logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » problem z 2,9 v6

problem z 2,9 v6

witam jestem nowy i mam maly problem z instalacja elektryczna tzn kiedy rozrusznik kreci normalnie to jest brak iskry a jak kreci wolno to jest iskra ze moze konia zabic zrobilem kapitalke rozrusznika co to moze byc

uazo-ford / 2008-01-14 13:57:07 /


aparat zapłonowy???

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-14 14:02:51 /


u mnie było coś podobnego jak przyszły mrozy większe ale samo sie naprawiło i tez bym chciał wiedzieć czym to mogło być spowodowane.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-14 15:13:33 /


Aparat jest sprawdzony,rozrusznik po kapitalce aku nowe i tak sie dzieje czy jest zimno czy cieplo tak samokreci szybko brak iskry kreci wolno iskra jest

uazo-ford / 2008-01-14 15:37:17 /


Witam
moze to wina rezystora balastowego
pzdr

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-14 16:40:30 /


2,9 nie ma rezystora balastowego.. ma natomiast pin nr.3 na aparacie zapłonowym na który powinno być podawane napięcie 12V podczas rozruchu. Jeśli nie jest podłączony to silnik ma problemy z odpalaniem/iskrą.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-14 18:24:44 /


instalacja jest zrobiona wedlug schematu forda z serwisu i nic

uazo-ford / 2008-01-15 18:40:23 /


Porównaj z tymi schematami.
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/SCHEMAT_29_Z_KAT.jpg
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/OPIS_SCHEMATU_29_Z_KAT.jpg.txt

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-15 21:32:28 /


podpne sie. otóż jak mozna poprawić iskre pomijając wymiane kabli swiec itp??

1. Czy wymiana cewki na takową od pełnego wtrysku coś da, jesli mam aparat od 2.3 i cewke też od 2.3?? (silnik 2.9)

2. Czy słyszał ktoś o zastosowaniu wiekszej ilości cewek, tzn po jednej na swiece... każda sterowana impulsem z aparatu.. czy to wogóle możliwe..

3. Jeżeli kupa wariatów ładuje poziome gazniki, kosmiczne dawki paliwa, to skąd na to prądu zeby to zapalić, kazda swieca ma swoje granice..?

4. Czy może jednak to kwestia dobrania odpowiedniej dawki powietrza co do paliwa?

Wybaczcie pytania może dziwne ale cały jestem dziwny i mam dziwne pomysły..;)
a swoją droga to w jakimś japonczyku, bodajze misiuwisi na kazda swiece jest osobny moduł z cewka.. widziałem na własne oczy...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 19:25:01 /


załoz od tico 2 cewki z 3 -ma wyjsciami na strone :D

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 19:28:58 /


myślisz że mają odpowiednie parametry, od takiego gównianego silnika?? :)
zresztą sama myśl ze to od tico... jakoś kiepski pomysł kozi ;)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 19:37:07 /


ad1. tak da, spali przerywacz, a dokładniej wypalą sie styki (zakłądając, że masz aparat stykowy - na przerywaczu) jeżeli masz bezstykowy + moduł, to wtedy układ zapłonowy zacznie działać poprawnie

ad2/3/4 - zamontuj aparat bezstykowy z elektronicznym zapłonem (moduł, z scierki/scorpio/poloneza etc.) i zapomnij o temacie słabej iskry.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-21 20:11:16 /


:)))) mam aparat bezstykowy, i moduł granadowski...
coke nie pomogłeś mi... za szybko ulegasz emocjom..;)
mi chodzi o usprawnienie tzw fabryki, zamiane starej konstrukcji, generacji.. na nowsza ulepszoną, celem poprawienia osiągów.. przy zwiekszonej dawce paliwa i przy niższych obrotach... pytam ludzi którzy być może mieli doczynienia z czyms takim...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 20:19:44 /


jak masz aparat + moduł to musisz zastosować cewkę do takiego zapłonu, na zwykłej cewce do stykowego aparatu nie będziesz mieć dobrej iskry.

jeżeli masz sprawna cewkę + moduł + aparat + świece, to wieź mi, że na sprawnych kablach taki zestaw dostawcza wystarczającą iskrę w każdym zakresie obrotów i obciążenia 2.9 efi

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-21 20:29:41 /


ok... dobra nic juz nie bede przerabiał:)) mój podtlenek Lpg mi wystarczy.. ale chciałem mu wiecej tam psiknąć a przy wiekszej dawce i niższych obrotach nie przepala,wiec szukam winy w słabej iskrze, jak już sie wkreci to idzie... ale dosyć.. bo faktycznie jeszcze wybuchne jak pisali niektórzy;))))

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 20:46:37 /


aaa... to ty jesteś ten bombowy gazownik, wiedz, że do spalenia większej ilości paliwa potrzeba większej ilości powietrza, stąd wszelkie sprężarki które ładują duża ilość powietrza, No2, etc. jak zalejesz silnik paliwem to mocniejsza iskra też nie pomoże bo po prostu zawartość cylindrów będzie niepalna.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-22 10:55:17 /


Witam mam pytanie czy instalacja elektryczna od 2,4v6 pasuje do 2,9v6 12 bo tej do 2,9 nigdzie nie moge dostac a ta moja to samoruba i nie dziala

uazo-ford / 2008-01-22 12:56:04 /


2,4 miał instalacje na przepływomierzach bez sondy lambda i nie pasuje do silnika 2,9.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-22 14:29:07 /


Trójkąt ,szwagier ma 2,4 w scorupie (MKII) nie widziałęm tam przepływomierzy... Tak mi sie przynajmniej wydaje

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-22 15:27:24 /


WITAM
po 89r. 2,4v6 tez jest na lamdzie(lambdach)
i instalacja pasuje bez problemu ;)
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-22 18:48:38 /


a ja już wiem!! :)) z racji ze silniczek krokowy jest mi zbedny, wykorzystam dziuriks dolotowy po nim, w celu dostarczenia wiekszej dawki powietrza..:)) otwór mniej wiecej 13-15 mm, zawsze coś..a niech ssie..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-22 19:41:57 /


markokrk faktycznie ma racje :) były 2,4 na lambdach. instalacja będzie pasowała ale sam komputer powinien być od 2,9.
Dobierając komputer do wiązki wróć uwagę na ilość sond bo były wersje z jedną i dwoma.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 10:32:39 /


Hej, od kilku dni mam dzwiny problem z capri, mianowicie zawsze jak odpalałem auto to po przekreceniu stacyjki w pozycje "on" pompa paliwowa odzywała sie na jakieś 2 sekundy i sie wyłączała. A teraz mam tak że pompa wogole sie nie odzywa i jak próbuje odpalic na benzynie to moge krecic i krecic i nie odpali a jak na gazie chce odpalic to ta centralka od gazu podczas krecenia cos przełącza (słychać dźwięk taki jaki wydają przekaźniki załączające) i mruga jakas lampka na niej. Co to może być ? jakaś masa sie gdzieś poluzowała , czy może ta centralka sie skopała ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-20 07:09:38 /


A no i na gazie wtedy też nie odpalę jeśli ta centralka od niego, podczas kręcenia coś tam tyka i mruga.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-20 07:11:57 /


Byłem właśnie w garażu i tyle kręciłem że aku padł :/ ale zawsze jak padał mi aku to jakiś elektromagnes czy inne ustrojstwo zaczynało szybko odbijać a dzisiaj tego nie było, co prawda po przekręceniu stacyjki na "on" pod maską jakiś "pstryk był" ale auto dalej nie chce odpalić na benzynie ani na gazie :/

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-20 08:10:30 /


Swego czasu w granadzie mialem to samo. Przekaznik pompy nabral skads wody. Wysuszylem, zalozylem i wszystko gralo.

granadabus / 2008-02-20 10:23:23 /


podłącz na krótko pompe , i sprawdź czy działa.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-20 10:38:54 /


lukni na czujnik przeciw uderzeniowy jeśli go masz zamontowanego a dwa to sprawdzi przekaznik pompy paliwa na krótko lub zapodaj inny na sprawdzian i jest tam jeszcze taki maly przekaznik na wiązce ten akurat steruje całą wiązką on lubi paści jak zaczniesz w zlej kolejności podłączać aku chodzi o kolejności zakładania klem , to po pierwsze a po drugie to jest też podatny na usterki jeśli odłączysz klemy a zostawiłeś załączone swiatla albo jakiś inny odbiornik energi w chwili ponownego podłączenia klem lubi zepsuć się on jest taki mały brązowo biały.

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-20 20:34:25 /


"maly przekaznik na wiązce ten akurat steruje całą wiązką on lubi paści jak zaczniesz w zlej kolejności podłączać aku chodzi o kolejności zakładania klem "

Jesteś pewien? A to niby dlaczego tak się dzieje?

Mysza liil (EM) / 2008-02-20 20:42:16 /


(jeśli odłączysz klemy a zostawiłeś załączone swiatla albo jakiś inny odbiornik energi w chwili ponownego podłączenia klem lubi zepsuć się )tak piszą w mądrej książce ford scorpio sam naprawiam samochód ja stosowałem się do tego co radzą bo jak to siądzie to troszkę kasy na to male diabelstwo cza wydać a żeby go dostać to inna bajka.

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-20 20:50:47 /


w tej książce bardzo często odsyłają do autoryzowanych stacji obsługi, nie wiem czy ta książka taka fachowa

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-20 21:35:07 /


autoryzowanych stacji obsługi to potrafią tylko kasę wydębić a jak pojechałem wymienić olej w silniku to ukręcili łeb śrubie i olej to se sam musiałem wymienić bo nie mieli pomysłu jak odkręcić śrubę a wystarczyło przy spawać nakrętkę na śrubę od spustu oleju tacy dzisiaj serwisanci są komp przed nos i będzie ci wymieniał wszystko jak leci , nie chcę pisać o moich przygodach z serwisem i usterkami w scorpio 2,9v6 12v jak pojechalem do serwisu aby pod pieli scorpiaka pod kompa to okazało się ze nie mają programu do tego auta więc pozostalo mi naprawiac ewentualne usterki samemu a książka jest w miarę ok dokładny opis krok po kroku jedyna wada ze niema nic na temat kosiego 2,9v6 24v drobne wzmianki to tyle.

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-20 23:05:52 /


moim zdaniem jest cienka, jeżeli chodzi o drobne problemy to tak pisze sporo, a o resetowaniu radia po odłączeniu klemy jest w każdym akapicie:)

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-21 08:11:56 /


Właśnie wracam z garażu. sprawdziłem pompę na krótko, znaczy podłączyłem do niej plus z prostownika a minus z prostownika do budy i pompa zadziałała. Odpiąłem też kable od pompy i podłączyłem pod miernik, ustawiłem zakres na 20V i po przekręceniu stacyjki na "ON" pojawiło sie napięcie 0,20V z tego co pamiętam czyli zdecydowanie za małe. Sprawdziłem każdy przekaźnik jaki znalazłem znaczy odpinałem jeden i podłączałem nowy na pewno sprawny i tak po kolei i dalej nic. Później za radą granadziarza wyjmowałem też pokolei przekaźniki i zwierałem w podstawkach styk 30 z 75 i 75a czekając ze pompa sie odezwie i dalej nic (stacyjka oczywiście w pozycji zapłon) . W końcu skończyły mi sie pomysły.

Co jeszcze moge sprawdzać ?

postaram sie jeszcze sprawdzić gdzie idą kable od pompy , do jakiego przekaźnika i pomierzyć napięcie po drodze czy czasem sie gdzieś przerwa jakaś nie zrobiła ale po za tym nie wiem co mam jeszcze sprawdzać.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-21 15:54:39 /


a centralka gazu? sprawdzona?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-21 16:06:11 /


miałem tak w VW scirocco ale ja rozbierałem kazdy przekaznik i wkońcu natrafiłem na ten od pompy, stykałem je palcami zamykajac obwód, raz wycieraczki zadziałały raz swiatła no i nareszcie przy którymstam pompa sie odezwała, powodem był brak napiecia na kablu zasilającym przekaznik, nie dostawał sygnału ze stacyjki... poszedł nowy kabel i po kłopocie...:) ot taka tylko moja sugestja..;)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-21 19:27:53 /


ja jako elektryk czesto zaczynam od bezpiecznikow.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-21 21:18:59 /


Dzięki za wszystkie sugestie, każda przy totalnym braku pomysłu z mojej strony była cenna :) no poza tym "czujnik przeciw uderzeniowy" :) co jak co ale Capri moje tego niema hehe . Dzięki mądrej głowie Miśka z 3m łatwo sprawdziłem w czym leży problem. Mianowicie wyjąłem wszystkie przekaźniki z podstawek a następnie pod wyjście 87 i 87a podłączałem plusa z aku, jeżeli problem by leżał po stronie przekaźnika lub jego zasilania to pompa by sie włączyła bo wkoncu z tych wyjść dostaje "+" , u mnie nie było żadnej reakcji więc logicznie myśląc znaczy to tyle że gdzieś kabel jest walnięty. Na dniach jak znajdę czas prześledzę cały kabel z miernikiem i znajdę miejsce gdzie sie coś spieprzyło. Dzięki za pomoc, jak usunę usterkę na pewno napisze co i jak , żeby ktoś później sie nie męczył z tym samym.
pozdro

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-21 22:20:12 /


No i lipa panowie, kupiłem nowy miernik bo stary to szkoda gadać i sprawdziłem z yaycashem 3M jeszcze raz :przekaźniki , kable i całą resztę i okazało sie ze na 99% pompa sie zatarła, jak podłączyłem na krótko jeszcze raz to nie zagadała, jak w nią uderzyłem to coś tam zakręciła i koniec pompowania. masa i plus sprawdzone, ładne 12,3V-12,7V jest. Skoro już mowa o pompie to jaką najlepiej teraz kupić bo na allegro tego pełno , musi być zewnętrzna oczywiście i taka żebym z kosztami nie popłynął. Polecacie coś konkretnego do 2.9 ? co by za mocna ani za słaba nie była :) ja sie nie znam :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-23 18:23:23 /


elektryczne pompy maja to do siebie ze w zależności jak sie tam wirnik ułoży to raz działa a raz nie, za chwile w ogóle nie będzie działać, :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-23 18:26:27 /


no o to chodzi Coke że już wogóle nie działa, może gdybym bardziej nawalał to by zaczęła. ale pierwsze symptomy jej padania już miałem niedawno gdy capri na benie czasami totalnie zamulał powyżej jakiś obrotów...

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-23 18:29:39 /


Wracamy do problemu.
Wymieniłem dzisiaj pompę na sprawną i dalej po przekręceniu stacyjki pompa sie nie odzywa gdy przekręcam stacyjkę na zapłon(czasami sie odezwie ale bardzo rzadko) Jak podaje plus z aku na wyjscie przekaźnika od pompy to pompa zawsze sie włącza ale nawet wtedy jak kręciłem to nie chciał caprik odpalić. Na gazie dalej te same problemy,tzn podczas kręcenia centralka od gazu coś tam pstryka i nie można odpalić (raz sie udało ale to chyba dlatego że pompa coś wcześniej benzyny napompowała jak była na krótko podpięta) Z gazem wygląda tak jakby ten "elektrozawór chyba" na parowniku zamykał sie i otwierał podczas kręcenia, jakby za mało prądu może dostawał :/ Już sam nie wiem czego jeszcze szukać. Od tego kręcenia znowu aku rozładowałem więc jutro podejmę kolejne próby.

Czy mogę podłączyć na krótko plus do tego chyba elektrozaworu na parowniku i próbować wtedy odpalić ? Jak podłączyłem na chwile to słyszałem jak gaz zaczął lecieć :) ale nie próbowałem kręcić przez padnięte aku.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-28 18:51:21 /


sprawdzałeś czy jest iskra ?? może czujnik położenia wału się uszkodził. Wówczas nie będzie iskry albo będzie bardzo nieregularna. Przy całkowicie uszkodzonym czujniku nie bedzie pracowała również pompa paliwa.
Sprawdź jeszcze napięcia na komputerze, na przekaźniku systemowym, na zasilaniu cewki, i na zasilaniu wtryskiwaczy. Po włączeniu zapłonu napięcie powinno być w granicach 12V

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-28 19:24:49 /


a zapytam sie jeszcze czy na wejściu przekaźnika od pompy ( wejscie oznaczone nr 30 ) nie powinno być napięcie gdy stacyjka jest ustawiona na zapłon ? czy te napięcie sie pojawia tylko na te 2-3 sekundy jak pompa ma pracować ? Ja jak mierzyłem to nie było tam żadnego napięcia.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-28 20:04:16 /


Witam sprawdzi stacyjkę być może styki sie poszły paści , ostatnio taki numer miałem w mietku w pozycji zapłon było ok a le w pozycji start rozrusznik raz kręcił a raz nie po całym dniu szukania gdzie leży problem wyszło że stacyjka szpec rozebrał rozrusznik odebrałem autko było ładnie do pierwszego odpalenia w koncu dałem se spokój z mechanikiem i trafiłem w 10 że to jest stacyjka , warto sprawdzić .

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-28 20:52:25 /


stacyjka raczej ok , bo auto kreci za każdym razem

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-28 20:58:27 /


z ta stacyjka to nie glupie bo zoggon mial problemy z gazem podobne wlasnie przez stacyjke, a nie probowales podac na stale napiecia do pompy i w tedy odpalac?

nEon Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-29 01:08:44 /


napisałem że wtedy też nie chciał odpalić, czyli pewnie iskry nie było albo coś innego.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-29 12:40:25 /


Zasilanie na przekazniku pompy powinno byc po wlaczeniu zapłonu (chyba ze ktos wyrzezbil inaczej). Wogole, to +12v powinno być na stałe na dwóch pinach przekaźnika pompy. Jeden na roboczym, a jeden na tym od cewki. Masę na cewkę przekaźnika pompy daje komputer.

Mysza liil (EM) / 2008-03-01 17:31:08 /


A skoro raz cos dziala,a raz nie, i centralka od gazu przerywa, to jak dla mnie jest brak masy gdzieś tam.

Mysza liil (EM) / 2008-03-01 17:31:50 /


pracowałem dziś, wczoraj i przedwczoraj nad odseparowaniem wiązki silnika w kosiarce 2,9 i pojawił się problem. Robiłem wszystko baaardzo uważnie, jak saper. Jak wszystko było już gotowe, założyłem wiązkę i nic nie działało. Wziąłem wiąchę do domu i okazało się, że powodem była nie podpięta masa na wiązce wewnątrz kabiny. Jeżeli u Ciebie styk tegoż kabelka z budą jest wątpliwy, takie cuda dziać się będą.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-01 18:03:03 /


Zapek, od razu rozbierz i zregeneruj sobie skrzynkę bezpieczników, bo potem mogą być cyrki.

Mysza liil (EM) / 2008-03-01 18:18:53 /


Hej

wczoraj sprawdzona została wiązka itp i okazało sie że nie mam iskry. Misiek pomierzył co sie dało i podejrzenie padło na aparat zapłonowy a dokładnie na ten moduł co jest z boku przyczepiony. I teraz moje pytanie , czy można tylko dla samych testów wstawić moduł od 2.8 bo taki akurat mamy łatwo dostępny ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-04 10:48:52 /


to ten sam moduł

Mysza liil (EM) / 2008-03-04 15:16:21 /


Taki moduł siedzi w 2.4, 2.8, 2.9, 3.0 vulcan, oraz pewnie w jeszcze innych. Zdjąłeś go już? Powinien być posadzony na aparacie zapłonowym na pastę przewodzącą! Jeśli nie jest, to będzie się przegrzewał. Jak chcesz poprawić fabrykę, to zamontujcie moduł na aluminiowym radiatorze (oczywiscie na pastę), z dala od silnika. Trzeba będzie podłączyć 3 kabelki od aparatu do modułu. Radiatorem może być choćby kawałek blachy aluminiowej, ja kombinuję z podstawką od diody prostowniczej 250A (duży kawał żebrowanego alu).

Mysza liil (EM) / 2008-03-04 15:21:10 /


Heh, wczoraj po kolejnych bojach z wiązką od 2.9 osiągnęliśmy pierwszy poważny sukces :) okazało sie że ten moduł na aparacie jednak był sprawny, więc śledząc kable doszliśmy do jednego czerwonego przekaźnika pod deską rozdzielczą na którym ginął plus ze stacyjki, po podłączeniu go na krótko caprik odpalił, pompa działa, iskra wróciła :) prawdopodbnie jeszcze gdzieś jest problem ale to już raczej kwestia brakującej jakiejś masy. W każdym bądź razie okazało sie że mam totalnie na odwrót pociągnięta wiązkę, wszystko jakoś dziwacznie po podłączane. Jak skończymy z FourM 3M naprawiać napisze co jeszcze nie działało. Dobrze że caprik już jeździ bo zacząłem już sie z ludźmi w autobusie zaprzyjaźniać hehe...
Przy okazji dziękuje Miśkowi vel FourM 3M za nie ocenioną pomoc.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-14 11:53:34 /


Podepnę się tutaj.Silnik 2.9 V6 .Siedzi w granadzie wraz z wiązką sterującą.Silnik odpalał normalnie.Ostatnio zaczeły sie problemy.Odpalał raz na jakiś czas i po 2-5 sekundach gasł.Postał trochę i znowu.Pompa paliwo podaje.Teraz wogóle nie chce zapalić.Nie ma iskry z cewki.Cewka dobra ale też podmieniłem na inną.Do cewki dochodzi 12v i wychodzi.Jak zdejmę łącze (-15) wezmę kabel na krótko do masy akumulatora wtedy jakaś tam iskra przeskakuje z kabla od cewki.Podmieniałem trzy aparaty zapłonowe.Napięcie dochodzi do aparatu na dwóch kablach.Jest też przejście na tym zielonym kabbelku od cewki do aparatu.Brak mi już pomysłów co sprawdzić dalej. Aha ,masy posprawdzałem,dałem nawet jeszcze jeden gruby kabel od akumulatora do karoseri.Są dwa bezpieczniki ,na jeden dochodzi napięcie na drugi nie.(ponoć tak powinno być)
Jakieś pomysły?Potrzebuje pomocy ,tylko jak można to poproszę łopatologicznie...

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-09 22:03:09 /


sprawdź przekaźniki :) u mnie pomogło ale nie powiem co i jak bo sie nie znam a u mnie misiek z granadziarzem naprawili :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-09 22:08:51 /


Mario, podepnij kostkę od modułu na aparacie do innego aparatu (nie zamontowanego). Zdejmij kabel centralny kopułki i włóż w niego świecę, połóż na masie. Zakręć wirnikiem aparatu i zobacz czy jest iskra.

Mysza liil (EM) / 2008-05-10 07:19:09 /


Dobra ,po podłączeniu aparatu zapłonowego (innego na luzie) po dotknięciu nim do masy słychać tryski,pompę paliwową i bodajże cewkę zaworu wolnych obrotów.Przeskakuje również iskra ale nie od kręcenia aparatem tylko podczas dotykania nim samym do masy.
Po odpięciu kompa silnik odpalił na gazie ,czyli iskra powróciła.
Spróbowałem jeszcze podpiąć ten aparat bez kompa.Wtedy rzeczywiście podczas kręcenia pojawiała się iskra.
Czyli co -zwalony komp???

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-11 19:41:57 /


jak masz to wsadz inny komp i zobacz..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-11 20:37:10 /


I dupa,po podłączeniu innego kompa znowu to samo :(
pomocy!!!!!!!!!1

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-12 21:40:17 /


Ja chcę już nią jeździć !!!!!!!!Może ktoś może podjechać ?? Dla fachowca stawiam finlandie:DZa odpalenie!!!

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-12 21:51:08 /


zasilanie i masa na komputerze jest prawidłowa ??

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-13 08:53:27 /


tak,a przynajmniej tak mi sie wydaje.Przecież jeździłem tym,co prawda po podwórku ale jeździłem.Palił do pewnego mometu a potem kaplica....

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-13 22:37:11 /


zasilania i masy sprawdza sie żarówką H4 ze zwartymi dwoma żarnikami. Miernik czy kontrolka pokażą czasem przejście, ale po podłączeniu obciążenia (właśnie żarówka H4) okazuje się że prąd tudzież masa znikły.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-18 12:28:51 /


cos na wzor "zimnego lutu"

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-18 20:14:14 /


Mam taki problem odnośnie 2.9 a możę bardziej instalacji elektrycznej taunusa.Mianowicie jak chcę cofnąć na wstecznym do tyłu to przekaznik od pompy zaczyna przerywać i auto próbuje zgasnąć to samo się dzieje wtedy ze światłami.Coś jakby prąd odcinało na wsteku(czujnik wstecznego nie podpięty).A znowu jak jadę do przodu to niby wszystko oki ale czasami pojawia się pulsacja świateł.Co to może byś alternator?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-04 15:46:54 /


Kabel plusowy od rozrusznika przertarł się do masy, rób to zanim spłoniesz :)

Mysza liil (EM) / 2008-09-04 19:16:33 /


Ok wielkie dzięki.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-04 20:11:42 /


Przyczyna znaleziona.Brak masy między nadwoziem a akumulatorem.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-05 20:21:25 /


podczas cofania jej brakło?

Mysza liil (EM) / 2008-09-06 06:20:32 /


Dla mnie zagadnienia elektryczne są nazbyt zawiłe więc wiele nie wytłumaczę.Kable plusowe sprawdzone-OK.Ale odkryłem brak masy między nadwoziem a akumulatorem.Po podpięciu problem migających świateł czy przerywania na wstecznym zniknął.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-06 12:17:07 /


Mam problem z 2,9
Auto rano jak wstaje pali jadę do pracy wszystko jest super po pracy wsiadam pali jadę wszystko ok.
Podjadę pod dom już silnik jest ciepły zgasze go po paru minutach wsaidam a on odpali po paru sekundach zgaśnie i tak można go odpalać i tak zaraz zgaśnie
Próbowałem ściągnąć klemę po paru minutach założyłem i nic dalej odpala i gaśnie
Wczoraj jak wracałem z pracy w czasie jazdy zgasł odpaliłem zgasł niekiedy w czasie jazdy zgaśnie odpalę i jedzie a niekiedy już kaplica odpali zgaśnie
Co to może być??
Auto jeździ na benie tylko i wyłącznie nie mam lpg i nigdy niebyło przy tym silniku.

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 19:52:39 /


jak zachowuje sie obrotomierz w momencie gaśniecia?? spada od razu czy może silnik zaczyna sie dławić i powoli spadaja obroty, czy pyk i stoi?

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 20:05:19 /


Obrotomierza niemam:(
Ale jak jade i zgaśnie i niewyłoncze prądu kluczykiem to szczela w wydech masakrycznie;/
A jak stoje odpale go to wszytko gra chodzi jakieś 7 sek i nagle pak zgaśnie jakbys go kluczykiem zgasił.

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 20:11:31 /


wiec problem jest z iskrą, ew sterowaniem, kompem,,,, na dziendobry to bym sprawdził wczelkie kostki, połączenia... zapal silnik niech chodzi jak sie uda i ryszaj wszelkimi kablami, kostkami, zobacz czy coś nie jest zalane lub zaśniedziałe, palec, kopułka, itd..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 20:38:12 /


A jak juz zgaśnie to co z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskiwaczy? Psika spod wentylka?

Mysza liil (EM) / 2008-09-30 21:06:55 /


no tez wypadało by sprawdzić cisnienie... ale niedobór paliwa nie powodowałby strzałów w tłumik....

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 21:34:46 /


Mysza to co dzwoniłem do ciebie to waśnie zgasł w domu puźniej jak mi zgasł to sprawdzałem nawet wczoraj sprawdzałem i jest cisnienie na listwie
Taun stał dzisiaj od 18:30 bo odpalał i gasł odpalał i gasł teraz wruciłem chciałem nim do garażu wjechac cyk pali niegaśnie nic jestem ciekawy co jest nie tak..??

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 22:49:50 /


Aha świece są nowe maja pare dni kable są stare bo nie te Mi Tomek przysłał ale kopułka i palec też nówki.

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 22:56:43 /


Przemek a nie podeszła ci gdzieś woda na przekazniki?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 23:15:37 /


Hehe nie nie sam widziałeś gdzie je mam w suchym miejscu koło aku są zamontowane kupie taki sprej do czyszczenia styków jutro siadne sobie i będe wypinał każdą kostke i bede czyścił jak to niepomoże to będe każdym kabelkiem ruszał a jak nie to chyba do monopola bedzie trzeba iść..

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-30 23:18:28 /


Na początek podmień TFI.

Mysza liil (EM) / 2008-10-01 08:25:08 /


Może w tym tygodniu dojdzie domnie moduł
Ale załważyłem jedno jak silnik sie zagrzeje to gaśnie tylko wtedy..

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-06 18:36:21 /


Podepnę się. Czy ktoś wie jaka cewka jest w 2.9 z rezystorem czy bez? Nie wiem co zamówić.

Chodor / 2013-12-13 20:18:25 /


z fabryki wyjeżdżało z rezystorem.
Jak chcesz to mam oryginalną sprawną cewkę od 2.9 + rezystor za 30zł z przesyłką.

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-13 21:09:50 /