logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Elektroniczny napęd prędkościomierza - zmiana z mechanicznego - problem !

Elektroniczny napęd prędkościomierza - zmiana z mechanicznego - problem !

Witam.
Założyłem w Taunusie silnik 2.8 i skrzynię "5" od Ścierki XR4. Okazało się, że w skrzyni nie ma wyprowadzenia na prędkościomierz. Poprzednio (przy silniku 2.3) do samego zegara podłączona była linka, teraz jej nie ma.. Wiem już, że muszę znaleźć inne zegary i założyć jakiś elektroniczny "czytnik-czujnik" prędkości (magnetyczny..?!). Nie wiem jak wybrnąć, jestem laikiem, nie znam się na tym.
Nie wiem też jak przy tym silniku ma się podłączenie obrotomierza z Granadowskiej Vki...?
Doradźcie co zrobić abym miał prawidłowo działający prędkościomierz, obrotomierz.
Czy to prawda, że muszę poszukać innych zegarów, niestety niekoniecznie fordowskich..?!
Jakich szukać, czym kierować się przy wyborze? Gdzie i jaki czujnik prędkościomierza kupić i kto mi to podłączy, żeby było git?!
Pomóżcie ! To mnie przerasta!
Z góry dzięki za wskazówki, rady, etc.
Pozdrawiam

Śmietan / 2003-12-15 01:30:10 /


Jesli chodzi o obrotomierz od grandzi, to jak mniemam zalozyles zegary od granady, wiec po stronie obrotomierza przesledz druk z tylu licznika. '+' oraz '-' bebeda juz w liczniku, zostanie Ci tylko jeden kabelek od obrotomierza, ktory nalezy podlaczyc do '-' cewki zaplonowej (impuls)- z kostki kolor zielony. Najlepiej wziac cala kostke od licznika z grandzi, obciac przewody jakies 20 cm, odciac taunusowa kostke od licznika i polaczyc przewody kolorami. Wtedy po delikatnym zeszlifowaniu mocowania licznika, komponujesz cala szafe z granady do taunusa - wszystko ladnie spasi

Predkosciomierz- obstawialbym przerobke skrzyni biegow, tak aby zamontowac tam wyjscie na linke

Mysza liil (EM) / 2003-12-15 06:36:11 /


Ciekawe, u mnie w XR4i jest zwykła linka podłączona do skrzyni po prawej stronie.

Krzychu / 2003-12-15 09:14:07 /