logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » glowice od 2.0 do 2.3

glowice od 2.0 do 2.3

Czy glowica od 2.0 v6 pasuje do 2.3 v6?

PiotrekT Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-29 15:17:14 /


bywają lepsze pomysły......

(Nawet na tej stronce). Teoretycznie przykręcić się da, bo rozstaw szpilek jest ten sam, a popychacze rozrządu i kanały chłodzenia też trafią na swoje dziury, ale średnica cylindra w 2.0 ma 80 mm, a w 2.3 ma 84. Zawory w 2.0 (tak ssące jak i wydechowe) mają mniejszą o 2 mm średnicę - boję się, że zysk z wzrostu stopnia spręzania (mniejsze komory spalania) pójdzie się walić przez straty w napelnianiu i wydechu. Ja bym nie polecał.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-29 17:11:09 /


poza tym kanaly ssace sa mniejsze i przez to mocno nie bedzie pasowala do kolektora ssacego, tzn uszczelni sie ale straty beda duze

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-29 21:07:42 /


Niby tak, ale nie ;)

To znaczy - pasuje, ale musisz również zmienić kolektor dolotowy. Jakbyś chciał, to mam takie na stanie :-)

Poza tym, warto nieco podfazować krawędzie komór spalania, żeby zapewnić lepsze spalanie mieszanki.

trzypion Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-21 18:58:30 /


czy na pewno: stopien sprężania się zwiększy? przecież 2,3 ma większy stopieńsprężania niż 2,0, a nie na odwrót.
Poza tym o średnicach cylindrów inaczej słyszałem:
2,0 - 84 mm, a 2,3 - 90 mm.(opis silników w taunusach nastronie http://taunus.prv.pl) chyba że w taunim i w caprysze były inne silniki ...

ja będę próbował odwrotnie - do 2,0 założyć głowice z 2,3 (wraz z kolektorem i uszczelka pod głowice z 2,3)- wg mnie zwiększy się stopień sprężania, zawory i kanały będą większe i moooc....

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-10 16:42:27 /


Odrobina teorii dla Kolesia od Granady z moich stron (czyli z śp. województwa lwowskiego)

Stopień sprężania jest to geometryczny stosunek objętości cylindra w dolnym położeniu tłoka do objętości w górnym położeniu tłoka, czyli gdzyby założyć że w dolnym ciśnienie jest równe atmosferycznemu, to w górnym powinno być tyle razy większe od atm, ile wynosi stopień sprężania. To teoria - w praktyce powinno być więcej (atmosfer w cylindrze), bo już w dolnym położeniu ciśnienie zapodane przez kolektor jest rzędu 1,2 do 1,3 atm. Dlatego motorki o sprężaniu 8 mają ciśnienie rzędu 10, a o sprężaniu 10 - rzędu 12. I tak już być musi .
Rozpatrujemy teraz 3 motory V6 - 2.0 niskosprężoną, 2.0 wysokosprężoną i 2.3 (zawsze tak samo sprężoną).
Motor 1998 cc (84.0 x 60.1 mm) - ma 6 garnków o pojemności skokowej 333 cc każdy. Te 333 cc to różnica między pojemnością w dolnym położeniu tłoka a pojemnością w górnym położeniu (bez pojemności komory, o czym niektórzy zapominają). Stąd wynika, że pojemność w dolnym wynosi 380.6 cc, a w górnym (czyli pojemność samej komory spalania) 47.6 cc. Różnica 380.6 - 47.6 = 333, a stopień sprężania 380.6 : 47.6 = 7.996.
Dla wersji doprężonej (którą ma 90% Capri 2.0V6 w Polsce) wygląda to trochę inaczej. Komora ma tu bowiem 41.6 cc, gdyż 374.6 - 41.6 = 333, a 374.6 : 41.6 = 9.005.
Z kolei motor 2293 cc (90.0 x 60.1 mm) - ma w każdym garnku 382.2 cc. A komora w nim ma pojemność 47.8 cc, gdyż 430 - 382.2 = 47.8, a 430 : 47.8 = 8.996.
Stąd prosty wniosek, że zamiana głowic 2.0 niskiej z 2.3 nie zmieni w ogóle stopnia sprężania, gdyż pojemności komór w głowicy są identyczne. Większe zawory i kanały głowicy 2.3 założonej na blok "niskiej" 2.0 poprawiają charakterystykę w górnym zakresie obrotów, tzn. ponad 4000 obrotów będzie chodził jak zwyczajny 2.3, ale dół (jazda pod górę, ruszanie) będzie miał słabe jak 1.7. Z kolei głowa niskosprężonego 2.0 na motorze 2.3 przez mniejsze kanały i zawory poprawi mu dół obrotów (na czwórce pod górkę, ruszanie z trójki), ale ponad 4000 obrotów ciężko będzie mu wyjść. Oczywiście inaczej wygląda to w przypadku założenia głowic z doprężonej 2.0 na motor 2.3. Uzyskujesz wtedy stopień sprężania 423.8 : 41.6 = 10.2, co na odpowiednio dużych zaworach pozwoliłoby motorkowi kręcić się ponad 6000 obrotów. Ponieważ kanały i zawory pozostaną małe, poprawi się tylko (znacznie) elastyczność i ruszanie, a góra 2.3 pozostanie bez zmian. A najlepiej wogóle nie poprawiać fabryki :-))


Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-10 18:46:41 /


..... ale ja po prostu nie mam innych głowic i założę te z 2,3 do mojego 2,0, o efektach powiadomię szanowne panie i panów w tejże formie.

A co to jest stopień sprężania to ja wiem , dzięki za wykład, nie wiedziałem natomiast o różnych silnikach (głowicach) 2,0 .
Tak czy inaczej dzięki za odpowiedzi.

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-10 19:35:58 /


a chłopaki głowica 2.0 do 2.8 i to w dodatku "i" podejdzie czy darować sobie??

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-11 18:58:56 /


na sruby bedzie pasowac, ale nie wiem czy pokryje kanaly wodne, ktore 2.8 ma chyba szerzej rozstawione.... pomijajac reszte sprzeciwow takiej przekladki......

Mysza liil (EM) / 2004-02-11 19:15:11 /


Kanały wodne mogą się nawet pokrywać, nie "zagra" wielkość komory spalania. Te pierścienie co są na uszczelce pod głowicę metalowe będą wypadać w różnych dziwnych miejscach, np. na kanałach wodnych. Taka przekładka jest zapewne niemożliwa.

Speedo / 2004-02-11 20:10:54 /


nie przesadzaj z takimi "modyfikacjami"
bedziesz mial spalanie okolo 12:1 a kanaly i zawory przez ktore prawie nic sie nie przecisnie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-11 21:20:05 /


Chyba miałeś Bartku na myśli sprężanie :)) 12:1 a nie spalanie :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-12 00:35:19 /


no nic musze jednak spawać moja głowice bo te co mam od 2.0 zostawie sobie na później jakby 2.0 odmówił posłuszeństwa.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-12 07:21:58 /


oczywiscie ze sprezanie :)
chcialem szybko napisac ze to kiepski pomysl :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-12 08:04:31 /


Panowie a jaj mam pytanko.
Nie chodzi mi o sprężanie !!!!!!
Mam silnik 2.3 a głowice w stanie na 3-
Ale mam głowice od 2.0 po sprawdzeniu i są w niezłym stanie (nie jeździły na gazie) Są z Grani r.83. Czy to zda egzamin i od czego 2.0 czy 2.3 założyć uszczelki pod głowice???
Pozdrawiam

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-09 10:28:07 /


uszczelka zależy od średnicy cylindra! w towim przypadku musisz założyć od 2,3 a czy to będzie jeździć.. to będzie !! :) a efektów sam jestem ciekaw tak więc jak już przetestujesz to zdaj relacje.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-09 12:00:22 /


głowice od 2,0 są niemal identyczne jak głowice od 2,3 108 koni. Różnica jest w wysokości (pojemność komory spalania) - 2,3 ma wyższe. Jak założysz od 2,0 to tyle co stracisz na wielkości zaworów (jak masz 2,3 114 koni), odzyszkasz na większym stopniu sprężania. Kwestia tylko sposobu grzania kolektora ssącego - musi byc taki sam (spaliny czy woda).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-11 08:08:58 /