logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Gdzie znalezc kod silnika na rzedowce?

Gdzie znalezc kod silnika na rzedowce?

Witam.
Pomozcie. Chce ustalic wersje mojego silnika rzedowego 1600 OHC. podejrzewam, ze to jest GT, bo ma ten kanciasty filtr powietrza i kolektor wydechowy jest pospawany z pojedynczych rurek 4w1 (o tej samej dlugosci dla kazdego cylindra), a nie odlany z zeliwa. Poza tym tylny most ma przelozenie 1:3,75 (45/12). Chcialbym to jednak jakos potwierdzic i tu by sie przydalo zlokalizowanie kodu, a zupelnie nie wiem gdzie go szukac (bardzo ladnie jest opisane gdzie jest w v-kach, a rzedowki to jakis temat tabu czy co? :( )
Druga sprawa to inny silnik, co go mam w aktualnym Kaprysie (tez rzedowka OHC). Podobno jest to 1800 od Sierry ale tez jaka wersja...? Ktos kiedys, gdzies na forum napisał, ze w rzedowkach jest pojemnosc oznaczona w formie nadlewu pod numerami i faktycznie w tym 1600 jest tam 16, a wtym od Scierki jest 185 (czyżby 1850?).
Swoja droga, to tez temat istnienia w Scierce silnika rzedowego 1,8 (na bezyne) jest jakos przemilczany. I w zestawienu silnikow na naszej stronie i nawet na stronie uzytkownikow Forda Sierra (w wykazie jest tylko 1,8 Diesel, a ja przeca nalewam benzynke - moze to blad :) ).
Dobra. To jak ktos we cos na temat tych kodow w rzedowych OHCach i bylby chetny sie ta wiedza podzielic, to bede wdzieczny.
Pozdrowienia dla wszystkich.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-17 12:48:41 /


1,8 benzyna jak najbardziej występowały w sierkach... 185 oznaczenie też by wskazywało na ten silnik...

ogólnie jest to w miarę ekonomiczny silnik i ma już utwardzane gniazda.. więc jeśli gaz planujesz wkładać to taki silnik nadaje się do tego bardzodobrze..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-17 14:57:03 /


w rzędowkach rodzaj silnika jest wybity na "kołnieżu" do którego przykręca się skrzynie, patrząc na silnik z przodu samochodu znajduje się po lewej stronie.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-17 16:12:18 /


Coś, Gryziu, przesadzasz...
O silniku benzynowym Sierra 1.8 (a w zasadzie o trzech różnych silnikach 1.8 stosowanych w Sierrach) sam pisałem w okresie maj 2002-lipiec 2003 z pięć razy na Forum - najpierw podszywając sie pod mojego syna (Perana), a potem już z własnego konta. Wystarczy wklepać "1.8 CVH" w Forum i dostaniesz wykaz szeregu postów - oto przykład:

Perana 2002-05-28
Perana 2002-05-30
krk4m 2003-03-20
krk4m 2003-03-29
krk4m 2003-06-05

Ale podsumowując:
Silnik 1.8 z Sierry może wyglądać albo dokładnie identycznie jak Pinto, albo zupełnie inaczej. A dzieje się tak dlatego, że były po kolei 3 takie motory. Od listopada 1984 do maja 1989 Sierra 1.8 miała silnik (nr seryjny zaczyna sie od REB) Pinto 1796cc (średnica 86.2, skok 77.0mm - jak dwulitrówka) o mocy 89 PS/5400 obr. i momencie 140 Nm/3500 obr. Jest to najbardziej nieudany wariant silnika Pinto - pali często więcej niz 2.0, a rzadko kiedy jeździ lepiej niz 1.6. Winę za to ponosi ponoć fatalny dwuprzelotowy gaźnik Pierburg 2V.
Od czerwca 1989 do grudnia 1990 Sierra 1.8 napędzana była amerykańskim silnikiem Escort CVH z rozchylonymi zaworami i półkulistą komorą spalania (literki R2C w numerze). Ma on hydrauliczne kasowanie luzów i pojemność 1769cc (to nie jest czeski błąd - średnica 80.0, skok 88.0mm), moc 87 PS/5200 RPM i moment 145 Nm/3000 RPM. Mimo tego samego gaźnika i mniejszej mocy auto jest znacznie bardziej elastyczne i mniej pali. Od stycznia 1991 do końca produkcji silnik ten zamiast Pierburga ma monowtrysk i nazywa sie R6A. Moc i moment pozostały bez zmian, zużycie jeszcze deko spadło. A że wygląd CVH znacznie bliższy jest dzisiejszemu kosmosowi, aniżeli tradycyjny Pinto, to inna sprawa. Jedni to lubią - inni wręcz przeciwnie. W eksploatacji na pewno bedzie lepszy od Kenta czy Pinto 1.6.
Pozdro.





KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-17 20:09:29 /


Wielkie dzięki wszystkim za odzew.
Zaraz lece do garażu i szukam, czy faktycznie są tam te symbole.
Jeżeli idzie o silnik 1.8 to wygląda na to, że trafił mi się pierwszy z tych trzech opisywanych przez krk4m. Zawory ma regulowane mechanicznie i na dzieńdobry spalił mi 15 literków na setkę a wcale się nie zwija lepiej od tego 1,6. na razie przeregulowałem zapłon i zubożyłem mu trochę mieszankę w gaźniku, ale było to niedawno, więc nie mam jeszcze wyników pomiaru spalania na dłuższym dystansie.
Jeśli chodzi o gaz w samochodzie, to w tej dziedzinie mam jakąś osobistą awersję i takie pomsły były zawsze bardzo dalekie memu sercu, tym niemniej dzięki za podpowiedź. Zresztą tutaj był kiedyś gaz założony, ale już go nie ma :).

Pozdrawiam wszystkich ciepło.
Do zobaczenia na trasie (albo gdziekolwiek).
gryziu

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-18 11:18:38 /


No to teraz pytanie za 100 pkt.
Jak by wynikało z powyższego wpisu Krk4M, taki 1.8 Pinto to jest raczej niedowiercone 2.0 niż rozwiercone 1.6. Więc wynikałoby z tego, że wały korbowe (i mam nadzieje korby) są tożsame w 1.8 i 2.0.
Czy, taki mariaż układu korbowego z 1.8 z tłokami, blokiem i czapką z 2.0 jest możliwy?
Niestety ukręciła mi się panewka korbowa w 2.0 wraz z korbą, a w moim nieszczęsnym 1.8 z górą na wymarciu akurat ten fragment jest jeszcze rześki, więc opcja tego typu transplantacji by mnie podleczyła.
Może ktoś już to przerabiał, czy też będę pionierem?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-16 09:38:07 /


bierz 2.0R4 z duszka :) Nie pałowany ;) http://www.capri.pl/image/car/1769/55016

Mysza liil (EM) / 2006-08-16 10:01:12 /


tanio oddam:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-16 10:09:32 /


ile ? :)
ale z osprzętem i skrzynią ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-16 15:44:20 /