logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Platynki (a może cały układ zapłonowy?)

Platynki (a może cały układ zapłonowy?)

Mam do wymiany platynki w przerywaczu, bo już są tak zużyte, że się nie da. Mechanik mówi że to jakieś nietypowe i będzie ciężko takie znaleźć. Wiecie może gdzie takie sprzedają (najlepiej w Krakowie)? Numeru katalogowego na platynkach nie ma, jest tylko logo Motorcraft; na całym przerywaczu jest numer 761F BA 9KB. Może cały trzeba wymienić? Ma ktoś taki w dobrym stanie, ewentualnie sposób na regenerację? A może - jak to niektórzy robią - wymienić przy okazji wszystko na elektroniczny zapłon? Od czego można wsadzić do silnika typu J3 (czyli R4 1300 GT)? Ile to kosztuje?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-12 14:35:01 /


musisz kupic caly przerywacz ale nie wiem jak jest z dostepnoscia do 1.3 R4

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-12 15:14:04 /


przerywacz BOCH-a kosztuje ok 40pln-ów... są u nas również dostępne podróby po dwadzieścia kilka zł.

a najlepszym sposobem byłby zapłon elektroniczny...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-12 15:52:00 /


Dzięki za odzew. Z dostępnością części do 1.3 R4 nie ma większego problemu jeśli nie przyznaję się od razu do Capri tylko pytam o Escorta, a dopiero na końcu pytam czy przypadkiem nie mają tam obok dopisku o Capri, albo przynajmniej czy kod silnika się nie zgadza. 40 PLN to niewielkie pieniądze, zgaduję że jak mi to poprawi spalanie to zwróci się po... krócej niż wszyscy myślimy. No dobra, a tak parę słów o tym elektronicznym zapłonie: czy się da, od czego wsadzić (Escort? Fiesta? Ka? :) Polonez?) i może za ile?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-12 17:26:08 /


Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie, udało się zdobyć same platynki za cenę 20 PLN. Może jednak ktoś opisze jak się wymienia zapłon mechaniczny na elektroniczny? Z tego co wiem wiele osób tak robi, a jeszcze więcej pewnie chętnie poczyta.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-14 12:42:06 /


Najprostrzym sposobem jest zastosowanie modułu elektronicznego sterowanego z przerywacza... zalety??? -niskie zużycie platynek [dużo mniejszy prąd płynie przez przerywacz], mocniejsza iskra, brak efektu grzania cewki na włączonym zapłonie i niepracującym silniku [niezależnie od położenia przerywacza moduł odłącza napięcie od cewki po pewnym czasie], w miarę niska cena modułu [trzeba jednak zmionić cewkę na niskooporową]



Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-14 14:37:31 /