Potrzebuje tanich i dobrych resorów do mojego Capri MkI, podobno od MkIII są zbyt twarde a orginalne i dobre od "jedynki" trudno dostac, wiec mam pytanie: Czy można w prosty sposób zastosować jakieś zamienniki np. z Poloneza lub innego popularnego wozu?
bjbhvhvgvvgvgvvvgv / 2008-04-13 01:13:00 /
Nie tak łatwo z tą adaptacją. Nie dosyć że capri ma resory węższe (nietypowa szerokość pióra, ciężko dobrać cokolwiek), to jeszcze są niesymetryczne (różne odległości od mocowania mostu do końca resora).
Mysza liil (EM) / 2008-04-13 10:40:05 /
nie ma sensu kombinowac lepiej kupic orginaly dobre uzywane duzo na to nie wydasz a rzezba wyjdzie podobnie i nie zawsze bedzie trafnie wykonana
inna sprawa nie ma takiego popularnego auta w polsce aby ressory pasowaly od tak polonez i fiat miaja szerkosc resoru 45 mm a capri ma 50 mm stare fiaty wloskie mialy takze 50 mm ale takie resory kupic jest trudniej niz do capri mk I
CHUDER
/ 2008-04-13 11:26:27 /
A co złamały sie czy nie masz ?
Daj do przeklepania jeśli są już padnięte a auto za nisko stoi i będzie dobrze ;-)
MikeB4
/ 2008-04-13 18:41:25 /
poprostu moje są "kombinowane", nie od pary i przez to jedna strona jest bardziej miękka. Z tego co patrzyłem to z jednej strony jest szerszy resor :/
bjbhvhvgvvgvgvvvgv / 2008-04-23 11:36:41 /
Dla potomnych, są przynajmniej 2 grubości sprężyn w capri mk1. Nie wiąże tego z typem czy silnikiem, bo te grubsze rzekomo pochodzą z 1,3 a cieńsze z 1,5. Te cienkie to jakaś pomyłka z którą się męczyłem ostatnie lata kiedy trzeba się spakować na wycieczkę.
marian212
/ 2025-05-04 09:15:23 /
Dobijał Ci tyłem na nierównościach? Mi na nowych jednopiorowych i regulowanych amortyzatorach też potrafi dobić zwłaszcza jak bagażnik spakowany na wyjazd.
Jellon aka Revenge Racer / 2025-05-04 13:22:23 /
Ooo tak.
marian212
/ 2025-05-04 14:23:43 /