logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Czym diagnozować 2.9v6

Czym diagnozować 2.9v6

Cześć wszystkim.

Chciałbym zrobić jakąś diagnostykę komputera w 2.9v6. Silnik pochodzi ze scorpio.

Czy po za miganiem błędów jest możliwość czymś te silniki diagnozować , jakieś dane w czasie rzeczywistym itp ?


Nic jeszcze nie próbowałem ale chce się przygotować.

Pozdrawiam

Rollow / 2025-07-20 11:35:14 /


Oscyloskop?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-07-20 21:22:42 /


Do tego multimetr. No i dioda błyskająca błędy. I to wszystko...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-07-20 21:51:16 /


Bliski mi temat!

Wkładając 2.9 do swojego Transita, zmodzonego o EDISa i szerokopasmową lambdę na starcie miałem MegaSquirt'a, odziedziczonego po Konradzie. Ale chciałem przejść na fabtyczny fordowy komputer EEC4 od 2.9, no bo ten MegaSquirt to taka hobbystyczna wydumka a nie coś z czym chciałbym beztrosko daleko jeździć. Nie wspominając jeszcze o dobrym zestrojeniu. Przygotowałem więc wiązkę pod fabryczny fordowy komputer, robiąc dedykowaną płytkę-przejściówkę z EEC4 na Megsquirt'a (na czas przejściowy uruchamiania i różnych prób) plus kolejny moduł swojej konstrukcji sterujący EDIS'em, który miał byc potrzebny żeby jednak EEC4 sterujące TFI działało z EDIS'em.

A że po drodze miałem nieco zabawy z tym zapłonem i parę hec z sygnałem z lambdy, doszedłem do pomysłu że warto by zrobić taki moduł przejściówki EEC4-EEC4 która po drodze by monitorowała wszystkie sygnały i można by popatrzeć co tam się realnie dzieje i porejestrować je w czasie, jak w każdym bardziej współczesnym ECU.

Ale to projekt na zimę, nie jestem pewien którą :) W każdym razie - doczeka się.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-07-21 11:05:18 /


Kibicuję bardzo, albowiem Żona moja nabyła fiorda nadzorowanego EEC-IV. A ja nabyłem oryginalną Emission Service Manual 1989 w papierowej wersji. Jak do mnie przyjdzie i będzie coś ciekawego to się podzielę.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-07-21 14:18:05 /


Michał,ale cis takiego od lat funkcjonuje;)

Mysza liil (EM) / 2025-07-23 14:31:21 /


Interesujące, nie widziałem tego wcześniej.

Acz:

Po trzecie, weź to znajdź i kup , choć gdzieś tam na ebay coś widzę.

Po drugie, to jest tylko "breakout box", co rozumiem jako tylko wygodne wyprowadzenie wszystkich styków na wygodną w dostępie skrzynkę, gdzie mogę sobie mierzyć do woli co chcę, ale mam odczyty tylko z woltomierza lub oscyloskopu jakie sobie je podłączę.

Zupełnie nie załatwia to żadnej analizy tych danych - napięcie z każdego czujnika muszę sobie przetabelkować na zrozumiały odczyt, czy to temperatury czy położenia przepustnicy czy cokolwiek, zmierzyć częstotliwość sygnału z MAP i sobie znowu coś przeliczać, zmierzenie wyprzedzenia zapłonu to już nawet poziom wyższy trudności, itd.

A po pierwsze, to konstruuję sobie różne wynalazki elektroniczne z jednego ważnego dla mnie powodu - bo lubię. To może nie być do końca zrozumiałe, ale moja satysfakcja i przyjemność przeważa nad sensem ekonomicznym czy nawet różnymi innymi sensami. Tak więc w wolnej chwili sobie to po prostu zrobię, ale znacznie lepiej niż to co powyżej - bo z przetworzeniem i analizą tych wszystkich wyników, rejestracją w czasie i odczytem na laptopie. Bo czemu nie :)

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-07-23 14:57:19 /


Michał poszperam w swoich plikach, kiedyś chciałem się dóbrać do tego co jest zapisane w chipach EECIV i udało mi się zebrać sporo różnych dość nisko poziomowych materiałów (tak to pamiętam, ale to było lata temu). Jak znajdę, to podrzucę - może się przyda.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-07-23 15:18:11 /


Szybciej znalazłem jak myślałem, ale nie odpowiadam za zawartość czy będzie użyteczna. Ale może tego nie masz jeszcze chociaż :-)

6880e4688ece0-eectec10.PDF
6880e469ca326-ford-eectch98.pdf

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-07-23 15:32:24 /


Trochę się roboty uzbierało i dopiero mam czas to zajrzeć .

Ok , czyli jak rozumiem żaden diagnoskop ( nawet stare wolniejsze) nie są w stanie pokazać odczytu danych w czasie rzeczywistym, i pozostaje diagnostyka oscyloskopem i multimetrem poszczególnych podzespołów.

W takim razie czy ma ktoś link do jakiegoś workshop manuala z tymi danymi ?
Przeszukam forum oczywiście, ale jak ktoś ma na podorędziu to bym prosił o linka lub ewentualny dostęp do dysku Gugla czy cuś ;)

Dzięki za odpowiedzi

Rollow / 2025-08-01 09:22:21 /


Chyba na naszym FTP są manuale. Na moim "chomiku" ( http://chomikuj.pl/jaskrucha/manuale+inne,2 ) jest skorpio V6 ale na prawdę nie pamiętam co tam jest.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-08-02 21:23:07 /


https://www.auto-diagnostics.info/pdf/ford_eectec10.pdf

https://www.auto-diagnostics.info/pdf/ford_eectch98.pdf

Z tego sie uczyłem kupę lat temu

Mysza liil (EM) / 2025-08-03 07:28:34 /


Jeszcze to fajne https://www.lincolnsonline.com/tech/00239.html

Mysza liil (EM) / 2025-08-03 07:29:41 /


Przyszło dzisiaj:

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-08-05 14:58:18 /


Pytanie do MK: wziąć to na puchar do przejrzenia?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-08-05 14:59:43 /