logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Elektroniczny napęd prędkościomierza - zmiana z mechanicznego - problem !

Elektroniczny napęd prędkościomierza - zmiana z mechanicznego - problem !

Witam.
Założyłem w Taunusie silnik 2.8 i skrzynię "5" od Ścierki XR4. Okazało się, że w skrzyni nie ma wyprowadzenia na prędkościomierz. Poprzednio (przy silniku 2.3) do samego zegara podłączona była linka, teraz jej nie ma.. Wiem już, że muszę znaleźć inne zegary i założyć jakiś elektroniczny "czytnik-czujnik" prędkości (magnetyczny..?!). Nie wiem jak wybrnąć, jestem laikiem, nie znam się na tym.
Nie wiem też jak przy tym silniku ma się podłączenie obrotomierza z Granadowskiej Vki...?
Doradźcie co zrobić abym miał prawidłowo działający prędkościomierz, obrotomierz.
Czy to prawda, że muszę poszukać innych zegarów, niestety niekoniecznie fordowskich..?!
Jakich szukać, czym kierować się przy wyborze? Gdzie i jaki czujnik prędkościomierza kupić i kto mi to podłączy, żeby było git?!
Pomóżcie ! To mnie przerasta!
Z góry dzięki za wskazówki, rady, etc.
Pozdrawiam

Śmietan / 2003-12-15 01:30:10 /


Jesli chodzi o obrotomierz od grandzi, to jak mniemam zalozyles zegary od granady, wiec po stronie obrotomierza przesledz druk z tylu licznika. '+' oraz '-' bebeda juz w liczniku, zostanie Ci tylko jeden kabelek od obrotomierza, ktory nalezy podlaczyc do '-' cewki zaplonowej (impuls)- z kostki kolor zielony. Najlepiej wziac cala kostke od licznika z grandzi, obciac przewody jakies 20 cm, odciac taunusowa kostke od licznika i polaczyc przewody kolorami. Wtedy po delikatnym zeszlifowaniu mocowania licznika, komponujesz cala szafe z granady do taunusa - wszystko ladnie spasi

Predkosciomierz- obstawialbym przerobke skrzyni biegow, tak aby zamontowac tam wyjscie na linke

Mysza liil (EM) / 2003-12-15 06:36:11 /


Ciekawe, u mnie w XR4i jest zwykła linka podłączona do skrzyni po prawej stronie.

Krzychu / 2003-12-15 09:14:07 /


Tez mi sie wydawalo ze ta skrzynia to od scorpio, no ale tak sie zastanawialem, moze jakas superwersja sciery miala tacho elektroniczne...

Mysza liil (EM) / 2003-12-15 10:59:50 /


Moglibyście nieco dokładniej określić miejsce na skrzyni, z którego wychodzi ta linka?

Śmietan / 2003-12-16 01:29:14 /


dokładnie po pprzeciwnej stronie elektronicznego czujnika... z tym że nie wszystkie skrzynie tego typu miały wyjście na linkę....

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-16 08:21:49 /


chciałbym nieco rozwinąć temat:
mam 5b skrzynię N9 z elektr. czujnikiem prędkościomierza



czy istnieje możliwość założenia napędu mechanicznego od 4b skrzyni 3?



Jeśli tak, to jakich wymaga to przeróbek, jak to zrobić? Za wszelkie sugestie i pomocne rady z góry obiecuję hektolitry piwska.

sprawa 2: to czy zastosowanie koła zamachowego odpowiedniego do N9 rozwiąże problem pasowania wałka głównego skrzyni zakładając jednocześnie użycie sprzęgła(tarcza i docisk) od 1.6, które chodziło ze skrzynią "3"?
pozdrawiam

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 13:52:25 /


A czy jest jakiś prosty wist żeby napęd na linkę założyć do MT75? Albo... czy ktoś może próbował zrobić napęd linki gdzieś od przedniego koła? Odpadłby wtedy problem ze zgraniem prędkości z przełożeniem na moście :)

Piotrek PCK / 2005-09-19 14:17:19 /


Zoggon, pierwsza sprawa to N9 miało też mechaniczne napędy linki. Podejrzewam, że wałek jest taki sam, tylko zamiast ślimaka był mocowany jakiś nadajnik. Czy będzie naped z 4b pasował? hmm... na to pytanie będę znał odpowiedź za parę dni, bo będę ćwiczył u siebie (ale podejrzewam, że tak). Żeby się do tego dostać to musisz zdjąć tylną osłonę skrzyni. Najpierw odkręcasz taką płytkę z boku brzykręconą na dwie śruby 8mm trzymającą wodzik piątego biegu, a później 6 szt. śrub 10mm trzymających tylną obudowę. obudowę zsuwasz do tyłu i masz dostęp do nadajnika na wałku. Skrzynię 4b niestety trzeba rozkręcić całą, żeby się do napędu dostać.

Drugie pytanie: Zmiana koła zamachowego nie rozwiąże problemu łożyskowania wałka sprzęgłowego, bo jest on łożyskowany w wale korbowym silnika a nie w kole zamachowym. Jak nie pasuje, to dorabianie tulejki / wymiana łożyska.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 14:33:48 /


Ech choroba, za szybko :(
Co do zdejmowania tej osłony z N9, to jeszcze trzeba rozpiąć wodziki pozostałych biegów w środku skrzyni :(

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 14:39:10 /


okiej, czyli rozumiem, że w zasadzie nie trzeba wymieniać koła zamachowego, ale poprostu łożysko, które wchodzi w wał? Tak więc czy kompletne sprzęgło od 4b skrzyni "3" podejdzie do 5b N9?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 14:45:46 /


Może podejdzie a może nie :( Były różne wałki sprzęgłowe, z różna ilością ząbków na które nachodzi tarcza sprzęgła. U mnie w N9 jest inny wałek niz w 4b z Taunusa, natomiast już taki sam jak w 4b wyjętej z Rydzowej Granady. Bez zdjęcia skrzyni i przymiarki się nie obejdzie raczej :(

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 14:58:23 /


czy przewód idący z prędkościomierza elektrycznego do skrzyni biegów ma po drodze jakieś elemęty czy jest podłączony bezpośrednio? czy ktoś jest w posiadaniu schematu jak podłączyć zegarki od scorpio z mt75?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-24 22:03:28 /


dwa z tych trzech przewodow musza dostac po drodze odpowiednio plus i minus :) Trzeci idzie bezposrednio. Oczywiscie zostawia ten impuls po drodze w module serwotronika, tempomatu, komputera silnika, komputera pokladowego, w radiu i pewnie ABSie, ale to nie ma znaczenia ;)

Mysza liil (EM) / 2010-10-24 22:36:26 /