logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » sklepy,warsztaty,fachowcy » Usuwanie powlok powlok z auta inna metoda niz piaskowanie

Usuwanie powlok powlok z auta inna metoda niz piaskowanie

Znalazlem taka oto firme zajmujaca sie usuwaniem wszystkiego z wszystkiego. Metoda jest mniej inwazyjna od piaskowania , a efekty sa bardzo zblizone. Dzwonilem tam przed chwila i usuniecie wszystkiego ze sredniej wielkosci karoserii kosztuje z dojazdem do klienta 2500 a jak im zawieziesz to 2000 i mozliwe sa jakies rabaty. Wielu z was boryka sie z takimi problemami , tak wiec moze to byc ich rozwiazanie. Ocencie sami. Jesli to gdzies wypadlo na forum to przeoczylem. Adres strony : www.sodablastsystem.pl

Classmobile / 2009-02-03 12:08:56 /


Z jakiejs tajemnej przyczyny powlok jest 2x co mam nadzieje nie wplynie negatywnie na odbior

Classmobile / 2009-02-03 12:12:31 /


http://www.capri.pl/forum/118139#339594

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-03 12:13:25 /


ja ostatnio wrzuciłem link :)aczkolwiek nie dzwoniłem :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 13:51:38 /


przeciez to jest tez scierniwo tyle, ze bezpieczne dla operatora

Kriss_MustangII / 2009-02-03 14:17:40 /


może mniej nagrzewa blache

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 14:19:52 /


Jeśli jest bezpieczniejsze dla operatora, to pewnie też delikatniejsze dla materiału w który uderza celowo.

XtraVert Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 14:35:51 /


tak czy inaczej farbę rwie

http://www.sodablastsystem.pl/filmy/SBS-ford-aerostar.wmv


http://www.sodablastsystem.pl/filmy/SBS-naczepa.wmv

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 18:02:08 /


Jak rwie tak farbę to szyby pewnie też matowi więc nie wiem jak ten koleś to zrobił ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-03 18:36:14 /


Szyb nie matowi , przynajmniej pan sie zarzekal . Co nie zmienia faktu ze i tak do takich operacji trafia przewaznie bez szyb.

Classmobile / 2009-02-03 18:47:34 /


Witam, jako przedstawiciel SodaBlastSystem na nasz kraj potwierdzam, że:
- szyb nie matowi (brak konieczności pełnego rozebrania nadwozia)
- blacha równa, bez znieksztalceń (oszczędność na blacharzu)
- bez zarysowań, brak porowatości, wżerów, itp. (ogromna oszczędność czasu)
- felgi po oczyszczeniu sa gotowe do malowania, nie wymagaja szlifowania, sa szczelne (normalne szlifowanie przy piaskowaniu to pół dnia roboty na felgę, a przy SBS w zależności od lakieru na feldze to 15-30 minut)

Sprzedajemy maszyny, kompresory, czyściwa, a także wykonujemy usługi oczyszczania u Klienta.

Naszym glownym odbiorca maszyn i uslug jest branza budowlana i przemysl ciezki. Z tego wzgledu planujemy rozszerzenie o branze motoryzacyjna. Zapraszam wszystkich do przedstawicielstwa na terenie swojej okolicy, wymagany jest zakup maszyny.

Jezeli chcesz oczyszczać auta czy felgi oraz zaoszczedzic na kosztach mechanicznego oczyszczania czy destrukcyjnego działania piaskowania na karoserię auta Twoich Klientów, to zapraszam do współpracy. O koszta i warunki prosze o kontakt pod numerem podanym na naszej stronie www.SodaBlastSystem.pl

SodaBlast Systems / 2009-02-06 16:13:59 /


Jak oni znalezli ten watek? Albo jak z nimi rozmawialem umiescili mi chipa , albo tez to magia internetu.

Classmobile / 2009-02-06 16:18:31 /


...albo masz udziały w tej firmie ;)

zygzak_wFe Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-06 18:54:27 /


magia internetu :)

SodaBlast Systems / 2009-02-08 21:32:08 /


"Witam, jako przedstawiciel SodaBlastSystem na nasz kraj potwierdzam, że:
- szyb nie matowi (brak konieczności pełnego rozebrania nadwozia)"<---potwierdzam

"- blacha równa, bez znieksztalceń (oszczędność na blacharzu)"<---potwierdzam

"- bez zarysowań, brak porowatości, wżerów, itp." <---piaskowanie nie powoduje wżerów i rys

"- felgi po oczyszczeniu sa gotowe do malowania, nie wymagaja szlifowania, sa szczelne (normalne szlifowanie przy piaskowaniu to pół dnia roboty na felgę, a przy SBS w zależności od lakieru na feldze to 15-30 minut" <----jakie szlifowanie ?? po opiaskowaniu felgi są gotowe do lakierowania . jeśli są jakieś ubytki typu wżery po rdzy , obicia , uderzenia mechaniczne to soda nie pomoże , nie zaszkodzi !!


donwito / 2010-10-26 18:47:18 /


Tylko co jeśli ramka szyby jest pod spodem zgnita ? Też nie trzeba ściągać ? ;-)

Piaskowanie ma jedną zaletę - powierzchnia jest chropowata i rozbudowana - świetnie przyczepna dla farb i lakierów.... Soda stosowana do oczyszczania powierzchni zabytkowych samochodów ma naturalnie poza tymi szczegółami same zalety. A do oczyszczania felg , szczególnie ze stopów lekkich to juz bajecznie się nadaje.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-26 19:19:51 /


Ma jedną wadę przypuszczam, nie usuwa rdzy. Sodowanie to jak mi się wydaje a nie znam się, reakcja chemiczna a nie mechaniczne czyszczenie. Dlatego właśnie szyb nie matuje a blacha jest pozbawiona rozbudowanej powierzchni. Jeśli zaś nie ma obróbki mechanicznej, to rdza pozostaje.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-26 19:37:42 /


Zapek, to nie jest proces chemiczny, tylko mechaniczny, tylko mniej agresywny niż piasek. Tak samo jak usuwanie lakieru łupinkami orzechów itp.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-27 11:05:11 /


Jeżeli to wodorotlenek sodu to mamy doczynienia z ługiem a ten jak wiadomo czyści wszystko i wszędzie.
Z literatury jednak wynika, że faktycznie chodzi o obróbkę mechaniczną gdyż wszystkie źródła deklarują nieszkodliwość tego ścierniwa a nawet sugerują wycie wodą elementów po piaskowaniu, co w przypadku wodorotlenku sody mogłoby się skończyć poparzeniem.
Ponadto dyrektywa wskazuje na zapyleje jako czynnik z którym ta zmiana ma walczyć.
Tylko jeśli to jest bardziej miękkie od kwarcu to i więcej środka potrzeba na oczyszczenie elementu, więcej środka, więcej powietrza, więcej prądu więcej czasu. Ja tam wolę elektrokorund.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-27 14:20:58 /


zapek jakbyś jednak zdecydował się spróbować daj znać - podeślę Ci worek na próby ;)

michalch83 / 2010-10-27 14:22:46 /


Tylko że soda jest droga a korund mam za darmochę

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-27 14:25:47 /


""MikeB4""

"Tylko co jeśli ramka szyby jest pod spodem zgnita ? Też nie trzeba ściągać ? " <--- trzeba generalnie rozebrać cały samochód

"A do oczyszczania felg , szczególnie ze stopów lekkich to juz bajecznie się nadaje." <----- MikeB4 ja ci życzę powodzenia !! sodą felgi np. alu ?? jak są polakierowane proszkowo to zapomnij . piakowanie kompletu felg alu to czas od 2 do 5,5 godziny PIASKIEM ! to sodą ile ??? dzień , dwa ??

donwito / 2010-10-27 17:25:29 /


Troche cie z tymi felgamo vito ponioslo. Chyba ze punktem odniesienia byly takie felgi /

Classmobile / 2010-10-27 18:16:45 /


uzupelniam wypowiedz: I / W

Classmobile / 2010-10-27 18:19:44 /


kolejny raz powiem, że piaskowanie felg alu to barbarzyństwo - prakie jak malowanie chromów srebrzanką.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-27 19:22:15 /


A co w ramach tzw. alternatywy?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-28 15:07:02 /


chemia, i nie scansol czy inne wynalazki, tylko grecki specyfik co ma "2000" w nazwie, do nabycia w sklepach ogrodniczych - zjada wszystko, łacznie z proszkiem, szpachlą itp.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-28 15:12:47 /


kolejny raz powiem, że piaskowanie felg alu to barbarzyństwo - prakie jak malowanie chromów srebrzanką.

Sachar

A co w ramach tzw. alternatywy?

gryziu liil (EM) / 2010-10-28 15:07:02 / 0

chemia, i nie scansol czy inne wynalazki, tylko grecki specyfik co ma "2000" w nazwie, do nabycia w sklepach ogrodniczych - zjada wszystko, łacznie z proszkiem, szpachlą itp.

Sachar



Sachar nie każdu ma możliwość , miejsce , czas i chęci . a co po chemii ?? wytłumacz cały proces technologiczny takiego działania .

donwito / 2010-10-28 19:38:14 /


OK. Zaznaczam tylko, że sprawa dotyczy felg. Nie chcę robić offtopa, temat dotyczy auta, a ja mówię o felgach. Jak chcesz, to mogę ci na priva wysłać co dalej i w jakim celu można zrobić.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-28 21:26:51 /


Sodowanie to bardzo dobra metoda usuwania powłok lakierniczych. Szczególnie np. ze współczesnych felg alu, które pokrywane są dość elastycznymi powłokami odpornymi na czynniki mechaniczne. Metoda ta jest zbliżona do tzw. "piaskowania" (używając tego określenia chodzi mi o wszelkie pokrewne metody obróbki ciśnieniowo-ściernej) aczkolwiek cały trik tkwi właśnie we właściwościach medium używanym w tym procesie. Ścierniwem jest tu zwyczajna, tania, powszechnie dostępna soda oczyszczona czy jak kto woli wodorowęglan sodu NaHCO3 (nie mylić z węglanem sodu czy wodorotlenkiem sodu wspomnianym kilka postów wyżej!). Jest ona bardzo kruchym ścierniwem, o wiele mniej twardym niż np. piasek, nie wspominając o elektrokorundach czy żużlu pomiedziowym. Ta właśnie kruchość sprawia, że w momencie uderzenia kawałeczków wodorowęglanu sodu o powierzchnię lakieru, następuje defragmentacja, jakby mała eksplozja cząstek i oderwanie lakieru, bez lub z nieznacznym naruszeniem powierzchni metalu. Ścierniwo w tym przypadku jest jednorazowego użycia. Metoda opatentowana w latach 40-tych ubiegłego wieku, więc żadna nowość w zasadzie. Amatorski sprzęt do tego możecie zrobić sobie sami, profesjonalny wymaga trochę więcej wysiłków i wiedzy.

Co do usuwania chemicznego powłok lakierniczych, też można, ale pamiętajcie że te środki są silnie rakotwórcze, a informacja ta zniknęła z wielu etykiet naszych rodzimych producentów jakiś czas temu.

bad ass boy / 2010-10-29 00:19:56 /


Ja stosuję elektrokorund lub żużel pomiedziowy o baaardzo małym ziarnie. Taki żużel pozyskuję jako odpad więc jest za darmo. Powierzchnia jest satynowa bez większych uszkodzeń powierzchni. Jednym wsadem mogłem po przesianiu pracować 5-6 razy.
Soda to nakaz EU podobnie jak śrutowanie. Chodzi o ekologię a dokładnie o zapylenie. Piaskowanie jest juz oficjalnie zabronione, dopuszcza się czyszczenie elektrokorundem, śrutem, szkłem i sodą właśnie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-29 01:21:10 /


Sachar to może załóż osobny wątek - z chęcią wiele osób przeczyta.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-29 10:30:06 /


Dobra, jak będę jakieś felgi robił to trzasnę fotorelację i opiszę.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-29 10:41:59 /


A możesz dokładnie napisać skąd za darmo pozyskujesz żużel pomiedziowy? Potwierdzam, że tym ścierniwem pracuje się bardzo fajnie jeśli chodzi o karoserie elementy zawieszenia itp., poza tym nie zaciąga wilgoci tak jak piasek.

Co do sody oczyszczonej to nie jest to nakaz UE, po prostu w niektórych sytuacjach jest ona dużo bardziej użyteczna i tańsza. W mojej branży wręcz niezastąpiona, podobnie jak mikro kulka szklana. Rodzaj ścierniwa, które używasz zależy przede wszystkim od tego co chcesz osiągnąć a nie tego co zaleca UE. W przypadku czyszczenia ramy samochodu nie jest aż tak ważne czy zrobisz to piaskiem* czy żużlem pomiedziowym, ale w przypadku czyszczenia felgi alu z fabrycznej powłoki lakierniczej w celu późniejszego jej polerowania wybór pomiędzy ostrym ścierniwem takim jak żużel pomiedziowy czy soda ma zasadnicze znaczenie. Poza tym sodą zrobisz to szybciej. No i tak jak wcześniej wspomniałem - głównym zastosowaniem sody oczyszczonej jest usuwanie powłok lakierniczych a nie szpachli, konserwacji, rdzy itp.

*rozpatrując bardzo szkodliwy wpływ pyłu kwarcowego na płuca ma to znaczenie, ale dla zdrowia operatora.

bad ass boy / 2010-10-29 11:28:57 /


Żużel pozyskuję od firmy, która zajmuje się czyszczeniem i metalizacją mostów. Mostów w sensie takim:



Pył dla nich już bezużyteczny (pracuja dyszą 12mm) odbierają firmy układające kostkę granitową czy behaton oraz czasem ja ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-29 16:17:47 /


"No i tak jak wcześniej wspomniałem - głównym zastosowaniem sody oczyszczonej jest usuwanie powłok lakierniczych a nie szpachli, konserwacji, rdzy itp."

Jeśli się używa oryginalnej maszyny, która wyrzuca czyściwo 3x szybciej (600mil/h = 965km/h) od piaskarki to szpachla, konserwacja podwozia czy rdza nie jest problemem i schodzi bardzo szybko. Jest już soda oczyszczona o takiej granulacji i twardości, że rdzę usuwa bez problemu do srebrnego metalu, o ile blacha nie jest przerdzewiała na wylot... to chyba zrozumiałe. Chropowatość pod malowanie sodą również można już wytworzyć.

Oczywiście, jeśli ma się rdzę pod szybą to, aby się tam dostać jasne jest, że szybę trzeba zdemontować. Jeśli oczyszczamy podstawową sodą to szyby nie zmatowi, więc może być wmontowana.

Zresztą, od czasu powstania tego wątku wiele się w tej technologii zmieniło na jeszcze lepsze i maszyny pracują znacznie wydajniej, granulacje sody oczyszczonej (nie kaustycznej!!!) są już inne, a i sama najtańsza soda do usuwania farb z karoserii kosztuje tylko 0.99 zł za kg.

Możecie też pracować na nich nie tylko sodą, ale również innymi czyściwami. Trzeba tylko pamiętać, że używając korundu czy szkła granulowanego w tej maszynie, należy zmniejszyć ciśnienie, bo prędkość wyrzutu czyściwa jest ogromna, a to dzięki większej sprawności wykorzystania powietrza z kompresora niż zwykła piaskarka.

Można także pracować w miksie wodnym, czyli wsypujecie szkło czy sodę do zbiornika i zalewacie je wodą w proporcji 1:1, po czym gotowa mieszanka wylatuje z dyszy. Przy tym brak pylenia podczas oczyszczania. Są już takie sody u nas, które można zalać wodą i się nie rozpuszczą do czasu uderzenia i rozbicia o oczyszczaną powierzchnię.

Napiszę tak, piaskarze którzy byli początkowo sceptykami zaczynają teraz zmieniać piaskarki na nasze maszyny i są zadowoleni. Także jeśli chcecie oczyszczać swoje bryki, poddać je renowacji jak w amerykańskich firmach, które można oglądać w TV, to polecam w google wyszukać sobie w najbliższym regionie firmy posiadającej naszą maszynę i wykonującą takie oczyszczanie. Ewentualnie zadzwonić do SodaBlast Systems i spytać, gdzie takie oczyszczanie można wykonać w Waszej okolicy.

SodaBlast Systems / 2015-09-26 14:34:14 /


Nie będę zakładał nowego tematu:

1. Czy piaskowanie usunie wszelkie baranki i inne zabezpieczenia podwozia ?
2. Dobre piskowanie w Warszawie i okolicy to gdzie ?

Pzdr

Jarek / 2015-11-06 22:04:15 /


ad 1. Niestety nie. Są takie mazie, od których ścierniwo się odbija nie robiąc im większej krzywdy. Trzeba sobie pomóc szpachelką tudzież czymkolwiek innym i trochę podrapać zanim zacznie się proces właściwy.
Jakiś czas temu trochę z tym robiłem i czasami fakt, że przygotowanie budy do piachu trwało niewiele krócej niż samo jej piaskowanie trochę dołował...

DrStein / 2015-11-06 22:51:07 /


Gumy nie wypiaskujesz chyba ze jest meega stara cieńka i krucha ale ogólnie musisz to ręcznie usunąć opalarką albo szczotką drucianą na flexie. Następnie piaskowanie, szkoda ze masz tak daleko bo ja piaskuję to bym Ci to zrobił :)

boncky Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-11-07 17:58:38 /


mi kiedyś śpec powiedział, że z gumą nie piaskuje bo mu się to może nawet zapalić

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-11-07 19:12:26 /