logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » garaż » Czy to dobry kompresor

Czy to dobry kompresor

Mam pytanie kupiłem wczoraj kompresor marki AIRPRESS Specair 375-100
podaje jego parametry:

AIRPRESS Specair 375-100
pojemność zbiornika 100 (l)
wydajność 375 (l/min)
wydajność 22 (m3/h)
moc silnika 1,8 (kW)
napiecie zasilania 230 (V)
obroty na minutę 1150
maksymalne ciśnienie 8 (bar)
stopnie sprężania 1
ilość tłoków 2
waga 63 (kg)
Kosztował 1300 zł
Czy to dobra firma i do jakich prac blacharsko-lakierniczych się nada? czy pomaluje im samochód albo chociarz niektóre elementy.
Prosze o szczere komentarz i z góry bardzo dziękuje.

jarekkus@wp.pl

nieustraszony / 2008-06-29 17:12:43 /


takie pytanie zadaje sie zanim sie cos kupi. teraz to ty nam powiedz. a pozatym NTG :P

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-29 17:21:08 /


spokojnie Ci styknie do malowania i nie tylko :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-29 17:35:59 /


też mam specaira, tylko że jednotłokowego i dwa razy mniejszego. firma z najniższej castoramowej półki, niemniej jednak działa, tylko strasznie głośno.
napisz jeszcze jaki samochód chcesz nim pomalować bo to dla nas ważne ;)

zygzak_wFe Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-29 18:03:06 /


mam identyczny kupilem tez niedawno,ale wiecej ci nie powiem bo sam poznaje tajniki renowacyjnego lakiernictwa samochodowego.

Łukasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-29 19:47:39 /


Z tego co się dowiedziałem to ta firma zna się na produkcji kompresorów.
Są najbardziej wydajne a oglądałem takie jak metabo miał mniejsza wydajnośc a o wiele większą cene ten wydał mi się najlepszy.
Czy kupiłem jakiś szajs złom(prosze o szczere odpowiedzi)
A co chce malować mam Seata Ibize z 94 roku ( jak dam rade pośle fotki) na tym samochodzie ucze się blacharki i lakiernictwa jak się naucze to kupie moje wymażone Capri
A panie Leszek "QSi" Pasoń co to jest NTG

jarekkus@wp.pl

nieustraszony / 2008-06-29 20:21:55 /


No piszcie jak złom to sprzedam i kupie inny.
nie mam warsztatu lakierniczego jestem laikiem i dopiero się ucze.

nieustraszony / 2008-06-29 20:43:18 /


nie znam się za bardzo na lakiernictwie ale sądzę że kompresor jest tutaj prawie najmniej ważny. Większość ludzi tutaj ma proste jednotłokowe kompresory o pojemności do 50 litrów i na pojedyncze części to wystarcza w zupełności. Ten co masz to rarytas jak na amatorskie potrzeby.

ważniejszy będzie pistolet lakierniczy, odwadniacz, rodzaj i jakość farb, ich właściwe przygotowanie, przygotowanie powierzchni itp a nawet tak zaniedbywana rzecz jak maska przeciwgazowa dzięki której się nie zatrujesz.

zygzak_wFe Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-29 21:03:42 /


Jaki odwadniacz i jaki piostolet a czy potrzebny jest oddolejacz

nieustraszony / 2008-06-29 21:36:07 /


szczerze ja mam metabo i 1 tlokowy i mozna malowac wszystko jest bardzo wydajny:) wybierajac firme wybierasz niezawodnosc jak kupisz tanioche bedziesz malowal auto a w polowie malowania ci sie zepsuje i co w tedy ?????????:D

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-29 22:47:56 /


Niemieckie dobre, Włoskie gorsze, Chińskie na nic - cała prawda o kompresorach :)

Mysza liil (EM) / 2008-06-29 22:54:09 /


To co jest ok ten kompresor czy nie bo nie wiem czy sie ni wp... w gó...

nieustraszony / 2008-06-29 23:06:39 /


Poki dziala to czym się przejmujesz? Masz gwarancje, to piłuj dziada. Jak padnie w trakcie gwarancji, to coś poradzą, jak padnie po gwarancji, to masz butlę z atestem na której mozesz postawić sobie lepszy kompresor.

Mysza liil (EM) / 2008-06-29 23:10:13 /


Umiesz pocieszyć człowieka

nieustraszony / 2008-06-29 23:13:22 /


jak go już kupiłeś, to przetestuj :) wszyscy na tym skorzystamy :)

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-29 23:14:05 /


przynajmniej Cie nie czaruje że kupiłeś super zaj.. kompresor zawsze masz gwarancje która pewnych rzeczy nie obejmuje :) które sie zużywają naturalnie...

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-29 23:16:04 /


Właśnie takich porad potrzebowałem jesteście super

nieustraszony / 2008-06-29 23:21:15 /


Na jakim ciśnieniu trzeba malować jaki pistolet jaki odwadniacz.

nieustraszony / 2008-06-29 23:24:57 /


Kupi sobie pistolet niskociśnieniowy HVLP ja w taki zainwestowałem (jeden z tańszych na allegro 100 zł z wys ) ale od razu widać różnice w malowaniu a co do ciśnienia to musisz popróbować jak ci idzie najlepiej.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=386740226

karolkrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-30 11:31:00 /


Też mam taki - źle sie go myje a plastikowe zbiorniczki są wkurzające ;-)))

Pozatym jest ok ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-30 11:37:55 /



Łukasz jak długo masz ten swój kompresor i jak się sprawuje bo ja jeszcze swojego nie uruchomiłem i nie mam pojęcia jak będzie działał czy zauwarzyłeś w jego pracy coś niepokojącego

nieustraszony / 2008-07-01 10:25:42 /


No to uruchom chłopie! Chyba najlepiej sam stwierdzisz czy TWÓJ kompresor działa ok jezeli TY sam go posłuchasz i przetestujesz.

Gumbas Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-01 10:37:12 /


No kur... właśnie go szlak trafił i musze jechać do Castoramy.

jarekkus@wp.pl

nieustraszony / 2008-07-01 11:24:23 /


jak jest na gwarancji to oddaj go i chciej nowy, jeżeli dopiero co go kupiłeś powinni wymienić.

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-01 11:32:30 /


Chce wymienić na Metabo 50 l ale nie wiem czy się to uda
zaraz jade jak wróce napisze jak było

nieustraszony / 2008-07-01 12:01:46 /


co się mogło stać przez 2 dni posiadania i to bez uruchamiania?
aż taki szajs to przecież nie jest?!

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-01 12:01:51 /


Włączyłem dzisiaj zaczołem malować pompował super zaczekałem aż nabije i maluje uszło troche ciśnienia i znowu zaczyna dobijać patrze a tu stop silnik pracuje a tłoki stoją chyba się zatarły ale olej był wyłączyłem i włanczam i znowu to samo

nieustraszony / 2008-07-01 12:10:49 /


To może pasek naciągnij? Jezeli silnik chodzi... a tłoki w cylindrach nie... to chyba coś z paskiem?

Gumbas Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-01 13:18:09 /


Byłem w Castoramie,tam też nie udało się go uruchomić,widocznie jakiś feler wrócili pieniądze
Mam pytanie mam 1300 zł jaki kupić kompresor chce im malować pojedyńcze elementy samochodowe ma być dobrej firmy,jakiś niezawodny prosze dobierzcie cos myśle o Metabo ktoś ma niech napisze jak działa.

nieustraszony / 2008-07-01 16:50:45 /


Prosze nie polecać AIRPRESS SPECAIR

nieustraszony / 2008-07-01 16:51:18 /


Kolego odezwij się do gościa http://www.allegro.pl/search.php?string=kompresor&us_id=3627232&country=1
Jakieś pół roku temu kupowałem od niego włoski kompresor ABAC-a, 2 cylindry 2,2kW, pędzony paskiem, butla 50l wydajność na wejściu 400l/min (realna 270) za 850pln.
Miał też na butlach 100 i większych. Ja potrzebowałem mobilny dlatego ostało się na 50l :)
Kompresor dostał już mocno po tyłku i nic się nie dzieje z nim.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-01 23:07:59 /


Pytanie do cichymk co malowałeś tym swoim Metabo i ile to jest litrów jakiego używasz pistoletu bo chyba sprawie se taki sam sprzęt.

nieustraszony / 2008-07-02 11:36:02 /


jeżeli chcesz się tym zajmować na poważnie to kompresor pędzony z 220V z silnikiem 2kW będzie zbyt mały. Nie nadąży dobijać ciśnienia. Realnie potrzebujesz kompresora pędzonego silnikiem 3-3,5kW o wydajności realnej 400l/min.

Wszelkie wynalazki co by na nich nie pisali to z 2kW nie wycisną więcej jak 250l/min. Chyba że wierzysz w to 400 ( małym druczkiem na końcu zawsze dopisują że to wydajność na wejściu :] )

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-02 23:08:20 /


Witam wszystkich mam do was pytanie.
Mam zamiar kupić kompresor i zabardzo nie wiem jaki. Moglibyście mi powiedzieć jaki byłby najlepszy, będzie potrzebny do malowania i wulkanizacji, jedno tłokowy czy więcej. Podajcie mi dobrą marke i pojemność zbiornika. Mam do wydania 5 tyś. Pozdrawiam

Michał / 2009-05-16 13:03:00 /


A coś Ty za dziecko neostrady ?

Może jeszcze za rączkę do sklepu zaprowadzić ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-16 19:36:57 /


Dostałem kompresor od Sanosa,chcę go wykorzystać do zrobienia sobie kompresora do malowania,czy mógłby ktoś pomóc w doborze kół pasowych lub może ktoś posiada jakieś dane typu wydajność itp...

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-10 22:12:52 /


tak cierpiąc wczoraj na bezsenność wymyslalem rozne koncepcje odratowania mojego rozbitka i przyszedł etap piaskowania i pytanie.
czy można/da się wykorzystać pracujący silnik jako kompresor? w sensie spaliny jako medium napędowe dla piasku. z kolektora wydechowego wezem do pistoletu itd.

pomijając zagrożenie wynikające z wdychania spalin, można piaskować w masce przeciw gazowej ;)
teoretyczna wydajność była by więcej niż wystarczająca, zakładając silnik 2.1D (taki mam) to mamy ~1000l/min przy 1000obr/min. tylko czy przy przyblokowaniu wylotu do uzyskania cisnienia ok 3-4atm silnik będzie się chciał jeszcze kręcic?
no i jeszcze jakies przeciwwskazania....?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-06 14:40:38 /


Przeciwwskazania: para wodna, temperatura,
ale pomysł ciekawy :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-06 15:42:04 /


Do przeciwwskazań jeszcze trzeba doliczyć sadzę z silnika diesla ;)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-06 15:52:00 /


sadzą bym się nie przejmował, chyba że silnik będzie kopcił jak smok, ale tego nie zakładam. tak czy siak po piaskowaniu trzeba chyba konstrukcję umyć.

można wstawić chłodnicę z intercoolera i przy okazji spust wody w butli która by robiła za stabilizator cisnienia. to by rozwiazalo czesciowo przynajmniej problem wody i temperatury.

a co z cisnieniem? silnik tak zadławiony będzie kręcił jeszcze? czy spaliny które zostaną w cylindrze nie uniemożliwią zassania nowej porcji?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-06 16:31:01 /


pytasz , jakby co drugi robił taki kompresor. Sprawdz, to czy nadmiar resztek spalin go nie zdławi to specyfika kazdego silnika i regulacji. Weż manometr is przykładaj do rury, zobaczysz ile wyciśniesz bez zduszenia

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-06 17:08:28 /


dobra, sam tego chciales ;P jak sie wyschnie troche i sezon w firmie skonczy to sprawdze, a co!

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-06 17:21:32 /


Leszek, diesel z zatkanym wydechem tłumiki rozrywa więc o ciśnienie bym się nie martwił, zdrowy ropniak z 10 Atm wyciśnie i się nie zdławi. Ale jest inny kłopot. Spaliny zawsze zawierają substancje żrące, które z wielkim ciśnieniem będziesz rozbijał o gołą blachę swojego autka, myślisz, że to dobry pomysł? ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-06 17:42:30 /


moze i nie dobry, ale tani :>

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-06 18:33:54 /


A ja do przeciwwskazań dodam jeszcze ze piaskowanie w masce przeciwgazowej przed niczym Ciebie nie uratuje bo standardowe maski p-gaz nie pochłaniają tlenków węgla. A to z tego względu że substancją aktywną w nich jest własnie wegiel.
Musiał byś zastosować specjalny wkład pochłaniający tlenki węgla albo piaskować w kaftanie z dołączonym dopływem powietrza. Tak jak to się robi standardowo.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-06 19:12:08 /


lepiej na czas piaskowania wywalić pompe vaku , albo altek i przykręcić sprężarkę :)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-06 19:57:11 /


toż mógłbym przykręcic walek, jakiś łącznik i przymocowac drugi silnik (mam takie dwa) ktory by robil za kompresor.
chodziło mi o wersję minimalistyczną eksperymentalną.

a mały kompresor mam, ale to taka popierdółka. do malowania sie nadawa ale nie do piaskowania.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-06 22:42:32 /