logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Dysze w gazniku Weber 32/36 do 2.0

Dysze w gazniku Weber 32/36 do 2.0

Witam

Potrzebuje sie upewnic czy w moim gazniku sa dobrze zamontowane dysze, u mnie wyglada to tak:

Bede pisal wedlug schematu:
rodzaj dysz - od strony mniejszego przelotu (glownego) - od strony wiekszego przelotu

podwojne, na gorze gaznika, biora powietrze - 170 - 120
podwojne, na dole, w komorze plywakowej - 120 - 135
boczne, podwojne, sa na zewnatrz, widac gdy gaznik jest zmontowany - 45 - 45

Wynika z tego to, ze na pierwszym przelocie (glownym) sa wieksze dysze powietrza, a mniejsze paliwa. Na wiekszym przelocie jest odwrotnie (bogatsza mieszanka?)
Reszta dysz wystepuje pojedynczo i nie da sie ich inaczej zamontowac. Czy te sa dobrze zamontowane?

Pozdrawiam i z gory dziekuje

gogoad / 2004-03-27 14:06:13 /


Dla Gaźnika 77HF9510AB - 2.0R4 manual

32/36
170/125 - Powietrze
135/130 - Paliwo
45/45 - obroty jałowe
F66/F66 - rurka emulsyjna chyba

77HF9510BB - 2.0R4 Automat miał
32/36
170/125
132/140
45/45
F66/F66

Dla tych co chcą sobie przerobić gaźniczek z 2.0 i założyć do 1.6 to dane są następujące:
77HF9510GB
32/36
160/125
130/125
50/45
F66/F66

Dane z niemieckiej książki "Reperatur anleitung" - dla Taunusa III od Aug. 1979

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-08 23:22:19 /


Dzieki za odpowiedz :-)
Zobaczmy jak bedzie chodzil z moimi dyszami ;-)

W ten weekend moze go odpale ;-)

Pozdrawiam

gogoad / 2004-05-05 14:57:45 /


podepnę się:
podczas zmiany z gaźnika 1.6 szuflada na webera 2 gardzielowego od 2.0 r4 wystąpił taki problem:
gaźnik 1.6 nie miał rurki przelewowej a ten od 2.0 ma... czy mogę zaślepić rurkę od przelewu w 2 gadzielowym gaźniku, czy wszystko będzie oki?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-06 18:10:49 /


ja mam zaślepioną i działa ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-06 18:19:01 /


Po wielu próbach i kombinacjach w zwykłym pinciaku na głowicy gaźnikowej z 2,0 najlepsza kombinacja dysz to:

2.0R4 manul
32/36

165/120 - Powietrze
130/130 - Paliwo
45/45 - obroty jałowe
F66/F66 - rurka emulsyjna chyba

W jakiejś książce o gaźnikach też jest identycznie podane, silnik ciągnie pięknie od samego dołu, a powyżej 3000 obr/min to już masakra :)
Gumę pieknie pali i 160 wyskakuje na liczniku w kilka chwil :)
Nie dławi się i nie muli, w dolnym zakresie ciągnie jak wtrysk, a w górnym jeszcze lepiej.Miałem już kilka silników na wtrysku i kilka na gaźniku, ale ta kombinacja pobija wszystkie:)


AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-23 22:30:42 /


A ja podepnę się pod temat,
mam pytanie, w związku z tym iż posiadam Webera 32/36 w stanie do regeneracji, mam pytanko:

jaki byłby najbardziej optymalny komplet dysz do tego Weberka w przypadku wałka FR32 (Catcams) i lekko obrobionej czapki ?

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-18 23:06:57 /


Bartek zostają Ci chyba tylko testy, bo tak z głowy będzie ciężko.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-19 11:28:36 /


Zacznę chyba od nastawów fabrycznych albo pomęcze Userów któzy mają podobny setup lub po prostu mają o tym pojęcie (Jarek na przykład) ;)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-19 11:31:48 /


dzwon do Granadziarza

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-19 11:46:57 /


Wiem, robił mi czapkę do mojego pinciaka, numer mam ;)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-19 11:53:00 /


Andrzeju z Kudowej napisałeś kiedyś:
Po wielu próbach i kombinacjach w zwykłym pinciaku na głowicy gaźnikowej z 2,0 najlepsza kombinacja dysz to:

2.0R4 manul
32/36

165/120 - Powietrze
130/130 - Paliwo
45/45 - obroty jałowe
F66/F66 - rurka emulsyjna chyba

W jakiejś książce o gaźnikach też jest identycznie podane, silnik ciągnie pięknie od samego dołu, a powyżej 3000 obr/min to już masakra :)
Gumę pieknie pali i 160 wyskakuje na liczniku w kilka chwil :)
Nie dławi się i nie muli, w dolnym zakresie ciągnie jak wtrysk, a w górnym jeszcze lepiej.Miałem już kilka silników na wtrysku i kilka na gaźniku, ale ta kombinacja pobija wszystkie:)

Dasz sobie cokolwiek uciąć za to? bo kupiłem gaźniczek 32/36 i ma taką kombinacje dysz jak pisałeś. Mam nadzieje że bedzie dobrze zapierdalać bo w tym roku podium na PC musi być :D żarcik taki :D :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-12-07 15:23:59 /


Wszystko chyba też zależy od kondycji gaźnika i silnika.
Moja Granada szła na tej kombinacji najlepiej, a trochę tych dysz się nazmieniałem i paliwa wyjeździłem :-)

Mimo, że nie mam już dłuższy czas starego dobrego Forda to karteczka z rozmiarami tych dysz dalej wisi na mojej tablicy korkowej, powoli zaczyna żółknąć, bo parę lat już wisi:)
Meśka sprzedałem i jest kasa na Forda, marzy mi się ładny zadbany Transit MKI lub MKII, ale 5tys. raczej na takiego nie starczy i skończy się pewnie na MKIII z OHC-em :-)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-12-07 23:33:45 /


no gaźnik kupiłem jest śliczny czysty i w ogóle super silnik hmm powiedzmy że jest dobry (nie mierzyłem kompresji) ale zapierdziela dość dobrze ale chce posadzić na nim webera żeby zapierdzielał jeszcze lepiej stąd pytanie do Ciebie :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-12-07 23:40:15 /


Aha OHC był chyba HC(stary Granadowy z nowymi pierścieniami GOETZE :) ) bo później na innym OHC-u LC sierrowym to już nie było to.
Nie pamiętam czy na koniec nie wrzuciłem tam głowicy z 1,6 i też było super tylko z zapłonem trzeba było pokombinować, a do tego zmienił się trochę odgłoś silnika na bardziej brutalny :-)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-12-07 23:44:11 /


Potwierdzam słowa Andrzeja. Też się bawiłem swego czasu z dyszami w 32/36 DGAV bo mnie %$@*#&# brała. Jak zapłon masz w porządku i nabój zdrowy to polubisz ten gaźniczek :)

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-12-10 20:35:03 /


nabój mam w stanie bdb i doświadczenia z tymże gaźniczkiem też jakieś posiadam tyle że miałem z dyszami takimi jak fabryka dała a teraz mam gaźniczek z dyszami takimi jak Andrzej z Kudowej napisał że najlepiej bedzie jechało :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-12-10 20:41:14 /


To teraz niech ktoś miły poda dysze dla tego gaźnika i 1,6:) No chyba ze 1,6 to z tym gaźnikiem nigdy dobrze nie bedzie chodziło:D. Bawił sie ktoś?

Kilgore / 2012-12-10 21:13:22 /


do 1.6 najlepiej założyć webera z dyszami od 2.0 fabryka albo z dyszami podanymi przez Andrzeja Wiadomo Skąd wtedy to powinno jeździć

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-12-10 21:16:13 /


W 1,6 dysze są takie

32/36
160/125
130/125
50/45
F66/F66


W 2,0 dysze są takie

32/36
170/125 - Powietrze
135/130 - Paliwo
45/45 - obroty jałowe
F66/F66 - rurka emulsyjna chyba


To w 2,6 powinno być mniej więcej tak:
180/125 - Powietrze
140/135 - Paliwo
40/45 - obroty jałowe
F66/F66 - rurka emulsyjna

Może ktoś zakładał go do większej pojemności i może coś podpowiedzieć, bo tak na logikę w 2,6 powinno chyba być właśnie tak.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-17 15:47:22 /


na logikę to nie można go założyć do v6

Mysza liil (EM) / 2014-11-17 20:18:45 /


ma być do R6 m103 :-)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-17 20:27:53 /


O Bosch...

Mysza liil (EM) / 2014-11-18 02:02:54 /


No niestety musi być gaźnik, bo ma być LPG , a Kjet ustawiłem i doprowadziłem do porządku po partaczach-chodzi cudnie i nie chcę go psuć :-)

Jest jeszcze opcja na solexa 4a1 54mm ale jest tak duży, że może być problem z wyrzeźbieniem adaptera po kolektor i zamknięciem maski:-)
Ale to już temat nie na to forum.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-18 15:37:46 /


Jest też opcja na efi z 12v

Mysza liil (EM) / 2014-11-18 20:14:40 /


Odkopie temat...
Mam gaźnik Weber 71hpbb od 1.6 GT
32/36
170/140 - Powietrze
140/140 - Paliwo

Mozliwe, że takie duze dysze były oryginalnie czy jest coś kombinowane?
Z tego co tutaj wyczytałem, to 2.0 mają mniejsze...

konrad_e / 2021-03-02 14:13:44 /


Mam dane regulacyjne do późniejszego Webera 32/36 DGAV w 1.6 (Capri 1600S) (77HF-GC) i wygląda to tak:

Paliwo: 137/125
Powietrze: 170/120
Rurka emulsyjna F50

Natomiast w 2.0 dla tego samego okresu:

Paliwo: 135/130
Powietrze: 170/125
Rurka F66

Konar / 2021-03-02 14:45:36 /


Ten mój to od wcześniejszej wersji dziobaka że skośna deska...
Możliwe ,że tak dawali oryginalnie.
Ciekawe jak to będzie jeździło..i ile paliło;)

konrad_e / 2021-03-02 15:27:08 /