Hej, cześć i czołem.
Posiadam taunusa tc1 2.0 pinto 2d sedan.
Planuję przeróbkę na samochód rally/torowy.
Niestety po kontakcie z pzm okazało się że nie dostanę zgody na podparcie się homologacją FIA cortiny mk3 z pinto 2.0 więc hrsmp i inne oficjalne imprezy odpadają.
Czy ktoś z Was drodzy forumowicze posiada mocno zmodyfikowane tc1 i startuje nim gdziekolwiek?
Planuję. Tylne poszycia klapa wlokno szklane. Przednie błotniki wlokno szklane.
Maksymalne usprawnienie zawieszenia. Lsd, maksymalne odchudzanie wnętrza oraz tuning pinto do około 180-200 km.
Chciałbym z wagą zejść poniżej 900 kg.
Uprzejmie proszę osoby posiadające zmodyfikowane tc1 bądź auto którym startują o wskazówki i ewentualne informacje co do rozwiązania z homologacja dla 2.0 pinto.
Z góry dzięki.
Akimmu / 2025-09-25 14:51:07 /
raczej nikt się nie bawił w rajdowanie TC1 bo są do tego lepsze Fordy. Nie tylko u nas. Chyba.
Co do homologacji to pewnie wypowie się nasza encyklopedia - Krk.
A w temacie auta do sportu to pewnie min. Pająk.
wąski77
/ 2025-09-25 15:00:43 /
Homologacji nie ma pewnie dlatego, ze TC1 nie występował seryjnie z Pinto 2.0, a jedynie z 1.3 i 1.6. I być może - choć do rajdowania auto to nie nadaje się wybitnie - homolka do 1.6 istnieje. Ale 2.0 i 2.3 to w TC1 zawsze były Koelny V6. Dopiero w TC2 - w ramach unifikacji z Cortiną Mk.IV - pojawił się Pinto 2.0 i tam już nie mogą odmówić podparcia się homologacją Cortiny Mk.IV (jeśli taka dla motoru 2.0 w ogóle istnieje).
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2025-09-25 15:10:52 /
Jak Ci się uda pchnąć temat dalej to możemy się wymieniać doświadczeniami bo ja do tej pory startowałem tylko w Super Oesach trabantem ,bo nie miałem jeszcze sprawnego taunusa ,ale zaraz będzie gotowy i pierwszy start 18.10.2025 Classic Cup , a potem jak przez zime zrobie wyższe uprawnienia kierowcy rajdowego to gdzie tylko mnie wpuszczą fordem to bede startował.
Czy ja wiem czy to się opłaca iść w kompozytowe błotniki i klape... to może jak już bedziesz mial poziom walki o top 10 lub pudło...
Moje zdanie jest takie most atlas z lsd / torsen , koledzy doradzą , jakieś jebitne przełożenie 4.11 /4.44 ?
Nie wiem czy trzeba robić od razu 180/200 kucy , sam most i skrzynia dużo da na początek jeśli kupisz zrobiony silnik od Marcina i ewentualnie go podkręcicie w warsztacie, ten sworzeń wahacza dla skrętności to chyba mus...
Aluminiowy fotel sportowy taki jak ja mam , pasy 4p , lekkie felgi starego typu - magnezowe dla lepszej resorowalności
Jak Ci ktoś bedzie mówił o quickshifcie to najpierw to zobacz na żywo ,bo teoria jedno użytkowanie drugie....
Jakieś regulowane amorki , itp no kasy też taki projekt wymaga , wyjdzie ogólnie taniej na budzie bo z załozenia się zakłada że auto nie musi być jakoś super zdrowe itp bo jest procent szansy że zajeb... w coś za każdym razem... XD
Bardzo mi się podoba pomysł ;)
Tweed / 2025-09-25 15:46:11 /
Sprzedaj taunusa, kup escorta, nie dość że droga do hrsmp otwarta to najbardziej sensowna.
Taunusem możesz pojeździć w imprezach typu classic auto cup i track dayach.
Tweed nie mąć, żadna Polska "szanująca się" impreza nie dopuści metalowego fotela, to nie stany i nie imprezy drag race.
Chciałbym usłyszeć jak jęczysz z bólu po hopce na tym metalowym fotelu.
mishq (Mateusz G.)
/ 2025-09-25 17:16:17 /
Tweed, zapomniałeś o najważniejszym - o wiaderkach, szufelkach i nakładkach na pedały z Allegro :)
gryziu liil (EM)
/ 2025-09-25 17:54:20 /
Fotel jest wygodny bo ma pianki pod dup.. i na plecach , plus ja mam zapas tłuszczu XD , no i kask też robi swoje bo mieki w środku , nie wiem jak ta cupeta bedzie się zachowywać , ale i trabant i tamten niebieski taunus latały jak dzikie... :)
Ja mam taką własną teorie po 2 latach na torze i ulicy , że każde auto do ścigania jest dobre jedno bardziej inne mniej, najważniejsze wg mnie jest rozjeżdżenie się w aucie , poprostu tak dużo za kółkiem i w jak najtrudniejszych sytuacjach stresowych , żeby potem na torze czy ulicy , nie paraliżował nas strach tylko spokojnie to czy tamto bo już wiemy jak to Konkretne auto zareaguje.
Wiem że nie da się wygrać na torze np ferrari kontra maluch , ale ktoś np kto sciga się maluchem 10 lat , bedzie sprawiał klopoty komuś kto pierwszy raz wsiadł do ferrarii ... ;)
Wiecie co kaman...
Tweed / 2025-09-25 18:23:32 /
no nie bardzo... co ma miękki w środku kask do metalowego fotela? ;)
rozjechany liil
/ 2025-09-25 19:02:17 /
No że hopki i poobijany ... Wszedzie sa pianki ;)
Tweed / 2025-09-25 19:35:39 /
Tuning Pinto do 200hp... Brzmi ciekawie - 150hp to już wydatek kilkunastu tysi zyli, a potem każde kolejne 10hp to 10 tys. PLN - myślisz, że warto? Jeśli i tak ma być bez homologacji, to DOHC 2300 z wałkami RS2000, Zetec ST170 albo Duratec 2260cc dadzą te same 200hp za ułamek tej kasy.
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2025-09-25 23:02:05 /
Kolega dopiero się uczy jak NIE zabierać się za robotę.
granadziarz_3M / 2025-09-26 08:42:26 /
Racja , zrób sobie kosztorys na auto , wypytaj o ceny wszystkiego , plus robocizna ,i dodatkowe nieprzewidziane.
Z doświadczenia wiem , że plan to jedno, a robota jak już się zacznie to drugie...
Jak już staniesz za 1/2 lata przy sprawnym na 95% aucie i sprawdzisz ile poszło to moze już teraz lepiej kupić tego escorta itp :)
Tweed / 2025-09-26 09:42:23 /
ja to tylko tutaj tak zostawie
https://www.route66auctions.com/product/ford-escort-1978-f1336x-3/
rozjechany liil
/ 2025-09-26 10:09:07 /
Nie widzieliście auta, nie wiecie jaką wiedzą czy zapleczem kolega dysponuje, nie wiecie co go motywuje, a odpowiadacie na pytania których w sumie nawet nie zadał ;)
konrad.s
/ 2025-09-26 10:15:25 /
Konrad mnie nawet takiemu laikowi wystarczył akapit z tym rzuconym tak w otchłań "starczy 180-200 koni" i nawet ja wiem ze tu fantazja juz zaczyna płynąć... :)
Tweed / 2025-09-26 10:35:14 /
Przepraszam Marcin
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-ohc-2-0-l-motor-neu-aufgebaut-escort-rs2000-capri/2684828001-223-1262
Tweed / 2025-09-26 10:37:15 /
Tweed dobrze gada, widać nauka nie poszła w las. Szczególnie, jeśli chodzi o drenaż kieszeni....
Akurat ja posiadam Taunusa który jest zmodyfikowany pod różnymi względami ale odbiegając od oryginału, więc nie we wszystkich zawodach jeździ się w swojej rocznikowej klasie. Pomiędzy Taunusem a chociażby Capri/escortem to zdecydowanie na plus zawieszenie przednie w TC wygrywa, gdzie gówniany mcPerson nie zagościł na szczęście. Niestety tył już mniej wyrafinowany ale też są drogi do tego, żeby uzyskać w miarę sensowne prowadzenie względem oryginału ale też bez wygórowanych oczekiwań
mateush (proko) 3M / 2025-09-26 11:20:58 /
Koledzy widzę, że niektórzy mają problem, że chcę wydać wiecej pieniędzy na samochód.
Od lat zajmuje się samochodami zabytkowymi i szeroko pojętym ich tuningiem.
Na ten moment po konsultacji z technikiem od Kajta i panami z pz motu porzucam pomysl budowania auta do oficjalnych lig.
Formy drzwi i błotników przednich już mam, zostają jeszcze błotniki tylne klapa i dach.
Pinto będzie jednak turbo.
Za rok pewnie będę mógł już coś pokazać. Zgaduje, że zdania będą podzielone ale to mój samochód.
Czy macie jakieś sprawdzone turbo kity, ewentualnie z czego można dobrać kolektory itp?
Akimmu / 2025-09-26 22:08:35 /
No to jeśli auto do imprez "mniejszej ligi" to działaj, wsadzaj inne pinto czyli YB.