logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » wał do Capri Mk3 przy zmianie skrzyni na N9

wał do Capri Mk3 przy zmianie skrzyni na N9

Zakładam bo będą się sypać dane (na to liczę ;D)..
Ogólnie: zmieniłem skrzynie z 4 na 5 biegową (N9). Problem w położeniu względem starego zestawu. Skrzynka N9 jest niżej niż czwórka i wał poprzez inne kąty rozwala na zmianę: łożysko podpory, gumę i krzyżaki na wale.
No i sedno: chcę to cholerstwo z podporą wywalić i dać wał jednoczęściowy. No i problem w tym od czego go przypasować. Hervol wymierzył swój wał i w porównaniu:
dł. wału Mk1 : 138
dł. bez krzyżaków : 110,5
dł. wału Mk3 : 135
dł. bez krzyżaków : 120.

I zasadnicza kwestia: wał w Mk3 jest łamany, więc powinien być dłuższy a w rzeczywistości jest krótszy od Mk1.. Czy to sie jakoś da przerobić? Może sama końcówka z wieloklinem? W Mk3 jest większej średnicy więc może jest dłuższa? Da radę ten wał założyć?
Ma ktoś z Was wymiary wału jednoczęściowego do Mk3? Albo jeśli ktoś taką przeróbkę robił to proszę o podpowiedź.
Nadmienię iż nie chcę już reanimować obecnego wału. Granadziarz dorobił mi specjalne dystanse, żeby wał był jak najbardziej w poziomie i i tak wysypało mi krzyżak. :/

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-10 16:54:35 /


zmieniałem już z 4 na 5 biegową skrzynie(N9) ale ze różnią sie i przez to ci sypią sie krzyżaki nie wierze a te długości wałów to różnica 3mm raczej bedziesz miał problem z wejściem do skrzyni bo są innej średnicy.Nie lepiej dać wał do skrócenia i wyważenia niż kombinować?

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-10 21:00:18 /


u mnie wydaje sie że wszystko zostało wyregulowane na łapach od skrzyni, jak ją ostatnio zdejmowaliśmy z jokiem to łapa skrzyni była pocięta i powyginana tak żeby n9 była odpowiednio wysoko. No i wał nie napierdziela a nie wygląda też żeby był jakiś przerabiany i nie jest jedno częściowy. W ogóle w mk3 były jedno częściowe wały ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-11 08:18:55 /


Kohaś a dałbyś rade jakąś fotę strzelić i tu wkleić? Podobno były wały jednoczęściowe.. Ale sądzę, że w tych ostatnich wypustach i w we wtórnym obiegu go nie uświadczę :/

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-11 13:31:30 /


Długość wału od Mk3 jest od skrzyni 5 biegowej czy 4 biegowej ???

Bo skrzynia 5 biegów jest o 2,5 cm dłuższa od 4 biegowej - stąd ta różnica ;-))))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-11 15:56:00 /


Mike, długość wału w Mk3 mierzyłem do skrzyni 5 biegowej. To ja już skołowany jestem... ;/ Szukałem dzisiaj po Wrocku i nikt nawet nie wie czy ktokolwiek sie takimi przeróbkami zajmuje.. :/ To co z tym do Mk1 Mike? Po wymianie wieloklinu na ten od N9 będzie to można jakoś zestroić?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-11 23:11:57 /


Do skrzyni 5 biegowej musisz (jeśli chcesz mieć wał bez podpory) ....

A) zmienić przedni wieloklin na pasowny do N9 - najlepiej odrazu krzyżak też dać nowy
B) dać do skrócenia (i później odrazu wyważenia) wał o owe 2,5 cm


Da się to zrobić - choć troche będzie kosztować....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-11 23:19:42 /


Milo ja na ten przykład planuję jednak pobawić się jeszcze z podporą skrzyni i dać ją maxymalnie wysoko zostawiając jakiś 1-2 cm do tunelu. Niech mi nawet czasami stuknie w tunel - choć nie powinna. Wtedy wał musi się dać prosto puścić w oryginalne mocowanie podpory najwyżej z jakimiś podkładkami. U Kochasia dało się to zrobić i wszystko gra więc musi to być do zrobienia. Wszystkiemu ta N9-tka jest winna więc zamiast z wałem kosztownie kombinować też bym ci radził problem rozwiązać u skrzyni.

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-12 08:37:45 /


Ale ja mam Joko właśnie dystans ok 2 cm między skrzynią a tunelem... A jak się bawiłem w podkładki to po dokładnie 200km rozpieprzyłem pierwszą gumę i łożysko z podpory wału. Założyłem ją we Wrocku i pojechałem do Częstochowy. Na miejscu kawałki gumy same powypadały na glebę :/

No dobra, a jak to ma się z wałem od Taunusa? (jutro jadę oglądać tego co ma Zoggon.. I ile może (plus minus) kosztować skracanie/ wyważanie wału?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-13 02:28:00 /


robiłem wał w czestochowie i koszt skracanie +nowe krzyżaki+wyważenie 320zł

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-13 14:25:55 /


Możesz mi podać namiary? Bywam w Częstochowie raz na jakiś czas.. Aha robili Ci to na przyniesionym przez ciebie wale czy dorabiali nowy na wzór starego? I czy długo trwało robienie całości? Aha i czy sami zamawiali krzyżaki czy też musiałeś kupić i liczysz jako koszt całkowity?
Będąc ostatnio w Częstochowie szukałem zakładu który by mi wał wyważył i na daremno :/ Podobno był jeden ale gość się przerzucił na ciężarówki. Odesłali mnie do miejscowości Konopiska ale tam nie chcieli nawet na wał patrzeć..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-13 17:41:18 /


no ja robiłem w konopiskach fajny gość dam nr tel tylko wieczorem :)

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-14 15:21:21 /


No to jeszcze napisz czy gość ma zakład przy ulicy i wyglądający jak szopa czy może w głębi posesji, koło najazdów dla TIR-ów? I odpisz proszę na resztę pytań..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-14 20:05:11 /


gość ma zakład koło ulicy stoją tam jakieś ciężarówki robi resory i wały nr to 605 202 946
on wymieniał mi krzyżaki to było w cenie robił mi to jakieś 1,5 roku temu wiec nie wiem czy sie nie zmieniło ale dużo też sie naszukałem jeszcze jest gdzieś w katowicach

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-14 23:53:40 /


kiedyś dawno temu, jeszcze przy niebieskim robiłem wał tutaj: http://waly-napedowe.pl/strona-glowna/ co prawda była to tylko wymiana krzyżaków + wyważenie, ale podejrzewam że daliby rade skrócić.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-15 11:35:42 /