logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Planowanie głowic,wymiana pierścieni w 2.9

Planowanie głowic,wymiana pierścieni w 2.9

Mam takie małe pytanka:
Okazało się,że muszę przetulejować jeden cylinder, co wymusza rozebranie silnika do gołego bloku. W związku z tym, czy warto założyć przy okazji nowiutkie pierścienie na wszystkie tłoki, pomimo, że silnik nie wykazuje dużego zużycia? Czy moge splanować obie głowice o np. 1,5 mm w celu podniesienia st. sorężania,(jeśli tak, to o ile powienienem splanować głowice) łącznie z polerowaniem kanałów ssących? Myślę też o sportowym wałku rozrządu. Czy po wyjęciu walu korb. mogę założyć go spowrotem na starych panewkach (o ile nie będą mocno porysowane lub odbarwione), czy też powinienem zakładać nowe i czy to wymusza szlif wału?
Za odp.z góry dzięki.
Pozdrawiam

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-16 21:47:14 /


ostatnio przerabiałem identyczną sytuacje (tulejowanie jednego cylindra), ja dałem nowe pierścionki i panewki, niewiem który typ tłoków masz ale zamiast planować głowice o 1,5mm to zmień na mniej odprężone, ja głowice splanowałem 0,25 tylko dla wyrównania.Jeżeli zostawiasz stare panewki to pamiętaj żeby założyc je na stare miejsca.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-16 21:55:50 /


Jest to wersja 150KM, BR C, płaskie denka z jajowatym wgłębieniem. Mechaniczna regulacja zaworów, rocznik '87.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-16 22:20:40 /


ze względu na równobieżność pracy silnika, trzeba się zawse postarać o podobne warunki we wszystkich cylindrach.
Robienie tylko jednego cylidnra, skazuje Cię na jak najlepsze "wypieszczenie" pozostałych: pierścienie itp.
Jeżeli idziesz po kosztach, to aspiracje sportowe mogą się zemścić szybkim zużyciem w starszawym silniczku. Dobrze zweryfikuj i to rozważ.
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-17 09:38:49 /