logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Na cewce iskra jest, na swiecy nie :( Co to moze byc?

Na cewce iskra jest, na swiecy nie :( Co to moze byc?

Co to moze byc, Bodo kupił capri, ktore odpalało... az nie odpaliło.

Wiec tak, cewka na kablu do kopułki daje iskre (i to spora), natomiast na kablach do swiec iskry brak.
Kable, kopułka, palec, kondensator sa ok. przerwa na przerywaczu ok.
Sprawdzalismy całosc, na mojej kopułce, palcu i kablach, ktore chodza u mnie, u Boda nie działa :(
Jezeli macie jakies sugestie co teraz sprawdzac, walcie smiało, my juz pomysłow nie mamy... (aparat zaponowy bo chyba tylko to zostaje, ale co?)
pozdrawiam i czekamy na info.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-05 01:21:25 /


Sprawdź kable omomiarką. Jeśli są OK, to musi by kopółka lub palec.

Krzychu / 2003-10-05 08:53:13 /


Sprawdź palec czy nie ma przebicia i węglik w kopułce, czy nie jest ułamany i czy chodzi na sprężynce.
Wsadź palec w końcówkę do zakładania na świecę i zakręć rozrusznikiem. Jak nic nie poczujesz, to wsadź język :D

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-05 08:54:36 /


ja nie wiem, ale jak sie wam znudzi odezwijcie sie - znam mechanika ktory zrobi to i reszte tez

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-05 16:16:25 /


Kable, kopułka, palec, sa dobre. (bralismy moje ktore u mnie smigaja bez problemow)
mechanikow olewamy, albo kasuja jak za caprika, albo psuja 2gie tyle co naprawia :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-05 18:22:59 /


wiewiór - jeśli masz jakiś pomysł, to napisz, jeśli nie wiesz, to się nie odzywaj.
Nie po to mamy forum, żeby z byle pierdołą latać po mechanikach.
Służy do tego, by pomagać sobie nawzajem, wspólnie rozwiązywać problemy i wspierać wiedzą.

cOke - jak sprawdzaliście iskrę na cewce ?

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-05 20:59:47 /


na kabel z cewki - swieca, obudowa swiecy do masy i krecimy rozrusznikiem, isrka strzela :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-05 21:15:23 /


musicie to jeszcze raz sprawdzic
jesli strzela iskra na kablu od cewki to znaczy ze przerywacz jest dobry
pozostaje tylko kopulka, palec i przewody
sprawdzaliscie swiece na roznych przewodach? nigdzie nie ma iskry?
czy tylko silnik nie odpala?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-05 21:23:29 /


sprawdzaliśmy wszystkie kable i nie ma iskry na żadnym cylindrze. Pojawiła się do kłądnie trzy razy i nic. A może to być przez luzy na wałku z krzywkami, bo on trochę lata, ale nie mocno

papajPeCeKa / 2003-10-05 21:34:19 /


sprawdzalismy całosc na kopulce, palcu i przewodach bodo (iskra byla tylko z cewki) wiec wyjelismy z mojego: palec, kopułke i przewody i wsadzilismy to na aparat i cewke boda, (tez iskra tylko z cewki), kabele w obu przypadkach rozne.
U niego iskry niema, a ja na tym jezdze.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-05 21:57:39 /


iskre na kablu kopułka - swieca sprawdzamy na tej samej swiecy do z cewki.
tak ze swieca tez jest ok. moze byly rozene rodzaje aparatow zaplonowych i oska na ktora sie palec zakłada jest krotsza i nie siega do stykow na kopułce?
zapłon zwykły nie elektroniczny w obu (boda i moim)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-05 21:59:05 /


a czy wymienialiscie tez przewod od cewki do aparatu?
jak sprawdzacie iskre to na przewodzie swiecy podlaczonym do cewki, wiec tamten moze byc padniety, byl przekladany ze sprawnego samochodu?

moze byc tez tak, ze iskra jest slaba i na kablu podlaczonym do cewki ja widac, bo ma krotsza droge i jest szesc razy czesciej niz na swiecy
popracujcie nad przerywaczem, czy nie jest wypalony, czy ma dobra przerwe

czy ten samochod palil i nagle przestal? czy bylo cos grzebane i przestal?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-06 07:56:12 /


nie kable sa ok:<<< bo i te zamienialismy z 5tys. razy:<<<
tak autko palilo, i to calkiem ladnie
a bylo to tak:
silanik sabie biegal ja cos tam bawilem sie przy drzwiach, wylaczylem auto,i poszedlem na kawe:<<<
pietnascie minut potym juz byl taki jak teraqz????
po jakims czasie mocno zdziwiony ze nie pali sprawdzilem swiece, i tak sie zaczelo tto wielkie ????? sam nie wiem co:<<<<

bood-o / 2003-10-06 11:20:30 /


Ja bym stawiał na ten kabelek z cewki do aparatu, mialem kiedys podobne objawy, kabelkowi z wygladu nic nie ,ozna bylo zarzucic a nie przewodzil - po wymianie kabelka wszystko wrocilo do normy (u mnie bylo tak, ze caly czas dzialalo i nagle nie - stalo sie to zreszta w trakcie jazdy na trasie)

Richu / 2003-10-06 11:22:29 /


gdyby hie palil wczesniej to nie bylbym taki wkur....
ale jest to dosc dziwne:(((
1, to brak zielonego pojecia co sie stalo:(
2, fakt ze nie wiem co sie stalo to nie wiem co wymienic tudziesz zreperowac zeby bylo ok:(
3, TO JEST NAJGORSZE:
jeszcze nawet nim nie jezdzilem, i wlasnie tamtego dnia mialo juz nie wiele brakowac:<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

bood-o / 2003-10-06 11:24:37 /


pogubiłem się w Waszych zeznaniach, więc od początku:
Iskra bezpośrednio na przewodzie z cewki: ok. 1cm koloru niebiesko-białego z głośnym trzaskiem (nie robić zwarcia, ani większej przerwy bo może zrobić się wewnętrzne przebicie na cewce zapł., mniejszej przerwy też nie ma sensu bo możecie niewyczuć różnicy w mocy iskry). Gdy iskra żółta (albo nawet brak)- to słaba, szukać oporności na przewodach, przerywaczu, zbyt niskie napięcie itp.
Następnie założyć normalnie przewody na kopułkę, jedną fajkę zdjąć ze świecy, wetknąć w nią metalowy trzpień (np. śrubokręt), ustawić przerwę ok 5-8mm pomiędzy nim a masą i iskra ma być jak wyżej (przerwa mniejsza, bo część jej skacze wewnątrz kopułki na rozdzielaczu). Gdy brak lub słaba - sprawdzić/oczyścić nadpalony palec rozdzielacza i wewnętrzne styki kopułki (nie czyścić papierem ściernym ścianek kopułki! tylko styki, bo wilgoć będzie się osadzać i będzie przebicie), czasem końcówka przewodów wys. nap. luzuje się (metalowy zacisk) i następuje wewnątrz powolne wypalanie drutu, aż w izolacji przewodu powstaje dziurka o dł. kilku mm (sztucznie zwiększa przerwę na iskrę).
Oczywiście przy szukaniu usterki w wysokim nap. obowiązuje sprawny przerywacz, kondensator i napięcie na cewce min. 10V przy rozruchu.
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-06 12:32:12 /


zaplon to dosc prosta bestia
jesli wymienialiscie kable (lacznie z tym cewka-kopulka), palec i kopulke
to pozostaje tylko cewka, kondensator i przerywacz
ja glosuje na przerywacz (nowy oryginal kosztuje kilkanascie zl)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-06 12:52:24 /


ale jak juz pisalismy kable wszystkie sprawdzone:(
co do przerywacza to samo(
niby wszystko ok a jednak nie ok:(((((

bood-o / 2003-10-06 18:35:15 /


u mnie stało sie to samo - dzień wcześniej nie dało sie silnika powyżej 4 tys wykręcić - tj. do 4 szedł ładnie a później jakby włączało sie odcięcie

na drugi dzień Fiestka nie zapaliła - tj. raz przez przypadek :-)ale szybko zgasła
stwierdzono że nie ma iskry , po zdjęciu kabli ze świec nie było faktycznie, ale wystarczyło ładnie główny od cewki do kopułki włożyć (troszke odgiąć na wejściu) i od tego czasu jeździ i zapala bez problemu :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-06 18:48:34 /


ale na kablach coke ktore u niego dzialaja tez nie dziala

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-07 00:29:03 /


iskra od cewki jest niebieska i wielka jak dzioora w mojej kieszeni

papajPeCeKa / 2003-10-07 00:35:25 /


O! to jest chyba najodpowiedniejszy wątek zeby przedstawic moj problem- mianowicie moj tajniak niechce zapalic. Odkryłem ze mam bardzo małą iskre na swiecach- przeczyscilem je i nic. Kable wyglądają na nowki- mam nową kopułke i palec, przerwe ustawiłem na 0,45mm i dupa nadal nic! Sprawdziłem cewke i iskra na kablu cewka-kopułka jest taka niebiesko-biała i strzela na jakieś 0,5 cm- POMOZCIE!!! czy to cewka jest zrąbana?

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-02 15:26:50 /


jaki masz zapłon ?? z przerywaczem czy elektroniczny ?

w 1 przypadku może być przerwa na przerywaczu nieodpowiednia, uszkodzony kondensator, zużyty przerywacz...

w 2 mogą gdzieś niekontaktować kable... lub może być uszkodzony moduł zapłonowy...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-02 15:40:00 /


z przerywaczem ale wygląda ok i przerwa 0,45mm

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-02 15:53:24 /


a sprawdzaliscie na jakiejs nowej swiecy?? Soro mial tak o ile dobrze pamietam ze padlo mu pewnego dnia pare swiec...

cubestone Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-03 10:05:39 /


Wyjmij przerywacz, wyczysc platynki, spiluj jezeli maja dziury i inne takie.

Poluzuj aparat i obracaj nim na wlaczonym zaplonie, miedzy platynkami musi skakac porzadna, konkretna iskra.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-04 22:16:42 /


a czy to moze byc wina np. starego juz akumulatora?

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-04 22:39:33 /


taa, akumulatora... chyba jak ladowanie nie dziala...

Mysza liil (EM) / 2004-07-04 22:41:16 /


Jeśli jest na tyle sprawny akumulator że możesz odpalić , to na pewno nie on jest przyczyną

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-04 23:33:41 /


tyle ze on wlasnie nie chce zapalić- i wydaje mi sie ze iskra na swiecach jest cosik słabiutka

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-04 23:45:11 /


niechce zapalic ale rozrusznikiem kreci wmiare szybko

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-04 23:47:40 /


zauwazylem ze jak po dlugiej przerwie probuje go odpalic to rozrusznik zakreca raz- robi dosłownie sekunde przerwy i dalej kreci normalnie- no ale caly czas nie zapala. PROSZE POMÓŻCIE!!!!!!!!!!!!!

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-05 22:12:17 /


Podlacz na chwile cewke od czegokolwiek.
Jestes pewien, ze to cos z zaplonem, a nie np zla mieszanka?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-06 01:16:46 /


Sprawdzaliście iskre na samym kablu,bez świecy zaplonowej? Powinna dawać nawetlepiej niz 0,5 cm. Iskra z przewodu niemoże byc cienka i anemiczna. I jezscze jedno jesli rozwierasz syki przerywacza ręcznie kilka razy z żędu iskra na przewodzie niemoże słabnąć. Spróbuj zmienić kondensator, jak to nic nieda to cewke zapłonową( cewka nie łapie przebicia po obudowie jak przewód zaplonowy ma większy odstęp od masy).Nigdzie niemoże być tłuszczu i syfu,no może na filcu przy przerywaczu. Przeca ustawienie palca rozdzielacza sie samo nie zmieniło.

adam k / 2004-07-06 12:55:32 /


Bodo, mialem taki sam objaw i tez wszytko sprawdzalem 20razy wymienilem kable ,wymienilem swiece, wyminilem kopulke, kondensator, cewke pozyczylem i nic

wiesz co bylo!? PRZERYWACZ
myk polega na tym ze ogladalem go 15 razy jak byl wmontowany i z gory wszycho ok przerwa miodzio itp

dopiero jak go wykrecilem popatrzalem:

wielka wrzera platynek zero od dolu bo sie wypalily ale tak smiesznie ze od gory zostal polksiezyc dobrej platynki i wygladal z gory bez wyjmowania jak nowka

przyjzyj sie przerywaczowi albo zamontoj na probe cOka przerywacz

Hoover 3M / 2004-07-06 18:41:58 /


"juz mi sie niechce siku"- juz działa!!!!!! i wiecie co to jednak był akumulator- za słaby zeby uruchomic silnik ale rozrusznikiem krecił szybko. wsadziłem aku od kadetta mojej mamusi i zapalił od razu

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-07 18:29:38 /


No to podpinam - Iskra na cewce jest: po przekręceniu kluczyka na "zapłon" oraz w momencie zakończenia pracy rozrusznika (kluczyk wraca na pozycję "II") - O CO CHODZI??? Sprawdzane na dwóch cewkach i dwóch modułach - w obu przypadkach TO SAMO :/

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-26 19:41:55 /


czujnik Halla, lub cewka przy rozdzielaczu ( nie wiem, co tam masz) nie informuje modułu, ze silnik się obraca. sprawdź połączenia, lub czujniki.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-28 10:22:15 /


arek, a normalnie oprócz tego nie ma?
Bo to że jest w tym momencie, to norma. Tak ma być.
Jeżeli nie ma w czasie normalnego kręcenia, to weź inny aparat, włącz go do instalacji, oprzyj o masę i pokręć ręką za wałek aparatu. jak nie ma iskry, to padnięta instalka, jak jest, to padnięty aparat siedzący w silniku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-04 09:10:35 /


Dzięki, sprawdzę jak nakołuję jakiś aparat :)

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-04 16:36:08 /


granadziarz, pisząc instalka mialeś na myśli cewkę, kable WN itp czy ogólnie wszystkie przewody znajdujące się pod maską?
Mój ma bardzo podobne objawy do wcześniej opisanych w tym temacie i już nie mm pomysłów, może to właśnie cewka padła

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-04 19:15:32 /


miałem na myśli kable idące z aparatu do modułu zapłonu, z modułu do cewki, oraz zasilanie (w tym rezystor balastowy - tam czasem zieleń miejska rządzi na stykach), innymi słowy - instalacja zapłonowa.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-04 20:32:06 /