum o sprawach oczywistych (niekoniecznie dla nas, ale jednak)?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-01 12:40:08 /


Istotnie, Rafał, masz rację:
Do wakacji 1979 r. było O jak Olga, a potem wszedł aktualnie obowiązujący system, który w skrócie zamieszczam poniżej. Czyli późne Granady, Taunusy, Cortiny i Capri mogą mieć już WF1 albo WF0 (zero) tak jak Sierry i Scorpio.

Znak 1-3: światowy identyfikator wytwórni
Znak 4: rodzaj nadwozia
Znaki 5-6: XX
Znak 7: producent zespołów
Znak 8: linia montażowa
Znak 9: model
Znak 10: powtórka znaku 4
Znak 11: rok
Znak 12: miesiąc
Znaki 13-17: kolejny numer seryjny

światowe identyfikatory wytwórni dla "europejskich" modeli Forda:
SFA = Ford Motor Company Ltd. (England)
TW2 = Ford Lutisania SARL (Portugal)
UNI = Henry Ford and Son Ltd. (Ireland)
VS6 = Ford Espana SA (Spain)
WF0 = Ford Werke A.G. (Germany)
WF1 = Ford Werke A.G. (Germany)
XLC = Ford Nederland NV (Netherlands)
9BF = Ford Brazil (Brazil)
VS6 = Ford Espana SA (Spain)

rodzaj nadwozia:
3 = van high roof
5 = combi high roof
A = 5-dr
B = 3-dr
C = 2-dr coupe
E = 3-dr hatchback
F = 4-dr sedan
G = 5-dr MPV
L = 2-dr cabriolet
N = 5-dr estate/wagon
P = 2-dr pick-up
T = 2-dr sedan
V = 2-dr van
W = 3-dr van

producent zespołów:
B = Ford Great Britain (montaż własny)
C = Ford Great Britain (montaż w filiach)
C = Ford Lusitana S.A.R.L. Azambuia, Portugal (montaż własny)
E = Ford Germany (montaż w filiach)
G = Ford Germany (montaż własny)
L = Ford Brazil (montaż własny)
S = Japan (montaż własny)
W = Ford Spain (montaż własny)
Z = United States (montaż własny)

Linia montażowa:
A = Dagenham (UK) - Cologne (Germany) - Ipiranga (Brazil)
B = Halewood (UK) - Genk (Belgium) - Sao Bernado (Brazil)
C = Langley (UK) - Saarlouis (Germany)
E = Cork (Irlandia)
F = La Villa (Mexico)
G = Barcelona (Hiszpania)
H = Hiroshima (Japonia)
J = Caracas (Wenezuela)
K = Rheine (Germany)
M = Rheine (Germany)
N = Amsterdam (Holandia)
P = Valencia (Hiszpania) - Azambuja (Portugalia)
S = Setubal (Portugalia)

Model:
A = Escort - Orion
B = Cortina - Taunus - Sierra - Mondeo - Cougar
D = Focus
E = Capri - Puma
F = Fiesta
G = Granada - Scorpio
J = Fiesta
O = Mustang
R = Ka
S = Galaxy
W = Galaxy

Pozdro.


KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-01 13:07:48 /


Jak już mowa o numerach to może się podepnę:)
Dlaczego jak wpisuję VIN mojego Scorpio do Micocata to otrzymuję komunikat "Nie mogę zidentyfikoiwać VIN" czy coś takiego? Próbowałem już WF0 i WFO, może te xx-y trzeba pominąć? Ciekawi mnie to, a jak wezmę np. szczegółowe podawanie danych to w tej belce rozwijanej z silnikami nie ma mojego 2.8 EFI. Ford się do niego nie przyznaje czy ja mam Microcata okrojonego? Sam nie wiem...

Pozdrawiam

Speedo / 2004-03-01 13:46:19 /


No i znowu, krk4m, się czepię: znaki "WF0XX", albo podobne, zostały wprowadzone tak gdzieś na przełomie 1980 i 1981 roku, przynajmniej jeśli chodzi o Capri. Tak więc jeśli - jak piszesz - do wakacji 1979 występowały literki "WFO", to może rzeczywiście gdzieś występowały, ale chyba nie w Capri. A przynajmniej nie w moim (kwiecień 1980, bez majstrowania przy numerach).

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-01 14:59:04 /


Cóż , pewnie masz rację :)
Opierałem się na źródłach pisanych, a napisać można wiele - nawet pewien czteroliterowy wyraz na parkanie zwykle nie świadczy o tym, że owa część ciała składa się z desek. VIN w Europie pojawił się ponoć w lutym 1977 jako dyrektywa ISO, i wówczas koloński Ford miał przyznany symbol WFO, tak jak Mercedes WDB, Volkswagen WVW czy Alfa Romeo ZAR. Od lipca 1980 r. (MEA CULPA - walnąłem się o rok, chodziło o wakacje 1980) obowiązuje system 17 znaków, w którym LITERY I,O i Q są niedozwolone (ze względu na takie właśnie pomyłki z zerem i jedynką). Trzy pierwsze znaki określone są przez World Manufacturers Index (norma ISO 3780, której vacatio legis upływało z końcem 1982 r.), czyli od 1 stycznia 1983 r. każde auto na świecie musi mieć VIN w aktualnej postaci.
Tu są dobre linki do tego zagadnienia: http://www.nsxprime.com/FAQ/General/vin.htm
http://home.wxs.nl/~fransang/vins.html
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-01 16:24:51 /


No, z tym lipcem 1980 to już brzmi bardziej prawdopodobnie. Panie i panowie, ma ktoś Forda wyprodukowanego w lipcu 1980 lub tuż po, przynajmniej wg papierów, i może napisać coś na ten temat? W moim, jak już pisałem, w kwietniu 1980 jeszcze nabijali numery wg starszego systemu.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-02 15:59:16 /


Hm, ja mam z sierpnia 1980 roku. Ale obawiam sie ze nie mam nigdzie (przynajmniej nie ma na silniku, tabliczce, podlodze) zadnego WFx. Nr ma tylko 6 liter i cyfry.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-02 17:22:27 /


ja mam z 1980

Hoover 3M / 2004-03-02 21:54:43 /