logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » każda dziura mi trzęsie autem, czy zmniejszenie felgi o 1'' a zwiększenie profilu opony coś da ?

każda dziura mi trzęsie autem, czy zmniejszenie felgi o 1'' a zwiększenie profilu opony coś da ?

znaczy przejscie na mniejszą felgę o 1" i założenie wyższej opony, o tej samej szerokości (właśnie, a szerokość też coś ma do tego ?? ) lub węższej ??? czy będzie mi mniej tłukło autem.... zawieszenie jest OK tylko gumy mam 225/60 R16" hehe i myślę o przejściu na 15 ...... czy ktoś sprawdził w praktyce np. zejście z 15 na 14 i jaki efekt ? nie mówię o prowadzeniu się auta, tylko o TRZĘSIENIE NA KAŻDEJ nierówności.... pozdro

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-01 19:29:56 /


jak wyrzuciłem 185/70r14 i zalożyłem 175r14 to od razu mi lepiej się jeździ...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-01 19:39:34 /


Szerokość wiele tu nie znaczy, natomiast możesz nieco obniżyć ciśnienie w kołach. Generalnie "mięcho" rzędu 225/60, czyli 205/65, albo 195/70 odpowiada pełnoprofilowej 165, czyli jest nieco za niskie. Jednoczesnie całe koła 225/60R16 mają o 20mm za dużą średnicę dla wskazań szybkościo- i drogomierza. Osobiście w realiach jazdy po naszych drogach proponowałbym 205/70R15 albo 195/80R14.
Ale na 16" tak ładnie wygląda :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-01 20:53:50 /


hehe , ale to nie w granadzie, to fabrycnie taki rozmiar w USFordzie tak że obwód zewnętrzny musi zostać , ja jestem za 15", ale czy to warto (wiadomo że koszt jest), czy będzie większa izolacja drgań ?

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-01 21:47:35 /


Adrian no ba ja normalnie jeździłem na pełnym profilu ale ostatnio za darmoszkę dostałem oponki 165/70r14(wiem malutkie ale co mi tam;))i owpakowałem je do gieni ...odczucia z jazdy...kierownica chce mi wybić zeby...czuję się jak na gokarcie ...twardo i każda dziura to aż płakać mi się chce co w tym momencie dzieje się z zawieszeniem...jedyny + lepsze trzymanie drogi...ja niedługo wracam na większy balon bo 1.Zawiecha nie dostaje tak po dupie 2. większy komfort jazdy

gilmor / 2004-04-01 22:38:49 /


Granada czy nie - zasada jest ta sama: więcej gumy i mniej felgi = więcej komfortu i mniej precyzji toru jazdy (i vice versa).
Czyli najpierw spróbuj zmniejszać ciśnienie, a jak nie pomoże, to daj 15"
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-01 22:50:56 /


krk4m nie o szerokość mi chodziło: 70% ze 185 to 129- wysokość opony 185/70, a 82% ze 175 to 143- wysokość opony 175. O to mi chodziło.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-02 07:47:02 /


czyli jest sens, no to nie kupujem gumek 16 tyko szukam kółek 15" ;)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-02 09:36:16 /


Granadziarz - to nie do Ciebie było :)
Gdy to "klepałem", mój serwer nie dostarczył jeszcze Twojej odpowiedzi, więc odpowiadałem Adrianowi. Zacytuję pytanie otwierające wątek: "...założenie wyższej opony, o tej samej szerokości (właśnie, a szerokość też coś ma do tego ??) lub węższej ?? czy będzie mi mniej tłukło autem...)
Oczywiście możemy jeszcze dodać, że 15" ma średnicę osadzenia barku opony 381mm, 14" ma 356mm, a 16" - 406mm, ale zakładam, że większość PT Forumowiczów zna te zależności. Dlatego "zgeneralizowałem" temat poprzez proporcję fragmentu zajmowanego przez gumę i przez metal w ramach promienia )czy też średnicy) koła. Przecież jeśli założyłeś 175/80R (czy też "gołe" 175R14) zamiast 185/70R, to ta proporcja także uległa zmianie:
185/70R14 -> guma 2x129.5mm + metal 355.6mm -> 42.1% gumy + 57.9% metalu
175/80R14 -> guma 2x140mm + metal 355.6mm -> 44.1% gumy + 55.9% metalu
175R14 -> guma 2x143.5mm + metal 355.6mm -> 44.7% gumy + 55.3% metalu
A więc zasada "im więcej gumy, a mniej metalu, tym wyższy komfort" działa i tu.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-02 09:40:39 /


czyli u mnie 40 % guma 60% metal (225/60 16" więc 270 mm guma, 406,4mmm metal) io to twardo... ale nie hard core ... a na 15" to by musiało być - dla zachowania zewnętrznej średnicy koła - np. 225/65 15", lub 245/60 15" 205/70 15" 265/55 15" (wtedy jakieś 44% guma 56% metal) .....ech same nieosiągalne rozmiary..... co ja mam robić ??? z terenówek moze coś albo z busów szukać ?? czy takie gumy sątwardsze i cięższe w dużym stopniu ?

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-02 12:09:26 /


NA TUTEJSZYCH DZIURACH, TO JA ZAKLADAM 195/50/15 JAK CHCE ZAPARKOWAC PRZED KNAJPA , A 165/80/13 JAK SIE CHCE W SPOKOJU GDZIES PRZEJECHAC :)

BADBOY / 2004-04-03 08:42:37 /


ja mam 195/65 R15 i jestem zadowolony. tyle ze ja mam inny problem - chodzi o sprezyny tylne w granadzie a o tym mozecie poczytac w moim watku "sprezyny tyl - granada" (ale szczerze mowiac juz prawie sie z tym uporalem - wymieniam komplet sprezyn). pozdrowionka

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-16 13:47:06 /


W GRANDZIE TO co innego tam są "ćwierćramy" z tyłu i przodu i 5 cm gumy do nadwozia ...... i tam możesz nie czuć, ale jak są McPhersony to gorzej, bezpośrednio w nadwozie wali sprężyna czy też kolumna ..... U mnie trochę pomogło ustawienie ciśnienia na 1,8 - da się jeździć, ale trzeba lawirować

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-19 10:26:14 /