logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wyjące łożysko

Wyjące łożysko

Witam
Pojawił mi się problem w Granadzie. Objawia się on tym, że w chwili nagrzania silnika zaczyna wyć na wolnych obrotach jakieś łożysko i to dość głośno. Przestaje po przekroczeniu 1600 obr. lub najechaniu na większą dziurę. Na zimnym silniku cisza. Zacząłem szukać i nic. Alternator, pompa wody, pompa wspomagania i napinacz odpadają. Pompa ojeju jest wymieniona więc też nie. Aparat zapłonowy wsadziłem drugi i nadal bez zmian. Może jakieś łożysko w skrzyni automatycznej? Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, z góry wielkie dzięki za pomoc.

Heron / 2009-05-29 22:01:15 /


Podepnę się u mnie sprawa wygląda tak że gdy napęd pracuje pod pewnym obciążeniem słychać jakieś łożysko, gdy odpuszczę pedał gazu i jadę siłą rozpędu, wycie ustępuje nie mam pojęcia czy to skrzynia czy most i które łożysko 2.0V6 + C3

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-29 22:22:17 /


"homer vel BirdDog" - połączenie talerz-atak - początek ich końca.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-29 22:29:19 /


Heron, a czy to duży problem otworzyć maskę przy chodzącym silniku, ręką podnieść obroty do jakichś 1200 i posłuchać?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-30 11:23:29 /


Próbowałem podnosić obroty, ale i tak nie udało się znaleść przyczyny. Zresztą nie tylko ja. Dla mnie wyje coś z tyłu silnika. Pompa oleju jest nowa, aparat założyłem drugi więc już sam nie wiem.

Heron / 2009-05-30 14:18:23 /


Z tyłu silnika w automacie.
A czy na postoju też wyje czy tylko w czasie jazdy?
jak na postoju, to czy włączenie R czy D coś zmienia?
Jak w czasie jazdy, to dodanie lub puszczenie gazu coś zmienia?
jak na postoju wyje, to próbowałeś na króciutko pyknąć rozrusznikiem na chodzącym silniku?
Jaki to silnik, nie 2,3 115koni przypadkiem?, Czy na podstawce gaźnika po stronie pasażera jest taki śmieszny wihajster z blaszki i plastikowego koreczka złożony?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-30 15:10:48 /


Auto ma silnik o pojemności 2.8 na gaźniku. Wyje na postoju i podczas jazdy. Nic się nie zmienia na pozycjach P, N, D i R. Wycie ustaje podczas dodania gazu. Ewentualnie na krutko jak na czymś podbije samochód.

Heron / 2009-05-30 16:59:17 /


moze blacha między silnikiem a skrzynią jest wygięta i ociera o nią flywheel?

Mysza liil (EM) / 2009-05-30 18:06:04 /


i jeszcze skrzynia nie jest dociągnięta.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-30 18:13:59 /


Silnik wraz ze skrzynią został przełożony z rugiej Granady. Elementy nie były rozłączone, a wcześniej nie było takiego objawu. Zresztą raczej to nie blacha, bo by wyło na zimnym silniku, a tu tylko jak jest rozgrzany.

Heron / 2009-05-31 10:07:57 /


proponuje gruby przewód gumowy (tzw. szlauch), jeden koniec do ucha, drugim szukamy zródła hałasu. Tanie, szybkie, łatwe w użyciu i wbrew pozorom często skuteczne.

stiop3 / 2009-05-31 23:12:05 /