logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » GAZ - 2.3 wkretki jak to wyregulowac ;)

GAZ - 2.3 wkretki jak to wyregulowac ;)

czesc mam pytanie odnosnie regulacji gazu.
1. mialem zamontowany partacko gaz tzn. rurki wpuszczone od gory - blokowaly pociete przepustnice ssania - silnik chodzil ale slabo, odpalic sie dalo tylko na bezynie.
2. zamontowalem "wkretki" wg. rysunkow Trójkąta + nowe przepustnice ssania - bez dodatkowych regulacji -> odpalal tylko na bezynie, na gazie ciagnal rewelacyjnie bez jakiejkowliek zauwazalnej roznicy z benzyna .

Chce go tak wyregulowac aby dalo sie odpalic na gazie.

3. regulacje:
- regulacja gaznika na bezynie ( 800-1000 obrotow, lekko uchylone przepustnice gazu).
- przlaczam na gaz i "badam" tzn. ustawiam najwyzsze obroty na gazie sróbka na reduktorze. - na okolo 1,5 obrotu mam stale obroty jak zwieksze to obroty spadaja (miesznaka za uboga), jak zmniejsze to samo ( za bogata) ustawielm na "srodek" zakresu stabilnych obrotow, silnik chodzi obroty ok 1000 i wykrecilem o 0,25 obrotu aby wzbogacic mieszanke celem latwiejszego rozruchu. silnik caly czas chodzi na ok 1000 obrotow. ...
- gasze go ide na herbate...
- odpalam ( na pierwszym razem bez probloemow z gazu)
- obroty spadaja, musze dusic gaz o inaczej gasnie :(((

4. jak to wyregulowac? zwiekszyc uchylenie przepustnic gazu w gazniku czy jak???

dzieki za odpowiedz i sugestie

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-18 18:57:29 /


Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że silnik na benzynie powinien mieć trochę wyższe obroty niż według danych regulacyjnych. Spróbuj.
PS. To jest sugestia.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-18 20:50:31 /


Hej
Zasadniczo nie rozbieralem jeszce takiego silnika na czesci pierwsze ale.....dotykalem :)
W dużej częsci gażników ssanie to poprostu dodatkowa przepustnica nad głównymi. Odcina ona czesc powietrza (wzbogaca mieszanke). W przypadku zalożenia instalacji gazowej mikser znajduje nad ta przepustnica. Zimny silnik zamknieta przepustnica => brak paliwa(gazu).
Teraz musisz sie tylko dowiedziec czy np tak jak w gazniku Varajet II mozna jakos powstrzymac zamkniecie tej przepustnicy podczas odpalania zimnego silnika.
Pozdr
Dugazz

dugazz / 2002-06-18 22:06:29 /


szajba ile teraz mam obroty na bezynce ok. 1000 zalezy jak mu sie podoba :)

dugazz mam wkretki pod rozpylaczami zamiast miksera, tak ze przepustnice ssania tu "tylko" ograniczaja doplyw powietrza (gazik solex 32/32 eeit) tzn. jak silnik zimny to mam wieksze podcinienie i "ciagnie" wiecej gaza/benzyny, jak sie nagrzeje zwieksza sie "doplyw" powietrza i zubaza mieszanke...
wkretki sa nad glownymi przepustnicami tak ze mam je troche uchylone aby podcisnienie zaciagalo gaz z rurek, przy zamknietych przepustnicach wogule nie dalo rady zapalic...
a teraz albo mi trzyma obroty albo zapala :(

pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-18 23:23:24 /


U mnie ok. 1100

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-18 23:27:09 /


Nie zebym sie znal ale mialem podobna sytuacje
mam tez bez mixera na 2 rorki prowizorke w filtr
ja na gazie mam obroty 700

1 sproboj daladowac gazu przed zapalenem i wtedy zapalic
2 moze masz kiepskiej jakosci gaz(tez sie zdarza)
3 przestaw zaplon na 10 z 9 (na gaz)
4 kup mixer;)

to tylko sugesteie

Hoover 3M / 2002-06-19 02:32:49 /


napisz jakie masz ssanie? [elektryczne czy ogrzewane wodą??] , i jaki masz reduktor. [marka typ] i jakie jest sterowanie gazem [centralka elektroniczna??] a coś poradzimy :)

pierwsza sugestia jest taka aby ustawić ssanie tak aby na zimnym silniku przepustnice [ssania] były w 1/4 otwarte!!! regulujesz to luzując 3 śróbki mocujące automat ssaia i kręcisz nim...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-19 07:40:23 /


ssanie na ciecz.
reduktor zavoli model GP (???)
gaz jest ok tankuje na aralu ;)
a co do sterowania ... to nie mam pojecia o co chodzi ... tzn. sa dwa elekrto zawory (dla gazu i beny) + pstryczki ;)) w srodku teraz dokladnie nei pamietam jaka firma ale napewno jest napis VIP1 ( od lewej -> 1 pstryczek bena - nic - gaz i drugi czerwony :) na ssanie gazu czy cos (otwiera zawor w reduktorze))
dodam ze jak odpale z beny i przelacze na gaz to jest wszytko super trzyma obroty ciagnie rewelacyjnie tylko ze nei odpala....
jutro sparawdzam z tym otwarciem ssania ;) ... a jak to bedzie pozniej z benzyna musze wybierac gaz - bena ? bo tak mi sie wydaje ze jak je na 1/4 uchyle to mi z beny nie odpali :(
pozdrawiam i czekam na dlasze wskazowki :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-20 01:12:46 /


Czy przy odpalaniu wciskasz pedał gazu w podłogę?
U mnie wygląda to tak .
Pedał w podłogę
Wzbogazenie mieszanki przyciskiem
Zapłon
Silnik pracuje
Trochę trzeba przegazować
Nawet zimą uruchamiam na gazie, choć takie przegazówki są trochędla silnika szkodliwe

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-20 01:31:14 /


nie mam przestawionego zaplonu a odpalac probowalem na wszelic chyba mozliwe sposoby :(
ale bede probowal :))))
jeszcze

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-20 01:44:42 /


ustaw tak jak mówiłem przepustnice na 1/4... z petrolu też będzie odpalać tyle ze może na zimno nierówno pracować... pic z gazem polega na tym że przy zamknietych przepustnicach ssania fura zalewa ci się LPG... zbyt mocno podnoszone jest podciśnienie w gaźniku i to powoduje że silnik zasysa prawie sam gas...
można to łatwo sprawdzić... jak będziesz kręcił próbując odpalić z gazu to w trakcie kręcenia przełącz na centracle na pozycje "0" po paru sekundach fura opwinna zaskoczyć. jak zdążysz włączyć wtedy gaz to może i odpali...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-20 07:30:49 /


jutro mam czas to przestawie to ssanie i zaplon,
sprawdze najpierw jak z tym wylaczaniem gazu przy odpalaniu, ale chyba sie uda, jak sinki jest rozgrzany i przepustnice ssania otwarte to czasami sie uda zapalic :)
to jeszcze jedno szybkie pytanie:
- co z przepustnicami głównymi (gazu) teraz mam lekko uchylone, zostawic tak czy moge je zamknac? (na benie to sa male kanaliki i tam bena idzie a co z gazem? przecisnie sie czy lepiej zostawic uchylone? )

pozdrawiam i DZIEKUJE jutro testy cd. :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-20 23:21:37 /


zostaw na tyle uchylone żeby obroty trzymało :) jeszcze jedna uwaga... może warto zuborzyć mieszanke na wolnych obrotach [śróbka regulacyjna na reduktorze] bo jeśli się zalewa przy odpale to może reduktor zapodawać za dużo gazu na start... pokombinuj a na pewno się uda... z wkrętkami przejeździłem kiedyś całą zime bez grama benzyny...
pozwodzenia :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-21 07:52:01 /


pokombinowalem z przelacznikie i dopalem:))) mam juz metode na odpalanie, tak, ze ciesze sie bardzo :))) przy okazji mam ciekawy immobilajzer ;) nie zapalal tak jak mowiliscie z powodu zalania gazem. btw. ssania nie ruszalem, zaplonu tez :)
dziekuje wszytkim :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-22 15:19:09 /


--- a jeszcze jedna kwestia z gazem związana:
wkrętki .....
- czy można do EFI zamiast miksera wkręcić wkrętki ?????

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-06 20:23:08 /


a czy ktos napisał wogule jakie jest spalanie czy pali wiecej na tych wkretkach czy mniej i jakie są skutki uboczne tych wkretek .

Łukasz 33 radom / 2005-11-15 12:28:28 /


Tak, w wątku "wkrętki czy mikser"

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-15 13:49:06 /