logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Silnik i skrzynia z Audi w Capri, 6 biegów do tyłu

Silnik i skrzynia z Audi w Capri, 6 biegów do tyłu

Witam, mam pewien problem. Kończę składać mój projekt zamontowałem inny silnik i skrzynię wszystko wygląda bardzo fajnie ale zrobił się problem bo jak chciałem zrobić pierwszą jazdę to okazało się że mam 1 bieg do przodu a 6 do tyłu ;) bo moja skrzynia kręci się w inną stronę. Więc do sedna moje pytanie jest takie czy ktoś z was montował zamiast tylnego mostu od capri coś od innego auta żeby w miarę pasowało ??

Ed-capri / 2025-06-05 07:30:20 /


Ed, podaj więcej danych. Wyskakujesz z wątkiem zatytułowanym "z dupy", nie podajesz żadnych szczegółów a problem opisany dla większości ludzi wydaje się trollingiem.
Jaki silnik?
jaka skrzynia?
jaki masz most?

To tak trudno przy zadawaniu pytania podać chociaż minimum danych???

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-05 08:15:38 /


Może to był model koncepcyjny i silnik miał być w bagażniku ? XD
Świruje ale może tu być też koncepcyjna skrzynia , automanual gdzie na 1 dajesz do 200kmh , a tyle wstecznych bo to było na rynek francuski ... :D

Tweed / 2025-06-05 08:32:03 /


A ja myślałem, że wszystko już tu było...
Ed - dawno się tak nie uśmiałem przed śniadaniem. Nie ma skrzyń kręcących się w drugą stronę (przynajmniej w układzie klasycznym) - albo twój wydumkowy silnik kręci się w drugą stronę, albo most zamontowałeś do góry nogami.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 08:44:16 /


Czytam i rwę boki że śmiechu.😂😂😂
Ten post rozbawił mnie do łez.
Jest fajnie na Capri.pl

Ślimak / 2025-06-05 09:10:39 /


Ok więc tak 2.8 v6 197km skrzynia 6 biegowa wszystko z audi a chciałem się dowiedzieć czy podejda mi np sanki z BMW . I nie pisze tego z DUPY jak przeszkadza to nie odpisuje

Ed-capri / 2025-06-05 09:17:53 /


Może ktoś ma zdjęcia innego rozwiązania tylnego zawieszenia

Ed-capri / 2025-06-05 09:19:24 /


Problem powstał bo oryginalna skrzynia z forda obraca się w drugą stronę

Ed-capri / 2025-06-05 09:44:42 /


Piszesz Z DUPY.
Jeżeli chcesz uzyskać konkretną, merytoryczną odpowiedź, to tak sformułuj pytanie.
Silnik z AUDI 197 km - brawo za wyczerpujące informacje.
Sanki Z BMW - czemu nie, choinkę o zapachu kokosowym też można ;)
Zapewne jak powyżej koledzy piszą - engine kręci się w drugą stronę.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 09:45:33 /


A w czym mają ci pomóc sanki z BMW? Skrzynia z Audi jest do przedniego napędu, a Capri ma tylny. Gdzie i jak zamontowałeś tę skrzynię?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 09:47:06 /


Brzmi ciekawie to co napisales.
Napisz jednak jak ludzie piszą, więcej szczegółów jezeli masz nietypowy setup.
Bo zaraz sie okaze, że tylni most zamontowałeś z przodu i następny post będzie czemu auto nie skręca 😉

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-05 09:52:37 /


Dziękuję za pomoc poradzę sobie

Ed-capri / 2025-06-05 09:55:16 /


Powiesiłem choinkę zapachową i wszystko sie naprawiło jak ktoś będzie miał te problem proponuję o zapachu waniliowym

Ed-capri / 2025-06-05 09:59:52 /


Ed, od razu wiedziałem że piszesz o Audi ;)

Zostaje Ci jedynie montaż dyfra od Audi, kiedyś nawet zapisywałem numery takich z regulowanym spięciem od S5 chyba.

Ewentualnie, zostaje Ci silnik obecny ale musisz rzeźbić skrzynię na jakąkolwiek aby nie Audi.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 11:09:14 /


Dyfer np taki https://allegro.pl/oferta/a5-dyferencjal-most-tyl-audi-s5-3-0-tfsi-8k0927277-16882421304

Aktywne sprzęgła na wyjściu półosi. Prostym komputerem możesz tym sterować z kabiny.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 11:17:04 /


Dziękuję za miła rozmowę telefoniczną i przepraszam za agresję ;) już ochłonęłam ale po prostu muszę szybko rozwiązać problem

Ed-capri / 2025-06-05 11:27:29 /


Wałek wychodzący z tyłu skrzyni Audi Quattro kręci się odwrotnie niż silnik i sprzęgło - taka jest uroda skrzyń FWD. Dlatego trzeba dać jakąś rzymskokatolicką skrzynię RWD (BMW, Merc, Volvo 740/960, Omega a najlepiej MT75 z Sierry/Scorpio) i wszystko będzie OK.
A jeśli się upierasz na pozostanie przy tej skrzyni, to proponuję (zupełnie serio) zrobić z tyłu oś DeDion na elementach Volvo 360 - taki projekt opracowaliśmy 15 lat temu w Krakowie. Pe®ana zbudował 3 takie Capri, a Kamel i Larry76 jeżdżą nimi chyba do dziś.
Skontaktuj się z Grzesiem Rudym (poprawiał po Peranie auto Larry'ego) w kwestii szczegółów technicznych (może ma jakieś fotki). Zadzwoń też do Perany (452.150.450) - powinien mieć jeszcze kilka tylnych osi Volvo 360 w magazynie.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 11:45:48 /


a Volvo 360 kręci się tak jak Audi? bo wydaje mi się, że standardowo jak wszystko inne i to nie rozwiąże problemu i auto nadal będzie jeździło 200 na wstecznym.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 12:23:45 /


Pozostanę przy skrzyni z audi ponieważ już wszystko mam ustawione pod tą skrzynie wraz z wybierakiem więc kupię belkę od Volvo 340 a dyfer od audi

Ed-capri / 2025-06-05 12:32:07 /


Pozostanę przy skrzyni z audi ponieważ już wszystko mam ustawione pod tą skrzynie wraz z wybierakiem więc kupię belkę od Volvo 340 a dyfer od audi

Ed-capri / 2025-06-05 12:35:58 /


W Zaporożcu dało się przełożyć wieniec na drugą stronę ataku i wtedy auto robiło to samo co u Ciebie :D
Wykorzystywało się tę szczególną cechę przy budowaniu jednośladów w oparciu o silnik i skrzynię Zaz968.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 12:49:18 /


Nie dam sobie łba obciąć, ale podobno skrzynia Zaporożca to klon skrzyni VW garbusa, w której działa ten sam patent - Porsche 550 ma silnik przed osią, a 356 za osią, oba się kręcą w tę samą stronę, mają tę samą skrzynię i tylko 1 bieg do tyłu a 4 do przodu :))
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 12:59:36 /


Ed. Po kolei:

1. Temat wątku jest "z dupy".
Każdy zadający tu pytanie potrzebuje pomocy. I gdyby każdy wykazał się taką bezobjawową inteligencją przy tytułowaniu wątków miałbyś tyle tytułów, ile interesujących nas samochodów:
- proszę o pomoc capri mk I
- proszę o pomoc capri mk II
- proszę o pomoc granada mk Ib
itd.
I jak chciałbyś się po czymś takim poruszać???
Tym bardziej, że Twój problem NIE DOTYCZY CAPRI tak na prawdę, a rozwiązania problemu ze spięciem konkretnego układu napędowego z konkretną przekładnią główną. Nic to nie ma wspólnego z fordem.
2. Dobrze, że w końcu ochłonąłeś.
Podstawą uzyskania pomocy w TYM towarzystwie jest ODPORNOŚĆ NA SZYDERĘ. Loża szyderców tylko czyha na nasze potknięcia. Dlatego gorąco polecam przed wysłaniem czegokolwiek przeczytać to minimum dwa razy, a najlepiej dać do przeczytania i zrecenzowania drugiej osobie.

Jak sam zauważyłeś, napisanie konkretów uruchamia od razu ludzi mających wiedzę w danym temacie. Dzięki odpowiedniemu sformułowaniu pierwszego pytania i tytułu wątku, zapewne większość szyderców nawet by tu nie zajrzała, a na pewno nie zabrałaby głosu.

Nie denerwuj się zatem na mnie - sam widzisz, że tak jest, jak napisałem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-05 13:24:31 /


Tak już zauważyłem i wiem że popełniłem błąd i wiem jak to działa. Jestem osobą która nie potrafi prosić o pomoc (nawet własną żonę nie proszę) ;) więc uważam że byłem bardzo zdeterminowany tym bardziej że auto musi być gotowe na 28 czerwca i po prostu spanikowałem. Nie gniewam się na was bo wiem że tu jest jak w rodzinie i zawsze można liczyć na was

Ed-capri / 2025-06-05 13:51:05 /


Eeee, no samoktytyki to już nie musisz wygłaszać :-)

To ok, skoro się nie gniewamy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-05 14:03:00 /


Poprawiłem nieco tytuł.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 14:19:54 /


I teraz jest wszystko poprawnie ;) dziękuje za pomoc będę informować jak skończę przeróbkę;)

Ed-capri / 2025-06-05 16:52:29 /


No dobra, a co jakby most obrócić? Jakie negatywne skutki widzicie? Bo z tym że auto pojedzie w drugą stronę to się zgadzamy?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 18:04:58 /


Też o tym myślałem i już o tym rozmawiałem ze specjalistą nie Będzie pracować ze względu na smarowanie no i kształt za bardzo nie pozwoli ale faktycznie auto wtedy miał by 6 biegów do przodu.

Ed-capri / 2025-06-05 18:39:04 /


Wiem, że nie pomogę ale zwycięstwo miałbyś w kieszeni https://youtu.be/lLgPTJWAysY?si=rhv_f73RPJ4n3Zwy

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 19:16:33 /


no i ... Monty Python wszędzie i wiecznie na czasie ;):)

mbbmb / 2025-06-05 19:29:53 /


Hahahaha muszę się zastanowić czy zmieniać bo mam szanse wygrać ;)

Ed-capri / 2025-06-05 20:26:53 /


Z tym smarowaniem to specjalistę poniosło bo są auta które mają fabrycznie wałek 'gorny'

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-05 20:29:31 /


Ed.
Podejdzie Ci każdy dyferencjał przedni od terenówki z wzdłużnym silnikiem. Problem jest inny - są one zwykle:
a) niesymetryczne
b) relatywnie mniejsze od tylnych, bo "pomocnicze".

A co do odwrócenia dyfra który masz, to nie pytaj specjalistów. Zrób to, a jak się rozleci to będziesz się zastanawiał. Szkoda życia na pytanie fachowców.
Wiesz ilu wynalazków nigdy by nie było, gdyby wynalazca dał się przekonać, że to nie zadziała?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-05 20:33:36 /


z takim setupem to byś ze Ślimakiem w Zdworzu wgrał bez problemu :))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 20:39:36 /


Ja bym zrobił jak Granadziarz prawi, założyłbym most na „opy”, jak się boisz o smarowanie to wlej więcej oleju i ogień. Bardziej się zastanawiam nad obciążeniem osiowym ataku bo on będzie na przekładni hipoidalnej wypychany w przeciwnym kierunku. Atak jednak jest na łożyskach stożkowych więc niby nie robi mu to różnicy.
Inna sprawa to obciążenie drugiej strony powierzchni zębów. Wtedy nawet głośny dyfer powinien chodzić ciszej bo pracowały będą powierzchnię które normalnie stykają sie na wstecznym i przy hamowaniu silnikiem.
Narazie widzę same plusy odwróconego mostu. Hamulce w Capri to Simplex więc też bez różnicy dla kierunku obrotu kół.

A czy uszczelniacze aby nie są tam jakieś kierunkowe?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-05 22:32:18 /


Jutro jeszcze raz na spokojnie obejrzę most i zobaczymy, będę musiał robić dwa warianty bo nie będę miał czasu na plan "b" a po weselu będę dalej dopracowywać projekt

Ed-capri / 2025-06-05 23:17:45 /


Dlatego Ci piszę, rób na pałę.
Nawet jak oleju do mostu nie wlejesz, to wesele załatwisz. To się nie rozlatuje na przestrzeni 10km... Nad rozwaleniem dyfra trzeba trochę popracować.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-06 08:40:21 /


A co do kierunku pracy przekładni - Patrol ma dwie identyczne przekładnie główne - różnią się dyfry, bo tylny ma blokadę. Podobnie w LR-ach na sztywnych mostach. A do tego LR-y mają const 4WD, więc ta przednia, do góry nogami, jest obciążona przez cały czas. Choć akurat LR nie jest najlepszym przykładem trwałości...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-06 08:44:22 /


My jakieś 20 lat temu objechaliśmy Polskę dookoła junakami i jadąc od zachodu, ze zlotu w Szczecinie, na wysokości Rozewia jeden Junak okazało się że nie ma oleju w silniku i nie wiadomo kiedy go stracił bo w Katowicach przed wyjazdem był. Tak więc na resztkach tłustego zrobił na pewno kilkaset km i po dodaniu oleju ten motocykl jeździ bez zaglądania do niego do dziś.
Myślę że taki dyfer po spuszczeniu oleju to może nie pałowany i nie na trasie z 1000km zrobić lekko. Z resztą ja jeden sezon moją Perełką zrobiłem bez oleju w dyfrze bo normalnie zapomniałem go tam wlać.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-06 10:26:34 /


brak oleju w silniku to oczywiście poważniejsza i ryzykowna sprawa, ale dyfrem też bym się nie przejmował, byle nie było sucho.

kiedyś jak jechaliśmy do Gryźlin to za samochodem Sora nagle pojawiła się struga oleju, zatrzymaliśmy się, okazało się że wywaliło cały olej ze skrzyni, wypadł simmering czy coś, w każdym razie zaczęliśmy się zastanawiać co zrobić, ale Soro podrapał się po głowie, wzruszył ramionami i pojechaliśmy dalej, dojechał do Gryźlin, oczywiście tam były ciekawsze rzeczy do roboty więc tak samo wrócił, jeszcze pojeździł trochę na miejscu i nic się nie stało

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-06 11:01:12 /


A tak wygląda silnik pod maską

Ed-capri / 2025-06-06 11:10:07 /


Ja wracałem Granadą ze Szczecina i dopiero w Katowicach mi lekko zgrzytnęła jak wsteczny wrzucałem. Potem jeszcze jeździłem długo bo zapomniałem o tym aż znalazłem skrzynie 5 biegów i jak wymieniłem to w tej 4biegowej było może 20ml oleju w niej.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-06 11:13:39 /


Ja tam widzę przed silnikiem miejsce na jakąś dobrą suszarkę ;)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-06 11:33:12 /


A jak nie ma miejsca pod maską to zawsze się jakieś inne znajdzie 😉

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-06 17:37:02 /


Ho Ho gruby temat niezły piecyk

Ed-capri / 2025-06-06 17:49:14 /


Zapek jakie junaki ? Ty 20 lat temu to pewnie wigry 2 dostałeś :)
A kolega jak fure szykuje na wesele to ja bym zostawił te biegi bo czasami życie zależy od tego jak się człowiek potrafi szybko wycofać :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-06-06 21:46:44 /


alwax mistrz...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-06-06 21:52:45 /


Teraz to dałeś hahaha na 6 biegu to nawet niedoszła rodzina nie dogoni jak będziemy uciekać

Ed-capri / 2025-06-06 21:59:40 /