logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Pompa wtryskowa z diesla na benzynie?

Pompa wtryskowa z diesla na benzynie?

w ramach wolnych mocy przerobowych wymyslam sobie problemy ;)
jako ze pompy "GDI" sa raczej trudno dostepne, a wtrysk jedno/wielo punktowy czy tez K-Jet to raczej wsik a nie wtrysk.
mam ja pytanie takie:
czy mozna uruchomic pompe wtryskowa z diesla na benzynie i sprobowac zaadaptowac takie ustrojstwo do zasilania silnika "iskrowego"?
pomijajac kwestie mechaniczne podlaczenia tej pompy i jej sterowania czy ma to szanse powodzenia?
czy pompa sie poprostu zatrze na benzynie?
czy cisnienie rzedu 100 -> 1000(CRD) ATM nie robi jakiegos kuku benzynie?
wtryskujac bene do w kanal dolotowy, bo wiercenie glowicy odrzucam, nie bedzie sie np chciala samoczynnie zapalic?

rozdrobnienie paliwa i precyzyjne dawkowanie daje spore nadzieje na pozytywny efekt takiego eksperymentu.

jakies wasze doswiadczenia lub teorie?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-25 21:35:11 /


powinna się zatrzec, chyba że dolejesz miksolu :)
nie wiem czy da się tak zredukować ciśnienie na wtryskach i na pompi co by to nie wybuchło :)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-25 21:57:12 /


"wymyslam sobie problemy ;)" hahaha genialne:D

Leszek, co do zacierania się to możnaby zastosować pompę z MB124 one są smarowane od silnika więc się nie zatrą. Pozostaje pytanie o BUM i o to dlaczego nikt tak nie robi;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-25 22:03:58 /


Z tego co wiem to ciśnienie w niektórych pompach da sie regulować np. pompy w silnikach ciągników c-360.

Ale gdyby to było takie proste to dawno by to było stosowane.
Myślę że to dywagacje z cyklu "Czy da sie doładować silnik malucha czystym tlenem" :)

Ale np. Można wykorzystać pompę wtryskową z diesla do zasilania pieca CO paliwem (zużyty olej silnikowy). Widziałem taki patent "made by własna robota" i muszę przyznać że działał piekielnie. :D

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-25 22:26:10 /


pompy MB chyba nie sa smarowane od silnika tylko maja swoj zbiorniczek oleju. a chodzi mi o smarowanie samych tloczkow, bo tu moze byc problem.
mam gdzies na polce taka pompe z MB200/220 musial bym zerknac, albo taty zapytac ktory notabene twierdzi ze moze (ale nie musi) sie pompa zatrzec. ale nie podchwycil tematu ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-25 22:27:32 /


pompa ze starych merców diesli ( zwróć uwagę na to by miała smarowanie niezależne od paliwa - większość spotykanych pomp niestety smarowana jest ropą) i masz praktycznie Kugelfischera ;]

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-25 22:32:24 /


a pompa od diesla to dmucha blizej 200 niż 100 atm

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-25 22:38:42 /


ale biorac pod uwage ze benzyna jest zadsza dalem 100atm. pompy MB daja ok 160atm jak pamietam. tzn wtryskiwacze na tyle sie ustawialo ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-25 22:45:39 /


Z tym bum to nie przesadzajcie, nikt się nigdy nie pomylił i beny do diesla nie nalał :)
MB123 300D nie wybucha :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-25 22:48:41 /


podobno MB dłużej na rzepaku latają bo właśnie smarowaniem pompy zajmuje się silnior. Nie miałem nigdy MB w dieslu więc powielam tylko co wróble ćwierkają:P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-25 22:52:24 /


nalał nalał , do 3,5 TD W126. I jakoś nie chciał chodzić ;)
Po czyszczeniu nie dąło się pozbyć koszmarnego "klekotu" , a był w idelanym stanie przed, chodził cicho jak benzynka, a to przecież diesel na zwykłej rzędowej pompie.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-25 22:53:47 /


Ja widzę problem ze sterowaniem. Jak dawkować paliwo w zależności od ilości pobieranego powietrza ?? Mieszanka benzyna/powietrze musi mieć ściśle określone proporcje bo inaczej się nie zapali lub sprawność będzie bardzo mała..

w dezlu masz zupełnie inne sterowanie. Powietrza jest na full lub jeszcze się go doładowuje a moc silnika regulujesz dawką paliwa. Nie widzę tu przełożenia na benzyniaka.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-26 00:20:26 /


akurat sterowaniem pompa sie nie przejmuje w tym momencie, bo co za problem pociagnac linke do przepustnicy i do pompy zeby sterowac rownoczesnie iloscia powietrza i paliwa? a pompy MB sa sterowane podcisnieniowo.
chodzi mi o mozliwosc i wytrzymalosc zasilania benzyna przy po mocy ukladu dieslowskiego.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-26 00:32:06 /


w moim Mercedesie w 108 / 1970 pompa wtrysku wyglądała jak żywcem wyjęta z diesla rzędowa, paliwo z pompy doprowadzane rurkami, niestety był to jedyny element sprawiający w tym aucie problemy / regulacja /, raczej nie polecam.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-26 06:42:08 /


>>> bo co za problem pociagnac linke do przepustnicy i do pompy zeby sterowac
>>> rownoczesnie iloscia powietrza i paliwa?

Jednak widzę problem. Otwarcie przepustnicy wcale nie oznacza że przeleci przezeń określona ilość powietrza. Ilość będzie jeszcze zależna od obrotów i temperatury powietrza. Więc nie obejdzie się bez przepływomierza, obrotomierza, czujnika temperatury powietrza, czujnika temperatury cieczy chłodzącej i kilku innych.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-26 08:47:59 /


w skroocie trzeba sobie zrobić własnego k-jeta :)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-26 08:59:36 /


Trójkąt ma rację.
Silnik diesla jest silnikiem ilościowym,a silnik benzynowy- jakościowym. Ilość benzyny jest ściśle skorelowana z ilością powietrza.
Co prawda pierwszy układ wtrysku benzyny opierał się właśnie na pompie z diesla, ale w jaki sposób regulowano ilość wtryskiwanego powietrza- nie wiem. Pewnie był jakiś klapkowy przepływomierz.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-26 09:43:36 /


ale moje pytanie nie dotyczylo ustawienia i regulacji tego zestawu.
pytalem o mozliwosc i wytrzymalosc ukladu.
bo jak to zamontowac i regulowac to zupelnie inna bajka.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-26 10:39:39 /


Odpowiedz na Twoje pytanie brzmi NIE, a dalsze dywagacje pozbawione są sensu.

Mysza liil (EM) / 2008-03-26 21:02:04 /


Mysza: "nie" co? bo to nie jest odpowiedz na moje pytanie.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-26 23:03:30 /


Skleroze masz?
"mam ja pytanie takie:
czy mozna uruchomic pompe wtryskowa z diesla na benzynie i sprobowac zaadaptowac takie ustrojstwo do zasilania silnika "iskrowego"?"

Mysza liil (EM) / 2008-03-27 06:33:59 /


tyle ze zadalem 4 pytania.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-27 07:38:23 /


Leszek "Cousie" Pasoń skoro argumenty nie trafiają to poprostu weź pompę i załóż do benzyniaka. Sprawdzisz na żywym organizmie czy da się czy nie a my z chęcią będziemy śledzić poczynania i kibicować w drodze do sukcesu :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-27 08:32:40 /


cytat:

"to ja powiem to co zacytowalem w innym wniosku:
"gdyby to bylo takie proste i tanie, to by to robili w fabryce"

Leszek "Cousie" Pasoń
2007-12-15 21:27:55"

:)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-27 08:53:50 /


bo to ani tanie ani proste nie jest ;) i niekoniecznie sie da.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-27 10:06:28 /


napisałeś, że masz "pytanie" a nie pytania, więc resztę potraktowałem jako retoryczne ;) No cóż, rób tego dieselfischera, zobaczymy :)

Mysza liil (EM) / 2008-03-27 11:18:25 /