logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Który silnik ?

Który silnik ?

Stanąłem po raz kolejny przed dylematem wyboru silnika. Dwie podstawowe opcje
dostępne dla mnie to 2.3 V6 i 2.9 EFI od Scorpio.

Pytanie do tych którzy użytkują te silniki - jaka jest praktyczna relacja między nimi jeśli chodzi o spalanie ? (No, bo moc to wiadomo)
Proszę tylko o prawdziwe informacje, nie przesadzone.

A może ktoś doradzi jeszcze inny silniczek, mocny i w miarę rozsądku ekonomiczny ?

baaati Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 17:10:26 /


poczytaj se forum

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 17:18:19 /


http://www.capri.pl/services/forum.php

opcja szukaj! temat wałkowany kilkanaście razy...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 17:53:55 /


jak chcesz jeździć na gazie to nie męcz 2.3 włóż 2.9 i se jeździj ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 19:03:59 /


2.3 jak wiekszosc gaznikowych silnikow jest banalnie prosty i nie ma sie tam co psuc, za to 2.9 niby nowszy ale ma juz skomplikowany wtrysk i nieco elektroniki ktorej garazowymi metodami nie naprawisz
duzo bardziej skomplikowany jest tez jego montaz z calym osprzetem
spalanie raczej podobne

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 20:46:01 /


ale zawsze mozna elektronike rzucic psu na pozarcie, a do 2.9 zalozyc zwykly aparat, i tylko GAZ :-) Jezdzisz wtedy szybko i tanio :-) I nie chce mi sie sluchac ze odpalanie zimnego silnika na gazie to costam ... albo costam... Poprostu czasem skraca sie zywotnosc membrany parownika... inne rzeczy niezauwazalne... Tylko ktos musi porzadnie wykonac przerobke aparatu zaplonowego.

Mysza liil (EM) / 2004-03-10 20:54:50 /


A o przeróbkach aparatu też już pisaliśmy.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 20:56:53 /


Dzięki za odpowiedzi, na forum jest co prawda o tym, ale wszystko jeszcze nie zostało powiedziane;

Co do technicznych trudności przy zamianie silnika to ten temat dla mnie nie istnieje. Mam ludzi od tego (he, he). Oni włożą nawet silnik od BWP-a jeśli będzie trzeba. Tyle pisaliście na forum jakie to trudności są ze zmianą 1.6 na widlaste, a nam to zajęło dwa dni i fura śmiga aż miło a pod maską mruczy sobie 2.8. Cała operacja kosztowała 1000 zł.Gdybym wcześniej to przeczytał to pewnie nic bym nie zmieniał. Ale teraz chodzi o wsadzenie potwora do
capri mk1. Nie znam jeszcze budowy tego samochodu, ale nie martwię się o to jak taki silnik włożyć a o to czy on wytrzyma tą nawałnicę mocy ? Poprzedni silnik to 1.5.(kupię go za parę dni)

- jakie przeróbki blacharskie możnaby zrobić ? (jeżeli trzeba)
- nikt nie postawił jeszcze diagnozy - ile ten 2.9 pali (benz, LPG) ?
- a co do wzmocnienia zawieszenia to mam pytanie czy np. stabilizator od 3000
wejdzie do budy od 1.5
- czy elementy zawieszenia są w mocniejszych wersjach inne, mocniejsze, czy
wogóle zawieszenie jest inaczej skonstruowane?
- no i nikt nie postawił diagnozy w litrach ile taki 2.9 pali (LPG też)? -
bo jak powyżej 14 litrów gazu na trasie to się od razu poddaję i ładuję
2.0 DOHC EFi od sierry.

Dzięki

baaati Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 22:59:25 /


hehehe - jak masz ludzi to nam du... nie zawracaj
Jak ześ taki gość to na pierwszy zlot na którym coś Ci padnie weź sporą gotówkę, bo podejrzewam że chętnych do pomocy nie znajdziesz.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 23:04:36 /


I na cholere chcesz psuć Mk1 1,5 v4? Masz jakąś manie cudowania? Lowridery i inne kosmosy i teraz mk1 pod nóż? Może lepiej go nie kupuj :P

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 23:06:36 /


szanujmy ogrody - a mk1 mozna olac

PS. masz 2.8 i nie wiesz ile pali ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 23:14:36 /


-to są mechanicy ,ale na capri się nie znają. Dlatego wasze porady są dla mnie cenne.
- mam 2.8 i wiem ile pali ale 2.9 to przecież zupełnie inny silnik
- a silnik 1.5 v4 zostałby pewnie gdyby poprzedni właściciel go nie załatwił na
amen. Poza silnikiem capri mk1 widzę jako orginał

Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam.

baaati Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 23:23:37 /


poszukaj na forum wątku o zużyciu paliw przez auta i silniki.. było to tez już wałkowane..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 23:25:50 /


2.9 i 2.8 to podobne silniki i palą podobnie, także nie mów, że to dwa zupełnie inne są. Mówisz, że jak powyżej 14/100 LPG pali to się poddajesz? To od razu możesz, mój pali 20/100, no chyba że będziesz jeździł jak ciota 90 km/h to może 15 weźmie.

Pozdrawiam

Speedo / 2004-03-11 09:06:00 /


jak chcesz zeby mało palił to polecam np: 1,5 dci od renault clio

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-11 09:20:47 /


Dzięki za odpowiedzi - teraz wszystko jasne.

baaati Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-11 15:08:16 /


moj 1.7 V4 malo pali, chetnie zamienie na taki co duzo pali :D

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-11 18:05:14 /