logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Problem z 2,8i ze Scorpio MKI

Problem z 2,8i ze Scorpio MKI

Witam.
To moj pierwszy post na tym forum wiec wszystkich serdecznie pozdrawiam i mysle ze wasza wiedza sporo mo pomoze w naprawach mojego auta.

Mam auto zrobione do rajdow przeprawowych i zalozylem jakis czas temu do niego sillnik od Scorpio MkI 2,8i. Silnik jest na dwoch przeplywkach bez sond jesli ma to jakies znaczenie.
Problem moj polega na tym ze od jakiegos czasu silnik mial taki wachania. Czasami chodzil super i wolne obroty byly ok a czasami mial tak ze wolne mocno skakaly i silnik krecil sie dobrze tylko do polowy wcisniecia gazu a pozniej sie dusil. Wedlug obrotomierza dzialo sie tak mniej wiecej przy 4 tys obrotow. Od paru dni silnik na stale zaczal tak kulawo chodzic. Jak gaz wcisne do polowy jest ok a jak do konca to sie dusi i pod obciazeniem strzela czasami w ssacy. Auto jezdzi tylko na benzynie. Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

moken / 2009-10-06 23:41:05 /


Sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza np. nieszczelna rura dolotu. Może się tak dziac również jak jest za mało powietrza tz. zapchany filtr powietrza lub rura dolotu. U mnie był podobny problem , na początku dobrze , więcej gazu i lipa. Przyczyna prozaiczna tj. mocniej otwarta przepustnica , kolektor wdycha więcej powietrza i rozgrzana rura dolotu się zasysała (miękł plastik ) i koniec jazdy. Problem rozwiązany poprzez wymianę rury dolotu z plastikowej na z nierdzewki.

LARRY76 Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-07 00:03:23 /


Jutro jeszcze przejrze a co do filtra to odpiolem rure juz za filtrem na chwile i nie pomoglo. Obejrze jeszcze rury od pprzeplywek do przepustnic ale nie wygladalo zeby sie tam cos dzialo.

moken / 2009-10-07 00:10:23 /


Hmm... Ja sie zastanawiam, czy w scorpio bylo 2.8i, czy to przez przypadek nie jest 2.8 EFI. Napisz przosze dla rozwiania wszelkich watpliwosci;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-07 00:22:39 /


Moze to i EFI ja sie tam na tych silnikach nie znam. z tym "i" to bardziej chodzilo mi o podkreslenie ze jest na wtrysku a nie na gazniku.

moken / 2009-10-07 00:34:00 /


jak jest na przepływkach to EFI

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-07 00:39:39 /


To EFI a macie jeszcze jakies pomysly co mu moze byc??

moken / 2009-10-07 00:44:24 /


zbyt niskie cisnienie paliwa

Mysza liil (EM) / 2009-10-07 07:29:59 /


Witam miełm identyczny problem u siebie w capri na silniku 2.9i kręcił sie do 3 i strzelał w ssący.wymieniłam aparat zapłonowy i jest gitara ,kręci sie do końca teraz.POZDRAWIAM

JARY / 2009-10-07 09:32:09 /


sorki za będy troche niedysponowany jestem :).POZDRR

JARY / 2009-10-07 09:32:55 /


aha i zapomniałem dodać że działo się to wszytko tylko na benzynie.

JARY / 2009-10-07 09:38:02 /


Dzisiaj wieczorem zobacze jakie jest cisnienie paliwa bo z rurami od powietrza wszystko ok. Jak cisnienie bedzie ok to jeszcze sprobuje zamieszac z aparatami tyle ze nie wiem czy te co mam sa sprawne. Jak cos dajcie znac jak by ktos mial na zbyciu do tego silnika aparat zaplonowy.

moken / 2009-10-07 13:49:44 /


NO i tak. Weze od powietrza sie nie zaginaja wiec napewno go nie brakuje. Co do paliwa nie mialem jak dokladnie zmierzyc jakie jest cisnienie paliwa ale palcem nie da rady utrzymac cisnienia wiec napewno jest wystarczajace. Gdzie dalej szukac?? Mam podejrzania ze problem tkwi w aparacie zaplonowym ale pewnosci nie mam a drugiego sprawnego jednak nie mam zeby podmienic.

moken / 2009-10-19 21:46:00 /


Chyba cie ten aparat zapłonowy nie mine ja walczyłem całą noc, posprawdzałem czujniki ,łączenia,regulator cisnienia paliwa,czujnik położenia przepustnicy , itp , itd .W końcu został tylko aparat.POZDRAWIAM

JARY / 2009-10-20 09:39:55 /


jak masz wtrysk to posprawdzaj podcisnienia i nastawniki obrotów. bo aparat musi byc dobrze sfatygowany jak ci tak sie dzieje. poza tym aparat jest bez stykowy to tylko tuleje musza byc wytarte aby tak robił.

zulus0 / 2010-01-09 23:57:47 /