logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » dystanse do Mk3

dystanse do Mk3

Sprawa wygląda tak: Obecnie mam 7' ATS-y obute w 205-tki Fuldy. Na zimę chcę założyć stalówki. Takie jak na foto No.1 (mady by Śmietan). Problem w tym, że kiepsko wyglądają. Rozmiar 175/70 R13. Nie znam ET ale poznacie ze zdjęcia - to te z wydatnym parapetem. Chcę więc dać dystanse - zarówno na przód jak i na tył. Na przód myślałem o 10mm a na tył o 15mm. Na fotkach macie jak wyglądają nadkola z ATS-ami. Nie są poszerzane, ale na bank było coś przy nich grzebane. Na fotkach NIE ma pod ATS-ami dystansów.
Jak przymierzałem na tył dystans 10mm to po założeniu koła zastało mi 12mm szpilki. Wydaje mi się, że to trochę mało. Na ATS-ach wystaje szpilki 20mm. Śruby mocujące mają 30mm długości. Aha, śruby są do alusów ale bez ruchomego kołnierza. Ruchomy ma tylko jedna ze śrub, antykradzieżowa. Czytałem na forum, że mogę tymi śrubami śmiało skręcać stalówki..
Mam do kupienia dystanse z pierścieniem centrującym. Akurat przy takiej szerokości powinno się z czymś takim kupować podobno ale za cholerę nie wiem dlaczego..

Pytania:
1. Czy 15mm dystans z tyłu nie będzie za szeroki? Chodzi o to, że koło zmieści się w nadkolu ale czy to nie wpłynie na jakiś stopień zużycia łożysk czy coś w tym stylu..
2. Czy muszę koniecznie zmieniać szpilki?
3. Jeśli odp. na Ad.2 brzmi "TAK" - to jaka powinna być długość szpilek?
4. Czy mam kupować dystanse z pierścieniem centrującym? I jeśli "TAK" to dlaczego?
5. Czy muszę też wymieniać śruby na te do stalówek?

Pomóżcie z jakimiś konkretnymi odpowiedziami..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-21 20:11:46 /


Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie zapomniał.. Zimówki mają 5" szerokości.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-21 20:15:38 /


mozna przeliczyc ; http://www.capri.pl/forum/130760

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-21 21:03:14 /


https://www.rsracing.com/tech-wheel.html

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-21 21:04:53 /


Dzięki Stich.
Wiem, ze to było wałkowane po sto razy ale miałem nadzieję, że ktoś zna już to ET, bo pozna po feldze.. Mi to liczenie jakoś nie idzie.. ET mi wyszło jakieś kosmiczne, bo 2,2mm. ://
Krk napisał: "Rachunek jest prosty. Żeby nie obcierały o zawiechę w Capri i Escortach RWD muszą miec conajwyżej 124mm od płaszczyzny styku z piastą do płaszczyzny wewnętrznego rantu." No u mnie nie ma 124, tylko 100mm !!
A z tego co jest dalej napisane wynika, że te 5" felgi powinny mieć albo ET -19.
Ale u mnie odległość od krawędzi obu rantów wynosi 135mm.. A od krawędzi płaszczyzny styku do płaszczyzny rantu wewnętrznego 90mm. Paranoja :/

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-21 21:48:50 /


12mm szpilki spokojnie wystarczy.

Mysza liil (EM) / 2007-12-21 22:10:56 /


No mi się też tak wydaje.. Ale Mysza, to mierzyłem przy założeniu, że dystans będzie miał 10mm (czyli na przód wejdzie spokojnie i nie będzie trzeba kombinować) ale ja się zastanawiam nad 15mm, bo na 10-tkach koło jest jednak za głęboko. No i kwestia tego pierścienia centrującego... Dzwonił do mnie Przemo i mówił, że warto by było to kupić. Ale są jakieś "przeciw"? Aha, no i przy dystansie 15mm będę musiał zmienić szpilki chyba..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-21 22:27:05 /


MILO - nie ma paranoi :)
Jesli całkowita/maksymalna/zewnętrzna szerokość felgi wynosi 135mm [a raczej pewnie 140mm], to jest to felga 41/2Jx13. Jeśli teraz BACKSPACE [odległość od płaszczyzny styku do płaszczyzny rantu wewnętrznego] wynosi 90mm [a raczej pewnie 89mm], tzn. że ET równe jest +19mm - bardzo rzadki układ dla felg blaszanych. Ale jednoczesnie wyżej piszesz, że mają 100mm backspace, co wskazywałoby na ET +30mm [często spotykane].
Pomierz wszystko spokojnie raz jeszcze i opisz efekty.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-21 22:39:46 /


Milo, z tyłu zwalasz beben i szpilki wymieniasz w pare sekund. Nowe od foki/mundeła są dłuższe niż caprikowe, kosztują w serwisie grosze.

Mysza liil (EM) / 2007-12-21 22:46:20 /


bezpiecznie na zimę TYLKO WSZYSTKO ORYGINAŁ tak ma być i koniec. 1l wódka we krwi;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-22 01:07:09 /


a ja sie podepne... tko ma na zbyciu jakies dystanse do kapcia.. najlepiej jakies 10 - 15 mm

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-22 01:11:19 /


Krk.. pomierzyłem na spokojnie. No i załamka :/ Szerokość całkowita felgi to nie 135 ani nie 140 ale 150mm !! Od zewnętrznej krawędzi do przeciwległej (również zewnętrznej) krawędzi jest dokładnie 150mm. Co do backspace'u to 90mm. Nic już z tego nie rozumiem..

Mysza, szpilki to nie problem, bo dostanę je w komplecie. Ich wymiana też np problem. Pytanie czy brać dystanse 15mm BEZ PIERŚCIENIA centrującego czy RAZEM Z PIERŚCIENIEM? Bo to mnie najbardziej niepokoi...

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-22 01:13:52 /


Czyli wszystko OK - felga 5Jx13 z najmniejszym seryjnym ET równym +14mm - typówka dla Capri z motorami V6. Jeśli chcesz mieć środek śladu zimówki [a więc także obciążenie łożysk] identyczne jak latem, to podłóż pierścienie równe różnicy ET między blaszanką a alumem [nie pamiętam, ale ATS chyba ma ET +7, czyli pierścień 7mm].
Jesli chcesz zachować 'letnią' odległość krawędzi opony od rantu błotnika to musisz do tej grubości dodać połowę różnicy szerokości opon [przy oponie 175 zimą i 205 latem będzie to dodatkowe 15mm]. Oczywiście dopuszczalne są także wszystkie rozwiązania pośrednie.
Aha - i dystans zawsze z pierścieniem centrującym. Chyba że lubisz drgania na kierownicy :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-22 01:39:45 /


Dystans z pierścieniem zawsze lepszy, ale bez pierścienia nie zawsze drga ;)

Mysza liil (EM) / 2007-12-22 08:23:11 /


Dzięki chłopaki :) Więc wątpliwości rozwiane :) A co do tych drgań, to ja właśnie na ATS-ach mam takowe przy 90km/h. Mniejsze na prostej ale na łukach różowo nie jest :/ Najpierw obstawiałem wał albo podporę, w końcu most (niby przestawiony miał być). Most okazał się ok, wał też, podporę wymieniłem na nową, z łożyskiem i gumą.. Drgania zostały. Jeśli założę zimówki a drgań nie będzie to definitywnie będzie wskazywać na bra k pierścienia.. Aha, klocki też wymieniłem, tarcze ok - nie biją.

Aha, jeszcze jedno: jak ten pierścień się montuje? Jak to w ogóle wygląda? Czy trzeba to zakładać w jakimś zakładzie zajmującym się felgami, centrować coś?
Mi gość mówił, że te centrujące tałatajstwa zakłada się na dystanse powyżej 10mm.. Co radzicie? Na tył kupuje na bank 15mm z pierścieniami centrującymi a na przód 10mm bez dystansów i wpierw zobaczę jak to to się prowadzi. Co sądzicie?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-23 00:36:34 /


Wiem że temat wałkowany ale ja jakiś ciemny jestem chyba.
Pytanie:
Zakładam felgi 7j13 et=26 do capri mk2/3

Potrzebne będą dystanse. I teraz nie wiem czy kupić dystanse przykręcane czy przelotowe, czy napewno bedą portrzebne na całe auto itp.

Ja bym kupił dystanse przelotowe 20mm na stronę (bo tańsze) i do tego szpliki. Tylko jakiej długości mają być te szpilki ? dałbym 70mm ale czy nie bedą za długie ?

W ramach informacji to na przodzie są hamulce tarczowe wentylowane, na tył zwykłe tarcze :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-23 15:56:32 /


Złożyłeś zestaw odpowiedni. Dystans 20mm przelot plus szpilki 70mm. Będzie ok.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-23 16:37:56 /


tylko czy taką szpilkę da się włożyc z przodu w piastę :?

Witan. Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-23 17:43:41 /


włożyć sie powinno dać , tak mi sie wydaje, zwłaszcza jak ma sie piaste w ręku a nie na aucie :) a czy szpilki 65mm sie nadadzą czy takie już będą za krótkie ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-23 18:18:12 /


to jak ? 64mm szpilka starczy też ? 64mm długość całkowita

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-24 18:55:52 /


A ja mam takie pytanie: Czy łożysko piasty bardziej jest obciążone jak damy większy dystans i felgi o mniejszym odsadzeniu czy odwrotnie czyli mniejszy dystans i felgi o większym odsadzeniu?

pasek Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-12 14:55:21 /


Orientuje się ktoś gdzie można dorobić dystans na przód do capri najlepiej w okolicach wawy? Chodzi o kształt tak jak jest ukazany w "modyfikacja układu hamulcowego" w dziale garaż...

pasek Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-30 18:18:31 /


a jakiej grubosci potrzebujesz te dystanse?????

Łukasz 33 radom / 2009-12-01 23:21:28 /


w okolicy 35-45mm musiałbym zmierzyć dokładnie - a masz możliwość zrobienia takich?

pasek Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-02 12:59:45 /


tak mam mozliwosc

Łukasz 33 radom / 2009-12-02 17:31:54 /


jaki to byłby mniej więcej koszt? - komplet na 1 oś - 2szt.

pasek Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-03 09:02:49 /


Ja mam felgi ats classic 8 cali plus dystanse 25mm na strone i z przodu jest ok ale tyl juz przyciera na duzych dziurach moze to kwestia opon zbyt szerokich koszt 4 szt dystansow z alu to 700zl.Dystanse mam zmieniajace rozstaw srob wiec tez cena wyzsza ale capri obnizone z dystansami kosi opor

mixer Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-03 21:35:21 /


u mnie to w ogóle rzeźba będzie bo z przodu jest 8 cali a z tyłu 10 cali - felgi 15-stki a do tego wszystkiego zmiana rozstawu na 4 x 130....

pasek Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-04 09:48:30 /


Jak przyciera na dziurach to daj grubsze odboje nad mostem

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-07 13:24:04 /