logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » A4LD z R4 vs A4LD z V6.

A4LD z R4 vs A4LD z V6.

Kompletuje sobie powoli graty do remontu Grandzi i tak sobie pomyslalem ze przydalby sie czwarty bieg w skrzyni, najlepiej z lockupem bo polowa moich podrozy to trasa. Silnik lezy sobie 2.0 DOHC, czeka na modyfikacje (odprezenie), turbina z osprzetem z Probe tez jest wiec zastanawiam sie jakie A4LD kupic, ktora wytrzyma podniesiona moc i moment silnika?

1: Domyslam sie ze ta z 2.0 nie bardzo, ta z 2.9 12V tez moze dluzej nie pochodzic czyli pozostaje mi ta z 2.9 24V, zgadza sie?

2: Czy nie bede mial problemu z adaptacja tej skrzyni pod DOHC, dzwon i flexplate z rzedowki juz lezy, podpasi bez zajakniecia pod skrzynie z Cossie?

3: Jaki konwerter zastosowac, z 2.0 czy 24V - zmiesci sie chyba?

4: Czy da sie przelozyc bez problemu naped predkosciomierza z mojej starej C3 z 2.3?

5: Instalacje z komputerem bede mial z Sierry 2.0 DOHC 4x4 czyli z manualem, jak rozwiazac kwestie zalaczania czwartego biegu i lockupu, szukac wiazki ze Sciery / Scorpio 2.0 DOHC z automatem?

6: Jaki wal napedowy bede musial miec zeby polaczyc A4LD z dyfrem LSD z Sierry 4x4? Mam oryginalny Granadowy pod C3, jeden z Grandzi w ktorej bylo 1.8 OHC + N9 4 biegi i ten ze Scierki 4x4. Z tego co czytalem gumowy przegub musi isc papa bo sie nie miesci.

Hektor / 2008-07-06 18:38:30 /


A4LD ganiają z 200km silnikami i większymi. Zasadnicza różnica może występować w ilości tarczek w sprzęgłach.
Jeśli zwiększysz moc o 50% to możesz nawet nie dotykać skrzyni bo wytrzyma bez problemu. Jeśli to będzie 200% mocy nominalnej to przyda się zwiększenie ilości tarczek w sprzęgłach i modyfikacje w układzie sterowania.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-06 23:51:30 /


Mysle ze na razie 50% wystarczy. Domyslam sie ze w skrzyniach pracujacych z wiekszymi silnikami jest wieksza ilosc tarczek, tak samo jest w F-Body, te z V6 maja dwie tarczki mniej niz te z V8.

Hektor / 2008-07-07 00:35:57 /


Ad4. Pasuje.
Ad6. Z tego co długo debatowałem z Granadziarzem i -MS-, to najlepiej albo wał jednoczęściowy na dwóch krzyżakach (ale musi być mocniejszy niż ten co jest w Granadzie), albo wał 3krzyżakowy z granady skrócić z przedniej części o tyle co trzeba + zamiast pierwszego krzyżaka (tego przy skrzyni) dać przegub równobieżny np. z wału od opla kadetta (?).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-07 08:12:57 /


Nie no, ten równobiezny to moze z transita chociaz ;) Capri 2.8i tez ma takowy.

Mysza liil (EM) / 2008-07-07 08:54:39 /


No to z transita. A weź znajdź z kapcia 2.8i w normalnej cenie :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-07 09:01:58 /