logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » SILNIK DO CORTINY

SILNIK DO CORTINY

WITAM, JAKI MOZNA BY BYŁO WSTAWIC SILNIK DO CORTINY Z 1965 R JEST CZARNA POMALOWANA W OGNIE, DEMONY ITP, BRAKUJE JEJ TYLKO MOCY, OBECNY SILNIK JESZCE SIE KOŁACZE ALE BIEZE OLEJ I I DYMI SIE Z KORKA OD OLEJU, NO IMA TYLKO 1600 JECHAŁEM NIM 120MAX DLAMNIE TO ZDECYDOWANIE ZAMAŁO CHCIAŁBYM PRZYNAJMNIEJ 2,0
DORADZCIE COS BO JESTEM LAJKONIKEM W DZIEDZINIE MECHANIKI.]POZDROWIONKA

szachu / 2003-08-10 17:09:04 /


mysle że możnaby wsadzić 2.0 R4 od Sierry (np)

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-10 18:55:50 /


Zamontuj 2.0 na gazniku od Sierry, 120 to bedziesz mogl na dwojce wycisnąć:)

Seemann / 2003-08-10 19:52:14 /


nie zapomnij, że nie tylko z ogni na lakierze składa się samochód.
Wiele zacnych i wiekowych autek skończyło rozłażąc się w szwach lub na drzewie, bo komuś brakowało nie tylko mocy :(
Upewnij się, że Twoja Cortinka zniesie to bez bólu, czyli: zawieszenie, ukł. kier. i hamulcowy, oraz blacharka, a silniczek to często drugorzędna sprawa ;)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-11 08:14:46 /


W kwestii formalnej - Cortina 1965 r. (czyli MkI) miała silniki Kent OHV 1.2/48 PS, takiż 1.5/70 PS oraz Lotus 1.6 DOHC/105 PS. Dopiero MkII w 1966 zamiast 1.2 i 1.5 dostała Kenty OHV 1.3/58 PS, 1.6/72 PS i 1.6/86 PS (Lotus pozostał bez zmian). Więc albo jest to:
A. Cortina 1.6, ale nie 1965, tylko nowsza MkII.
B. Cortina 1.6 MkI/1965 (w takim razie Lotus i ciężko znaleźć szybszy motor)
C. Cortina MkI 1965, a więc nie 1.6 tylko 1.5 albo nawet 1.2
Tak czy inaczej - jeśli nie dbasz o oryginał, to zalecam Sierrę 2.0 DOHC ze skrzynią MT75 - nawet na gaźniku ma to 110PS i leci pod 180. Jeśli chcesz być blisko oryginału, to Kenta GT 1.6 (z Capri MkI albo Escorta MkII) - 86 PS i też dobrze ponad 160 km/h - nawet ze skrzynią 4-biegową.
A swoją drogą - jak zauważył Karol - od mocy silnika i płomieni wazniejsze są amortyzatory, silentbloki i hamulce. Sobek Zasada wyjeździł rajdowego mistrza Europy (w czasach gdy bylo to równoznaczne z mistrzem swiata) autkiem o mocy 45 PS, prędkości 140 km/h i czasie 14s do setki. Wystarczyło tylko nie dotykac hamulca :D.
Pozdro.


KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-11 18:31:34 /


To jest chyba mk 2 ktoora byla na aukcji , tylko ta data .......ojjjj
Szczerze moowiac tuningowanie o 10-20 koni Cortiny to pomylka juz to przerabialem a jesli chodzi o przerabianie o 60-90 koni to pomylka duza chyba ze ktos nie zna sie na historii, badz jej nie czuje. Nie moowiac o orginale znanym chyba szeroko w przypadku mk2

Nie robil bym nic z tym samochodem co moze mu zaszkodzic i nie dawal bym wnukowi przywileju bluzgania. Na przeroobke sobie mozna spokojnie obrac samochood czestrzy i latwiejszy i mniej bedzie bolec jak sie podrze.
Pozdro&NARRA

Q_Back / 2003-08-11 20:25:45 /


dzieki chłopaki, ale to nadal mój samochód i jak bede chciał to mu wstawie silnik nawet od poloneza <= żart. i niech mi ktos w koncu powie jaki to jest model i z którego roku bo mam cos namieszane, w papierach jest 1965r ale wyglada jak mk2.

szachu / 2003-08-20 14:01:16 /


Chce cos powiedziec- chcialem ale ale szok musi zejsc ze mnie
UFF NARRA

Q_Back / 2003-08-20 14:33:33 /


Oczywiście że jest to MkII, czyli produkcja 1966-70. Na dodatek 4-drzwiowa, czyli na pewno nie Lotus DOHC. Może mieć Kenta OHV 1.6, a więc to samo co Capri MkI. Ponownie proponuje zasadzić 2.0 z piątką ze Sierry - kupić cały nabój, skrócić wał o kilka cm i hulać.
Śliczny i bardzo rzadki wózek - gratulacje i ... dbaj o niego!
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-20 14:47:51 /


...mam jeszcze kilka fotek

szachu / 2003-08-20 14:48:05 /


I jeszcze nie chce zejsc jak ten tyl zobaczylem Chlopaki chowajcie te swoje mk3ki - Malunki nie robia rewelki ale tyl i- ten no hmmmm
Jeszcze nie zeszlo :P
Ja pierdole i niech mnie MK zjebie Cortina mk2 w takim stanie 8-oooooooooP
Ufffff fffff NARRRaA

Q_Back / 2003-08-20 14:53:58 /


W sumie to nie ma to jak wyscig starych orginaloow juz czekam na Ciebie na dlugiej trasie zeby sie mogly rozhulac i dla urozmaicenia w nocy np: na trasie jakiejs miedzy jedna wiocha a druga
Lece dopiescic most tuleje i kompresje ale na pewno na jednej gardzieli i bez wydum typu NOS hehe
W koncu godny rywal w orginale
NARRA

Q_Back / 2003-08-20 14:58:48 /


czemu nie mozemy sie scignąć, narazie wycisnełem zniej 120km/h i bałem sie zeby mi cos nieodpadło( do silnika niedotykałem sie odkąd go mam ) bo wogóle sie natym nieznam

szachu / 2003-08-20 16:39:30 /


Wymien plyny ustrojowe -przedluzysz zycie za grosze olej w silniku skrzyni moscie chlodnicy
Podjedz dojakiego mechanika i niech ci oslucha pompe wodna czy jej czasem cos nie trze nie przepuscza i koniecznie pasek lub lancuch rozrzadu bo jak jest stary i sie przerwie -- to moze byc taka tragedia ze ho-ho
NARRa

Q_Back / 2003-08-21 08:45:32 /


Co sie teraz dzieje z tym autem ? Szachu sprzedales go czy szykujesz na ten sezon zeby uderzyc na slubix Kazia i pauli? Miedziana moze ?????
NArra

Q_Back / 2004-02-12 11:00:33 /


Człowieku wstyd i chańba na całej lini. Jak już kupiłeś samochód to przynajmniej pobiegaj po necie i poszukaj czegoś (choćby tego ) jaki masz wózek... Corti piękna mnie sie oczywiście podoba bardziej mkI ale gusta...itp. juz nas jest sporo i zlot cortinek sie szykuje.W kwestii mechaniki ci nie pomoge bo....wiem tyle co ty :) Ale jesli ktoś ci zwróci uwage na malunki ze mu sie np. nie podobają przyślij go do mnie...:)bo też miałem sporo uwag co do wyglądu MOJEJ corti.Słuchaj Qbka a dobrze na tym wyjdziesz.pozdro i narka:)

cortinas !G.O.P! / 2004-02-14 14:11:05 /