logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Jak to jest zrobione [wloty powietrza w masce]

Jak to jest zrobione [wloty powietrza w masce]

Mam takie pytanie o technologię wykonania wlotów takich jak na foto.

Domyślam się że nacina się blachę i ... no właśnie co dalej jakieś coś w co się uderza czy może jakimiś szczybcami się to wygina.


Jeżeli ktoś coś wie niech mówi/pisze.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-11 16:30:24 /


Sam nie zrobisz, kupuje się takie blaszki w sklepie z wentylacjami np i wspawujesz...

Witan. Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-11 16:33:17 /


Ha a na to nie wpadłem, to by wiele rozwiązywało.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-11 16:34:59 /


No ale na masce nie powinno być wlotów, tylko wyloty. Wlot jest przednią atrapą.

Mysza liil (EM) / 2009-04-11 16:41:50 /


Bo toż to są właśnie wyloty.
Kolega się nie przyjrzał dokładnie :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-11 16:43:44 /


no właśnie tytułowi się przyjrzałem ;) A na zdjęciu słabo widzę.

Mysza liil (EM) / 2009-04-11 16:57:27 /


Na drugim zdjęciu, po lewej widać maszynę, która to zrobiła.

Konar / 2009-04-11 17:00:54 /


Gadałem z facetem , który zajmował się trochę modelami latającymi i ustaliliśmy że dziury , które zrobię na podszybiu będą wLotem powietrza dla chłodnicy oleju a nie wYlotem . Chodzi podobno o nadciśnienie panujące tużnad maską podczas jazdy , więc toto na foto będzie ładne , ale średnio funkcjonalne .

CzarnyMatowy / 2009-04-11 17:25:28 /


Ligacz jak zwykle ma jakis plan wzgledem przewiezienia jak najwiekszej ilosci murzynów.... ;>

Cinekas 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-11 17:34:21 /


tylko ustalając miejsce WYlotów nie zapomnij o rozkładzie nad- i pod- ciśnień na samochodzie. Żeby Ci Wloty nie wyszły

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-11 17:42:13 /


rysujesz kreski na masce, tniesz pierwszą i wyginasz, tniesz drugą i wyginasz itd. nie nacinaj od razu!
ja robiłem dawno i na kolanie, ale jak się przyłożysz to można ładnie zrobić.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-11 19:52:24 /


Ja widziałem takie toto na maluchu. koleś wyciął górną część szafki ubraniowej chyba ze swojego zakładu pracy i przy@%&$lił to bezczelnie nitami do maski.

szymal Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-11 20:59:10 /


Ze zdjęcia wynika ewidentnie że wykonała to prasa przy użyciu tłocznika z gilotyną. Zapewne to faktycznie ta prasa za maską na drugim zdjęciu. Wykonanie takiego narzędzia w profesjonalny sposób to jakieś 8 tys.zł. Można spróbowac zrobic tylko tłocznik (tzw. krępownik) we własnym zakresie a nacięcie machnąc kątówką przed wyginaniem. Prasa będzie raczej niezbędna.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-11 21:05:39 /


Czepiacie się strasznie a najbardziej Mysza :P

Teraz to już sam nie wiem o co mi chodziło czy wloty do filtra powietrza czy wyloty.

ale dzięki za info

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-11 21:14:20 /


Mam ściągniętą książkę o budowie repliki Lotusa7 i tam jest opisane jak zrobić to w blasze aluminiowej. Podeślę Ci na maila.

radzieckii / 2009-04-11 23:16:58 /


ligacz im wiecej wiesz ,tym wiesz mniej.
to prawda ktora przyswieca na poczatku i na koncu kazdej drogi.
powodzenia.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-12 02:14:40 /


Człowiek uczy się całe życie :)

Teraz pozostaje mi tylko się zdecydować czy chcę wloty czy wyloty.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-12 07:46:58 /


Jest jeszcze inna prawda pokutująca w pewnych środowiskach: im więcej wiesz, tym krócej żyjesz ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-12 10:43:32 /


O tak ! Zdecydowanie Zapek :)
Najprzyjemniej się żyje w nieświadomości.
Człowiek jest wtedy szczęśliwy , żona wierna a "twoje" dzieci cię kochają :D

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-12 12:59:31 /


Ligacz ja na twoim miejscu na masce takie coś zastosowałbym jako wyloty gorącego powietrza w celu poprawy chłodzenia.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-12 14:23:59 /


ogrzewania przedniejs zyby chyba chciales powiedziec:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-12 16:28:56 /


Czy te "wloty" (oficjalnie zwiace sie Louverami), maja sens czy nie, o to nie chce mi sie klocic, faktem jest ze w latach 40 cal powierzchnie bagaznikow i boki klap od silnikow byly tak oprawiane. W hot rodach pomagaly one w pozbyciu sie goraczki z budy i z pod maski. W samochodach jak capri czy w customach to naturalnie tylko pic na wode, bo ladnie wyglada. Wiem napewno ze mozna je zrobic samemu. Mam gdzies opisane jak obi to gosciu sposobem domowym do hot rodow i to od lat. Ma dwa kawalki drewna, jeden wiekszy z negatywem a drugi mniejszy z wypuklym "wlotem", nacina blache i wali mlotkiem. Naturalnie trzeba sobie zycie ulatwiac a nie utrudniac dlatego robi to na dlugim kawalku blachy wybija po 20 sztuk, i wtedy wspawa gdzie maja byc.
W ameryce taka zabawa kosztuje 1,5 Dolca za jeden taki. Ale wtedy sa robione na prasie ktora jest extra do tej roboty przebudowana, i kazdy jeden wlocik bedzie wygladal tak samo.
Ale takie wloty sa przecierz w tylu roznych rzeczach, jakies szafki wysokiego napiecia, jakos gdzes cos napewno sie znajdzie zeby wyciac i wspawac. Moj kumpel wzial orginalne wloty z VW typ 3 i przyspawal sobie do Passata 32b z 83 roku...

Zombie / 2009-04-12 17:54:05 /


Maroo po czym wnosisz że powinienem zastosować je jako wyloty?

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-12 18:57:14 /


Zakładam Ligacz że nie masz zamiaru robić wlotów czy wylotów dla szpanu tylko czemuś ma to służyć.Jako wlot do filtra powietrza to będziesz miał więcej roboty ponieważ trzeba jeszcze filtr odseparować od gorącego powietrza z komory silnika i zgrać to z wlotem z maski.A jako wyloty to zakładam że auto będzie jezdzić szybko no i będzie się robiło w komorze gorąco więc dobrze by było jakby poprawić opuszczanie gorącego powietrza z komory.Pozatym bardziej mi się to podoba jako wyloty:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-12 22:21:14 /


a kto mi powie co sie dzieje gdy(wloty-wyloty)gaznik zaciaga tlenu z deszczem,woda szkodzi silnikowi czy nie,albo jaka jest granica?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-13 00:11:53 /


Jak gaźnik zasysa wodę deszczową to spada zużycie paliwa i rośnie jego moc. Najlepsze efekty daje w deszczową pogodę zdjęcie filtra powietrza tak żeby silnik mógł zassac jak najwięcej mgły wodnej.
Dodam że sprawdziłem to dokładnie w drodze do anglii i że nie żartuję ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-13 00:17:25 /


to zapewne jest zwiazane z przeksztalcaniem sie wody w pare wodna. powstaje nam silnik benzynowo parowy ;) i temat na osobny watek.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-13 10:25:42 /


Raczej zachodzi tu spalanie wodoru, zresztą patent stary jak rajdy, wtrysk wody był powszechny w latach 80' w rajdówkach, będziem robił eksperymenty z tym jak się uporam z czym innym ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-13 10:44:58 /


zapek zastanów się nad wtryskiem CO2, węgiel i tlen da większego kopa niż podtlenek azotu ;D

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-13 11:11:15 /


Coś tam na pewno wtryśniemy i sprężymy tak, żeby puchar choc raz na Śląsk trafił ;P Hehehe, żart ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-13 11:27:40 /


znajomy kombinowal z tlenem,garaz stoi ale w srodku zaszly pewne zmiany.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-13 12:56:21 /


a kolega stoi czy może leży?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-13 13:21:27 /


Z tym spalaniem wodoru to fakt. Ale tylko w silnikach z wysokim sprężaniem.
Podczas sprężania mieszanki para wodna rozkłada się na wodór i tlen po czym zostaje spalona razem z mieszanką paliwowo powietrzną.
Ale żeby nie było tak różowo i zaraz wszyscy nie zaczęli przerabiać swoich fordów na wodę to dodam ze to wcale nie jest takie proste. Żeby rozłożyć wodę na wodór i tlen muszą w cylindrze zaistnieć określone warunki i to jeszcze przed fazą zapłonu, a dokładnie rzecz ujmując na milisekundę przed zapłonem :)
Żeby to wszystko zadziałało musi być wszystko ładnie zgrane a głównie zapłon.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-13 15:02:55 /


kombinujecie panowie :) w uazie takie wloty wyloty macie w standardzie :) tak chyba spelniaja funkcje chlodzenia silnika bo jak wiadomo rusiny dopracowane nie są :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-14 19:11:17 /


jak by ktos bardzo chciał takie wloty gotowe do wstawienia.. to mam pare "sztuk".. ;)..

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-15 17:19:00 /


A czy takie powiedzmy wyloty rzeczywiście spełniaja zadanie wentylowania komory silnika??? Mam troche gorąco i zastanawiam sie nad zastosowaniem wylotów jak np w escorcie RSTurbo albo czymś jak kurnik na Subaru Impreza - to by oczywiście był wlot ale też by wdmuchał trochę zimnego pod maskę.

Coś takiego np jak na fotce :)

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-03 20:54:07 /


Na tej fotce ten układ raczej wyciąga niz wciąga

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-03 22:07:06 /


w firmie gdzie pracuje robili takie wloty w pokrywach silnika małych koparek.wybijaja to specjalnymi steplami na maszynce zwanej u nas berensem,wcześniej podgrzewa się materiał żeby był bardziej plastyczny.ale blach były fest...cieka by pewnie pękła,a robić to ręcznie równa się masą szpachli...zresztą lepszą opcją na chłodzenie silnika jest zdemontowanie maski...:)albo jak w maluchu wichajster trzymający maskę 50 m
nad zamkiem:)

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-03 22:29:10 /


Qba - to nie pomoze - a nawet zaszkodzi na naturalny przebieg powietrza pod maską ... ale masz małe zderzaki - najbardziej pomógłby większy otwór w przednim pasie, inny grill, lub wiatrak nadmuchowy z przodu chłodnicy (wiem miejsca tam mało - ale są takie płaskie).... lub drugi wiatraczek ... ew. bardziej wydajny wiatrak główny (większa liczba łopatek) lub dodatkowa elektryczna pompa wody (stosowali takie w VW T4).... a najlepiej zmień czujnik temperatury na właściwy i problem zniknie :-))))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-03 23:54:34 /


mario, ma wyciągać. atrapą wpada zimne, a gorące wypada wylotami. zupelnie jak argentyński tuning :)

Mysza liil (EM) / 2009-09-04 07:02:09 /


wyloty trzeba wykonywać tam gdzie jest podciśnienie nad powierzchnią karoserii. Na poniższym przykładzie , tam gdzie jest czarne nad karoserią, bo tam gdzie jest kreskowane na zarysie samochodu, to jest solidne nadciśnienie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-04 08:13:49 /


Czyli, wynika z tego, wykonanie w czole garba wlotów powietrza doprowadzających powietrze do filtra mija się z celem. Nic nie pomorze a wręcz zaszkodzi gdyż w tym miejscu jest podciśnienie. Jedynym sensownym acz nieurodziwym rozwiązaniem jest wykonanie wlotów za garbem lub pociągnięcie powietrza z podszybia jak to było robione w Peranach.
Czyli moja maska idzie do wymiany. No chyba ze uda mi się te dziury jakoś ładnie zamaskować :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-04 12:33:49 /


Taki np. przeciętny wóz z Nascaru ma podciągniętą obudowę filtra pod podszybie i zgarniane powietrze spod szyby...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-04 12:38:20 /


Podklej od spodu folia samoprzylepna, otwory zostana a dmuchac przez nie nie bedzie ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-04 13:00:35 /


Spokojna głowa. One są i tak zaslepione i nie mają polączenia z gaźnikiem. To tylko taka atrapa. Ale pomyślałem sobie że można by zapodać zasilanie gaźnika przez nie i zamontować takie szpanerskie przepustnice :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-05 01:26:24 /