logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Numer pierścieni tłokowych do silnika 3.0 Essex

Numer pierścieni tłokowych do silnika 3.0 Essex

Witam. Znalezienie podobnego wątku na forum zajęło mi sporo czasu i niestety nic z tego nie wyszło. Być może jest osoba, która wymieniała pierścienie w silniku 3.0 Essex. Za cholerę nie mogę znaleźć jakiegokolwiek numeru zamiennika (Goetze itp.). Help!

Dzidek / 2009-02-13 11:14:49 /


znasz wysokości pierścieni, podobno pasują od 2,4 klekota
Transit od 1972 2.4l DIESEL York-Engine 4 93.670 2.39; 2.39; 4.76
Jeżeli pasują wysokościami to nie będę miał problemu ze zdobyciem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 14:31:17 /


A 2,5 klekot ma 2,5; 2,0; 4,0 przy tej samej średnicy, ale to byłoby za piękne.....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 14:33:23 /


najlepiej podjedz do szlifierni silników z tłokiem to coś ci na pewno dopasują
wysokość pierścienia nie odgrywa, aż takiej roli z tego co pamiętam to to kiedyś mój tata w transicie dawał tłoki do roztoczenia żeby weszły szersze pierścienie (ale tylko olejowe)

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 17:43:07 /


Tomasz, to jest essex, tego nie powinno się pasterzyć tanimi patentami. Roztaczanie rowków - tak, jedynie jeżeli gładzie są dobre (czyt.: po zmierzeniu średnicówką mikrometryczną nie wykazują nadmiernej owalizacji i beczkowatości) a stare pierścienie rozkalibrowały rowki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 18:10:19 /


Jakis czas temu szukalem takich pierscieni i pamietam, ze w CER MOTORZE znalezli jakies goetz'e. Warto tez napisac do Chudera, powinien miec. Sa tez firmy, ktore dorabiaja pierscienie na zamowienie, jedna jest w Lodzi, ale nie pamietam jak sie nazywala.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 18:18:19 /


http://www.fpt-prima.com.pl/index2.php?set_lang=PL#
pierścienie Łódź

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-13 18:20:59 /


granadziarz a co to za patent roztoczenie o parę setek, no dobra nie jest to już oryginał
ale mając do wyboru zrobić taki patent od ręki lub czekać na oryginały parę tygodni
no chyba ze sie komuś nie spieszy, a poza tym to dla mnie jeszcze liczą się koszty:) niestety
ale jak ma bycz oryginał to Chuder na pewno załatwi, mi ściągał uszczelki do drzwi Polecam

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 19:32:46 /


dobra, nie bijmy piany. Kto zna wysokości pierścieni essexa???

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 19:42:01 /


znalazłem wymiary calowe pierścieni Yorka 2,4.
3/32"; 3/32"; 3/16".
Ktoś ma może manuala do essexa żeby spojrzeć?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 20:26:06 /


Nie prościej poszukać w UK? Ceny nie zabijają, proponuję kontakt z Wężem, siedzi na miejscu i ma essexa.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-13 22:28:44 /


http://www.essexengines.com/pistons.htm

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-13 22:35:15 /


Wysokości pierścieni do silników Essex:

- kompresyjne: (oba mają jednakową wysokość): 0,077÷0,078" (1,956÷1,981 mm);
- olejowy: 0,1855÷0,1865" (4,711÷4,73 mm);
- nadwymiary olejowego: 0,0025" (0,0635 mm); 0,015" (0,381 mm); 0,030" (0,762 mm); 0,045" (1,14 mm); 0,060" (1,52 mm); o nadwymiarach pierścieni kompresyjnych brak wzmianek.

Wysokości rowków na pierścienie:

- kompresyjne: 0,080÷0,081" (2,032÷2,057 mm);
- olejowe: 0,1875÷0,1885" (4,762÷4,787 mm).

Dotyczy Essexów 2.0 V4, 2.5 V6 i 3.0 V6, czyli chyba wszystkich.

Źródło: Haynes Ford Consul & Granada z silnikami jak wyżej.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-27 02:12:16 /


czyli dupa, od Yorka nie pasują. Jeden problem z głowy.
Rafał, a nie było wymiarów calowych w ułamkach zwykłych?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-27 08:22:06 /


Właśnie nie było, co mnie też zdziwiło. Próbowałem się nawet na szybko pobawić tymi liczbami, żeby z nich zbudować jakieś fajne ułamki, ale nic sensownego nie wyszło. Poza oczywistym, że 0,0025 to 1/400.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-09 00:18:11 /


Pewien anonimowy czytelnik tego forum przysłał mi poniższe wyliczenia, z prawem do zacytowania:

- kompresyjny 0.0775" tj. 155/2000" i rowek 0.0805" tj. 161/2000"
- olejowy 0.186" tj. 93/500" i rowek 0.188" tj. 94/500
- nadwymiary olejowego 1/400", 6/400", 12/400", 18/400" i 24/400"

Koniec cytatu.

Swoją drogą to jaja się dzieją, że ludzie wolą napisać maila (np. do mnie) zamiast coś na forum. Źle się tu dzieje. Ale pracujemy nad tym, prawda?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-10 22:40:49 /


Dobrze, że przynajmniej jeszcze zaglądają, czytają i piszą na maila, a nie machnęli zupełni ręką i sajonara. To rokuje nadzieję że jak będziemy grzeczni, to się z kryzysu wygrzebiemy :D

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-11 08:52:44 /


Szukam wlasnie pierscieni do 3.0 essexa, i przegladam katalog Primy. Moze od Yorka (oprocz olejowego) nie pasują, bo wysokosc pierscieni jest 2.38/2.38/4.76, ale przed Yorkiem 2.4 jest w katalogu coś takiego: FT 80-190 2,5l DIESEL (zestaw K4-1463-000), srednica 93.67 (jak York czy Essex), ale wysokości pierścieni 2.0/2.0/4.0, czyli kompresyjne by podeszły. Olejowe zaś od Yorka (z zestawu Transit 2.4 l Diesel York-Engine od 1972 nr K4-1129-000). Oba dyzle sa na 4 cyl, więc w najgorszym wypadku trzebaby zamowic 4 komplety pierscieni ;) Chyba ze mozna skontaktowac sie z producentem, i zamowić wybrane czesci zestawow po kawalku..

Mysza liil (EM) / 2010-02-16 11:24:32 /


Mysza, jak ja przeglądałem (i napisałem to wyżej) to wychodziło, że ten 2,5 klekot to ma 2,5/2,0/4,0 a nie 2,0/2,0/4,0 jak napisałeś. Czyli mi wyszło, że mamy kompresyjno zgarniający od 2,5 klekota, olejowy od yorka, ale nadal nie mamy pierwszego kompresyjnego 2,0, a w zasadzie 1,956÷1,981 (jak pisał Rafał L. - ale to może i lepiej na lekko rozkalibrowane rowki). Sprawdź Mysza dokładnie jak to jest z tym 2,5 klekotem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-16 11:51:37 /


Są 2 klekoty 2.5, jeden ma jak Ty piszesz, a drugi jak ja napisałem.

Mysza liil (EM) / 2010-02-16 11:52:48 /


Chciałem wrzucić jakieś linki do ebaya żeby zakończyć wasze męczarnie ale faktycznie nie ma nic :D Niezły lipton...

Są za to na Burtonie, tyle, że w nierozsądnej cenie - 100£ za komplet na 6 cylindrów (.0780/.0780/.1875")

Konar / 2010-02-16 12:02:01 /


Na ebayu jest akualnie fordowski zestaw na I nadwymiar.

Mysza liil (EM) / 2010-02-16 12:10:24 /


Mysza, a Ty chcesz nominal, czy nadwymiar, bo cos mi kiedys chlopaki z hurtowni wspominali, ze gdzies jakis komplecik by sie znalazl, tylko nie pamietam wymiaru. Pod koniec tygodnia moge podjechac zapytac.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-16 14:38:28 /


nominal jakby co

Mysza liil (EM) / 2010-02-16 17:58:20 /


cześć. Trafił mi się niekompletny silnik essex 2.0. Niestety silnik po zalaniu. Głębokie wżery na gładziach cylindrów.
Pytanko, jaki największy nad wymiar można w tym silniku wykonać mając na uwadze dostępność tłoków i pierścieni.

Jeżeli operacja nie opłacalna, to będzie stolik do kupienia :)

pozdrawiam Wojtek.

vOOytas / 2017-10-11 22:00:27 /