Czy ktokolwiek spotkał się w jakimkolwiek manualu z tym parametrem?
Przekopałem już parę, dla paru marek i nigdzie nie mam tej informacji. Wszyscy skupiają się na sprawdzaniu działania liftera, na stanie powierzchni styku z wałkiem lub rolki. A w dziale o bloku zupełnie jakby te otwory nie istniały. Ani słowa.
Ewidentnie otwory w badanym bloku są jajowate o 0,02mm i w kierunku największego zużycia mam 0,06mm luzu. Liftery mają 21mm średnicy. I nawet znalazłem człowieka, który mi to naprawi ale mam przyjechać z parametrami.
granadziarz_3M / 2025-09-22 13:21:35 /
sztuczna inteligencja z wyższym wykształceniem podpowiada:
For iron block engines, the recommended lifter-to-bore clearance for hydraulic lifters is typically 0.0015 to 0.0017 inches. This clearance is measured at room temperature (70°F) and is crucial for proper engine operation, ensuring the lifter can rotate freely within the block without excessive wear or binding
♠Zoggon♠
/ 2025-09-22 13:57:13 /
A czy nasza zbiorowa inteligencja coś podpowiada?
Bo jestem w wieku, w którym AI traktuje się jak ledwo odrośniętego od ziemi berbecia powtarzającego bez ładu i składu słowa zasłyszane od dorosłych i kolegów z piaskownicy.
Oczywiście, jeżeli nic innego nie będzie...
granadziarz_3M / 2025-09-22 16:08:54 /
Mam takie coś. Ale nie wiem czy nie abstrahuje zbytnio od punktu odniesienia :D
gryziu liil (EM)
/ 2025-09-22 16:13:39 /
To co podpowiada AI potwierdza się w wielu źródłach. Najmniej ile znalazłem to: .025, najwięcej: .048 luzu popychacza "zwykłego" z "płaskim" czołem. Rolkowe popychacze od .05 do .076
Przemek S. / 2025-09-22 16:30:33 /
Takie cus znalazlem w temacie.
O! Jakie fajne konkrety!!!
Teraz to mogę gościa atakować!
granadziarz_3M / 2025-09-22 19:52:19 /