logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Naped predkosciomierza w C3.

Naped predkosciomierza w C3.

Wstawilem sobie skrzynie z 2.8 ktora wspolpracowala zapewne z dyfrem 3.45 , naped predkosciomierza ma w niej zielona zebatke, moja oryginalna zebatka ma kolor szary i wiecej zebow (standartowo mialem 2.3 i wiec mam dyfer 3.64). Czy podmiana zebatki na szara bardziej "uzebiona" rozwiaze problem przeklamania predkosciomierza czy moze dana zebatka pasuje tylko pod jeden typ skrzyni bo zalezy od ilosci zebow na walku wyjsciowym w skrzyni?
Chcialbym wyeliminowac do zera blad predkosciomierza stosujac odpowiedni zestaw zebatek oraz wysokosc tylnich opon i testujac wszystko GPSem.
Sprawdzal ktos jakie jest fabryczne przeklamanie licznika jadac z nawigacja?

Hektor / 2009-09-06 22:23:49 /


Jak zmienisz zębatkę na inną to ślimak zmieli ci zęby na niej bo jest pod inny moduł zęba.
Podziała, ale bardzo krótko i zębatka będzie na śmietnik. Jakbyś zmienił komplet zębatka + ślimak (spiralka) co ją napędza to byłoby pewnie lepiej, ale czy warto?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-06 22:48:45 /


No tak wlasnie myslalem dlatego nie podmienilem zebatki. Spirala jest nacieta na walku wyjsciowym, duzo roboty jest z jego wymiana?

Hektor / 2009-09-06 23:22:31 /


A mi się zawsze wydawało, że wymiana zębatki na lince wystarczy...
Wałek wyjściowy żeby wyjąć, to jeśli dobrze pamiętam trzeba całą skrzynię rozpirzyć, a to chyba bez sensu... Zresztą nie przypuszczam, żeby ford robił kilka wałków wyjściowych jak mógł zrobić jeden :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-07 08:06:18 /


Może się mylę, ale oglądałem zębatki i mają różny kształt zęba. Poza tym po zainstalowaniu w jednym aucie innej zębatki ta pożyła chyba z 2 tysiące km i ją zmieliło.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-07 08:33:37 /


Dredzioch - nie twierdzę, że się mylisz. Po prostu mi się wydawało, że wystarczy przełożyć i już...
Szkoda, że nie zostawiłem kiedyś wałka od skrzyni od 2.3, bo teraz rozkładam taką od 2.8 i można by porównać...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-07 08:36:08 /


http://www.partshp.com/speedometer_gears.htm

może ten link cos pomoże

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-07 08:38:32 /


Ale na wałku wyjściowym C3 (i A4LD też) zęby nie są założone, a odlane...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-07 08:45:37 /


wszystkie zębatki w C3 są ze sobą zamienne, powiem więcej, również z A4LD. Zęby są inne, żeby inna ich ilość poprawnie się zazębiła z tym samym ślimakiem.
Podobnie zamienne są zębatki w Nkach, ale już Nka-czwórki - nie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-07 09:00:35 /


W MT-kach tez nie są zamienne. Trzeba zmienic komplet - slimak+slimacznica

Mysza liil (EM) / 2009-09-07 21:43:57 /


No w Nce z elektrycznym pędnikiem, oprócz wymiany dupki skrzyni trzeba też zmienić ślimaka. Ślimak pod el pędnik jet inny niż pod mech pędnik. No i treba uważać na mechanizmy ustawiania sziftera w pozycji 3-4 - też się różnią.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-09 08:38:39 /