logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Skrzynie biegów Typ 5 - wzmacniana czwórka awaria - potrzebny szaleniec, który to naprawi

Skrzynie biegów Typ 5 - wzmacniana czwórka awaria - potrzebny szaleniec, który to naprawi

Zdechła mi dzisiaj skrzynia, co mnie trochę zasmuciło ze względu na fakt, że będę musiał to ciężkie żelastwo wyjąć i coś z nim zrobić. Ale po kolei:

W tym egzemplarzu wszystkie biegi ładnie chodziły, nic nie wyło, nie zgrzytało, nie szumiało, nie wyskakiwało (nawet dwójka nie wyskakiwała) i w ogóle było zajebiście.
Jedynym mankamentem tej skrzyni był drążek z luzami jak w ikarusie. Ja się przyzwyczaiłem i nie było to dla mnie problemem, ale wajcha kiwała się dobre 10cm na boki, a przód tył zdecydowanie mniej. Podsumowując: luz był w choo***j.
Ze skrzyni byłem bardzo zadowolony aż do dzisiaj.
Wyjeżdżam z parkingu na wstecznym, powoli toczę się do tyłu, wpinam 1, puszczam sprzęgło i bardzo delikatne puknięcie i nic. Auto nie jedzie. Wpiąłem jeszcze raz 1 i ruszyłem, więc pomyślałem, że źle wbiłem bieg, ale niestety nie, dwójki też już nie znalazłem.
Pokombinowałem, potestowałem i generalnie wynik był następujący: Ze startu zatrzymanego wszystkie biegi są. W czasie jazdy jak wrzucałem 1 i 2 (do góry i redukcje) to ich nie było. Pozostałe OK.

Przejechałem się na 2 po dziurach i została już tylko 2. Zniknęły wszystkie biegi łącznie z wstecznym i luzem. Jest tylko dwójka, a skrzynia nie reaguje na zmiany biegów drążkiem. Drążek w miarę normalnie działa i zachowuje się tak jakby biegi wskakiwały, a cały czas mam dwójkę. Nie ma zgrzytów, mielenia zębów itd. Nawet pod wstecznym i luzem mam 2:):). Generalnie konkluzja jest taka, że zagubiło się gdzieś połączenie pomiędzy drążkiem, a widełkami wrzucającymi biegi. Sama główna część skrzyni jest OK.

Czy ktoś ma jakieś inne przemyślenia co to może być? Czy jest jakiś szaleniec co podejmie się naprawy? Granadziarz podejmiesz wyzwanie?
Mam druga skrzynie w której wyskakiwała 2. Czy ktoś poskłada mi z 2 jedną??
Wydaje mi się, że problem występuje gdzieś na numerkach 25-35 z elementów składowych skrzyni. http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-5
Pomocy!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-01 23:53:54 /


Tak jak Ci pisałem, mam taką skrzynię. Też zaden bieg nie wyje i nie wypada. miód malina. tylko generalnie dosyć często się cieła własnie kiedy dojeżdzałem na biegu i nie zatrzymując się totalnie wrzucałem wsteczny, albo gdy juz praktycznie zatrzymałem się po cofaniu i wrzucałem jedynkę. Nie robiłem tego na chama. Po prostu samochód już prawie stał. zacinała się tak że znikały wszystkie normalne biegi. Za to na luzie była dwójka. Zmieniło się lekko po regulacji sprzęgła i po wymianie wybieraka i drążka skrzyni. Ostatnio już praktycznie zjawisko nie występowało.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-01 23:59:54 /


"po wymianie wybieraka i drążka skrzyni"
Drążek to gajga, a wybierak który numer z linka?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 00:02:09 /


Przypomniało mi się że czasem cieła się też podczas jazdy i wtedy traciłem chyba 3 i 4. Generalnie pewnie niewiele pomogę, ale jak masz możliwość to spróbuj zamienić drążek. Głupota, a jednak u mnie to coś dało

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 00:02:51 /


Zamieniłem, nie pomogło:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 00:05:02 /


I teraz mnie zabiłeś. Przysiągłbym że Chuder dal mi drugi drążek z jakimś plastikiem na dolnej kulce, ale na mikrofilmie nie ma plastiku i generalnie nie ma na niego miejsca. Niech będzie że sam drążek. Moze ktoś kto rozbierał te skrzynie coś dopowie.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 00:08:49 /


Aha :(. To najtańszy i najbardziej prosty sposób nie sprawdził się. Ktoś z teamu milanówek pisał kiedyś że jak ją teraz rozbierzesz, to jakbyś nie złozył i tak już chodzić nie będzie :).

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 00:10:27 /


Plastikowe kulki, półkola itd to składowe drążka. One są ok i nic im nie dolega.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 00:11:15 /


Ja to kur3stwo ostatnio rozebrałem na częsci i potem złozyłem, ale ni cholery nie umiem pomóc. Tak czy inaczej powodzenia.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 00:13:53 /


Wywal, ściągnij tylny dekiel, stawiam na problemy ze współpracą 34 z resztą elementów (25,29,32) lub rozpięcie 34 i 33. Jak nie pójdzie, to mogę dłubać, ale pamiętaj, że jestem nieterminowy....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 06:32:27 /


Spoko. Póki co i tak będę musiał wrzucić tam cokolwiek innego, żeby jeździć. Dam znać jak to wygląda jak zdejmę skrzynie (pewnie jakoś w przyszłym tygodniu).

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 08:05:54 /


wsadzaj n9, zobaczysz jak fajnie jest :P

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 08:13:00 /


Może tymczasowo włożę N9, ale wole wzmacnianą czwórkę z dwóch powodów:
1. Taka była oryginalnie w moim aucie, a zmierzam w kierunku 100% oryginału.
2. Wzmacniana czwórka to jakby półautomat. Wpinasz 4 przy 60 i do końca masz jeden bieg. Możesz zapomnieć, że masz skrzynie biegów:):)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 08:16:54 /


nie jeździłem z 4ką więc nie wiem :P

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 09:12:01 /


Ale wszystkie nasze skrzynie mają tą samą 4-kę 1:1 tyle, że w N9 masz jeszcze piątkę.
Dowcip polega na tym, że Typ 5 ma lepiej stopniowane biegi, tzn jest mniejsza dziura pomiędzy 1 i 2.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 09:16:24 /


Dokładnie, 4 bieg - tak jak w każdej innej skrzyni spina po prostu na stałe wałek sprzęgłowy z głównym dając przełożenie 1:1. Zatem ten sam efekt na 4 biegu będziesz miał niezależnie od typu skrzyni. Wynika on po prostu z elastyczności silnika, a nie ze skrzyni.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 10:09:09 /


Dobra. Obaliliście mój argument o półautomacie. W takim razie ma być wzmacniana 4 bo tak było w oryginale i bez dyskusji.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 11:06:01 /


jak się ścigaliśmy w Konarzynach na pasie to w momencie jak zapiąłem 5tkę, ty wziąłeś mnie jak talala :)

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 11:10:00 /


Za wcześnie wbiłeś 5?

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 11:48:44 /


no nie bardzo... przy jakiś 130 :P

scigaliśmy się na prawie całej długości pasa :)

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 12:06:12 /


Sołtys, 2,3 na benie robi 110 na dwójce (3,64 w dyfrze). Sory, ale jak włączasz piątkę przy 130 to nigdzie nie pojedziesz. Na PC na owalu czwórki nie zapinałem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 13:50:21 /


no to może przy wyższej prędkości, nieee wiem! Wiem że na 4 wtedy miałem ponad 4-5 tyś obr
a na owalu to i ja zapiąłem 4 przed łukiem w zasadzie... ale ja tam nie mam doświadczenia poza tym emocje, pierwszy raz na torze itp.... :P

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 13:53:49 /


Bo to jest tak , że przy fabrycznym moście i fabrycznym silniku - prędkość maksymalną osiagniesz na czwórce (przełożenie 1:1) , na piątce będzie ciszej - ale pojedziesz wolniej ..... podobnie bada się moc silnika na hamowni - nie wrzuca się piątki - chyba że jest z przełożeniem bliższym bezpośredniego :-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 14:06:40 /


Nie robić mi OT. Podzielcie się lepiej uwagami na temat mojej skrzyni.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 15:06:05 /


Dziele sie : zepsula sie :P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 19:34:01 /


Powiedzcie mi , o co chodzi z tą wypadającą dwójką? Jak odpuszczę gaz na dwójce i schodzą obroty w dół to w pewnym momencie wybija mi bieg. Nie wiem o co chodzi , a jak czytam to nie tylko mój problem.

LARRY76 Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 22:29:43 /


u mnie tez tak jest jade sobie na dwojce po miescie puszcze gaz na zakrecie i wypada, niby lewarek w tym samym miejscu a nie ma... co prawda zdarza sie tak moze raz na dwadziescia razy ale jednak...

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 22:35:15 /


po milionie kilometrow przebiegu niestety tak mają...

Mysza liil (EM) / 2009-10-02 23:43:03 /


Znaczy ja swojej nie sprzedaje :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-03 00:05:17 /


Wypadanie dwójki przy odpuszczeniu gazu/hamowaniu silnikiem to najczęstsza usterka tych wzmacnianych czwórek. Skrzynia jest już po prostu zużyta.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-03 01:38:41 /


dokręcić opornik sprężyny trzymającej fasolkę, zminimalizować luzy które wskazałem Dredziochowi (dorobienie tulejki, napawanie - w zależności od materiału). Jeżeli nie pomoże, rozbieranie skrzyni i kasowanie luzów poosiowych kół zębatych.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-03 08:18:07 /


UUps, tu jest trochę inaczej - rozciągnąć albo podłożyć podkładki pod sprężynki nr 3 ze schematu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-03 08:25:07 /


No i jest diagnoza:)
Element 25 - pękły widełki. Odpadła jedna połowa widełek odpowiedzialnych za wrzucanie 1 i 2 biegu, a że stało się to na drugim biegu to został na swoim miejscu i już nic nie szło innego wrzucić. Śrubokrętem wyrzuciłem dwójkę i skrzynia ma już ponownie wszystkie biegi. Prawdopodobna przyczyna to redukcje na 1 przy dużych prędkościach przed nawrotami na YTP. Jedynka na chama zawsze wchodziła:)

Trzeba wymienić te widełki (wymontować je z drugiej skrzyni którą mam na części) i powinno być ok. No i jeszcze trzeba gdzieś odnaleźć ten kawałek, który się ułamał i wpadł do środka - jak to zrobić????, jak go odnaleźć???

Kto mi to naprawi? Jak wyjąć ten kołek (numer 28) co mocuje widełki do pręta?
Zasadniczo to trzeba go wyjąć jakoś i wtedy można wysunąć pręt przez drugi dekiel i wymienić widełki. Wydaje się proste, ale jak ten kołek wyjąć?

Poza tym jak zlikwidować luzy na drążku zmiany biegów??

Granadziarz dasz radę jak nie znajdę nikogo bliżej?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-04 19:40:11 /


Dam radę, co mam nie dać. Tylko mnie męcz emilami, żebym pamiętał co mam robić.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-04 23:04:11 /


jarek
moze ja dam ci obie moje przejrzysz je zobaczysz czy wszystko z nimi ok?? i dorobilbys od razu do tej drugie

j dzwon:)

PS. LPG przy 120 pali nie mniej nie wiecej 10l.. nic nie dalo na szybko krecenie śrubkami, a przejechala juz prawie 1000 km :))

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-05 00:35:36 /


Sprawca zamieszania - widełki nr 25. Wzięły się i pękły.
Wymienione na inne ze skrzyni którą mam na części i granada powróciła na drogi.

Znalazłem w Podrzewiu koło Pniew człowieka co nie boi się takich wynalazków i może je naprawiać jakby co:)
Sprzedaż i naprawa skrzyń biegów manulanych. 64-541 Podrzewie, Długa 32a. Tel.:
692 80 99 85

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-10 12:55:46 /


a czy ten człowiek ma może na zbyciu jakies dooobre zdroowe zajebiste N9?

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-15 22:31:24 /


Zadzwoń i zapytaj, ale wątpię.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-15 22:37:16 /