logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » brak iskry

brak iskry

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Taunusa TC III '79 1.6 jak do tej pory autko sprawdzało się świetnie ale kilka dni temu przestał odpalać szukając przyczyny doszedłem do tego, że nie cewka nie daje iskry.
wyjąłem działającą cewkę z poloneza i dalej nic napięcie na cewkę jest 12 V
przeczytałem w książce pt. "mały podręcznik kierowcy" ze aby sprawdzić obwód wysokiego napięcia trzeba podłączyć cewkę włączyć zapłon i rozewrzeć styki przerywacza w aparacie zapłonowym wtedy jak zbliży się kabel od cewki do masy to powinna "strzelać" iskrą i tu pojawia sie pytanie jaka jest zależność miedzy stykami przerywacza a cewką proszę pomoc bo od tygodnia męczę się z tym problemem być może ktoś miał podobnie albo jakieś propozycje sugestie cokolwiek bo mi kończą się pomysły

KrzysztoV / 2009-09-21 15:26:17 /


z chwilą rozwarcia styków przerywacza następuje "uwolnienie ładunku elektrycznego" z cewki (przeskok iskry)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-21 15:37:21 /


chyba czas zapoznać się zasada działania układu zapłonowego, sama cewka to nie wszystko, sprawdź przerwę na przerywaczu i kondensator, prawdopodobnie wypaliły ci się styki przerywacza.

http://digitalmotor.webpark.pl/zasada.htm

aha, jak już cewki wymieniasz, to zwróć uwagę do jakiego układu jest dedykowana, cewka do elektronicznego zapłonu, pali przerywacz w kilka chwil.
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-21 15:43:07 /


Panowie wytłumaczcie mi łopatologicznie jest tak na cewkę idzie napięcie 12 V przy rozwarciu przerywacza napięcie to gwałtownie spada i chce wiedzieć czy na kablu który idzie do kondensatora przy aparacie czy to ma być to samo 12 V co na cewkę czy jak ??

KrzysztoV / 2009-09-21 17:12:27 /


dobra już wiem co jak gdzie jutro zabieram się do roboty i opisze rezultaty

KrzysztoV / 2009-09-21 19:43:25 /