logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Jaki silnik założyć do Capri ?

Jaki silnik założyć do Capri ?

Proponuję sporządzić wykaz tego co może napędzać Capri, czyli silnik, skrzynia, wał i most (mam na myśli wszystkie nieoryginalne rozwiązania, czyli silnik np od Sierry lub całkiem nietypowe wariacje na temat Capri). Pochwalcie się tym co macie pod maską, jak to się spisuje, ewentualnie opiszcie przeróbki, które zrobiliście. Napiszcie o problemach które można napotkać przy wymianie silnika.
Ja zastanawiam się co założyć do MK1.

*Piotrek* / 2002-02-07 14:17:47 /


od tygodnia jeżdżę na silniku 2,9efi od scorpio.. wrażenia??? nie miałem jeszcze tak cichego silnika, hydrauliczne zawory robią swoje :) i co do buta też nie mam zastrzeżeń :)))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-07 17:23:41 /


do Trojkata: a ile cie wyszedl ten silnik?

Jabol / 2002-02-07 19:42:24 /


Ja będę montował do mojego Capri silnik mercedesa 2.5l Diesel. Wiem że pasuje bez problemu.

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-09 15:40:08 /


Wybaczcie mi , ale diesel w Capri nie no to już dla mnie lekka przesada :-). 1000 razy bardziej jestem za instalacją gazową niż za dieslem. A zreszta Twoje Capri rób co chcesz, ale jesli mógł bym Cie odwieść od tego - powiedz jak - a postaram sie bardzo:-). Pozdrawiam

kavaler / 2002-02-09 18:51:52 /


A może lepiej 3.0 turbo diesel z typu W124, ma 145 KM !

B / 2002-02-09 22:13:29 /


Popcio! Nie wiem jak poważnie to przyjmiesz, ale proszę nie profanuj kultu FC instalowaniem diiesla, a przynajmiej nie chwal się tym publicznie !!!

Krzychu / 2002-02-09 23:36:09 /


Diesel w Capri??? No cóż, chyba muszę się pożegnać z rodziną, bo, zdaje się, czas umierać.

Bory / 2002-02-10 12:09:53 /


Nie rozumiem problemu? Czemu nie moge zamontować Diesla w Capri? Czy to coś zmieni?
Kupiłem to autko bo mi się bardzo podoba i nie ma teraz drugiego takiego na które mógłbym się zamienić. Ale silnik Diesla mam gratis i w stanie idealnym. Więc uważem , że nie profanuje FC gdyż nikt nie powiedział że te pojazdy muszą mieć tylko silniki bęzynowe.

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-10 18:10:17 /


Capri Diesel? A ja chętnie zobaczę owo cudo jak już powstanie. Ludzie, nie takie dziwactwa się zdarzają na świecie. We Francji byłem ostatnio wożony Twingo z silnikiem Diesla i automatem. Ale to jeszcze nic w porównaniu z tym co ostatnio przeczytałem, że Jaguar już wypuścił tani model dla masowego odbiorcy z silnikiem 2.1, a zapowiada jeszcze Diesla i model kombi. Teraz się możemy cieszyć, że Capri wyszło z produkcji wystarczająco dawno temu.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-11 14:29:32 /


Nie no diesel nie pasuje do Capri, fabrycznie żaden nie był wypozażony w tego typu silnik, pozatym jak to będzie wyglądało - sportowe coupe na dieslu ?

Grzegorz Chyła Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-02-11 15:32:54 /


Sam sie kiedys zastanawialem czy nie wsadzic do Caprika 2.4td od BMW bo taki posiadalem w niezlej kondycji Stwierdzilem ze bedzie troche wbrew ideii posiadania takiego auta wiec sobie odpuscilem Ale ciekaw jestem efektu pracy takiego wynalzka trzeba chybaby kombinowac jakies cuda z wydechem zeby za bardzo dalo sie to jakos zjesc...

68uiofyu / 2002-02-12 13:02:39 /


Czy ten dieselek nie rozbije Tobie podwozia ( w BMW tak się czasami zdarzało).

PiotrekFCapri / 2002-02-14 00:14:26 /


Ciekawe rozwiazanie - ale ja bym sie w to nie pakował - powod prozaiczny - konstrukcja Capri nie utrzyma diesla - wibracje roztrzesa samochodzik w pył - nawet w autach które maja do wyboru taką opcje (benzyna lub diesel) - wersje dieslowskie sa wzmocnione pod wzgledem konstrukcyjnym

rafik / 2002-02-14 18:38:09 /


ja tam bym wrzucil silnik od czolgu.

Jabol / 2002-02-18 00:03:38 /


i tak kładzie was mój koleś który ma poważne zamiary zakupu 911 tylko bez silnika , bo będzie motował 1,9tdi od golfa. Tojest dopiero fantazja

ogór / 2002-02-21 21:50:45 /


A tam ,ja mam 2.8i i jest mi z nim zajbiście,na światłach deptać lubie i buraków z tyłu gubie...z całego serca wszystkich za ten rym przepraszam ale to jest idealne
zilustrowanie tego czym jest 2.8...jak dla mnie niezawodny,lecz małą wade ma:


PALI JAK SKUR..... ale co tam CAPRI POWER!!!

starrsky / 2002-02-21 22:01:49 /


To już wiem dlaczego instalujesz gaz. A swoją drogą może coś o osiągach?O osiągach mojego 2.0 już pisałem,ale to było w nocy na prostej jak drut asfaltówce. Ostatnio jeździłem cały dzień na benzynie i 3 razy mało się nie zabiłem.Lekko naciskałem gaz a autko stawało w poprzek.Miałem wrażenie,że mam opony z masła.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-03-04 15:40:56 /


Ja natomiast polecam zamontowanie motoru 2.0efi OHC od Sierry (ok 125KM po zdjęciu katalizatora), wchodzi bez problemu (no może kolektor ssący jest trochę blisko serwa(ok.2cm), ale nie udeża),poza tym osiągi ma o niebo lepsze od 2.3 (na moście 3.75 robi setę poniżej 9s vmax ponad 210 na piątym biegu do odcięcia paliwa sam myślałem żę licznik zawyża ale zamontowałem elektroniczny licznik rowerowy ustawiłem średnice koła i jak w morde strzelił to samo , poza tym jest bardzo oszczędny :
miasto gaz do dechy -max 12l (w zimię)
miasto spox -9
trasa 5speed 120km/h max 8l
trasa gdańska w nocy odcinek Płońsk-Nowy Dwór prawie maxem -ok 20l
Przejechałem już ok 30 tys i nic się nie wydażyło
Polecam!!!

Pioter / 2002-03-18 02:07:39 /


Pioter,pytanka: Z którego roku masz ten silnik i ile za niego dałeś? Moja rzędówka właśnie się rozsypała!!! Wyobrażacie sobie? 2 tygodnie sobie pojeździłem!!! Wracając do tematu-powiedz mi proszę, co będzie pasować z mojego starego 2.0 ? Co z wydechem? I skrzynią biegów (czy też do wymiany) -mam 4-o biegową. Będziesz go później jakoś podkręcał? Osobiście nie zależy mi na v-max ale na odejściu i elastycznści, ale bez ingerencji w pojemność. Da się tam zamontować turbo? Napisz proszę coś więcej. Z góry dzięki. Pozdrowionka.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-03-27 11:46:55 /


Cześć MILO i caprimaniacy!
Więc tak motor jest z '87r co do ceny nie pytaj bo to była okazja i znajomy (dałem 700 pln za kompletny motor+skrzynia+komputer+wał+papier prawda że okazja)silnik ma ok 100tyś (mam książkę serwisową).Wydech musisz mieć portki z sondą lambda poza tym wydech pasuje (u mnie pasuje ale mam orginalny wydech Forda) alternator pasuje pompa wody też chłodnica zostaje łapy do silnika przekładasz od capri (sierra nie pasuje poduszki też) ,poza tym żadnych przerubek skrzynia też ok (ja miałem 4-kę na wodzikach ale słyszałem że były różne średnice wałka wejściowego a wtedy klops)później wstawiłem 5-tkę ale musiałem przerobić wał wydłużyć o 5cm (pamiętaj musisz go potem wyważyć bo ci rozwali przegub sztywny i łożyska w moście) zastosować przednią część wału od sierry z przegóbem gumowym(bardzo oszczędza most)jest jeszcze jedno uchwyt na podpora w skrzyni jest przesunięty do tyłu też jakieś 5 cm (musisz zastosować belkę od sierry i przewiercić nowe otwory ,tylko dwa )jeśli stośujesz skrzynię od capri 5-tkę to chyba pasuje bez problemów ale spytaj się kogoś innego.
Co do tuningu to narazie zamieżam bo nie chce zapiłować silnika, w filtry sportowe nie inwestuj strumienice świece bezelektrodowe magnetyzery też nie bo to gówno warte nic nie daje a dużo kosztuje ,przerabiałem ten temat nie wiem może to diała ale w innych silnikach ale przy tym to wyrzucone pieniądze.a jeszcze jedno co do tylnego mostu najlepszy do tego silnika jest 3.75 od 1.6,miałem 4.11 wyrwanie miałby niesamowite gdyby nie wachlowanie biegami (I=40 II=80 III=110 itd)max ok 180 na piątce i 165 4-ce z kolei most od 2.0 jest troszkę przydługi na czwartym biegu jedzie szybciej niż na piątym.Jak byś miał jakieś pytania służe pomocą w sieci jestem średnio co 3 dni.

Pozdrawiam!


P.S. aby ten motor jeżdził musisz mieć absolutnie wszystko z elektryki.
I był bym zapomniał pompa paliwa jest ci potrzebna ja swoją umieściłem w podłodze od spodu nad dyfrem.Musisz także zrobić powrót bęzyny do baku.

Pioter / 2002-03-28 00:45:58 /


Silnik 2.0 OHC z 75tys przebiegiem kosztuje 1400zl. Mam taki silnik w Sierrce

Seemann / 2002-03-28 17:18:27 /


jak wygląda silnik z ford windstar 3,5lv6
?????

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-28 17:22:09 /


slyszalem o gosciu,który wsadził do swojego caprika silnik hawkera hurricane(mysliwiec z 2 wojny swiatowej)pojemnosc skokowa 27 litrów!!!!!!!!!!!!!!1
Bil wszelkie rekordy V max powyżej 380 km/h!!
Finał był dosyc smutny...autko sie spaliło,ale gosc je odbudował tylko,że wykorzystal pózniej czesci Royce Rollsa i takie tam pierdoły...

m.i.c.r.o.n. / 2002-11-07 20:03:04 /


ciekawe jak się mu zmieścił te 17 litrów chyba siedział na dachu albo wogóle biegł styłu :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-07 20:36:04 /


sory 27 litrów :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-07 20:36:34 /


Do B@rtka:

To 27-litrowe auto niejakiego Dodda opisane było juz na tej stronce 22 maja 2002 o godz. 20:55, a oto link: http://www.capri.pl/forum/forum-thread.php?id=3cde6990af062#3cdeb67e0b5fa
Oraz fotki (kiepska jakość, rzecz działa się 30 lat temu).



Pozdro

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 21:51:54 /


Sorka - do powyższego postu - to był 12 maja 2002

W pewnym wieku pojawia się skleroza

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 21:55:03 /