logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » silnik 1.6 Taunus = 1.6 Sierra?

silnik 1.6 Taunus = 1.6 Sierra?

Witam wszystkich. Taunusika kupiłem niedawno i sie bardzo z niego ciesze, ale bede wymieniał silnik z 1.6 na 1.6. chce kupic silnik od Sierry ze skrzynią 5 (bo nie powinno byc problemu, zeby dostac jakis malo jezdzony?), ale nigdzie na forum nie znalazłem (a przeleciałem wszystkie topiki) czy 1.6 z taunusa można tak bez problemu zamienic na 1.6 ze Sierry. wiem juz ze skrzynia jest krótka i potrzebuje 2cm dłuzszy wał. wiec czy mozecie mi napisać czy: <br>1.silnik 1.6 OHC od Sierry pasuje na mocowanie w miejsce 1.6 w Taunusie
<br>2.z czego musze dosztukować wał napędowy aby pasował na długość.
<br>3.czy są jeszcze jakieś kruczki o których nie mam zielonego pojecia.
<br>4. czy macie jakies propozycje, moze zamiast 1.6 od sierry to 1.6 od czegoś innego? ale z 5biegową skrzynką.
<br> wielkie dzieki.

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-14 20:42:11 /


silnik jest ten sam w sierce i taunusie więc nie bedziesz miał problemów... do skrzyni 5 podejdzie też 2,0 ohc od sierki... zresztą jest taki sam co 1,6 ;) a łatwiej dostaniesz w dobrym stanie... mniej będzie palił i lepiej jeździł... a jak planujesz przerobić furę na gaz to szukaj silnika ze wzmocnionymi gniazdami... czyli jak najnowszy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-14 20:45:20 /


a ha, jesli ktos by sie zastanawial, dlaczego chce kupic silnik a nie remontowac tamten stary, to dlatego, ze ten jeden bede sobie powoli robil w garazu a auta potrzebuje do jazdy na co dzien.

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-14 20:45:37 /


no dobra, ale rozumiem, ze wał napędowy muszę wymienic, bo gdzieś czytałem, ze te do silników 2,0 mają jakieś wiekszy przekrój, czy inny rozstaw srób. a jakiego rocznika szukać jak juz? i 2.0 OHC czy DOHC? no i co z tym wałem, jaka długosć? tak żywcem od sierry przełożyć?

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-14 20:55:53 /


jak nie chcesz mieć problemów z montażem to tylko 2,0 ohc
.. do DOHC to już trzba pokombinować i nie jest to takie proste..

silnik będzie miał dokładnie wszystko takie same jak 1,6 więc po prostu wyjmujesz jeden i wkładasz drugi...

co do wału to zakład który zajmuje się naprawami wału bez problemu ci go przedłuży... w wawie taka operacja to 60pln...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-14 20:59:24 /


tak na marginesie to masz bardzo ładne auto ;D

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-14 21:00:38 /


he he, dobra, a w Gorzowie ciekaw jestem kto przedłuza wały.
ładne jest tylko z daleka, lakier jest spier... bo był malowany u Pana Zenka w garazu popatrz na fotę

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-14 21:14:38 /


ale ale czy przypadkiem skrzynia 5 nie jest dłuższa = wał krótszy o te 2 cm ?? i czy nie można tego jakoś przerobić w miejscu mocowania silnika ? tj inne łapy ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-14 21:52:33 /


o ile sie nie myle to skrzynia V i tak nie podchodzi na wal od starej IV bo flansza wych. ze skrzyni ma inny rozstaw srub na przegubie elastycznym, a sam przegub z flansza tez nie pasuje od V do IV bo IV ma mniejsza srednice walka. Silnika 2.0 nie wstawisz bezproblemowo na skrzynie od 1.6 bo roznica jest w sprzegle i walku sprzeglowym, tak wiec jesli 2.0 na skrzynie IV z 1.6, to kolo zamachowe i sprzeglo tez musi byc z 1.6, ale w 2.0 chyba nie pochodzi zbyt dlugo... Tak wiec jesli silnik 2.0 to w komplecie z V i przerobka walu - od automata chyba zapasuje na przegub elastyczny do V ale nie jestem pewien co do dlugosci walu...

Mysza liil (EM) / 2003-08-14 22:07:07 /


generalnie mowiac skrzynia od sierry 1.6 i 2.0 pasuje do taunusa 1.6 i nic nie trzeba modyfikowac, pozdrawiam. a reszta powinna byc ok.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-15 00:40:00 /


a jeśli ma 5 biegów to trzeba i dokładnie ponowie pytanie :

- czy zamiast skracania wału nie można przesunąć silnika ze skrzynią o te 2 cm w przód auta ???

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-15 01:22:32 /


chyba łatwiej jednak wał skrócić... jedna operacja szybka i pewna.. a żeby silnik przesunąć to trzzeba by łapy pod silnik przerabiać, podporę skrzzzzyni też przerabiać i nie wiadomo jeszczzze czy wiatrak by wszedł...

wiec nadal jestem za przeróbką wału ;)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-15 03:11:34 /


Generalnie, tak jak pisał Trójkąt (tutaj ukłony w stronę Trójkąta :)) , lepiej skrócić wał, ponieważ:
1. Skrzynia pięciobiegowa jest dłuższa o 2-3 cm.
2. Odcinek wału zaraz za skrzynią, jest w tym wypadku o te kilka cm za długi.
3. Jeżeli przesuniesz silnik o 2-3 cm do przodu, to oprze się miską na belce.
4. Można przesunąć silnik, ale trzeba dać wyższe poduszki.
5. Silnik zmieści się przed wentylatorem, ale może się nie zmieścić puszka filtra powietrza, jeśli dasz wyższe poduszki i przesuniesz do przodu.
6. Itp, itd.

Wniosek - lepiej skrócić wał :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-15 08:02:39 /


Wszystko ładnie tylko szkoda, że ten taunus to mkIII a nie mkII :)
Pozdro

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-15 09:53:37 /


Witam kolege Taunusiarza.
jakieś 2 lata temu miałem podobny problem, wiec moge powiedzieć jak to było u mnie. Miałem 1,6 + skrzynia 4 , ale był to słaby silnik jak na taką krowe , poza tym sie już kończył. Wybór padł na 2,0 (z Tranzita) + skrzynia 5 (Sierra) (jak sie okazało autko paliło dużo mniej przy super osiągach). Skzynia jest rzeczywiście dłuższa i ma inne mocowanie. Mocowanie spasowało najbardziej z Scorpio (przesunięcie otworów + drobna korekta wysokości). Co do większej długości skrzyni skorygowałem ją nieznacznie na poduszkach silnika,a połączeniu z luzem jaki jest na wałku zdawczym - było OK. Wał został od 1,6,ale wałek zdawczy musiał być od 2,0. Dotoczyłem pierścien,centrujący ,a skrętny gumowy amortyzator na wale (średnice otworów oczywiście nie pasują) został przy użyciu siły zmuszony do wejścia w stare otwory. Wiem że taka naciągnięta guma nie powinna długo wytrzymać (nie miałem innego wyjścia,auto musiało być sprawne)ale jeżdze juz na niej 2 lata, ok. 100 tyś km i nic sie nie dzieje.
Pozdro
P.S. Nie polecam silnika 1,8. To rozwiercone 1,6 ciut mocniejsze

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-15 12:19:41 /


Czyli tak jak mowilem z tymi flanszami...

Mysza liil (EM) / 2003-08-15 13:10:58 /


Dołączę się do tematu pada mi skrzynia IV w TC I 1.6 prawdopodobnie synchronizator drugiego biegu.

Jak próbuje wrzucać drugi często zgrzyta a jak już wejdzie to huczy. Kolejne biegi idą normalnie.

Zdecydowałem się na wymianę w najbliższym czasie skrzyni czy sierry posiadały IV jeżeli tak to czy będzie taka skrzynia pasowała?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-08 00:37:07 /


sierry posiadały skrzynie IV biegowe, o tyle lepsze że wybierak dokręcany był na 3 śruby jak w N9, a nie na centralną nakrętkę jak w starej czwórce. No i 20 lat młodsze... Generalnie powinna pasować, chociaż wyjście na wał może się różnić od dziobakowego.

Mysza liil (EM) / 2010-06-08 15:36:34 /


To ile naprawde 2.0 ohc spali, naprawde mniej jak 1.6??? To może i ja sobie wymienie moje 1.6 w capri bo średnio jestem zadowolony z kultury pracy tego silnika:D.

Kilgore / 2010-06-08 16:24:00 /


cos z tym ze 2.0 mniej pali niz 1.6 to jakies dziwne opowiesci są :)

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-08 18:11:27 /


pewnie że pali mniej, jak chcesz żeby 1.6 jeździło jak 2.0 to trzeba butowac a i tak nie będzie to 2.0 ale jak chcesz żeby 2.0 jeździło jak 1.6 to wystarczy gaz do polowy wciskać i wtedy mniej pali :D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-08 18:24:30 /


1.6 pali litr mniej --- ale różnica w dynamice jest dość spora ... mówimy o dobrze wyregulowanych sprawnych silnikach....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-08 22:29:03 /


Generalnie wyjście na wał w skrzyni powinno się chyba dać przełożyć?
Ktoś może próbował.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-09 20:43:48 /