logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » cewka

cewka

czesc jestem posiadaczem taunusa 1.6 zalatwilem sobie aparat i modul elektroniczny chcialem zapytac czy cewka moze zostac z zaplonu stykowego???

mare24 / 2003-07-28 19:05:59 /


z tego co wiem to w 2.8 jest inna cewka w zwyklym i bezstykowym, w elektronicznym jest olejowa taka jak od polonesa z modulem

Kriss_MustangII / 2003-07-28 20:10:40 /


Ja zostawiłem starą, choć miałem opory bo koledze w polonezie spalił sie moduł po takiej zmianie. Umotywowała mnie też cena specjalnej cewki do modułu - ok. 130 zł. Zrobiłem juz na takim zestawie prawie 100 tyś.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-28 20:13:29 /


W innym aucie zrobiłem to samo i też nic sie nie dzieje.
P.S. Moduły mam ze Sierry , dość duże aluminiowy (zdaje sie dość toporny)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-28 20:18:33 /


jak czesto bywa, pojawia sie pytanie
czy to ma po prostu jakos dzialac? czy ma dzialac tak jak powinno?

Ad1 nie wymieniaj, troche pojezdzisz, pozniej padnie cos innego i bedzie mial slaba iskre czyli gorsze spalanie

Ad2 wymien i bedzie tak jak fabryka wymyslila, nie zrobili innych cewek dla jaj

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-28 21:45:17 /


Najczesciej roznica pomiedzy tymi cewkami jest taka ze cewka od stykowego daje okolo 20kV a od elektronika 30 i wiecej kV, a co za tym idzie tak jak pisze camaro jak nie zmienisz to bedziesz mial slabsza iskre ale nic sie nie powinno zepsuc bo w sumie nie ma co, ta roznica jest odczuwalna jedynie na przewodach wys. napiecia, rozdzielaczu i swiecach. Musisz jeszcze zapytac "dobrego" elektryka czy przewod zasilajacy cewke, ktory jest wyposazony w rezystor balastowy nie musi byc tez od elektronika, z reguly maja one inna reystancje (mniejsza dzieki czemu cewka dostaje wieksze napiecie).

Seba / 2003-07-29 00:01:01 /


a czy przypasi cewka z poloneza z elektronicznym zaplonem bo posiadam taka ale niewiem czy sie cos nie spieprzy jak ja zaloze

mare24 / 2003-07-31 11:23:25 /


jeśli jest od zapłonu elektronicznego to powinno być wszystko ok.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-31 11:33:11 /


A co może powodować grzanie się cewki? Cewka niezidentyfikowana. Zapłon elektroniczny. Na styku + mam 6V, a na "-" ok 1.5V. Teoretycznie wszytko podłaczone wg schematu. Cewka się grzeje i chyba jedną juz zjarałem. Dobija mnie ta elektryka. Zrobiłem sobie cała nowa wiązkę ale chyba dalej coś jest nie tak. Wcześniej myslałem że to moduł, ale iskra znika na cewce.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-10 22:24:40 /


Dodam że mam cewkę od elekrtonika, ale narazie boje sie ją wkładać. Ta moja stara wygląda identycznie ale nie ma żadnych oznaczeń oprócz napisu bosch. Dodatkowo rezystor mam od elektronika. Jeśli to coś zmienia to chyba nie podłaczyłem jeszcze najcieńszego przewodu do rozrusznika. tak mi się przynajmniej wydaje.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-10 22:28:25 /


grzeje tzn. ma ponad 100'C i dotknięcie zostawia skórę na niej ?? czy jest to może mocno ciepłe 40'C ?? bo jeśli to drugie to jest to nic specjalnie dziwnego.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-10 23:29:21 /


Teraz grzeje się tak do około 40st. ale juz iskty nie daje. Wcześniej grzała się dostyć mocno, ale iskra była. Teraz moze i nawet kopnie gdy przystawiam śrubokręt do wyjścia WN ale coś słabo bo na swiecy iskry brak. Moge wymienic cewkę ale chciałem zobaczyć czy ktoś miał podobne objawy. Boje się ewentualnie kolejną uszkodzić. Napiecia na cewce są jak rozumiem prawidłowe? 6V na + i 1.5V z modułu.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-11 08:24:23 /


Polecam wnikliwą lekturę schematu układu zapłonowego silnika 2.8i zamieszoną w dziale garaż. Zapłon bezstykowy to inna cewka i niebieski balastowy. Zapłon kondensatorowy to zwykla cewka i szary balastowy.

Mysza liil (EM) / 2009-06-11 10:13:46 /


Wiem Mysza.... Wnikliwie się z tym zapoznałem przed tym jak poprosiłem Cię o przygotowanie mi silnika. Przygotowałem sobie potrzebne częsci. Silnik przygotowałeś mi zajebisty.. naprawdę jestem zadowolony. Ale nie jestem cheanikiem. Ani z zawodu, ani z zamiłowania. Uczę się od Was i uczę się na swoich błedach. Znalazłem usterkę.... niepotrzebnie wynieniałem moduł; niepotrzebnie wymieniałem cewkę. NIe znam się na tym. Aparat zapłonowy który posiadam miał jeszcze przed wtyczką zagiety i złamany przewód. nie widziałem tego i widzeić nie mogłem. usterka usunięta. silnik przacuje jak marzenie. Dzięki Ci Mysza za niego :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-11 23:26:55 /


Dodam tylko w razie jakby ktos kiedys miał podobny problem, że zniknęla mi nagle iskra. Silnik pracował ładnie, pomijając rozregulowany gaźnik, który powodował gaśnięcie. Myslałem że zjarałem moduł bo zrobił się ciepły. Podmieniłem moduł ale iskry dalej nie było. Więc wg instrukcji zamieszczonej tu na stronie po sprawdzeniu instalacji sprawdziłem cewke. Po podmianie cewki dalej sikry nie było. więc został aparat. okazało się ze z trzech przewodów idących do arataru, pomarańczowy jest złamany. izolacja nie pękła więc źródła braku iskry nie mogłem ustalić. Ale w końcu przeglądając centymert mo centymetrze instalacje udało się :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-11 23:35:27 /


PS. przepraszam za literówki, ale jestem fanem Sobiskiego i maximusa a dzis jestem pod ich wpływem

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-11 23:59:31 /