logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » pomoc w zidentyfikowaniu silnika

pomoc w zidentyfikowaniu silnika

silnik jest po kapitalnym remoncie,bez osprzętu.Ponoć pochodzi z jakiegoś forda,gość co go remontował stwierdził ze to 2.0 ale coś mi się to nie widzi..
średnica cylindra +,- 89.0mm
tłoki bez oznaczeń,wklęsłe denka.
skok tłoka +,- 83.0 mm
jeśli ma to jakieś znaczenie to filtr oleju po lewej stronie bloku silnika.
dopinam 2 fotki..
Przy okazji jak ktoś by miał osprzęt do tego typu silnika to chętnie zrobię jakiegoś interesa:)
pozdrawiam...

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-15 13:18:35 /


essex 2.5 ?

Mysza liil (EM) / 2009-08-15 13:40:17 /


Essex 2.5 ma średnice 94 i skok 60. Srednice 89 ma tylko 3-litrowy Vulcan z Taurusa/Aerostara/Windstara, ale tam jest skok 80. Swoją drogą średnica 89 i skok 83 dają pojemność 3098cc.



zakspeed / 2009-08-15 14:07:00 /


podałem skok w dość przybliżony sposób,bo mam silnik w częściach.Wacha się on od 80.0mm do 84.0mm odchyłka duża ale co zrobić.jeśli to 3 litry to jest wesoło..

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-15 14:32:40 /


nie mozesz miec lepszej sytuacji do lepszego pomiaru skoku - suwmiarke puszczasz glebokosciomierzem w cylinder, obracasz walem, lapiesz najnizszy punkt, potem lekko przykrecasz suwak,i znow obracasz, wzniesie sie do maksymalnego polozenia - niema innego wyjscia, odejmujesz obie wartosci i masz skok?!
genialne, dziekje:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-15 15:09:14 /


Teoretycznie może essex 3100? Ale wymiary coś nie te.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-15 18:18:37 /


http://www.capri.pl/capri/mk1-gb-rs3100

Pomierz to jakoś sensownie :)

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-15 18:21:16 /


To nie jest Vulcan.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-15 21:14:38 /


czy na odlewie jest jakiś numer części?

Konar / 2009-08-15 21:28:16 /


oznaczenia bloku:

od strony rozrządu :
G459

lewa strona bloku:
10065459
459L
33

prawa strona bloku:
459R
82

od strony koła zamachowego:
459
21

średnica się nie zmienia89,0mm
skok tłoka bankowo 80,0mm

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-16 12:20:21 /


http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_SHO_V6_engine ?

Konar / 2009-08-16 12:37:24 /


No i po co szukać kwadratowych jaj? Przecież już wczoraj był zidentyfikowany http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Vulcan_V6_engine

zakspeed / 2009-08-16 12:49:56 /


"To nie jest Vulcan." (-MS-)

Konar / 2009-08-16 12:55:37 /


W ostatnim 40-leciu NIE BYŁO na świecie innego silnika V6 OHV o rozchyleniu 60 stopni, który miałby skok 80mm i śrenicę 89mm. Jedynym jest Vulcan, który nieco inaczej wyglądał w Taurusie/Sable/Probe/Tempo/Topazie/Windstarze a inaczej w Aerostarze/Rangerze/Mazdzie B3000. Tyle w temacie.


zakspeed / 2009-08-16 14:35:42 /


Bo to nie jest Ford tylko 3.1l GM. Btw SHO nie ma wałka w bloku, a Vulcany różniły się nie blokiem, tylko osprzętem.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-16 22:42:05 /


No ale vulcany RWD i FWD chyba miały inne rozstawy otworów mocowania dzwonu skrzyni?

Mysza liil (EM) / 2009-08-18 23:14:02 /


Rózne były tylko dolne kolektory (tzw. blok pośredni) i uszczelki pod głowicą. Różnice bloków były w 3.8l, gdzie do wersji przednionapędowej pasują dzwony od 3.0, a do tylnonapędowej - dzwony od fordowskich small blocków.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-19 09:35:30 /


dobra czyli najprawdopodobniej 3.0 v6 vulkan .tylko pewnie wersji osprzętu było wiele.. jak poznać czy to wtrysk czy gaźnik itp itd..jest możliwość rozpoznania tego po bloku silnika?i czy idzie po numerach silnika dojść co to za wersja , rocznik itp.chciał bym to coś ubrać w jakiś osprzęt i zaaplikować pod maskę ale jak na razie jestem w czarnej du.ie....wybaczcie ze tyle pytań na raz,ale zależy mi na tym..bo zima się zbliża a jak mam garaż nieocieplany:)pozdrawiam..

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-19 21:39:46 /


No ale mi się wydawało, że -MS- wyraźnie napisał, że nie vulcan:

> Bo to nie jest Ford tylko 3.1l GM. Btw SHO nie ma wałka w bloku, a Vulcany różniły się nie blokiem, tylko osprzętem.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-20 08:11:55 /


MS robi z tymi silnikami na codzień, więc pewnie wie :) Ale wg katalogów GM silnik typu X 191CID z Firebirda '82 (3136cc) ma średnicę 89.0 i skok 84.0, a tu mówimy o skoku 80.0, więc zostaje tylko Vulcan...

zakspeed / 2009-08-20 09:54:53 /


Proponuję doprecyzować pomiar skoku, a tymczasem wrzucam zdjęcie silnika do cheviego camaro jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-20 23:13:52 /


złoże ten silnik na panewkach i pomierzę ten skok tak jak powinien zostać pomierzony od razu...podzienkowania dla -MS-bo widzę że się na rzeczy znasz:)

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-21 18:44:28 /