logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Pokrywa mechanizmu różnicowego wykonana z aluminium, z radiatorem.

Pokrywa mechanizmu różnicowego wykonana z aluminium, z radiatorem.

Czy taka pokrywa za sprawą obniżenia temperatury oleju w tylnym moście, w czasie upalania, jest w stanie jakkolwiek przedłużyć żywność tylnego mostu lub szpery? Ma to sens w przypadku torsena? Czy raczej tylko przy szperach płytkowych?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-06 10:20:17 /


Ogólnie to każdy mechanizm różnicowy powinien mieć benefit w związku z lepszym chłodzeniem oleju- każdy mechanizm, w końcu, rozrzuca olej koroną, nieważne jak jest blokowany (lub otwarty). Kiedyś widziałem filmik Banks'a dotyczący doktoryzowania się z kształtu tej pokrywy.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-06 11:13:15 /


Nie wiem tylko czy w tym przypadku nie chodzi bardziej o to by zrobić drążki Watt'a, co jest też fajne w przypadku zawieszenia rodem z XVIII-wiecznego powozu...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-06 11:18:55 /


Radiator ma sens, ale w warunkach rajdowych, gdzie auto przez kilka godzin jedzie, z czego parę na pełnym ogniu. W naszych warunkach "upalania", gdzie auto stoi pół godziny przed próbą a próba trwa 5 min, to nie ma żadnego sensu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-06 22:09:04 /


Granadziarz, wypowiem się autorytarnie- oststnio jechałem 740km w 9h, i powiem tak- pokrywa alu by się przydała. Nie ford. Może dlatego.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-06 22:53:34 /


Przecie to właśnie powyżej napisałem:
Kilka godzin na głębokim wdepnięciu - to ma sens.
5 minut upalania i pół godziny dłubania w nosie - absolutnie nie ma sensu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-06 22:58:47 /


Pomijając fakt że ta obudowa służy do montażu prostowodu Watta to do chłodzenia oleju wybrałbym opcję elektrycznej pompy oleju i małą chłodnicę pod podłogą. W deklu robisz dwie dziurki i olej chłodzisz nawet na postoju.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-07 07:32:49 /


magic - a jak to stwierdziłeś jadąc te 9 godzin, że ale dekiel by się przydał? zmierzyłeś temperaturę czy objawy jakieś były których by nie było z alu deklem?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-07 08:53:38 /


rozjechany- tak, pirometrem. Akurat czujnik temperatury w korku nie był podłączony.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-07 09:37:10 /


no to ciekawe, i jaka była temperatura, co niepożądanego się działo?

Serio pytam

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-07 09:41:44 /


niepożądanego nie zauważyłem- ale temperatura podczas jednego pomiaru- tak w 2/3 trasy osiągnęła 73°C. A temperatura powietrza i asfaltu nie była wysoka- to połowa kwietnia.

Wnioskuję, że latem sięgnie 90° . I wtedy będzie miał jakieś 15% swojej lepkości z 40°.


magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-08 10:37:30 /


Niezły doktorat, szacun

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-08 10:41:30 /


Jak pytałem o tą pokrywę na jesieni to było że nie warto , czyli jednak jak bedzie czas i zbliżała się wizyta w serwisie to " must have" , najwyżej drążek się pominie.

Tweed / 2025-05-08 11:14:21 /


Oczywiście wywalisz też stabilizator ponieważ się nie zmieści.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-08 11:36:19 /


Pytanie i konkretna odp , tak lubie a nie drążenie miesiącami i straty kasy. To nie bedzie i nie ma żalu :)

Tweed / 2025-05-08 11:54:13 /


Bardziej przyda Ci się stabilizator niż ta fancy pokrywa, chyba, że zamontujesz razem z drążkami watta

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-08 14:08:08 /