logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Pilnie potrzebna cewka zapłonowa do klasycznego mustanga V8

Pilnie potrzebna cewka zapłonowa do klasycznego mustanga V8

Mam problemy z zapłonem, iskra bardzo słaba i podejrzewam problem z cewką.
Czy ktoś może wskazać miejsce w Warszawie gdzie można dostać taką cewkę od ręki? A może ktoś ma taką np. używaną i mógłby sprzedać lub ew. pożyczyć na kilka dni dla potwierdzenia, że to właśnie cewka sprawia problemy?

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-30 12:08:43 /


cewa moze byc od czegokolwiek, byle na 12v, nawet od poloneza

Kriss_MustangII / 2008-10-30 12:32:02 /


a czymże ma się rożnić od zwykłej cewki ? Jak jest butelkowa , ma 3 wyjścia i sterowana B- poprzez stycznik prosty , to śmialo możesz ładować z Poloneza na próbę.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-30 12:34:08 /


nieźle, obaj pomyśleliśmy o Polonezie

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-30 12:35:09 /


patrioci :)

Kuki.vel.Krzak Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-30 12:44:52 /


Myślałem o tym, powinna zadziałać ale to na zasadzie kompletnej prowizorki. A w dodatku nie mam cewki od poloneza i też nie wiem gdzie kupić taką starego typu.

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-30 13:27:03 /


Poza tym jak przeglądałem katalog to znalazłem informację, że takie cewki mają określoną graniczną częstotliwość rozładowywania / czas ładowania. Np. typowe cewki do amerykańskich V8 działają poprawnie do ok 6500rpm a jeśli dam taką od poloneza to będzie 2 razy częściej impulsować niż w polonezie i nie wiem czy to nie będzie problem.

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-30 13:31:48 /


ale przy niskich obrotach problemu przeciez nie bedzie od powiedzmy 3250rpm.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-30 13:34:11 /


Gdzieś takie sprzęcicho od pomyloneza się wala, poszukam:P

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-30 13:40:02 /


Jeśli ktoś ma cewę od poldka albo czegoś innego w starym stylu to chętnie pożyczę do sprawdzenia. Warto byłoiby tez wiedzieć czy cewka od poloneza nie wymaga rezystora na zasianiu, u mnie przez to właśnie cewka wysiadła, że tego rezystora zabrakło. Są cewki które go nie wymagają oczywiście.

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-30 13:50:51 /


zasilanie masz z kabiny, leci pod pulpitem za zegarami takim zoltym drutem i to jest drut oporowy, gruby w koszulce silikonowej..
jesli nikt nie grzebal za zegarami to raczej masz ten rezystor wplatany w wiazke kabli.
jesli stara cewa nie jest spalona i ma rezystancje znamionowa to nie byla to kwestia opornika a moze zwyczajnie sie 'oberwala'.

Kriss_MustangII / 2008-10-30 14:17:07 /


Niestety u mnie przed remontem był problem z przewodami i zapłon szwankował więc w vette założyli mi przekaźnik na obwodzie zasilania cewki - a zatem drut oporowy został pominięty. Starej cewce to nie szkodziło ale jak zmieniłem na tą nową która wymaga dużego opornika to się zrobił problem.

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-30 15:28:53 /


To wywal te rzezbę i zrob jak powinno byc. Od eurofordów masz dwie cewki do wyboru - dzialające z zapłonem bezstykowym i modułem, oraz tradycyjne, które latały z zapłonem kondensatorowym i przerywaczem. Moze byc z capri, taunusa, granady. Nie są na 12V, tylko na odpowiednio mniej, i oba typy zapłonów były z rezystorem balastowym. Od poldka sie nada do patentu z przekaznikiem, ale przy kręceniu rozruchem moze byc slaba iskra i będą trudności z odpalaniem.

Mysza liil (EM) / 2008-10-30 16:54:06 /


wstaw sobie MSD 6 i z mega blasterem i po problemie, wiem mam....

a tak powaznie slaba iskre to sprawdzal bym przerwe... platynki... palec... kopulke... swiece...

mam gdzies zwykla cewke luzem daj znac na priv

nmd / 2008-10-30 18:51:51 /


Hi NMD: to samo mówi znajomy mechanik - olej ten olejowy szajs - ale ja lubię wygląd zwykłej cewy gdy siedzie przyklejona do silnika. Poza tym gdy wszystko jest OK to zwykła cewa wysokiej klasy też bardzo dobrze działa.
Być może będę musiał skorzystać z Twojej cewki, odezwę się jeszcze, dzięki!
pozdro,

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-31 13:41:19 /


Acha - co do symptomów: charakterystyczne jest to, że gdy cewka zimna to iskra jest jeszcze całkiem ok ale gdy chilę popracuje, nagrzeje się i zaczyna słabnąć - to zjawisko mnie nakierowało na cewkę bo pozostałe elementy nie powinny się tak zachowywać. Ktoś obiecał mi podrzucic zwykłą cewkę dziś po południu, może uda się potwierdzić diagnozę.

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-31 13:44:43 /


kurna a ja myslalem ze wlasnie olejowa cewka tak ma ze jak sie nagrzeje to iskra nie slabnie :|
generalnie nie rozumiem cie.... chcesz zakladac wiekszy gaznik i chcesz zostawic gowniany zaplon...

ale do rzeczy przerywacz upalony, albo kondensator - tak obstawiam

nmd / 2008-11-01 09:13:34 /


Chyba źle myślałeś, tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń. Chciałem tylko potwierdzić diagnozę, żeby nie parawać tego co dobre. Znalazłem cewkę od starego Golfa, założyłem ją na próbę i wszelkie problemy ustąpiły więc to była cewka na 100% więc wiem juz co robić. Dziękuję za rady!

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-11-03 09:36:18 /


naprawiać, naprawiać miało być ;))

muarah Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-11-03 10:06:44 /