logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Czujnik temperatury z V6

Czujnik temperatury z V6

siadl mi czujnik temperatury w mojej vce, mam obok bardzo podobny , ale jak go podpialem to tez zle pokazywalo temperature, wiec czeka mnie zakup , najlepiej uzywanego, jednak jaka opornosc i przy jakiej temperaturze powinien miec tkai czujnik ?
moze ktos ma sprawny na sprzedanie ?

DeMaDeS / 2003-10-05 12:13:50 /


mam taki, nowy, byl tylko raz zakrecony

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-05 16:28:11 /


Jesli stary ci wczesniej dobrze pokazywal, to musisz zalozyc sprawny o takim samym kolorze izolatora (tego plastyku dookola wsowki). Sa czrne, fioletowe itd.. Nie musisz mierzyc opornosci, wystarczy rozrozniac kolory. Czy jest sens kupowac uzywany skoro nowy kosztuje z 20 pln?

Mysza liil (EM) / 2003-10-05 20:14:52 /


jak w sklepie mi krzykneli 120zl to zostalo mi pytanie o uzywke ...
dziwi mnei fakt ze w piatek umylem komore silnika , w sobote ja malowalem , w niedziele zakladam kabelek na czujnik odpalam interes a mi temperatura na ful poleciala. ..

DeMaDeS / 2003-10-05 22:15:04 /


ja mam nieco taniej, 86zl ale to pewnie tez duzo

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-06 07:41:53 /


jeśli poszło na maksa, to masz najprawdopodobniej zwarcie do masy. Odepnij kabelek i sprawdź czy wskaźnik się nie poruszył, jeżeli się ruszył to jest gdzieś przebicie/przetarcie izolacji do masy na drodze kabelek-wskaźnik. Jeżeli po odepnięciu ani drgnie i dopiero leci po załączeniu do czujnika, to może zwarcie robią jakieś metaliczne opiłki, fragmenty przewodów, może jest nawet uderzony (rzadko się zdarza, że dostaje wewnętrznego zwarcia od "niepracowania" ;)).
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-06 09:54:29 /


nie mam zwarcia do masy a na czujniku mam opor 30 ohm, po odpeiciu czujnika wskazowka spada na zero, mam aktualnie podpiety drogi ktory ma 80 ohm ( silnik kolo 50 stopni ) i tez pokazuje za duzo, za to na innym bym silnik zagotowal a on by mi 1/3 skali nie pokazal

DeMaDeS / 2003-10-06 14:50:10 /


Cze!!!
Mam taki sam problem. Miernik pokazuje niecałe 30 ohm na czujniku a strzałka wskaźnika jest prawie na czerownym. Wody nie wywala do zbiorniczka. Co to moze być?? Uszkodzony czujnik?? wskaźnik?? Denerwuje mnie strzałka wskaźnika stojąca tak wysoko. silnik w moim aucie to 2,3 V6. Czujnik ma kolor biały.

Pozdrawiam
urbek

urbek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-20 15:32:51 /


Jeżeli pokazuje wysoko, to bym sie nie martwił. Zaalarmuje, zanim się zagotuje. Gorzej odwrotnie - patrzysz na wskaźnik, trochę poszło do góry - ok. A w silniku już para.
Ostatnio kupowałem - w sklepie Forda 50 zł, w prywatnym prod.włoskiej za 25 zł - na razie pracuje.

mtango / 2005-05-20 20:30:00 /


Dobra i tak nic nie kumam jak poczytalem
Ja mam u siebie silnik 2,9 a zegary od 1,6 i podpiolem to wszystko ladnie ale czujnik nie pokazuje wogole temperatury i nie wiem co to ma byc. Wskaznik bankowo dobry bo dzialal w 1,6 a w tym 2,9 nie wiem czy czujnik jest dobry i pytanie takie jaki czujnik zastosowac czy trzeba zmieniac te czujniki w zaleznosci od silnika i jak to sie ma do wskaznikow na desce rozdzielczej

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-21 16:26:34 /


Chciałbym reaktywować temat i zapytać czy ktoś ustalił poprawną oporność dla czujnika z ŻÓŁTĄ nakładką ?
Ewentualnie może ktoś wie jaki zamiennik (kolor) względnie pasuje ?
Wiadomo, oryginał smiesznie drogi. Pzdr.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-16 21:14:36 /


tu sie podepne...
mam problem z czujnikiem albo z obwodem - nie wiem. stary wskaznik temperatury mialem trup... kupilem nowe zegary - przekrecilem wskaznik i po odpalenoiu auta poszedl na maksa do gory a potem dym z zegarow... szybko wszystko odlaczylem tak, ze nic nie zdarzylo sie spalic. a teraz pytanie- co mi nawala? regulator napiecia w zegarach daje troche powyzej 5,2V... czyzby to ten gnojek, czy moze czujnik w silniku... wskaznik odpada - kupilem sprawny.

Galoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-26 14:57:02 /


regulator jest na 5V +/- czyli napięcie na nim masz prawidłowe, wskazówka na max oznacza zwarcie w obwodzie czujnika, gdzieś może jest przycięty przewód.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-26 22:05:47 /


Podepne sie pod ten watek. Mam w V-ce zamontowany wiatrak na prad (nie visco) a czujnik temperatury jest zamontowany na gumowym wezu wychodzacym z chlodnicy. Mam pytanko czy to jakas przerobka czy jakies fordy lub inne auta mialy taki patent. Wąż sie rozwalil i gubie plyn stad musze go szybko wymienic.
z gory dzieki za info

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-10 16:12:11 /


Z tego co kojaże to tylko grandzie z klimą miały OPRÓCZ wisko jeszcze dodatkowo elektyczny wiatrak. Czujnik był wkręcany bezpośresno w chłodnice.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-10 21:26:16 /


Silnik 2,9 V6 w granadzie.Chce zmontować wentylator elektryczny.Gdzie nalepiej zamontować czujnik temperatur?Jakie zakresy pracy powinny być?
Mam jedną chłodnice od granady z czujnikiem na górze od strony kierowcy,druga to chłodnica od scorupy z czujnikiem po środku od strony pasażera .Czy jeszcze gdzieś można zamontować taki czujnik?

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-25 11:30:40 /


ten na górze od strony kierowcy to fabrycznie chyba z klimą współpracuje...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-25 11:42:44 /


I jest jednostopniowy.
Ale daje radę.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-25 11:48:07 /


Wkrec tam czujnik od DOHCa i podepnij sie pod:
...- O
.....- O
piny zaznaczone kółkiem

Mysza liil (EM) / 2007-07-25 14:21:03 /


Rozjechało mi się :/

...-.....O
.....-.O

Teraz chyba dobrze, kropek nie brac pod uwage.

Mysza liil (EM) / 2007-07-25 14:22:53 /


dzięki:)

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-25 21:01:25 /


Mam problem. Granada mk1b '77 2.0 v6, oznaczenie silnika NYJ. Odkąd kupiłem auto zepsuty był czujnik temperatury ( po odpaleniu wskazówka leci wysoko poza zakres), jest na nim opaska kremowa, kiedyś biała jak podejrzewam. Może jest jakiś producent który trzyma się oznaczeń i jego czujniki pasują do wszystkich takich silników? Nie chce kupować kilku aż w końcu trafie na odpowiedni.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-09 16:51:48 /