logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » C3 - problem ze zmianą biegów

C3 - problem ze zmianą biegów

Granada 2.3 V6, rok chyba 82. Olej w/g poprzedniego właściciela nie wymieniany tylko czasem dolewany.

Wrzucam D, wciskam gaz, samochód startuje, ale nie wrzuca 2ki. Odejmuję gaz, wskakuje 3ka.

Jadę na D i wrzucam shifterem 2kę. Obroty rosną, biegu nie ma., Kick down działa, ale tez zrzuca z 3 na 1...

Kupować nową skrzynię, czy wymienić olej?

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-20 21:37:07 /


raczej skrzynia jest martwa. ja kiedyś zgubiłem jedynkę. nie mialo to nic wspólnego z olejem, tylko w środku w skrzyni coś się urwało.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-20 21:40:42 /


Niedługo bedę miał dobre c3 na sprzedaż

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-20 21:55:05 /


To jak już będzie, daj znac na maila plis. Pozdro RoT

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-20 22:00:00 /


jesli zmiana z 1 n1 3 i odwrotnie przebiega ok, nie slizga i nie szarpie a nie masz tylko 2 to jest zaciety/zawieszony/zatarty tloczek na plycie

Kriss_MustangII / 2008-09-21 10:32:25 /


Acha... A da się to naprawi jakoś? Czasami, jak dłużej wolno jadę na niskich obrotach, to 2ka wskoczy, ale rzadko...

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-21 11:50:37 /


Proponuje rozlozyc skrzynke. Jej budowa jest naprawde prosta. Wymieniasz tarczki, wszystkie uszczelki, tasme forward.

Ja tak zrobilem jak mi skzynia zaczela fiksowac. Teraz dzala jak nowka!!

Koszt operacji na bazie czesci z samko do przelkniecia. Kupisz uzywke i pieron wie kiedy ta sie zkiepsci. Najczesciej od pierwszych symptomow do calkowitej katastrofy nie ma wiecej jak kilkaset kilometrow przebiegu

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-21 12:42:42 /


RoT znowu z fordem, miło. :) dawno nie robiliśmy spotkania pod Toruniem. Co do skrzyni to prawdopodobnie jakiś babol siedzi w płycie sterującej. Kiedyś szukając problemu skrzyni rozkręcałem ze 4 razy płytę i składałem zanim znalazłem usterkę. Przy pierwszym demontażu miski olejowej proponuje wspawać w nią kurek spustowy do oleju, unikniesz zbędnych pryszniców olejowych przy kolejnych demontażach. :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-21 14:42:21 /


Hyhy :) No racja, że najlepiej rozebrac i obadac, ale ja sie kompletnie nie znam na automatach. Musze zreszta smigac grania do roboty :) No chyba, ze zabiore zonie Escorta, ale wtedy kto mi bedzie gotowal... :P

Fakt Trójkącie, że dawno spotu nie było. Obgadamy temat w okolicach wiosny hehehe :D Jak w skrzyni nie ma spustu to jak wymienic olej???

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-21 16:21:54 /


wersja z autem stojacym na kanale:
1. odkrecic miske olejowa skrzyni
2. zetrzec olej z twarzy, umyc sie i przebrac w czyste ciuchy
3. poscierac olej w kanale
4. wylac resztke oleju z miski
5. przykrecic miske na nowej uszczelce.
6. przez rurke sprawdzania poziomu, przy pomocy lejka nalac olej
7. poscierac olej z silnika i spod auta.
8. odpalic silnik. przewajchowac biegi, wstepnie sprawdzic poziomoleju .
9. zrobic jazde probna. sprawdzic poziom oleju zgodnie z instrukcja.
10. dolac/odlac olej, wytrzec silnik i pod autem.
11. smigac autem z nowym olejem w skrzyni ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-21 19:36:29 /


Piekny sposób na wymianę :) połowy oleju w skrzyni... takie rady to tylko dalej przekazać.

Jeśli chodzi o omijanie drugiego biegu, to moze regulacja taśmy wystarczy?

Mysza liil (EM) / 2008-09-21 19:38:45 /


Trafiłem raz na taki patent.Koleś wywiercił małą dziure w misce olejowej przed demontarzem, po czym ją zanitował ,hehe

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-21 19:40:22 /


Mysza a jak się reguluje tą taśmę? jak to w ogóle wygląda? u mnie automat czasem ciągnie na 1 zbyt długo nie wrzucając 2 ale jest to sporadyczne poza tym skrzynia chodzi ok, nie wyje nie ślizga jedynie na 2 trzyma zbyt krótko i wrzuca za wcześnie 3 bieg jak na moje oko co skutkuje małą prędkością maksymalną

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-21 19:49:23 /


Teściu tak kiedyś bak wymieniał... "trochę" mu się paliwa wylało a jak skończył go wyciągac to fajkę zapalił i... i pali do dzisiaj :D

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-21 19:56:56 /


to nie tasma,
czytaj jak wyzej

Kriss_MustangII / 2008-09-21 20:27:05 /


Kolejny problem z c3...
1. Koła kręcą się swobodnie na każdym biegu- nie ważne czy P czy N cz 1/2/3 czy D.
Ale auto jedzie, biegi sobie wchodzą, jest wsteczny itd.
2. Strasznie ciężko chodzi lewarek zmiany biegów- trzeba dość sporej siły aby przerzucić np z P na D czy z 1 na P, jakkolwiek.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-29 22:13:55 /


1. Może być zerwana zapadka zębatki Parkingu
2. Rozepnij cięgno drążka i sprawdź co ciężko chodzi, sama dźwignia czy skrzynia.

Mysza liil (EM) / 2012-10-30 10:05:50 /