logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » podniesienie kompresji 1600 OHC Pinto

podniesienie kompresji 1600 OHC Pinto

Panie i Panowie ile splanować z nominalnej głowicy 1600 Pinto w celu podniesienia kompresji w granicach rozsądku ? Nie chciał bym jak w wypadku mojego Kenta być skazanym na Power Racing i trudności z zapalaniem. Nie interesują mnie tez stalowe uszczelki i tego typu stricte wyścigowe wynalazki. Ponieważ większość tuningowanych silników Pinto to motory 2000 mam obawy, czy zastosowanie metodyki z tych motorów do 1600 nie zakończy się demolka. Ale kilka koni więcej jednak by się przydało.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-17 00:36:11 /


Stich szykuje się na YTP:D:D

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-17 08:03:01 /


Wkręcasz świece i jedziesz do świecy, tak, żeby tłok nie cmoknął ci elektrody bocznej jak nEonowi na SO2008.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-17 09:38:29 /


większość ludzi tu planowało serie... ty masz modyfikowany zapłon (czyli pewnie przyśpieszony na dzień dobry bo wałek). A jak wiesz to ma zasadniczy wpływ na to czy będą stuki czy nie...

nmd / 2009-09-17 09:39:26 /


przykro mi z powodu mojego modyfikowanego walka :) ale o ile planowaliście te serie 1600 ? wielkość otwarcia zaworów chyba nie podnosi stopnia sprężania, czy muszę powtórzyć maturę ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-17 10:44:38 /


stopnia nie zmienia ale moze zmienic cisnienie sprezania bo lepiej sie napelni cylinder -> wiecej mieszanki-> wieksze cisnienie-> moze stukac.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-17 11:01:06 /




Cyt:
przykro mi z powodu mojego modyfikowanego walka :) ale o ile planowaliście te serie 1600 ? wielkość otwarcia zaworów chyba nie podnosi stopnia sprężania, (...) ?

A właśnie że zmienia. Tak jak napisał przedmówca, bowiem nie liczy się "papierowy" tj wynikający ze stosunku objętości komory cylindra w DMP i GMP tłoka, ale fizyczny, taki jaki występuje podczas pracy silnika.

I kłopoty z zapalaniem, oraz konieczność stosowania wysokooktanowego paliwa determinują wszystkie elementy układu.


Pozdrawiam

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-17 11:29:36 /


a to nie jest tak , ze przy np. większych zaworach po prostu będzie lepsza wymiana mieszanki ?
przecież po wyrzuceniu spalin nie zostaje próżnia,
ilość gazu w silniku atmosferycznym, chyba jest stalą niezależnie od walka i zaworów, wiec ciśnienie sprężania tez się chyba nie zmienia bez planowania głowicy ?
czy ja źle myślę ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-17 11:31:45 /


przy calkowitym napelnieniu do cisnienie sprezania jest stale niezaleznie od zaworow i walkow.

przy pracujacym silniku ssanie odbywa sie w podcisnieniu tymsamym ilosc mieszanki zgromadzonej w cylindrze moze nie byc rowna pojemnosci cylindra tzn cisnienie mieszanki w cylindrze na koncu suwu ssania jest nizsze niz atmosferyczne. im wieksze srednice dolotu, mniejsze opory i pare innych czynnikow ta roznica jest mniejsza co przeklada sie na wieksza ilosc powietrza zassanego i na wyzsze cisnienie sprezania mimo ze stopien sprezania czyli proporcja mniedzy objetoscia cylindra w skrajnym dolnym a skrajnym gornym polozeniem bedzie taka sama.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-17 11:40:09 /


Spalanie stukowe zalezy nie tylko od stopnia sprezania ale i od zaplonu, temperatury i paru innych pierdol

dla seryjnego 1.6 jest ustawiany max 8 stopni na wolnych.

dla walka 270 10-12 powinien być ustawiony 10-12
dla 280 12-14 itd.

nie bede sie wdawal w pyskowke ad matura...(chociaż w innym wątku pytałem jak dobierałeś dysze dla 1 gaznika i nie raczyles odpowiedziec) ale za mało wachy to też wieksza szansa na stukanie.

nmd / 2009-09-17 14:42:16 /


Myślę, że przy cenie uszczelki pod głowicę można by się pokusic o eksperymenty i na początek zjechac ją o 1mm, potem o pół i znów o pół. Jak zacznie stukac to wtedy wlac benzynę 98 i gotowe.
Nie zapomnij też Stich o przestawieniu rozrządu. Głowica leży niżej to i fazy w OHC się zmieniają.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-17 14:52:08 /


zakładając, ze nie mam silnika LC chciałbym podnieść kompresje z fabrycznych 9,2:1 do
9,8:1 -10,0:1 , ktoś już sprawdzał pojemność komory spalania fabrycznego 1600 ?
mimo wszystko wolałbym to na spokojnie obliczyć a nie robić eksperymenty.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-17 22:37:42 /


znajac stopien sprezania i pojemnosc skokowa mozna sobie policzyc objetosc komory spalania. poszukaj, kiedys pisalem o tym tu na forum ze wzorkami i objasnieniami, pamietam ze ktos juz pytal, teraz nie mam tyle czasu zeby znow wzorki podac.
znajac to, obliczysz sobie dokladnie ile jeszcze mozesz zejsc zeby miec stopien sprezania dokladnie taki o jakim marzysz (przy tej samej, lub innej grubosci uszczelki).

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-17 23:31:58 /