logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Stabilizator przedniego zawieszenia

Stabilizator przedniego zawieszenia

Moze mi ktos z was powiedziec JAK DUZO DAJE dodatkowy stabilizator przedniego zawieszenia (pałąg tuz pod maska) i CZY OPLACA SIE GO ZAKLADAC, ewentualnie jakie sa SKUTKI UBOCZNE, no i jesli takowych nie ma, gdzie taki stabilizator mozna kupic (pod capri a nie uniwersalny).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-24 01:32:51 /


Jeżeli mówisz o rozpórce, to jak najbardziej polecam.
Głowne zalety to to ,że trzyma kolumny w jednym miejscu(nie schodzą się i nie rochodzą) a najlepsze są ze śróbą rzymską bo można ją idealnie dopasować do danego samochodu.Pozatym dodatkowo uszytywni bude i zawieszenie co pozytywnie wpłynie na szybkie pokonywanie zakrętów. Najczęściej stosuje się ją do samochodów sportowych lub po ostrym tuningu zawieszenia, gdzie jest wręcz nieodzowna. Zresztą sprawdziłem jej działanie na moim rajdowym seicento i mogę śmiało polecić.

Pudel / 2002-05-24 07:52:10 /


Jeszcze jedno: nie spotkałem się z czyś takim jak "uniwersalna" rozpórka..są przeznaczone tylko i wyłącznie do danego modelu samochodu.
Ostatnio też orientowałem się czy można coś takiego dostać do capri i niestety nic nie znalazłem. Ale przejżyj ogłoszenia, bo jak dobrze pamiętam to ktoś pisał że może załatwić rozpórki i klatkę bezpieczeństwa do capri.

Pudel / 2002-05-24 07:59:30 /


rozporki sa dostepne do Capri, nowa kosztuje 350-500zl w zaleznosci od tego czy malowana czy polerowana
kiedys zamawialem z katalogu typu D&W ale przyszla do gaznikowego a ja chcialem do wtrysku (jest inna) i musialem oddac, wiec do gaznika sa na pewno dostepne
jest jeszcze firma www.capri-wst.de maja rozne tuningowe czesci do Capri (nie mowie tu o naklejkach pioneer) , u nich rozporka kosztuje 100 euro
Capri ma tak delikatna konstrukcje karoserii ze jesli ktos jezdzi ostro to jest raczej niezbedna, podejrzewam ze kazdego przecietnego Caprika trzeba rozciagac zeby rozporka weszla na swoje miejsce, od razu znika problem ze zbieznoscia

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-24 08:47:04 /


Broń Boże nie nazywaj tego stabilizatorem, bo to nie ma nic wspólnego ze stabilizacją. W zawieszeniach przednich typu McPherson (Capri, Sierra, Escort, Cortina I/II, 90% przednionapędówek) podstawowym warunkiem utrzymania geometrii jest absolutna sztywność nadwozia, ponieważ dół zwrotnic ma odległość stałą dzięki wielobokowi sił złożonemu z silnika, łap, poduszek, dolnych podłużnic i wahaczy, a góra zwrotnic przy mocniejszych uderzeniach (skoki aut rajdowych) albo z wiekiem (blacha słabnie) lubi się do siebie zbliżać. Dlatego stosuje się ROZPIERACZ (albo USTALACZ) GÓRNYCH GNIAZD ZWROTNIC KOLUMNOWYCH (w niemieckim DOMSTREBE). Skutków ubocznych nie stwierdzono - naprawdę warto. W Wieliczce pod Krakowem sprowadza je firma tuningowa RAKO, a producentem jest niemiecki gigant tuningowy D&W. Do Capri dostępne są modele (podaję nry katalogowe D&W na całą Europę - jak wolisz, to możesz sobie kupić w hitlerowie, pewnie będzie taniej):
140488 - czerwony, stalowy, Mk I, II, III (Pinto OHC 1.6/2.0, Essex 2.0/3.0, Koeln V6 gaźnik)
140489 - czerwony, stalowy, tylko Mk III 2.8i
140243 - polerowane aluminium, Mk I, II, III (Pinto OHC 1.6/2.0, Essex 2.0/3.0, Koeln V6 gaźnik)
Do Kentów, V4 [i Perany :-(((] cholery nie produkują. Podobnie nie szukajcie do Granady czy Taunusa/Cortiny Mk III/IV - one mają przód na podwójnych wahaczach, więc do nich się nie stosuje.

Jeszcze jedno - do montowania musisz (zwłaszca kilkunastoletnie auto) podnieść z przodu, żeby koła zwisały. Inaczej nie zapniesz, bo rozpieracz będzie z pewnością o kilkanaście mm dłuższy od rozstawu gniazd, buhaha !!

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-24 09:08:35 /


Też polecam rozpórkę, Capri ma rzeczywiście dość wiotką konstrukcję i sztreba jest niezłym pomysłem, zwłaszcza że bardzo łatwo ją wykonać samemu

maciekvmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-24 11:35:53 /


no zrobic by mozna, tylko skoro juz mam innt to jaki wymiar? ten z rysunków karoserii ?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-24 17:48:05 /


Hmmm właśnie może ktoś ma wymiary i rysunki jak powinna wyglądać taka rozpórka. Za wszelkie dane byłbym wdzięczny (myslę że nie tylko ja :-)). Pozdrawiam

kavaler / 2002-05-24 19:09:39 /


Zgadzam sie z przedmowcami, to kupcie mi a ja wam rozrysuje wszystko ;-) A tak na powaznie, moze jest w polsce jakis sklep ktory ma cos takiego w ofercie? Czy pozostaje tylko z zagranicy sciagac...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-24 23:45:30 /


Parę godzin temu pisałem wyraźnie - pod Krakowem jest miasteczko Wieliczka, w niej firma tuningowa RAKO ma w ofercie 3 rodzaje oryginalnej szwabskiej sztreby do Kapryśnej w cenach rzędu 300-500 złotych. Chyba że dla coniektórych Kraków to nadal Galicja, a Polska rozciąga się tylko od Poznania po Gdańsk i 100lycę. Wejdź na stronkę D&W i zobacz, kto najbliżej Twojego miasta jest ich agentem - ściągnie Ci to w ciągu 10 dni z Essen.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-25 00:11:50 /


Z tym ze w nowych katalogach D&W rozporki do Capri nie ma. Nie wiem jak jest na rok 2002 ale w dwoch poprzednich latach nie bylo. Trzeba wiec szukac w katalogu z '99. Czesto w sklepie poprostu nie wiedza ze cos takiego jest bo nie ma w aktualnym katalogu.
Pozdrawiam

Gacu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-25 00:21:00 /


Bez urazy perana, poprostu na stronie RAKO nic nie ma, a jakos o 00:35 nie chce mi sie tam dzwonic ;-). PS. Jaki jest adrest str. B&W?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-25 00:34:00 /


Jeszcze raz sorka Perana za male litery, a oczywiscie chodzi mi o D&W ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-25 00:35:44 /


Na D&W zeczywiscie nie ma nic do Capri :-(

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-25 00:52:28 /


Smasher - jeszcze raz bez urazy (i powolutku, jak np. dla policjanta). 24 maja o 8.48 rano masz odpo od Camaro ze Szczecina. Podał Ci adres www.capri-wst.de do sklepu tuningowego w hitlerowie, gdzie do Kapryśnej jest praktycznie wszystko. Podaję kilka cen - sztreba stalowa D&W (lakierowana na czerwono) - silniki V6 Koeln i Essex, Essex V4, Pinto R4 OHC (nie podchodzi do Kentów, Koeln V4, Turbo V6 i Perany) - 107 euro. Pałąk bezpieczeństwa stalowy (półklatka) do wyścigow - Mk I, II, III - 230 euro, pełna klatka - 442 euro. Oprócz tego sztreba do wszystkich Capri (łącznie z Turbo-May, Brooklands, V4, Kentem i Peraną) - 169 euro. O godzinie 9.09 dnia 24 maja masz moją odpowiedź z numerami części wg katalogu D&W - sztreba alu do Capri (tylko gaźnikowe V6 Koeln i Essex, Essex V4, Pinto R4 OHC) nr 140243, stalowa (czerwona) do gaźnikowych (j.w.) nr 140488 i do 2.8i Mk III nr 140489. Przecież nie biorę tych numerów z powietrza - jak podaję, to są.
13 minut po północy (a więc już 25.05) powtarzam Ci to samo raz jeszcze - jeśli do Wieliczki Ci za daleko, znajdź sobie na stronce D&W bliższego dealera, albo zamów mailem bezpośrednio w centrali w Bochum. 9 minut później Kuba Gacek potwierdza, że w katalogu na 2002 r. nie ma tego w spisie, trzeba poszukać w starszych. Mam przed sobą te sakramenckie katalogi (700-900 stron każdy). W 1991 jeszcze nie ma, w 1994 i 1997 są i w 2000 już nie ma. Ale w magazynie leżą nadal. A personelowi nie chce się szukać.
Najbliższe przedstawicielstwo D&W masz w Poznaniu - tel. 61/875.02.17, mail: kamishi@dw-tuning.poznan.pl. Podaj numery części i mają Ci to dostarczyć. A gdyby darli ryj, że w drukowanym katalogu nie ma, to na stronce: http://www.duw.de/shop2002/(5k5doi55tk5jwj555qhh0r45)/products.aspx?category=10&folder=476&sortby=Pro są wypisane trzy rodzaje (aluminiowej już nie ma, ale pojawiła się stalowa do Turbo-May i Turbo-Brooklands. Kosztuje 87 euro - sprawdź sam.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-25 14:25:47 /


Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-25 17:40:59 /


hmm...
sama rozpórka jest widoczna na fotkach z zlotu na placu bankowym w wawie, z 99:
http://www.capri.pl/club/images/plac-bankowy-1999/pb-06.l.jpg
http://www.capri.pl/club/images/plac-bankowy-1999/pb-07.l.jpg
konstrukcja skomplikowana sie nie wydaje wiec moze by to zrobic samemu zamiast wydawac ok.300 zlotch (tak wiem to nie bedzie jak z fabryki, ale moje capri tez nie jest z fabryki). :)
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-25 21:22:35 /


a może ktoś ma odpowiednie wymiary? jaka odległość powinna być? to sobie dorobie... chodzi o 2.8i. będe dzwięczny za informacje.

kliner aka cleaning / 2002-05-27 00:06:03 /


tutaj http://www.capri.pl/ads/ad.php?id=33643037333836306530636434
oglasza sie koles ktory robi spinki , rozporki itp do wszystkiego.
Moze wezmie mnij niz D&W + posrednicy
wszystkiego dobrego

Bartosz Stepień / 2002-06-13 14:10:00 /


Facet u którego robię blachę i lakier(też posiadacz Capri) , robi rozpórki(wymiar bierze z jakiegoś katalogu a resztę robi pod silnik),
tylko nie jestem do końca pewien co do ceny,ale nie powinna przekroczyć 200 pln.
Jak ktoś był by chętny niech da znać.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-13 18:52:13 /


jesli na srube rzymska to jak mozesz zalatwicto mi zalatw
ale ma sie rozumiec to pozadna robota!!!!
zeby zamiest pomuc nie zaszkodzilo
jesli cena bedzie do 200zlto ja poprosze:)

Hoover 3M / 2002-06-14 00:07:31 /


hoover@chelmnet.pl-dogadamy na priv

Hoover 3M / 2002-06-14 00:13:24 /


Mam zamiar zrobić rozpórkę do swojego auta, wobec tego pojawiło się także kilka pytań.
Będę wzorował się na tej co na zdjęciu poniżej.
Z tego co zmierzyłem (dość pobieżnie) rozstaw McPherson-ów jest o.k. Jednak raczej będę robił konkretnie pod to co jest.
Mam w planie zrobienie rozpórki ze stali konstrukcyjnej (7-mki, 8 lub 9 lub innej - jaki typ to jest jeszcze do uzgodnienia, co byście poradzili?). Pomysł z rzymską śrubą odpuszczam - jednolita rura będzie b. stabilna, lepszym rozwiązaniem będzie porządnie wymierzyć i zrobić na miarę. Przewiduję rurę o średnicy 2,5 cala, bez szwu. Jak sądzicie: czy zrobić rozpórkę z rozstawem o np. 2mm szerszą niż wymiar w aucie? Zamontowanie chyba nie będzie stanowić problemu bo jest ruchome połączenie między rurą a mocowaniem przy McPcherson-ach - podniosę przód aby było łatwiej i myślę że nakrętki to dociągną. Może dać inny nad wymiar?
A może zrobić na wymiar i zespawać na stałe połączenie mocowanie-rura?
Czy rurę wygiąć w łuk czy zostawić tak jak na zdjęciu?
Może w ogóle nic nie zmieniać w porównaniu do tej na zdjęciu (D&W)?
Co o tym sądzicie?

PiotrekFCapri / 2004-03-02 23:35:37 /


Na starca szkiełko i oko zostawić jak jest w D&W - to w końcu nie majstry ze stodoły od Ziutka i sprzedają to z TUVem na cały świat. Tylko ta rura 2.5 cala mnie przeraża - toż to prawie jak lufa, do której Gustlik podawał odłamkowe.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-02 23:48:39 /


Co Ty Piotrek na Puchar 2004 się szykujesz? Do zwykłej jazdy takie rozwiązania to przerost formy nad treścią. Poza tym waga tego cuda może negatywnie wpłynąć na osiągi i maska nie będzie się domykać ;))

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-02 23:52:42 /


"Tylko ta rura 2.5 cala mnie przeraża - toż to prawie jak lufa, do której Gustlik podawał odłamkowe"

też jestem przerażony :), o cal za dużo (coś ok. 40 mm)

PiotrekFCapri / 2004-03-03 00:09:13 /


40 mm to chyba mniej niż 2,5 cala... z tego co mi sie wydaje, ale kłucił sie nie bede 1 cal to coś ok 2,5 cm wiec 2,2x2,5 to wychodzi 62,5 mm a to kawał metalu...

grabasz / 2004-03-03 00:23:22 /


może źle to ująłem
ma być tak:
2,5-1
1,5 * 2,54=3,81 [cm]

PiotrekFCapri / 2004-03-03 01:40:34 /


Witam!
Rozpórki z katalogu D&W produkuje firma Wiechers - taka niemiecka firma, która także robi i klatki. Mieli rozpórki i klatki do Capri, bo kiedyś szef tej firmy ścigał się właśnie na Capri ( w katalogu było jego zdjęcie w Capri z rajdu).
D&W je tylko kupuje i sprzedaje pod swoim logo, jak większość rzeczy.
Kiedyś sprowadziłem kilka transportów tych rozpórek z Wiechersa, prawdopodobnie na żółtym jest nawet ta ode mnie - kupili ja chłopaki z Góry Kalwarii i oni mieli właśnie żółtego.
Rozpórki kosztowały coś w stylu 350-400 zł, były ze stali polakierowane na czerwono, łamane i proste, były do przodu i tyłu.
Średnica rury, to około 30mm, bez regulacji śrubą rzymską.

Przy montażu takiej zwróćcie uwagę, że jeśli podniesiecie auto i odkręcicie śruby w celu założenia rozpórki, to Wam Macphersony spadną ;)

My w firmie robimy rozpórki ze stali nierdzewnej, jeśli ktoś jest zainteresowany, to za taką wypolerowaną rozpórkę oczekujemy około 400 zł, dla caprikowców możemy zrobić lepszą cenę oczywiście.
Jak zrobię zdjęcia mojej, to wrzucę na forum :)

lutek / 2004-05-30 19:05:35 /


A czy ktoś by mógł zwymiarować taką rozpórkę na przód i tył? Też myślałem nad dorobieniem takowych z nierdzewki.

Piotrek PCK / 2005-03-20 18:35:04 /


witam mam takie rysunki i robie takie rozpurki jak ktos potrzebuje to niech da znać moze nie są fabryczne ale dosć dobre zeby tą konstrukcje wytrzymały a najlepiej niech wypowiedzą sie ludzie którzy odemnie kupili.Rafał pozdrawiam

Łukasz 33 radom / 2005-03-21 17:18:13 /


A możesz podać jaka powinna być odległość pomiędzy tymi obejmami które przychodzą na kielichy? Ja swoją i tak będę musiał dorabiać na wymiar, bo zwykła raczej nie podejdzie do 2.9 ze względu na listwę wtrysku. Ale jej szerokość powinna być stała.

Piotrek PCK / 2005-03-21 17:42:38 /


Rozstaw mocowania podstaw wg środka to 1010 mm, grubość blachy to 3 mm, fi rury belki to 40 mm - rozpórki D&W jak i te z capri-WST mają te same wymiary (tzn. konkretnie to gaźnikowych V6).

PiotrekFCapri / 2005-03-21 20:31:47 /


Umieściłem na ftp. skany rysunków rozpórki - autorstwa Wojtka Wdowiaka. Co prawda są dla gaźnikowych wersji V6, ale chyba powinno nieco się przydać też i do innych.
pozdro


ftp://ftp.capri.pl/user/piotrekfc/

PiotrekFCapri / 2005-03-23 11:58:51 /


Dzięki wielkie, rysunki napewno się przydadzą. Są tam najważniejsze rzeczy, wymiary. Pod to można już dorabiać trochę inną rozpórkę.

Piotrek PCK / 2005-03-23 13:15:13 /


bardzo proszę o potwierdzenie, że wymiary zaznaczone na rys. dotyczą także Mk3 (są na stronie jako wymiary dla Mk1) ale wszystko wskazuje na to, że to to samo. Panowie miarki w dłoń i proszę o pomiary (szczególnie w zdrowych wozach;-) z góry dzięki. SPRAWA DOŚĆ PILNA.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 09:51:14 /


Przeciez w "garazu" sa wymiary tez MKIII...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-04 09:56:43 /


w garażu są: "Wymiary kontrolne ramy dla modelu Ford Capri Mk II (i najprawdopodobniej również dla Mk III)"
i ten 1023 jest ten sam co dla Mk1(??), a tego drugiego chyba wogóle nie ma.
ale mi raczej chodzi o jakieś odczyty z NATURY...

czyli chwila prawdy o naszych wozach.

jeżeli te wymiary są poprawne, to prawda o moim jest smutna:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 12:13:04 /


1023 w moim Capri zgadzasie...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-04 12:19:26 /


o to mi chodziło. dziękuję.
ale w taki razie u mnie tragedia jest:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 13:07:09 /


800?
było mierzyć? :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 13:12:37 /


cOke:)
lepiej napisz ile jest w Twoim;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 17:46:33 /


Przeciez napisał :)

Mysza liil (EM) / 2005-06-04 19:39:25 /


no to podnośnik między kolumny i ogień ;)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 19:48:02 /


dokładnie:) tylko może lepiej rozpierak:) a potem rozpórka i 100 lat bedzie służyć...
...MAM NADZIEJE;-)

tylko jak to zrobić, żeby poszło równo z obydwu stron??

jakieś doświadczenia?? na rame, to raczej nie chce go stawiać...

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 19:58:35 /


To ja mam takie pytanie o wymiar 1023 mm. Tyle jest pomiędzy osiami prostopadłymi do podłoża. Rozpórka natomiast jest rozstawiana na 1010 mm. Półki wnęk kół pochylone są pod kątem 8 stopni (co za tym idzie oś McPhersona także). Pochylenie to powoduje zmianę rozstawu rozpórki z 1023 na 1010 - czy ja dobrze myślę?

PiotrekFCapri / 2005-06-04 22:31:55 /


ja nie do końca kumam to 1100:( a jaki ma ta rozpóra ten mniejszy wymiar (między śrubami) i skąd jest ta rozpórka o której piszesz??

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 22:53:10 /


no właśnie nie wiem jaki ma ten mniejszy wymiar :(
rozpórka jest z tego białego mk 3 (kilka postów wyżej jest zdjęcie), prod. D&W.

PiotrekFCapri / 2005-06-04 23:26:56 /


jeszcze raz zwracam się z prośbą o odczytanie "z natury" w co zdrowszych capri zaznaczonego na rysunku wymiaru. taki pomiar naprawde trwa z 3 minuty z otwarciem maski i zamknięciem, a mi to jest do szczęścia potrzebne;-) z góry dziękuję za pomiary.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-10 08:46:41 /


może ktoś by napisął Bobikowi zacnemu ile to jest, czy może nie ma zdrowych Capri na stronie :P ???
HeHe :>

Rydzu liil Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-10 17:27:24 /


Ja tam pewności nie mam - co do wymiarów w moim

ale zmierzyc moge :-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-10 21:59:20 /


no właśnie o to mi chodzi. nie chce danych fabrycznych, tylko prawdziwe wymiary w naszych autach po długich latach ciężkiej pracy;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-10 22:21:52 /


Bobik a co chcesz sobie poprawić samopoczucie przez wyniki innych? :)))

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-10 22:45:48 /


NIE
musze u siebie poprawić, a nie chce przedobrzyć. a domyślam się że po latach jazdy troche sie to zmienia jednak:( i dlatego chce wiedzieć jak jest w dobrych, ale nie nowych juz autach, ale jak to dla wszystkich taka wielka tajemnica to TRUDNO:( dziękuję WAM bardzo.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-11 09:39:24 /


Czy naprawde wszyscy sa tak leniwi? Tak duzo czasu zajmuje zmierzenie? Wiadomo ze nawet fabryka ma jakies tolerancje i roznica rzedu 2mm byla pewnie w nowych budach. A co dopiero po 20-paru latach i na dodatek po naszych dziurach. Dlatego chcial wiedziec. Zeby wiedziec w jakiej tolerancji to poprawic w swoim samochodzie, zeby z czyms nie przegiąć. Troche życzliwości Panowie. I nie chodzi tutaj o poprawe samopoczucia ani o wyśmiewanie innych ze mają pare milimetrow mniej...
Dla nas odleglosc zaznaczona na rysunku bylaby to cenna informacja, tak samo jak dla niektorych "poważne" problemy typu: jak podlaczyc to czy siamto, dlaczego nie dziala, dlaczego stuka, po co drży, po co nie pali na wszystkie garnki czy po co wyje, po co zamarza, po co nie grzeje... Opierdalać za wątki z gazem to wiekszość ma siłę i czas... Dzis sobota, wiec miarki w łapki i do dzieła :) I nie chodzi nam o to zeby se dodac czy odjac do wymiaru z rysunku pare milimetrow, chodzi o REALNY pomiar. Prosze ostatni raz w imieniu kolegi. A jak nie, to nie :(

Mysza liil (EM) / 2005-06-11 10:09:17 /


ja mogę zmierzyc jedynkę jeśli chcesz chyba ma to samo , a moja jest pewna :)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-11 10:19:16 /


Czy moge zmierzyc jutro rano jak bedzie jasno...?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-12 00:36:50 /


moja to tak ma po jedej wielkiej łacie na strone wiec miarodajne to tak śrenio jest, ale jak chcesz to masz, między śrubami kielicha mam 1cm mnijeszy niz na obrazku, natomiast osie amoryzatorów sa +/- jak na obrazku... buda z r4 jezdzi ponad 20 lat z czego coś koło 10 z v6 pod maska.
Pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-12 01:50:12 /


U mnie jest odpowiednio 995mm i 935mm :/
Trza się chyba będzie za rozpórką rozejrzeć.
Acha Capri MK3 R4 '80 w razie jakby co.
liil

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-12 13:08:49 /


Hmmm nie wiem czy sie mam bać ale u mnie zamiast zakreślonego na czerwono 956 jest 941 mm ????

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-12 17:01:59 /


dopisze choc poslalem Sesemesa :)

947mm
81" R4

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-12 18:59:48 /


dzięki za pomiary. czyli wychodzi na to, że odchyłka ok. 1cm od podanego wymiaru jest raczej normą i pewnie nie ma specjalnie ujemnego wpływu na całokształt:) ale oczekuje jeszcze dalszych pomiarów w poszukiwaniu "wzorcowego egzemplarza";-)

i teraz moje kolejne pytanie: jak waszym zdaniem w takim razie rozstawić te otwory w rozpórce?? myślę, że robienie na wymiar z rysunku byłoby przegięciem?? a może ktoś mógłby zmierzyć po prostu jakąś rozpórkę w miarę wiarygodnej firmy (D&W)?? jeżeli ktoś taką ma lub ma dostep do takiej to bardzo proszę o pomoc.

gryziu wychodzi na to, że jedziemy na tym samym wózku;-) czy masz zamiar coś z tym robić?? a jeżeli tak to co i w jaki sposób??

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-13 10:24:13 /


No coś pewnie trzeba będzie zrobić, ale co to się jeszcze nie zastanawiałem :/
Ma tam usiąść jakiś większy silnik, ale też jeszcze nie wiem jaki :) Jak już będzie, to się będę zastanawiał co dalej.
liil

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-13 10:33:15 /


orginal rozpore ma Camaro

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-13 12:27:21 /


A mi wyszlo zacnie:)
gorny pomiar - cos kolo 1021-1022 mm
dolny - 955 mm
MkIII V6 82 rok, bude jeszcze ominela reka blacharza, i przebieg niewielki, zapewne dlatego tak wyszlo

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-13 12:45:03 /


WOW:) no to chyba mamy wzorcowy egzemplarz!
GRATULUJĘ i juz wiem do czego dążyc w takim razie:)
a o tej budzie dużo dobrego słyszałem:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-13 12:58:19 /


ja mam na górze równe 100 cm ;-) FC Mk1

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-13 13:19:37 /


cos kolo 935 i 1000

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-13 20:33:53 /


Mam wymiar z auta z rozpórką, między wierzchołkami śrub jest 954 mm.

PiotrekFCapri / 2005-07-06 13:19:08 /


Podepnę się tutaj... czy ktoś może mi wytłumaczyć jaka jest różnica między:

Domstreben, a Streben Hinten? -> http://www.wiechers-sport.de/

Jedna do mego Capri kosztuje 83 Ojro malowana, a 128 Ojro polerowana. Druga 39 Ojro malowana, 57 Ojro polerowana...

Czy Domstreben to rozpórka na przód, a Streben Hinten to rozpórka na tył? Dobrze wykombinowałem? Nie znam niemieckiego... Proszę o pomoc;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-05 14:53:03 /


jak klikniesz to sa nawet zjedecia z opisami :p tak, jedna na przod druga na tył.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-05 14:54:40 /


Podepnę sie tutaj.

Czy ktoś zakladał rozporkę do 2,0 OHC z okrągłym filtrem. Przymierzałem jedna rozpórkę i wchodzi na filtr powietrza. Założona oryginalna na kwadratową puszkę nie dotyka. Czy ma ktoś doświadczenie z oryginalną rozpórką, która podchodzi pod okrągły filtr?
Fotki dla porównania. Chodzi mi o to czy ta oryginalna wejdzie w przestrzeń okrągłego filtra czy nie.

Ta ocynkowana robiona na wzór oryginalnej.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-08 22:10:25 /


a czy oryginalnie w Capri 2.0 OHC występowała okrągła pucha air filtra?

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-08 23:13:04 /


a moze o to "na wzor" sie rozchodzi i cm roznicy by zalatwil sprawe. no chyba ze jest idealnie skopiowany...

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-08 23:20:38 /


Co do puszek się nie wypowiadam. W naszym dziale "garaż" w działce o silnikach OHC ma okrągły filtr. W moim w oryginale była kwadratowa puszka. Od bidy mogę puszkę zmienić ale mam założony gaz, który jest dobrze zestrojony. Jak zmienię przekrój dolotu powietrza to się może okazać, że powrót do dobrych ustawień gazu będzie niemożliwy. Dlatego wolę wybadać teren zanim zrobię ingerencję w filtr.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-09 08:46:44 /


ta na wzór jest idealnie skopiowana, Szadoł zmień puche filtra na normalną, pozatym po co Ci gaz w oszczędnym OHC ?

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-09 10:23:21 /


Wszystkie oryginalnie zabudowane 2,0 OHC, które widziałem miały kwadratową puche. Zdjęcia z działu mogą przedstawiać silnik z innego modelu Forda.
Chociaż jak to Fordach - wszystko jest możliwe.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-09 10:37:52 /


Gaz jest bo był :) - nie wiem co lepsze katować go bezołowiową czy gazem skoro głowica nieutwardzona.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-09 17:52:57 /


Do bezołowiowej można lać dodatek ... i ona wcale tak nie szkodzi głowicy ;-) można przejechać 100 tys km na bezołowiowej i nic się nie dzieje ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-10 00:20:25 /


a gaz u mnie stoi 1,56 ...

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-12 22:38:44 /


Temat odgrzewany z leksza...co do rozpórek, w kapryśce ma się rozumieć...pytałem w osławionej firmie RAKO z Wieliczki,o której na początku tego wątku,czyli w jakim 2002 r. :) była mowa...koszt stalowej w czerwieni - 430 PLN, alu (poler) - 660 PLN. Trzyczęściowe = pałąk środkowy + 2 mocowania do kolumny.
Czas oczekiwania...uwaga...(słownie) jeden miesiąc (!!!) Cena i czas delikatnie powala na kolana :( Dodam,że interesowała mnie rozpóreczka do dwójki pod V-ke 2,8 na gaźniku.
Pozdrawiam!

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-14 23:27:19 /