logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Co z luzami na moscie (granada 2.0)

Co z luzami na moscie (granada 2.0)

Mam straszne luzy na tylnym moście. Jak się ich pozbyć. Mile widziana dogłębna pomoc bo jestem dopiero początkującym posiadaczem tegoż samochodu (tj. granada 2.0 rzędowy '81)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-07 22:41:28 /


to pewnie lozyska, musisz rozkrecic i zobaczyc.

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-07 23:53:29 /


Wielkie dzieki. A jakieś szczegóły bądż dokładniejsze instrukcje do wykonania tej operacji byłbyś w ztanie mi przekazać? (Z góry dziękuje)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-08 18:37:28 /


Raczej sie wstrzymaj z samodzialką i zobacz sobie książke serwisową fiata albo poldka. NIby granada ma niezalżne zawieszenie itp ale przekładnia hipoidalna to to samo.
Na poczatek zbadaj półośki a co do samej przekładni to naciąg łożysk i regulacje powodują że nawet autoryzowane serwisy patrza na to jak na chinska magie. Ja w swoich opelkach robilem to w Katowicach na Panewnickiej i jestem zadowolony.
Good Luck

dugazz / 2002-07-08 23:43:48 /


powiedz dokladniej w ktorym miejscu sa te luzy? I jakie? Bo nie wiem do konca czy chodzi ci o luzy na lozyskach czy na przekladni?

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 00:59:40 /


Na przekładni jak sądze. Stuki dochodzą w momencie zmiany biegów i podczas "prześcia ze stanu przyspieszania" do "stanu chamowania" silnikiem. Nie ma luzów na półosiach bo kręciłem łapą na kanale tylko na wejściu wału.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 22:24:59 /


Ej no co wy macie z tym "chamowaniem" ?? Jak są hamulce to jest i hamowanie ;-) To jest proste ten twój problem - masz już duże luzy międzyzębne na mechanizmach. Wymiana samych łożysk może niewiele dać ...... da sie dostać nawet nowe mechanizmy ale o cene w funtach można się przewrócić ;-) Na to wielkiej rady nie ma oprócz znalezienia mniej zjechanego mostu .....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 23:16:44 /


moze masz wybita tulejke na wieloklinie? ale od tego by tak bardzo nie stukalo. Jak chcesz "nowy" uzywany most to mam taki tylko ze od diesla 2.1 Pewnie bys mial gorsze przyspieszenie, ale napewno Vmax by sie poprawila ;) heh sam moze kiedys to spruboje.

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 23:36:23 /


e a jak mam most od 2.3 w 2.8 to co jest lepszejsze przyspieszenie czy max???

starrsky / 2002-07-10 10:34:10 /


Im wyższe przełożenie mostu (np. 3,72:1), to auto ma przy tym samym silniku lepszy zryw, a mniejszą prędkość. Dlatego tzw. długie mosty (np.3,09:1) z Capri 2.8i są poszukiwane przez amatorów większych prędkości, a krótkie (np. z V4) do krótkich sprintów. Granada 2.3 ma krótsze (wyższe) przełożenie, więc przy motorze 2.8 będziesz miał lepszy zryw i mniejsze Vmax od seryjnej 2.8.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-10 13:15:11 /


to zajebiście! dzieki perana.dla mnie jesteś szefu:) pozdro

starrsky / 2002-07-10 13:26:51 /


stukać stuka, ale ja jeżdzę już tak rok i nic się więcej nie dzieje, (u mnie też nie ma luzu na półośkach tylko na wale napędowym) przekładnia nie huczy.
Poprzedni (pozal się boże) właściciel wogóle się nie przejmował (on to się nieprzejmował nawet tym że przekładnia kierownicza była smarowana wodą).
W każdym razie również polecam "nową" starą przekładnię - ceny są przystępne.

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-17 20:14:25 /